Duidelijkheid over carnaval - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Duidelijkheid over carnaval - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Duidelijkheid over carnaval

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

26 Januari 2011 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Vanmorgen begon de dag al vroeg. Om goed zes uur werd ik gewekt en direct aangekleed. We werden namelijk om 8 uur in Nijmegen verwacht en aan te laat komen hebben we een hekel. Gelukkig was Lieke wel op tijd wakker zodat ik haar nog heb kunnen feliciteren met haar diploma van de zwemles. Zo vroeg in Nijmegen moeten zijn heeft ook een voordeel. We ontbijten dan namelijk niet aan tafel maar in de auto. Dit vond ik vanmorgen zo gezellig dat ik 2 boterhammen op heb en een plak peperkoek. Eenmaal in het ziekenhuis zelf begon het lange wachten. Met lang wachten bedoel ik, om 8 uur aanwezig zijn maar pas om half 10 het slangetje aan mijn buik hebben zodat ik de weerstand uit een potje kan krijgen. Dit loopt dan zo’n 2 uur. In die tijd heb ik afwisselend TV gekeken en spelletjes gedaan. Verder had papa in die tijd mooi ruimte om bij Koos, onze maatschappelijk werker, langs te gaan. Verder heb ik bezoek gekregen van mijn oncoloog. Zij was zeer tevreden over mij. Zo vond ze dat ik er goed uit zag en was ook mijn bloedbeeld prima in orde. Wel blijk ik een kleine schimmelinfectie op mijn gezicht te hebben. Niets ergs en met de zalf die ik daarvoor heb gekregen moet het ook gewoon weer weg gaan. Reden genoeg om de volle dosering chemo te krijgen. Thuis blijven we deze week wel nog de 50% dosering geven van de chemo dit om te voorkomen dat mijn beenmerg het niet aan kan. Want uit het verleden hebben we geleerd dat mij behandeling erg veel lijkt op het lopen over een evenwichtsbalk. Voor je het weet lig je er af en dat willen we graag voor de toekomst voorkomen. Nadat ik alles voor die dag gekregen had was het tijd om ook iets terug te geven aan de afdeling. Ik had namelijk een poster meegenomen om op te hangen op de afdeling. Marleen, de zuster die vaak voor me zorgt, was zeer ontroerd en heeft de poster dan ook direct een hele mooie plaats gegeven. Ook zijn we even op verpleegafdeling de Zee geweest. Ook daar hebben we een poster achter gelaten. Daar op de afdeling waren ze vooral blij om te zien dat ik weer een normale kleur op mijn wangen heb. Iets wat wij al weer haast vergeten zijn maar wat daar zeker nog niet vergeten is.
Thuis was het tijd voor de post. Het is leuk om te merken dat jullie Meike zeker niet vergeten zijn. Ze heeft veel post ontvangen en genoot bij iedere kaart die werd voorgelezen. Verder vertelde Leanne dat ze nog een kadootje voor me had. Niet voor nu maar voor de carnaval. Ik krijg namelijk ook een mooie jurk net zoals de rest van de showgroep. Over de carnaval was de oncoloog vandaag heel duidelijk. NEE. Veel te gevaarlijk omdat er in die dagen door niemand over hygiëne wordt nagedacht. Verder is er in die dagen veel lichamelijk contact en dat is iets waar ik toch nog altijd heel goed voor moet oppassen. Dus die mooie jurk doe ik gewoon thuis aan zodat ik op die manier toch deel uitmaak van de sweet candy. Want ook voor mij gaat het oefenen gelukkig wel door. Vanavond ben ik daarom gewoon naar de gymzaal geweest maar eenmaal thuis merkte ik wel dat ik daar erg moe van was. Inmiddels lig ik lekker te slapen. Wel heb ik nog afgesproken dat als papa en mama straks naar bed gaan ze me nog een warme kruik geven. De draak begint namelijk weer te groeien en daar krijg ik het zo koud van.

Groetjes Janske

• 26 Januari 2011 - 22:50

Joli Claes:

Ha Janske en familie

Brrrr, dat is vroeg, 6 uur.
    Ik ben bang dat ik toen nog lag te slapen, en toen was jij al onderweg naar het ziekenhuis.
    Wat fijn dat alles toch weer goed was.
    En op tijd thuis om nog te gaan dansen.
    Krijgen we wel een mooie foto te zien van jouw in je mooie jurk van de sweet candy ?
    Ik hoop dat papa genoeg hout op voorraad heeft om de kachel thuis goed warm te stoken voor het geval dat de dexadraak jouw eigen kacheltje weer ontregeld.
    Maar na dit weekend kun je wel weer een dexaweek afstrepen.
    En ben je volgend weekend wel helemaal fit voor jou grote dag op 6 februari.
    Nu maar hopen dat die rotdraak zich een beetje rustig houd deze week.
    Dat je een beetje meer kunt eten dan alleen paprikachips, dat je goed kunt slapen en dat je het niet te koud hebt.
    Ik wens je heel veel succes deze dexadagen en ik zal extra veel aan je denken, misschien helpt dat een beetje.

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons. xxxxxxx

• 27 Januari 2011 - 05:21

DORRY:

HOI PITTIG HUMMELTJE EN DE HELE MIK MAK.
    NOU ZEG EEN DANSJURK ,DAT IS VET.
    MAAR NOG VETTER I S DAT HET IN MIJMEGEN BEST GOED WAS .
    NAAR NU HEB JIJ WEER DIE KLIER OP BEZOEK WAT NIET MEEVALT VOOR JULLIE GEZIN MEID.
    MAAR JE ZULT ER NOG MET DEZE BEZOEKDAGEN NOG 9 KEER DOORHEEN MOETEN HOE DAN OOK.
    LEUK DAT JIJ POSTERS IN NIJMEGEN GAF,NU WEET HEEL ONS LAND WIE DIE FILMSTER IS.
    OP SCHOOL DRAAI JIJ OOK LEKKER MEE.
    EN DAT JIJ NIET NAAR CARNAVAL MAG IS NIET LEUK MAAR DAAR VERZIN JIJ WEL IETS OP MET JOU FAM. MEISJE.DAN ROEP JE MAAR BEKS OF GIN BEKS JANSKE
    NU EEN FIJNE DAG VOOR IEDEREEN LACH MAAR VEEL DAAR KRIJG JE HET WARM VAN,MAAR ALS JE ,JEEIGEN ZO ROT VOELT DAN KAN JE DAT NIET NATUURLIJK
    DAG ALLEMAAL HET IS KOUD HOOR VOELDE IK NET MET OEFENEN.EEN EXTRA DUIKKE VETTE INVERBAND MET DEX HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 27 Januari 2011 - 07:12

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

Wat fijn om te horen dat alles goed is gegaan in het ziekenhuis.
    Wel erg vroeg 06.00 uur al uit je bedje.
    En dat van de carnaval is wel jammer. Maar dat haal je wel in als je straks met je stapvriendjes weg mag ;-). Dan haal je gewoon de dagen in die je nu niet mag.

Nu naar school ?
    Of is de draak al te groot ?

We lezen het wel. Succes met dat vervelend groen ding.

Groetjes uit Leende

• 27 Januari 2011 - 09:04

Marleen:

He Super Janske

BIj het lezen van je verhaal bedacht ik me dat ik heel veel vaker gelezen heb dat jij lang moet wachten in het ziekenhuis, en dan lees ik ook dat je Tv kijkt of lekker speelt. Ik wilde even zeggen dat ik dat heel knap vind. Jij krijgt van mij een hele grote opsteker (bij mij op de BSO betekent dat een groot compliment).
    Ik vind het erg jammer voor je dat je geen carnaval buitenshuis kan vieren, want daar had je je vast op verheugd. Aan de andere kant weten we allemaal wat voor feestjes jullie kunnen bouwen, dus ik denk dat jij ook een hele leuke carnaval zal hebben dit jaar, zeker in die mooie jurk.

groetjes Marleen

• 27 Januari 2011 - 16:30

LeonTien:

Lieve Janske,
    Wat moest je weer lang wachten terwijl je zo vroeg was opgestaan..
    Maar deze dosis heb je er weer inzitten!
    Iedere dag kom ik hier even kijken of er een berichtje van je staat terwijl we elkaar niet eens kennen.
    Ik vroeg me af of het boekjespakket nog is gekomen voor jou en je zusjes?
    Veel sterkte weer deze week!
    Groetjes Leontien