Praprika monster is nu koekie monster - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Praprika monster is nu koekie monster - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Praprika monster is nu koekie monster

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

28 Januari 2011 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Vanmorgen had ik zin om op te staan. Ik had namelijk al weer een nacht in mijn eigen bed geslapen en kon niet wachten om het aan iedereen in huis te vertellen. Nadat ik aangekleed was bedacht ik me ineens dat het vandaag weer een schooldag was. Daarop bedacht draak ook dat hij geen zin had om te gaan. Papa en mama hebben inmiddels geleerd om dan niet daar tegenin te gaan maar de stappen kleiner te maken. Ik krijg dan steeds kleine opdrachten die uiteindelijk toch naar het doel toe gaan. De rest van de ochtend bestond dus uit, kom we gaan naar beneden, wat wil je eten, wat wil je drinken, welke drinkfles neem je mee naar school en ga zo maar door. Voor je het weet zit je dan al in de auto op weg naar school. Eenmaal op school was de paniek en het verdriet weer volledig aanwezig. Gelukkig hebben zowel Lieke als ik hele lieve juffen en mocht Lieke bij mij in de klas beginnen zodat ik rustig kon starten vandaag. Na de schoolTV uitzending lukte het wel weer om alleen in de klas te zijn zonder grote zus. Vol enthousiasme kwam ik om 12.30 uur weer de schoolpoort uit. Lieke had inmiddels een speelafspraak gemaakt met Pleun en Mara wilde graag met mij afspreken. Daar had ik wel oren naar. Mama vond het ook geen enkel probleem en breng en haal tijden werden afgesproken.
Na de boterhammen sloeg de vermoeidheid plots toe. Ik kon niet mee recht zitten en mijn ogen vielen steeds dicht. Nadat ik op de bank lag was ik dan ook eigenlijk direct vertrokken. Op het moment dat Mara werd gebracht lag ik dan ook nog lekker te slapen. Wederom het geluk dat ik een hele lieve oudere zus heb die zich dan over mijn bezoek ontfermt. Nadat ik wakker was geworden hebben we gezellig met zijn vieren speelt. Zo hebben we een echte prinsessen dans gedaan, gepuzzeld en bingo gespeeld.
Mijn draakje is op dit moment helemaal klaar met het eten van praprikachips. Het is zelfs nog erger, hij vindt dat het stinkt. Daarvoor in de plaats wil hij niets liever dan de hele dag door koekjes eten. Ook boterhammen met boterhamworst gaan er vlug in. Soms is de draak dan ondeugend en eet alleen de worst op en niet de boterham. Mara en Pleun hebben vandaag buiten de lastige momenten ook een voordeel voor hunzelf gezien, ze kregen in plaats van 1 koekje ook verschillende koekjes want het lukte mama niet om uit te leggen waarom in de drakenweek de regels in huis voor mij net iets anders zijn. Je kunt dus wel zeggen dat het praprikamonster is veranderd in een koekie monster.
Na zo’n drukke dag was ik wel echt helemaal leeg. Het is nog gelukt om een halve frikandel op te eten en een eierkoek maar daarna wilde ik maar een ding. Naar bed. Daar lig ik dan ook nu onder mijn eigen dekbed, droomdeken, en kinderdeken en met een kruik in de rug. Met deze voorzieningen heb ik al twee nachten in mijn eigen bed geslapen. Mocht het me nog een nachtje lukken dan heb ik de rij weer vol en kan er weer een klein kadootje uitgezocht gaan worden.

Groetjes Janske

• 28 Januari 2011 - 20:16

Tante Angela:

Hoi Super koekiemonster Janske,

Jij worstelt je weer kranig door de drakendagen heen. (natuurlijk met goede hulp van Lieke, Meike, mama en papa en de lieve juffen op school).
    Allebei de foto's van Meike zijn wel heeeeeeeeel gaaf.
    Zo'n mooie grote verjaardagshoed heb ik nog nooit gezien.
    En het is dat onder de foto staat dat het Meike is maar anders zou je haar niet herkennen.
    Wat voor koekies eet je nou het liefst? Of maakt dat niet zoveel uit?
    Succes met het slapen in je eigen bed. (ik denk dat ik ook in dat bed zou blijven liggen met zo'n fijne dekentjes en warme kruik.)

Heel veel lieve en warme groetjes van tante Angela

• 28 Januari 2011 - 20:21

Opa Ijsje Oma Tumtum:

Hadden we net een doos paprika chips in huis gehaald , moeten het koekjes worden ,, maar op zich niet erg ,doet Opa gewoon met jou mee.
    en de foto van Meike met gehaakte mutsje op herkende we haar echt niet inderdaad een hippie.
    ja en Lieke is de alles doener bij jullie heel fijn van haar.

Wij hebben vandaag de trompetter in huis gekregen en daar staat het hele verhaal van jou in , en wat voor een speciaal weekend het wordt volgende week 6 februari.
    We zijn benieuwd.............

• 28 Januari 2011 - 23:00

Annick:

Wat jammer dat je niet kunt carnavallen over een paar weken, maar het belangrijkste is natuurlijk dat je dat nog jaaaren kunt doen in de toekomst. En in het Noorden van het land leven ze met je mee, want daar kunnen de meeste mensen ook niet carnavallen. Wel gaaf dat je zo'n leuke speel afspraak had vanmiddag.
    Heb je al eens zelf koekjes gebakken? Misschien vindt de draak dat nóg lekkerder en houdt hij zich daardoor stil...

• 28 Januari 2011 - 23:43

Joli Claes:

Ha Janske en familie

Wat ben je toch een superkind.
    In je eigen bed slapen, dus stickers verdienen en al snel een kadootje uitzoeken.
    Boterhammen eten en veranderd in een koekiemonster.
    Gewoon naar school gaan en ook nog met vriendinnetjes spelen.
    En als het even niet lukt zijn daar altijd je zusjes om even bij te springen.
    En dat allemaal in je dexadagen, dat maakt je nou een superkind.
    Petje af.
    Nu nog een gezellig weekend met z'n allen, en de dexaweek zit er weer op.
    Meike, jij kunt ook wel model worden, wat een leuke foto's met hoed en muts.
    Lieke, lief van jou hoe jij je zus helpt op school, een echte grote zus, kei-lief.

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons. xxxxxxx

• 29 Januari 2011 - 07:49

Judith & Ron,Wout,?:

Hallo!

Zoweeh, dat is echt heel knap van jullie deze week.
    Die draak heeft natuurlijk wel z'n momenten maar jullie lijken de overhand te hebben, te gek!
    We duimen dat dit zo mag gaan nu!

Zet 'm op!

• 29 Januari 2011 - 07:50

Inge :

Hoi Janske, koekiemonster....

Ik zie dat het "koek en ei" is tussen jou en je zussen, vriendinnen.
    Daarbij is het geen "lariekoek" als je net naar school aan het gaan bent, 4 jaar, een draakje bij je hebt. troost je gisteren hebben er bij Sam in de klas ook 5 kleintjes staan huilen, omdat er een andere (toch heel lieve, ervaren juf de andere steeds zieke zwangere juf vervangde) juf was.
    Dan mag je ook best huilen hoor, heel gewoon gedrag. Niet leuk voor papa en mama, maar dat gaat ook vanzelf over. Gewoon huilen en ervoor zorgen dat je nog genoeg energie over hebt en "de koek niet op is". Lekker slapen, en vergeet de "koekjes van eigen deeg niet", die kun je ze ook altijd nog geven.
    Nou lief snoekie koekie, bak er maar wat van.
    Een koekje op de boterham is ook lekker, vergeet de koekjes appelmoestaart met slagroom niet een keer te maken, echt kei lekker en helemaal niet zo ongezond (op de slagroom na dan).

Probeer lekker uit te rusten en je niet druk te maken over volgende week, dikke knuf.
    Groetjes Inge.

• 29 Januari 2011 - 07:59

Ome Tan:

Lieve Janske

Je wordt bedankt ! Dacht ik eindelijk een klapper te kunnen maken............
    Vorige week namelijk in de aanloop naar de DEXA-week nog 500 aandelen Lays paprika chips gekocht, stop jij met chips eten. GRRRRRRRRRRR. Ga maandag maar even bellen of ik ze nog kan inwisselen tegen aandelen biskwietjes, plopkoeken of andere lekkere q-skus.

en lieve Meike

Was ik maar niet jouw oom en 37 jaar jonger dan zou ik nu helemaal verliefd zijn op Hippie-Meike.

en Lieve Lieke

Je kunt wel zien dat je een dochter van je moeder bent, nu al zo goed zorgen voor je zusjes en andere kindjes, super hoor.

grtz

Ome Tan

• 29 Januari 2011 - 08:25

DORRY:

HOI FILMSTERREN,EN DE REST.
    WAT EEN MOOIE MEIKE ,EN EEN LIEF BEHULPZAAM ZUSJE ,IK BEDOEL LIEKE NATUURLIJK.
    NOU JANSKE IN KOEKJES ZIT VEEL MEER ALS IN CHIPS OMDAT ER ZOVEEL SOORTEN ZIJN.
    MAAR JIJ EET OOK BROOD GOED ZO KANJER .
    DEX WORDT TOCH NOG DEXA HIJ KRIJGT MANIEREN.
    WAT LEUK DIE MEISJES DIE KWAMEN SPELEN, EN DAN DIE JURKEN LEUK HOOR.
    EN BIJNA EEN CADEAUTJE IN DE WACHT GESLEEPT KNAP HOOR .
    NOG EEN PAAR DAGEN EN DEXA GAAT WEER NAAR HET RIJK DER DRAKEN ,DUS EEN KEI FIJN WEEKEND EN GENIET MEID.
    EN OME TAN JIJ HEBT TOCH GELD ZAT VOLGENS MIJ ,DUS DE AANDELEN MOGEN WEL IETS KELDEREN
    EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 29 Januari 2011 - 13:37

Cor En Diny.:

Hallo Meike

Sorry Meike dat ik je vergeten ben te feliciteren. Meike alsnog van harte gefeliciteerd met je derde verjaardag van ome Cor en Tante Diny XXX.
    Wat heb jij een mooie hoed op, wie heeft die gemaakt de juffen op school? zeg maar tegen de juffen dat ze voor mij ook zo'n te gekke hoed mogen maken als ik jarig ben.{Opa ijsje en Oma tumtum weten wel wanneer ik jarig ben}.

Janske goed van jou om al een paar nachten in eigen bedje te slapen, dat zullen Papa en Mama ook wel dapper van jou vinden.
    Dus het draakje is varanderd in een koekjes draakje , vond hij de chips niet meer zo lekker nou Janske veranderen van spijs doet eten.
    Goed van Papa en Mama dat ze precies weten hoe ze jou en het draakje moeten aanpakken, zo zie maar weer als je op school bent dat het daar toch heel erg leuk is, zeker omdat je dan ook andere kinderen ziet waar je fijn mee kan spelen.
    Hou vol Janske en alles komt goed!!!!!!!!. Doe jij de groetjes aan heel de familie en het gaat jullie allemaal goed Knuffels en Houdoe he. Liefs van Ome Cor en Tante Diny.

• 29 Januari 2011 - 14:55

Asmara:

Hoi koekie monster,

Wat goed dat je alweer in je eigen bedje hebt geslapen. Je hebt vandaag vast alweer een kadootje verdient.

Die koekies gaan er vast in als koek. Maar met koekjes kan je steeds een ander kiezen of hou je het liever bij een smaak? Nu je een koekie monster bent kan je ook vast het draakje beter verslaan.

Wat een mooie foto's weer. Jullie in de prinsessenkleren en die van meike echt mooi hoor.

Veel liefs en tot later
    Asmara

• 29 Januari 2011 - 20:14

Nikki En Jannie:

Hoi Janske,

Wat een gezelligheid met vriendinnen op bezoek.
    koekjes mmmmm. Heb je wel veel variatie in hahaha.
    fijn weekend groetjes ons

• 30 Januari 2011 - 07:48

DORRY:

HOI JANSKE EN DE HELE CLUB.
    JE HEBT NOG GEEN VERSLAG GEMAAKT?
    ALS DAT MAAR NIET WIL ZEGGEN DAT ER IETS IS.
    NATUURLIJK GAAN WE DAAR NIET VAN UIT?
    HET IS KOUD MAAR WEL MOOI OPEN WEER DUS GEZOND GELOOF IK.
    WEER DE LAATSTE DAG DAT WE VRIJ ZIJN.
    MAAR NOG MAAR EEN MAAND EN HIJ DAT IS COR ZIT IN DE VUT HEERLIJK TOCH NA RUIM 40 JAAR BIJ DE ZELFDE BAAS WERKEN.
    JANSKE MOET JIJ MORGEN WEER NAAR NIJMEGEN??
    NU IEDEREEN DE VETTE GROETEN EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY