Paalsurfen - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Paalsurfen - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Paalsurfen

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

19 Januari 2011 | Nederland, Eindhoven

Dag lieve mensen,

Ik heb vandaag iets nieuws uitgevonden wat echt kei gaaf is. Vanmorgen kwam mama op het idee en ik vind het helemaal geweldig. Als ik me wil verplaatsen door de kamer, dan ga ik op de paal staan en duwt mama deze door de kamer. Het leuke is dat je dan ook rondjes kunt draaien, want het slangetje aan mijn buik, kan dan niet om de paal heen draaien. Je kunt het dus zo gek maken als je wilt. Ik noem het paalsurfen. Er zijn eigenlijk maar twee dingen die je goed in de gaten moet houden. Ten eerste natuurlijk dat de paal en/of ik niet vallen. Ten tweede moet je opletten dat je niet te gek doet, want dan gaat de pomp piepen vanwege bijvoorbeeld een druppelalarm en moet je de zuster gaan uitleggen waardoor dat komt. Natuurlijk hebben we het zover niet laten komen.
Zoals jullie uit bovenstaand verhaal begrijpen, gaat het redelijk goed met mij. Ik heb wel een beetje een gezicht van een bokser. Niet omdat ik toch gevallen ben, maar omdat ik vocht vasthoud. Dat is op zich niet zo’n probleem, waarschijnlijk komt het door mijn infuus en moet ik daar weer even aan wennen. Ook mijn temperatuur blijft nu keurig hoog in de 36, dat is dus ook prima. Ik ben wel iets meer gaan hoesten en snotteren. Daarvoor heb ik van de dokter dan weer twee spulletjes gekregen voor in mijn neus. Het ene moet je druppelen en het andere moet je in je neus spuiten. Dat kriebelt natuurlijk wel en door die kriebels ga ik dan weer niezen. Ik vind dat best grappig, want zo kan ik niezen wanneer ik wil, of eigenlijk wanneer ik de medicijnen krijg.
Vanmorgen tijdens het ontbijt hoorde ik ineens sirenes. Ik lig in een ziekenhuis en dan is het niet raar dat je wel eens een sirene hoort, maar nu was het er 1 die ik niet vaak hoor. Ik keek naar buiten en zag dat het de bakker was die met spoed kwam aanrijden. Ze hadden namelijk in het ziekenhuis een meisje liggen dat vanmorgen tijdens het ontbijt maar liefst vier, ja het is echt waar, vier sneetjes brood had gegeten. Dat meisje lag bij mij op de kamer en aangezien het een 1-persoonskamer is weten jullie wel wie dat was. Daar hadden ze in het ziekenhuis natuurlijk niet op gerekend.
Vanmorgen is er ook weer bloed afgenomen en de bloedwaardes zien er op zich wel goed uit. De leukocyten zijn weer wat gestegen en de neutrofielen, de weerstand zeg maar, is weer gestegen van 0,1 naar 0,35. Ik ben nog niet uit de dip, maar mijn beenmerg doet toch gewoon zijn best. Ook de ontstekingswaarde in mijn bloed is weer gedaald naar een bijna normale waarde. Helaas is mijn toestand nog niet zo goed dat er weer gestart kan worden met de Chemo Kaspers. Vandaag zou ik weer de Chinese Chemo Kaspers krijgen, maar dat ging dus niet door. Ook mijn dagelijkse Chemo Kaspers krijg ik nog niet. Op zijn vroegst worden deze vrijdag gestart met een aangepaste dosering. Morgenvroeg wordt er weer bloed afgenomen om te kijken waar we dan staan. Ook hopen we morgen de uitslagen te krijgen van de bloedkweken en als die negatief zijn, dan is dat heel positief voor mij en zou ik eventueel naar huis mogen. Van de snotkweekjes waren de uitslagen al binnen en die waren negatief. Geen RS-virus en ook geen influenzavirus. Dat ziet er dus allemaal goed uit.
Vanmorgen had ik echt een druk programma. Het begon voor mij al om zes uur, want toen was ik gewoon wakker. Ik heb daarna nog even gedut en daarna nog een filmpje gekeken. Rond 8 uur was de bloedafname. Daarna was het eten en toen stond de dokter alweer op de zaal. Na een gesprek en onderzoek met de dokter, stonden de Cliniclowns in de sluis. Ze mochten helaas niet de kamer op, maar we hebben toch weer ontzettend gelachen en het contact door het glas heen was ook prima. We kennen elkaar inmiddels goed en dat maakt het wel allemaal makkelijker. Na de Cliniclowns kwam juf Marijke om mij les te geven. Juf Marijke was net de deur uit toen papa op de kamer verscheen. Hij had een hele mooie grote kaart bij van mijn klasgenootjes. Ik vond het super leuk om deze te krijgen en zeker om de namen van mijn klasgenootjes weer te horen. Ik wees dan een tekening aan en papa of mama vertelde wie dat had getekend. Toch leuk om op deze manier een beetje contact te houden. Ik heb ook nog post gehad van een klasgenootje. Helemaal super.
Na de middag hebben we het eerst rustig aan gedaan en toen kwam de visite. Oma Hanny, Frans en ome Renier. Het was wel leuk want ome Renier kwam strak in het pak. Wauw, wat een knappe oom heb ik toch. Het grappige is dan ook nog dat hij met mij, hij in pak, heeft gevoetbald. Ook hadden oma Hanny en Frans een kadootje bij. Hier in het zuiden komt carnaval eraan en ik kan nu zelf maskers maken. Ik kan dus weer lekker knutselen.
Het gaat zo goed met mij dat ik vanmiddag niet heb geslapen. Gevolg hiervan is dan weer dat ik vanavond heel moe was. Ik was samen met papa een filmpje aan het kijken. Ineens gaf ik aan dat ik de rest morgenvroeg wel kijk. Ik was moe en om zeven uur lag ik al lekker te slapen. Hopelijk weer mijn laatste nachtje in het ziekenhuis.

Groetjes Janske

• 19 Januari 2011 - 19:33

H & H & I:

Hoi SUPER Janske,

Dat is cool dat paalsurfen !! Leuke sport heb je gevonden.
    En dan die sirenes............geweldig. SUPER goed van jou om zo goed te eten. En dan nu lekker slapen en hopelijk lekker lang. Of word je vannacht nog een paar keer door zusters wakker gemaakt net zoals van de week ?
    En wat een knappe man in pak die ome Renier van jou. Dat was dan vast de coach tijdens jullie voetballen.

Hopelijk zijn de uitslagen morgen allemaal goed zodat je weer heerlijk naar huis kunt gaan.

Dikke knuffels en kusjes ome Hans, tante Hariètte en Imke XXX

• 19 Januari 2011 - 19:56

Tante Angela:

Hoi Super Janske,

Paalsurfen...... hoe kom je erop, dat is wel heel gaaf! Kun je vast oefenen voor als je over een paar jaar de Friese wateren onveilig gaat maken als je gaat windsurfen. Papa zal dat jou wel leren, die kan dat heeeel goed.
    Hoog bezoek zeg; keurig in pak fietfuw!
    Het skypen was weer erg leuk en Meike zingt de hele dag door, dus wel fijn dat jij geen oorpijn meer hebt want als je naar huis mag dan gaat Meike zeker liedjes voor jou zingen.
    We aten spagetti met zalm en dat WAS voorheen altijd haar lievelingseten hier maar ze haalde letterlijk haar neus ervoor op en zei; lus ik nie. Toen ze uiteindelijk toch een hapje probeerde (omdat ze dan een tomaatje kreeg) had ze in no time haar bordje leeg en zei dat ze het heeeel lekker vond. Gelukkig!
    Heb jij je tomaat ook nog opgegeten, en was het echt een tomaat of meer een tomarijin?
    Ze heeft ook weer veel lol gehad met Rens in de douche en ligt inmiddels al 1,5 uur te slapen.

We duimen voor negatieve uitslagen morgen zodat jij weer naar huis mag!

Welterusten.

Dikke knuffel van tante Angela en de rest hier in huis.

• 19 Januari 2011 - 20:03

Lambert En Tineke:

Hoi Janske,

Hoe druk kan het toch zijn hé, zo'n dag in het ziekenhuis. Zeker als je Janske Beks bent!!
    Paalsurfen.... gierende sirenes... leuke post lezen van je klasgenootjes..... visite... En o ja, dan die clini-clowns óók nog!!! En dan tussendoor nog wat prikken om te kijken hoe het met je gaat!
    Fijn te lezen dat de uitslagen redelijk zijn, misschien morgen nog meer goede uitslagen en wie weet mag je dan snel weer naar huis??????

groetjes van ons (ga je morgen wéér zoveel eten?)

