Verjaardag oma Tumtum - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Verjaardag oma Tumtum - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Verjaardag oma Tumtum

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

18 Januari 2011 | Nederland, Eindhoven

Dag lieve mensen,
Vandaag ben ik de dag rond half acht samen met papa begonnen. Al moet ik zeggen dat we een vergelijkbare nacht hebben gehad als opa Ijsje en Lieke. Al was de reden anders. De reden dat het hier vannacht onrustig was is de volgende. Mijn koorts was over de nacht verdwenen maar hiervoor in de plaats is een hele lage lichaamstemperatuur terug gekomen. Midden in de nacht kwam deze niet meer hoger dan 35 graden. Nu is dat geen reden voor paniek maar wel iets om in de gaten te houden. Om jullie niet verder ongerust te maken, net voor ik ben gaan slapen voor mijn tweede nachtje in het ziekenhuis, was mijn temperatuur 36,8 graden.
De ochtend zijn we begonnen met te zingen voor oma Tumtum. Vervolgens was het tijd voor het ontbijt. Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik heb 3 boterhammen op, 1 beschuit en 1 peperkoek. Daarna stond de ochtend vooral in het teken van knutselen. Veel knippen, plakken, verven en stiften. Rond de middag was mama er ook weer en zij vertelde me dat oma heel blij was met mijn knutselwerken. Van zo’n actieve ochtend word je wel moe. Na het middageten heb ik dan ook bijna 3 uur geslapen. Nadat papa wist dat ik geen koorts had na mijn dutje is hij naar huis gegaan. Ook viel het papa en mama op dat ik vocht aan het vasthouden ben. De weegstoel gaf ook aan dat ik 800gram zwaarder ben dan gisteren. De dokter is nog even komen kijken en gaf aan dat we vanaf nu een vochtbalans gaan bijhouden om te zien of er evenveel in als uit gaat. Voor mij betekent dit plassen op een po en alle glaasjes die ik drink inkleuren op een lijst.
Mama is bij me gebleven in het ziekenhuis. De rest van de middag hebben we ons prima vermaakt met kleuren, knippen, voetballen en memory spelen. In spelletjes ben ik veel beter dan mama. Al is het wel zo dat voor mij de regels anders zijn dan voor mama. Rond 18.00 uur werd ik toch wel weer erg moe. Samen hebben we toen de film van 102 dalmatiërs gekeken. Het afkijken is niet gelukt want ik was te moe. Tijdens het afsluiten van de film zag ik ineens de S van skype op het scherm staan. Direct wilde ik skypen met Lieke. Na een telefoontje met papa was dat zo geregeld. Alleen was het niet skypen met alleen Lieke, nee ook Meike en alle neven en nichten waren er. Toch een groot voordeel als oma een feestje heeft. Voor oma hebben we allemaal samen gezongen. Het voelde alsof ik er gewoon bij was. Ook kon ik oma zo laten zien wat ik vandaag nog allemaal voor haar had gemaakt. Inmiddels lig ik lekker te slapen en lijkt de antibiotica zijn werk te doen. De koorts is weg en ook de oorpijn is verdwenen.

Groetjes Janske

  • 18 Januari 2011 - 20:23

    Janske Beks:

    Er staan inmiddels ook foto's bij het vorige bericht. Dit lukte gisteren niet en nu wel gelukkig.

  • 18 Januari 2011 - 21:15

    Mara Wanders:

    Hoi Janske,

    Kom maar snel weer naar school want het is best saai zonder jou in de klas!Fijn dat je temperatuur weer normale waardes aan begint te nemen, een dikke trui helpt bij mij altijd als ik het koud heb. Maar bij jou ligt dat net weer even anders..
    Beterschap!!Ook van papa en mama en de rest van ons clubje.

    Tot snel op school, kunnen we weer afspreken!

    Groetjes Mara

  • 18 Januari 2011 - 21:38

    Tante Angela:

    Hoi Super Janske,

    Jij bent weer goed bezig, geen koorts en oorpijn meer en ook nog zo goed ontbijten, petje af.
    Dat skypen bij oma was echt een groot feest voor iedereen en we waren allemaal blij jou te horen en zien lachen o.a om gekke neef Bart.
    Meike had er wel wat moeite mee toen wij naar huis gingen en jou papa nog bij oma bleef, maar na een poosje knuffelen met papa had ze in de auto weer super goeie zin en had ze de lachers op haar hand. Het was een dolle boel op de achterbank, Sietske en Rens kregen de slappe lach en ook Bart lachte heel hard en Meike die bleef maar gek doen, die vond al die aandacht natuurlijk prachtig.
    Hier thuis gekomen is Meike meteen heerlijk gaan slapen en was er geen vuiltje meer aan de lucht.

