Het draakje gaat graag naar school - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Het draakje gaat graag naar school - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Het draakje gaat graag naar school

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

27 Januari 2011 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Vandaag ben ik tot een verrassende ontdekking gekomen. Nadat ik weer de hele nacht keurig in mijn eigen bed had geslapen, ging het opstaan vanmorgen zeer moeizaam. Mijn zusjes waren al aangekleed, maar ik lag nog diep onder de dekens. Ik lag dan ook helemaal onder de dekens en papa dacht vanmorgen met zijn slaperige ogen dat ik niet meer in bed lag. Mama wist gelukkig wel dat ik nog in bed lag, want anders was er een grote zoekactie op gang gezet. Was voor mij misschien wel fijn geweest, want dan had ik nog langer kunnen blijven liggen.
Nu lag ik onder de dekens nog wat te dutten en daarnaast ook nog wat te grommen. Het draakje zat me in de weg en ik wilde zeker niet naar school. Helaas luisteren papa en mama net zo goed naar het draakje als wij ooit naar papa en mama. De conclusie was dus dat papa en mama geen boodschap hadden aan wat ik vertelde en ik moest gewoon naar school. Met de draak. Op weg naar school maakte ik me steeds drukker. Ik wilde niet naar school en ik moest steeds maar weer huilen. Lieke vertelde toen al heel lief dat ze wel af en toe bij mij in de klas kwam kijken of het wel goed met me ging. Ik vond dat heel lief van haar, maar helaas werd het verdriet er niet echt minder om. Eerst hebben we Lieke naar haar klas gebracht en daarna was het tijd om naar mijn klas te gaan.
Langzaam lopen door de gang, papa’s hand stevig vasthouden. Tijdens de jas uitdoen ben ik geen centimeter van papa’s zijde afgeweken en daarna weer zijn hand vast en zo de klas in. Daar begon ik weer te huilen. De juffrouw had een mooi plekje voor mij uitgezocht en daar ging ik zitten. Dit alles zonder papa los te laten. Toen papa los wilde komen begon ik echt heel verdrietig te worden en we hebben nog even samen geknuffeld. Toen papa mij beloofd had dat hij mij echt weer om 12.00 uur kwam halen mocht hij gaan en durfde ik het aan. Vlug de tranen van mijn wang af en een kleine lach op mijn gezicht. Toen papa voor het raam stond om te zwaaien, zwaaide ik dan ook vrolijk terug.
Wat ik vanmorgen nog niet wist en nu wel is dat het draakje school heel leuk vind. Ik het een topochtend gehad. Ik heb meegedaan met de gym en een iglo gemaakt. Toen ik uit school kwam had ik dan ook een dikke vette lach op mijn gezicht en zwaaide al vrolijk naar papa. Heel fijn om te zien dat je het ook wel leuk kunt hebben tijdens de Dexa. Natuurlijk hebben mijn lieve klasgenootjes daar zeker bij geholpen.
Dat het energie vreet, dat bleek vanmiddag wel. De middag was snel voorbij, want ik heb vooral geslapen, geslapen en geslapen. Lekker onder een dekentje voor de kachel. Heerlijk. Het was donderdag dus mijn zusjes waren bij Joepie. Meike voelde zich vandaag weer jarig, want vandaag werd haar verjaardag bij Joepie gevierd. Normaal krijgen de jarige dan een hele mooie kroon, maar Meike had een moeilijkere opdracht voor Nikki. Meike wilde namelijk een verjaardagshoed met visjes erop. Toen Meike thuis kwam heb ik de hoed gezien en het is een hele mooie en grote hoed geworden. Dat hebben Nikki en Meike toch mooi samen gemaakt. Omdat ome Renier zaterdag op vakantie was kwam ook hij nog even op Meike’s verjaardag en vanmorgen had Karin ook nog een cadeautje bij. Het feest kon voor Meike natuurlijk niet op. Nu heeft ze het overal en met iedereen gevierd, dus nu is ze ook voor iedereen en overal drie.
Ik wil ook nog graag Leontien bedanken voor de boekjes voor mij en mijn zusjes. Ze zijn heel goed aangekomen en nog beter ontvangen. We hebben ze netjes verdeeld en zijn volop aan het knutselen en voorlezen en kleuren en noem maar op. Een schot in de roos dus.
Als laatst heb ik nog een verrassing voor jullie. Tenminste voor diegene die de uitzending van Omroep Brabant hebben gemist. Papa heeft de uitzending gefilmd, maar het uploaden ging hem niet zo goed af. Gelukkig is het vandaag dan toch gelukt, dus iedereen die het interview met Bart de Win en een stukje van het liedje ‘Zo benieuwd’ wil horen kan op onderstaande link klikken. Het fragment start na ongeveer 20 seconden.

Groetjes Janske

• 27 Januari 2011 - 22:12

Marian En Maarten:

Lieve Janske,

Dat is een leuk interview met Bart de Win. Maar je bent echt wel 4 jaar hoor! Knap van Papa dat hem het toch gelukt is om het te uploaden. We zijn "zo benieuwd" naar de hele liedjes en het boekje, maar ja, even wachten tot 6 februari.
    Mooi te lezen dat dat dokters zo tevreden zijn.
    En heel knap dat je met de draak naar school bent geweest (gestuurd).
    Sterkte de komende dagen met de kou (binnen en buiten).
    Een dikke kus voor jullie alle 5.

• 27 Januari 2011 - 22:23

Joli Claes:

Ha Janske en familie

Wat goed dat je ondanks de dexa toch in je eigen bedje hebt geslapen.
    En ik heb ook geen zin om s'morgens op te staan, je bent dus niet de enige met dat probleem.
    Wel fijn dat het draakje het zo leuk vind op school, dan kan jij ondertussen mooi met de lessen meedoen.
    We weten dat de draak een energievretertje is bij jou, dus lekker slapen s'middags is helemaal niet erg.
    Wel zorgen dat je dan s'nachts nog genoeg slaap hebt om in je eigen bedje te blijven liggen.
    Hoop dat de draak morgenvroeg weer ontzettend veel zin heeft om naar school te gaan, dan kan jij met goede zin ook naar school.
    Veel succes morgen.

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons.xxxxxxx

• 27 Januari 2011 - 22:24

Leontien:

Lieve janske,
    Dat draakje is toch maar een bengel af en toe. Gelukkig ben je toch fijn naar school geweest. En zelfs een iglo gemaakt. Ik heb zelf een mannetje die zeven jaar is en regelmatig niet naar school wil s' morgens maar na de middag toch vol verhalen en een glimlach thuiskomt! Dat jij ondanks dat dexamonstertje in jou toch doorzet vind ik superdapper!
    Gelukkig zijn de boekjes goed aangekomen . Ik was niet! Aan het vissen naar jullie bedankjes wat jullie nu wel heel lief hebben gedaan maar was benieuwd of t goed was aangekomen :-).
    Morgen nog een ochtend naar school?
    Groetjes van Leontien en Lucas die ook af en toe meekijkt en zich afvroeg waarom zijn mama nu voor een ander kindje boekjes ging bestellen. Helaas hebben wij vorig jaar mijn mam veel te vroeg verloren aan deze rotziekte. In mijn zoektocht op internet kwam ik daardoor op jullie site terecht en ben hier iedere dag even te vinden om met name te Zien dat het goed gaat komen met jou lieve janske!
    Vriendelijke groetjes Leontien

• 27 Januari 2011 - 23:39

Opa Ijsje:

nog geen 50.000 kijkers nog

en dan hebben we de 1 MILJOEN of wel 1.000.000 page viewers !!!

• 28 Januari 2011 - 05:16

DORRY:

HOI HUMMEL EN PUMMELS SORRY STOND WEL LEUK.
    MEISJE MEISJE WAT EEN BERICHTEN, JIJ DOET HET WEER KEI GOED .
    SLAAPT IN JE EIGEN BED DEXA KALM GEHOUDEN .
    ESKIMO HUIZEN NEERGEZET EN OOK WAT GEGETEN HOOP IK .
    ZOU DEX TOCH NOG EEN GOEDE DEXA KUNNEN WORDEN?
    ZIJN MEDICIJN WERKT OOK BETER DACHT DEZE DOKTER.
    SPEEL LACH ZING EN BEWONDER, DAN GAAT DE DAG HEEL GEZELLIG OP.
    LEOTIEN DAT JIJ JOU MAN AL MOET MISSEN IS HEEL ERG MEID BLIJF MAAR OP DEZE SITE DAN KAN JE MEE LEVEN EN WIJ MET JOU EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 28 Januari 2011 - 07:40

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

Inderdaad een leuk intervieuw.
    Volgens mij zijn jullie toch wel voor BH ers.
    Bekende Heezenaren.
    En als je zo doorgaat word je vanzelf BN er.
    Het word echt spannnend voor je. Volgens mij word het wel heel erg druk.

Wat goed van je dat je dat draakje verslaat met een dag naar school gaan.
    Hopen dat dat vandaag ook weer lukt.
    Succes

En waar is de foto van de mooie hoed van Meike ?

Groetjes uit Leende

• 28 Januari 2011 - 11:55

Judith & Ron, Wout,?:

Dag Janske,

Wat leuk om het interview en een stukje van het liedje te horen. Klinkt SUPER!
    We zijn benieuwd naar de rest!
    Fijn dat je een drakenhobby hebt gevonden, je bent een dappere meid.

Zet 'm op!

• 28 Januari 2011 - 15:55

Cor En Diny.:

Hallo Super Janske.

Dapper van jou dat je toch naar school bent gegaan, en je hebt zelfs het draakje mee genomen goed gedaan jij moet de baas blijven over het draakje en die moet naar jou luisteren.

Jullie zijn al een heel eind op weg om de top van die hele hoge berg te halen, maar zo zie maar ineens kan er veranderingen te voor schijn komen en schuif weer een klein beetje naar beneden.
    Graag willen wij met jullie omhoog klimmen en iets uit jullie rugzak mee dragen naar boven zodat de rugzak voor jullie een beetje lichter zal worden.
    Lieve familie Beks hou vol allemaal en laat de moed niet zakken jullie al zover gekomen.
    Het allerbeste allemaal en heel veel lieve groetjes van Ome Cor en Tante Diny dikke Knuffels en TOI TOI TOI.
    Houdoe he.