• 19 Januari 2011 - 20:38

Oma Hanny En Frans:

Lieve Janske,

Wat een activiteiten daar in dat ziekenhuis.
    Geen wonder dat je dan zoveel moet eten.
    We hopen dat je bloeduitslagen morgen wat beter zijn en dat er geen "beestjes" in zitten
    Dan kun je weer lekker in je eigen bedje gaan slapen.
    Lieverd, slaap lekker!

Dikke knuffel voor allemaal.

• 19 Januari 2011 - 20:41

DORRY:

HOI WERELDWONDER EN DE ONDERDANEN VAN JANSKE.
    NONDE KNOLWEER EEN HELE GOEDE DAG HUMMEL.
    JIJ KUNT MENSEN NOG EENS IN WONDEREN LATEN GELOVEN, HOE LAP JIJ HET TOCH OM NU WEER EEN STUKJE OF LITERTJE BLOED DE WAARDE ERVAN BEDOEL IK WEER OP HET RECHTE PAD TE STUREN?KNAP HOOR EN JIJ EET ZOVEEL ,IK SNAP ER NIKS VAN SCHATJE, HOE KAN DAT TOCH?MAAR WEL KNOER FIJN DAT HET WEER REDELIJK GAAT.
    EN DAN OOK WEER HELE VETTE FOTO'S, DIE MET MAMA JOKE IS HEEL MOOI.
    DAG GRIETJE EN FAM EN ALLE KOSTGANGERS EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE ,OOK EEN POOT VAN PACO DORRY

• 19 Januari 2011 - 21:22

Fam Kessels Ospel:

Hoi Janske, gelukkig zijn de bloedwaardes negatief en zijn de resterende uitslagen ook negatief zodat jij weer lekker naar huis kunt om samen met oma Tumtum een dik feest te vieren. Bestel maar een dikke vlaai met slagroom, want je kunt weer goed eten lezen we in je verslag KEIGOED JANSKE! Enne.....als je dan toch in Eindhoven bent dan is het natuurlijk heel normaal dat jouw voetbalprestaties omhoog gaan toch, want daar voetbalt namelijk ook de beste club van Nederland he Ferry! Janske heel veel beterschap, een dikke knuffel en kom maar snel weer terug naar Heeze!
    Groetjes, Paul, Tanja, Manou en PSV Jorn (Pietje voor opa IJsje).

• 19 Januari 2011 - 23:08

Joli Claes:

Ha Janske en familie

Hoe krijg je het toch altijd voor elkaar.
    Ziek zijn en dan toch zoveel lol hebben in het ziekenhuis, iedereen weer versteld doen staan door weer zo snel weer op te knappen.
    Je hebt echt Superkrachten.
    En dan zoveel eten, dat krijg ik niet op s'morgens hoor, echt heel knap van jou.
    Paalsurfen, wat een uitvinding, kun je ook al een beetje paaldansen ?
    Ik hoop dat het morgen nog beter met je gaat, en dat alle uitslagen goed zijn.
    En dat je zeker met het weekend weer in je eigen bedje slaapt.
    Wij duimen voor je.

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons. xxxxxxx

• 20 Januari 2011 - 08:18

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

Het lijkt zo best wel gezellig om in het ziekenhuis te liggen ;-)
    Wat een mooie tekening en wat een leuke spelletjes kan je mama toch verzinnen.
    Maar ja dat krijg je met zo'n ervaringsdeskundige al jullie zijn.
    En dan ook nog alle voorraad brood opeten die ze daar hebben................goed bezig.

Maar er gaat toch niks boven lekker thuis te zijn.
    Ik hoop dat je al onderweg bent terwijl ik dit aan het schrijven/typen ben.

Groetjes uit Leende

• 20 Januari 2011 - 13:31

Cor En Diny.:

Hoi Super Janske.

Zo zeg dat is een mooie grote tekening van jou klasgenootjes en de juffen, je ziet wel Janske dat ze jou niet vergeten.
    Het gaat weer een beetje beter met jou zo te lezen Mama en jij vinden steeds iets anders uit om te steunten, die surfpaal is kei gaaf en om zo door jou kamer te krossen daar heb jij wel plezier in.

Vandaag {20 januari} krijg jij de uitslag van de onderzoeken, nou Janske wij hopen voor jou en natuurlijk voor Papa en Mama dat het goed is en dat je vlug naar huis mag.
    In iedergeval wensen wij jou heel veel beterschap en de lieve groetjes van ome Cor en tante Diny.Hou vol Meiske en het gaat jullie allemaal goed.
    Houdoe he Dikke knuffels en misschien slaap je vanavond weer lekker in je eigen bedje.