    Een rustige nacht. (niet te koud EN niet te warm)

    Dikke knuffel van tante Angela

  • 18 Januari 2011 - 22:14

    Janny:

    Hallo Super Janske en Familie,

    Wat heb jij goed gegeten zeg, 3 boterhaamen, 1 beschuit en ook nog peperkoek, ga zo door Janske helemaal goed.
    Je bent een echte kunstenaar, je maakt prachtige kunstwerken, het aapje vindt ik helemaal te gek.
    Vandaag kwam je uitnodiging binnen, bedankt, hij ziet er super uit, wij zullen er dan ook zeker zijn.
    Janske ik hoop dat je temperatuur weer snel op orde komt, en dat je herstel voorspoedig verloopt zodat je snel weer naar huis toe kunt.
    Lekker slapen , welterusten,

    Heel veel groetjes van de Fam.Vrienten


  • 18 Januari 2011 - 22:41

    Joli Claes:

    Ha Janske en familie

    Weten ze zeker dat die 800 gram van het vocht komt, en niet van dat superontbijt, haha.
    Ik ben blij dat je de energie hebt om te knutselen en te spelen.
    Dat je dan even bij moet slapen is niet zo gek.
    Wat leuk dat je hebt kunnen skypen, zodat je toch even op het feestje van oma Tumtum was.
    Je kunt op de foto zien dat je je weer beter voelt, want je hebt daar een behoorlijk ondeugende snoet.
    Zo zie ik je graag uit je oogjes kijken.
    Ik hoop dat je oorpijn weg blijft en dat je je temperatuur op peil kunt houden.
    Dan mag je vast snel weer naar huis.

    Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons. xxxxxxx

  • 19 Januari 2011 - 05:18

    DORRY:

    HOI WEREDWONDER EN DE HELE SUPER CLUB.
    NONDE KNOL WAT EEN GOED BERICHT.
    IK WEET WEL DAT HET NOG NIET GOED IS MAAR DE KOORTS IN GEZAKT JIJ EET ERG VEEL DUS OVER EEN PAAR DAGEN BEN JIJ SCHAT IK WEER IN DE POLDER KUNSTENAAR DAT JIJ BENT MET JE PRACHTIGE KUNSTWERKEN.
    JOU IUTNODIGING WAS GEWELDIG.
    , MAAR IK GELOOF TOCH DAT HET MIJN C.I. NIET UITKOMT DAT HEB IK PAS NOG ERVAREN ,DAT VERTELDE IK OOK AAN JOU MAMA.
    MAAR IK KOM WEL AAN EEN BOEKWERKJE EN C.D. HOOR.DAN VANG IK TOCH WEL ALS HET RUSTIG IS WOORDEN OP ,EN ZET IK MIJN C.I, OP RINGLEIDING DIE HEB IK THUIS,JE MOET ROEIEN MET DE RIEMEN DIE JE HEBT EN HET ZIJN KEI GOEDE RIEMEN HOOR ALLES LUKT ALLEEN OP EEN ANDERE MANIER
    EN ALS ZE HET ZINGEN OP DE HOOIZOLDER HOOR IK ALLEEN GEKKE GELUIDEN DUS IK DENK DAT IK GEWOON THUIS BLIJF ,MEISJE WAT EEN KRACHT HEB JIJ IN JOU LIJFJE ,LEUK DAT JIJ VIA SKYPE CONTACT HAD MET DE FAM.NU MAAR HOPEN DAT HET VANDAAG WEER WAT VOORUIT GAAT HUMMEL
    EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

  • 19 Januari 2011 - 06:10

    Frank En Heidi :

    Hallo Super Janske,

    Ga zo door zou ik zeggen ;-)
    Goed eten en lekker slapen.
    Dan kun je misschien vast wat krachten opdoen voor de 6e.

    Wat een kunstenaar ben je toch......... je weet zelfs van je trui iets speciaals te maken.

