Klein geheimpje - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Klein geheimpje - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Klein geheimpje

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

30 Januari 2011 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Vandaag ga ik jullie een geheimpje vertellen. Eens in de drie weken heb ik erg veel last van scheetjes. Die bestaan niet alleen uit lucht maar stinken ook heel erg. Het duurt een dag of 5 en daarna is alles weer normaal. Ikzelf kan hier niets aan doen het komt door de medicijnen die ik gebruik. Iedere keer als ik naar Nijmegen ga krijg ik namelijk vincristine (chemo) en het is bekend dat deze chemo als bijwerking heeft dat het je darmen stil legt. Om er dan toch voor te zorgen dat ik naar het toilet kan, krijg ik poepdrank. Deze smaakt naar sinasappel maar dit is niet echt een smaak waar ik van houd. Daarom doen papa en mama er altijd aardbeienranja bij. Deze poepdrank is de veroorzaker van de scheetjes. Gisteren zijn ze weer gekomen en het grappige is dat ik niet altijd vertel dat ik er een laat. Dan zie je aan papa en mama dat ze iets ruiken en krijgt Meike steeds de vraag of ze in haar broek heeft gepoept. Dan begin ik te lachen en vertel dat ik de dader ben. Op deze manier had ik vanmiddag ook oma Tumtum tuk. Ook haar neus werkt nog goed en ze vroeg zich hardop af wie er zo aan het stinken was.
Verder is het een weekend geweest van kou (binnen en buiten), spelen (binnen en buiten) en slapen (alleen binnen). Helaas is het niet gelukt om de sticker rij vol te maken en dat zal deze nacht denk ik ook niet lukken want voor ik ging slapen vroeg ik al of ik in de grote bed van papa en mama mocht ga liggen zodat ik dat straks niet hoef te doen. Dat vond mama toch iets te ver gaan.
Lieke heeft vandaag voor het eerst echt opgetreden voor publiek. Prinses Leanne ging op bezoek bij de Akkertoeters en dan hoort het erbij dat haar showgroep een optreden geeft daar waar ze op bezoek gaan. Nu was de locatie voor Lieke niet vreemd want de Akkertoeters wonen in de sporthal. Ik heb begrepen dat Lieke het echt super heeft gedaan. Ikzelf mocht niet mee want alles met betrekking tot carnaval is voor mij verboden terrein. Nadat Lieke weer thuis was hebben we nog gezellig samen gespeeld en Lieke zag er met de make-up op ook thuis nog echt als een popster uit. We hebben weer afscheid genomen van de dexapilletjes vanavond en dus heb ik ook de laatste boterhamworst opgegeten. Mama vroeg nog of ik er niet een voor morgen ochtend wilde bewaren. Mijn antwoord was duidelijk, nee de drakendrank is nu afgelopen dus morgen eet ik weer gewoon.
We zullen zien wie er morgen gelijk heeft gehad.

Groetjes Janske

• 30 Januari 2011 - 21:12

Janny:

Halo Super Janske en Familie,

Vanmiddag toen wij aan het wandelen waren kwamen we Ferry en Lieke tegen, (wij dachten al die gaan zeker naar de Akketoeters), en ja hoor nu lezen we dat Lieke daar vanmiddag gedanst heeft, jammer Janske dat je er niet bij kon zijn, maar het is wel beter zo, de dokter heeft wel gelijk, het is wel het beste voor je, wel erg leuk van Leanne dat je wel de mooie dansjurk hebt gekregen om wel gezellig met de meiden te oefenen.
    Hmm... daar moet ik wel een beetje om lachen Janske, die scheetjes van je, volgens mij heb je wel een wasknijper nodig, wel grappig dat ze denken dat Meike het gedaan heeft.
    Wij hopen dat je lekker ligt te slapen met de heerlijke kruik in je rug zodat je morgen je stickervel vol kunt maken voor een kadootje.
    Ook hopen we dat je morgenvroeg je boterhammenworst niet zult missen,

Heel veel plezier morgen op school en de groetjes van de Fam.Vrienten.

• 30 Januari 2011 - 21:54

Willy En Jeanet:

hahahahah die janske geweldig meid.:)
    Dat hoort er ook bij meid.
    Bij super janske hoort er ook dat alle energie eruit geblazen word.
    En dat met een luchtje.Helemaal geweldig.
    Als je volgende week het maar niet doet want dan lopen de mensen allemaal weg.
    Hahahahahaha.
    Nou meid je hoeft je niet te schamen het hoort bij de natuur.
    ieder mens en dier doet het.
    Nou lieke wat ben jij een knappe meid zeg met je mooie dans kleding aan.
    Flink oefenen want het is zo weer carnaval.
    Nou tot volgende week en slaap lekker

groetjes Willy en Jeanet

• 30 Januari 2011 - 22:16

Tante Angela:

Hoi Super Janske,

Wij zeggen altijd: 'wie het eerst roept heeft in zijn broek gepoept' maar dat is bij jullie duidelijk niet het geval.
    Wauw wat ziet jou grote zus er knap uit zeg in haar danskleren met mooie make up.
    Wat een grote brok ijs hebben jullie gevonden. (Giet it on?)

Succes met slapen in je eigen bed!

Dikke knuffel van tante Angela

• 30 Januari 2011 - 22:40

Oma Hanny En Frans:

Lieve Janske,

Gelukkig is het draakje weer bijna aan het vertrekken. Het viel voor jou weer niet mee deze week.
    En die winderigheid.... Jouw overgrootoma zei vroeger altijd: "Wie het eerste iets ruikt"....., heeft zijn eigen poepertje gebruikt!
    In dit geval ging "die vlieger"dus niet op, maar uitzondering bevestigt de regel.
    We hopen dat je vannacht goed kunt slapen. Mocht dat niet zo zijn, dan geven we gewoon de Dexa-draak hiervan de schuld. De stickers komen vast nog wel.

Wat ziet jouw grote zus Lieke er prachtig uit in haar danscostuum! Als ze net zo goed danst als dat ze er op de foto uitziet, belooft dat nog wat.

Lieve allemaal: dikke knuffel en slaap lekker!

• 31 Januari 2011 - 05:08

DORRY:

HOI SCHOWGROEP.
    WAT EEN MOOIE MEID DIE LIEKE.
    NOU JANSKE JE HEBT NATUURLIJK WEL HINDER VAN DEX GEHAD ,MAAR TOCH HOUDT HIJ ZICH RUSTIGER.
    EN DE LUCHTJES TREKKEN WEL WEG HOOR DAT HOORT ER BIJ LEES IK.
    KOMT ER OOK GELUID UIT ALS JIJ FLIUT?
    WAT ZAL JIJ VANDAAG WEER GAAN ETEN JE HEBT DE SMAAK TE PAKKEN GELOOF IK EERST LAS IK CHIPS EN NOG EENSS CHIPS ,EN NU BROOD KOEK WORST KEI GOED.
    ALLEMAAL EEN HELE FIJNE DAG EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 31 Januari 2011 - 07:02

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

Je boft maar met zo'n knappe zus. Ze ziet er kei goed uit in haar mooie pakje met haar mooie make-up. Wat zal prinses Leanne trots zijn met zo'n showgroep.

Jammer dat er geen geluid bij de foto's zit, want nu kunnen we niet horen hoe goed jij kunt fluiten.

Veel plezier op school ;-)

Groetjes uit Leende

• 31 Januari 2011 - 08:04

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Van praprika naar koekies, speciale luchtjes, fluiten en ijs testen.
    Er is weer van alles gebeurd in het weekend.
    Zulke geheimpjes vind ik wel grappig, hoort er allemaal bij.

Lieke ziet er erg mooi uit in haar jurk. Heb jij er ook zo een?

Met het slapen is het ook goed gegaan, bijna weer een rijtje stickers vol.
    En nu is het draakje weer verdwenen en zit jij inmiddels weer op school.
    Blijf goed eten, ik lees dat jij dat nu bijna onder de knie hebt. Heel goed!

Hou je taai kleine guit en familie.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda

• 31 Januari 2011 - 09:25

Leanne:

Janske, wat lees ik nou?
    Laat jij scheetjes? Achja, niets aan te doen he!
    Moeten de anderen af en toe hun neus maar gewoon even dicht houden ;).
    En over Lieke, wauw! Wat heeft ze goed gedanst!
    Van velen heb ik dit ook terug gehoord gistermiddag.
    Ik ben zeker trots op de showgroep. Ze hebben het super goed gedaan!
    En Janske, jou zien we snel weer op de woensdag met het oefenen.
    Zullen we afspreken dat als je voor het eerst weer op de woensdag komt,
    dat ik dan de verrassing mee neem?
    Kun jij je snel net zo mooi aankleden als jou grote zus!

Groetjes en een dikke knuffel,
    (Prinses) Leanne

• 31 Januari 2011 - 09:27

Inge :

Hoi super koekiescheet,

Wat een knappe zus heb je toch. En dan die jongens nu al om haar heen springend...

Zeg maar tegen papa en mama dat ze geen kaarsjes aan moeten laten staan, dat zou wel eens tot verassingen kunnen zorgen.

Nou ik zie je gauw. Fijne week en bedankt dat we je geheimpje mochten weten.
    Dag lieve scheet. gr. Inge

• 31 Januari 2011 - 09:27

Inge :

Hoi super koekiescheet,

Nou ik zie je gauw. Fijne week en bedankt dat we je geheimpje mochten weten.
    Dag lieve scheet. gr. Inge

• 31 Januari 2011 - 17:32

Judith & Ron, Wout,?:

Dag lief giertonnetje,

Lekker laten gaan, hoor, die gassen!
    Ook wij vinden Lieke een hele knappe meid en zo mooi aangekleed en opgemaakt, wauw!

Nog een paar nachtjes (goed) slapen en dan is het zover; Super Janske; de take-off!

Zet 'm op!

• 31 Januari 2011 - 19:53

Opa Ijsje:

Wat hoorde ik vandaag van Papa.
    Begin jij met je haartjes weer een Opa bolletje te krijgen hihi
    Geeft niks meidje , bij jou groeit het wel weer aan.
    Ik ben bang bij Opa niet meer.

• 31 Januari 2011 - 22:40

Joli Claes:

Ha Janske en familie

Nou Janske, je kunt wel naast Remco gaan zitten, die kan er ook wat van.
    En die is niet ziek en slikt geen pilletjes.
    Wat goed dat jij al kunt fluiten.

Lieke, je ziet prachtig uit in je mooie jurk.
    En met die make-up zie je er helemaal uit om door een ringetje te halen.

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons. xxxxxxx