    Nu vlug maar weer naar huis.
    Op naar oma's feestje

    Groetjes uit Leende


  • 19 Januari 2011 - 06:49

    Asmara:

    Hoi Janske,

    Wat is dit nu allemaal. Toen ik gisteren bij tante angela kwam was meike daar, dus ik wist genoeg. Gelukkig gaat het nu weer wat beter met je. Snel beter worden hoor zodat je het feestje van oma over kan doen.

    Groetjes en tot later.

    Asmara

  • 19 Januari 2011 - 06:51

    Judith & Ron, Wout,?:

    Hallo Janske,

    Wauwie, zoveel eten wij niet eens! Knapperd, daar gaat je kacheltje wel weer van branden!
    Ga zo door, meid dan ben je vast zo weer thuis. Wij duimen.

    Zet 'm op!

    ps. Wout wil wel een keer met je voetballen!

  • 19 Januari 2011 - 07:26

    Oma Hanny En Frans:

    Lieve Janske,

    Gelukkig gaat het weer wat beter met je.
    Skypen is toch wel een geweldige uitvinding. Je hoort er dan tóch bij, ook al is het op afstand.

    En wat knap dat jij zoveel boterhammen op hebt gegeten!

    Vanmiddag komen wij even kijken hoe het met je gaat.
    Dikke knuffel!
    Tot straks!

  • 19 Januari 2011 - 08:34

    Cor En Diny.:

    Goeie morgen Super Janske.

    Heb je een rustige nacht gehad en goed geslapen?

    Fijn is he Janske om zo te knutselen en lekker te kliedren en niet op hoeft te letten of je handjes vuil worden.
    De maand Januari moet maar vlug voorbij zijn, want het toch een vervelende maand voor jou.
    Wij hebben jou jammer genoeg niet op skyp gezien toen waren wij al naar, maar wat zal Oma ijsje blij geweest zijn om jou snoetje te zien en dan ook eens met je andere neefjes en nichtjes samen zingen voor Oma dat is helemaal geweldig.
    Ik zien die glimlaqch van Oma al voor me.

    Janske beterschap meiske en kom maar vlug thuis, maar jammer genoeg moet jij ook afwachten wat de uitslag van het onderzoek zal zijn.
    Nou meiske zet 'm op en de lieve groetjes van Ome Cor en Tante Diny Houdoe he!!!!!!!!!!!!!!.

  • 19 Januari 2011 - 08:55

    Meike:

    Goedemorgen Janske, papa en mama,

    Ik wil jullie even de groetjes doen en zeggen dat ik weer fijn aan het knutselen ben.
    Tante Angela heeft heeeeel veel papier dus ik kan veel kleuren en knippen.

    Dikke knuffel van Meike

  • 19 Januari 2011 - 10:05

    Willemieke En Herman:

    Tjonge jonge een dag neit gelezen en er gebeurt weer van alles. Gelukkig lees ik ook weer dat het
    weer wat beter gaat. Drie boterhammen gegeten. Dat is echt heel veel. Je wordt straks nog het grote voorbeeld voor Renske. Die eet er nooit drie.......

    Gauw weer helemaal beter worden hoor...
    Groetjes Willemieke herman en kids

  • 19 Januari 2011 - 12:45

    Leontien:

    Gelukkig de koorts en oorpijn weer voorbij! Nu maar snel weer naar huis zodat je daar verder kan knutselen dat is veel fijner als in Eindhoven!
    Leontien

  • 19 Januari 2011 - 14:35

    Ellen:

    Hallo Super Janske!

    Kijk, dit zijn de berichten die we liever zien! Wat heb jij een hoop gegeten zeg, echt knap!
    En wat gezellig zo op skype met de hele familie! Zo heb je gelukkig de verjaardag van oma tumtum niet helemaal gemist, want waar je naam eer aan doet: super Janske is er gewoon altijd bij!
    Ga zo door meisje!

    Veel liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Eindhoven

Janske

Een reisverslag van Super Janske (Janske Beks) naar een kankervrij bestaan. Op 6 juli 2009 is bij haar op 2-jarige leeftijd Leukemie (ALL) vastgesteld. Dagelijks brengt zij verslag uit over wat haar die dag bezig heeft gehouden.

Actief sinds 07 Juli 2009
Verslag gelezen: 373
Totaal aantal bezoekers 2266354

Voorgaande reizen:

07 September 2011 - 31 December 2020

De wereld van Ke3

06 Juli 2009 - 03 Augustus 2011

Mijn reis naar een kankervrij bestaan

Landen bezocht: