Ik wilde niet naar school - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Ik wilde niet naar school - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Ik wilde niet naar school

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

10 Januari 2011 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Vanmorgen was het weer tijd om naar school te gaan. Ik had echt geen zin. Gisteren avond had ik dat nog in het midden gelaten maar vanmorgen wist ik het zeker. Ik wilde niet naar school. Omdat ik inmiddels weet dat ik niet naar school mag als ik ziek ben dacht ik, misschien heb ik wel koorts. Daarom moest papa mij vanmorgen temperaturen. Helaas, geen koorts. Tijd voor een nieuwe strategie. Na het eten dacht ik, als ik nu gewoon vertel dat ik niet wil hoef ik ook niet. Weer was het geen goede oplossing want de jas en schoenen moesten gewoon aan. Op school kreeg ik echt de schrik dat ik moest blijven. Tijdens het afscheid nemen van Lieke in haar klas begon ik al zacht te huilen. Eenmaal bij mijn eigen klas was het gegroeid tot heel hard huilen. Mijn laatste idee was, ik laat papa gewoon niet los. Dan kan ik gewoon weer met hem mee naar huis. Helaas is mijn juf inmiddels gewend aan dit gedrag van mij de maandag na de dexa. Na wat heen en weer gewinkel nam ze me over van papa. Huilen is dan het enige was ik nog kan doen. Heel hard!! Gelukkig weet mijn juf ook dat het huilen het snelste over is als de school gewoon begint en ook vandaag had ze weer gelijk. Ik denk dat het grootste verdriet al over was toen papa het schoolplein af liep. Daarna heb ik gewoon gezellig mee gedaan met de rest van de klas. Om het verhaal nog mooier te maken, eigenlijk wilde ik vanmiddag ook wel naar school. Dit vonden papa en mama dan weer iets te veel van het goede. Vanmiddag heb ik samen met mama ik bed gelegen. Ik heb uitgerust en mama heeft geslapen. Nadat Lieke voor de tweede keer uit school kwam was het tijd om te gaan spelen. Samen met Lieke, Meike, een klasgenootje van Lieke en Karin zijn we gezellig de middag door gekomen. Lieke heeft ons laten zien dat je van een ballon statisch haar krijgt en daar hebben we dus veel lol mee gehad. Na het avondeten (boterham met worst en een ei) was ik te moe om nog te lopen. Gelukkig hebben we dan altijd nog mama met goede ideeën. Mama vertelde dat als ik niet meer kon lopen ik misschien wel nog kon kruipen. Dit lukte nog prima en samen met Meike ben ik dus naar boven gekropen. Nu liggen we alle drie te slapen en morgen vroeg is spannend. Lieke mag voor het eerst zonder luier slapen. Ik ben benieuwd of het haar gaat lukken om alles droog te houden.
Verder is papa blij met alle koffieadressen. Alleen hoop ik niet dat hij bij jullie allemaal op een dag langs komt want dan komt er weinig meer van het fietsen terecht. Misschien kan ik wel een mooi opbouwend schema voor hem maken dat hij steeds iets verder voor de koffie moet fietsen.

Groetjes Janske

  • 10 Januari 2011 - 21:47

    Annick:

    Wát een vrolijke pasfoto, en dat nog wel in de Dexa week! Zo te zien heeft school je goed gedaan. En de Superheld Super Janske vind ik ook helemaal geweldig! Als het haar niet lukt om te top te halen weet ik het ook niet meer...

    Misschien wordt ze wel minister president....... heb ik dat goed??

    Groetjes

    Annick

  • 10 Januari 2011 - 23:20

    Joli Claes:

    Ha Janske en familie

    Iedereen heeft na de vakantie wat startproblemen, dus het is niet zo gek dat je vanmorgen geen zin had.
    Maar het was toch wel weer leuk op school, lees ik.
    Morgenvroeg zal het beslist beter gaan.
    Hoe gaat het trouwens met slapen op die gezellige meidenkamer.
    Zijn er nog stickers verdiend ?
    Of gaat dat komende week weer gebeuren nu dexa weer weg is.
    Het eten gaat wel weer, Boterham met worst en een eitje, mmmmmm lekker.
    Veel plezier morgen op school.

    Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons.xxxxxxx

  • 11 Januari 2011 - 05:11

    DORRY:

    HOI SCHOONHEID.
    WAT EEN VETTE GAVE PASFOTO ZEGHET LIJKT WEL OF JIJ OP DIE FOTO WEER EEN STREEKJE AAN HET BEDENKEN BENT.
    IK HAD GISTEREN OOK GEEN ZIN NA ZO;N FIJNE VAKANTIE MAAR WAT MOET DAT MOET HUILEN HELPT DAN ECHT NIET.
    MAAR JE ZIET WEL ,JE EET DAN ZELFS HEEL GOED, JE KAN FIJN SPELEN. NAAR BOVEN KLIMMEN ,DIE MOEDERS MET HUN IDEEN GOED HE', EN HEEL JE HAARTJES OP HOL LATEN GAAN, EN SLAPEN LUKT OOK WEL DACHT IK.
    LIEKE SUCCES MET EEN LIUERLOOS KONTJE HET LUKT VAN ZELF EEN KEER MEISJE GOED ZO.
    JANSKE ALS JIJ LATER NALEEST WAT JIJ TOCH ALLEMAAL OP EEN DEXADAG HEBT GEDAAN DAN DENK JIJ NIET SLECHT.
    EEN DIKKE VETTE HIVIFE LOWVIFE DORRY

  • 11 Januari 2011 - 06:08

    Judith & Ron, Wout,?:

    Hallo!

    Wat een boel nieuws weer in een dag. Lieke, hartstikke goed zonder luier, we duimen dat het goed gaat!
    Janske en papa, allebei doorgezet; knap hoor!
    Mama, even nieuwe ideeën aanboren en Meike maakt iedereen weer aan het lachen..

    Janske, je mag ons, als papa dat gezellig vindt, ook best in het schema zetten. De koffie staat hier klaar!

    Zet 'm op!

  • 11 Januari 2011 - 07:46

    Frank En Heidi :

    Hallo Super Janske

    Wat goed dat er juffen zijn. Die kunnen daar wel mee om gaan.
    En op school heb je lekker wat anders dan thuis.
    Gaat het eten op school goed?

    Nog een ander tip voor je papa om te fietsen................. mama gaat met de auto naar Nijmegen en papa ................juist (hihihi)

    Groetjes uit Leende

  • 11 Januari 2011 - 08:06

    Lambert En Tineke:

    Hoi Janske!!

    Het valt niet mee hoor om na zo'n leuke kerstvakantie weer naar school te gaan!! Waarschijnlijk was je óók een beetje vergeten hóe leuk je het eigenlijk vindt op school!!!??? De rest van de week zal het wel beter gaan, zéker als draakje weer opgehoepeld is!!
    En Lieke, is het gelukt?? Heb je óók een stickervel? Hoeveel moet je er plakken vóór je een kadootje krijgt?? We wensen jou veel succes!

    Liefs van ons


  • 11 Januari 2011 - 09:15

    Omegijs Tantenelly:

    hallo Janske en allemaal
    de vacantie is weer voorbij en dan moet je ook weer naar school,dat is eerste dag
    moeilijk,maar de tweede dag gaat het beter en word het elke dag leuker,
    je heet niet voor niets ''Super Janske'' en zeg maar tegen papa dat hij eerst een
    flink stuk moet fietsen,misschien wel 30km en dan koffie drinken.
    maar dat kan papa wel.
    succes Ferry.
    groetjes allemaal

    ome gijs tante nelly

  • 11 Januari 2011 - 09:28

    Marleen:

    He SuperJanske

    Ik was weer even wat verhalen aan het lezen. Wat een mooi boek ga jij krijgen, ik vind de illustratie echt heel mooi! Ik ben dan ook heel benieuwd naar het eindresultaat en ik kom samen met mijn moeder 6 februari naar de hooizolder toe. Ik las ook dat er koffie adresjes gezocht werden, is Utrecht te ver???? Als papa wil leggen we ook wel een biertje voor hem koud, hij is in ieder geval van harte welkom. En ik vind het heel stoer dat je 's ochtends geen zin in school hebt en dan uiteindleijk 's middags ook nog wil gaan, ik denk dat jij een hele leuke juf hebt die jou heel goed kan steunen. Gellukig is de Dexa week weer voorbij.

    groetjes Marleen

  • 11 Januari 2011 - 13:01

    Ellen:

    Hallo Super Janske!

    Wat goed dat die juf alweer doorhad dat het al snel beter zou gaan! Zo ben je toch nog lekker naar school geweest! Zo'n ballon is trouwens wel iets als je een 'punk' kapsel wil maken! ze staat al omhoog, dus beetje gel erin en klaar!
    Ik ben nu wel heeeeel erg benieuwd hoe het met Lieke is gegaan! Ik deeeeenk, dat het gelukt is!
    Ik zal alleen nog even moeten wachten tot ik het weet...

    Heeel veel liefs

  • 11 Januari 2011 - 13:10

    Goofie:

    Wat een super foto van jou Janske, en dat terwijl je je niet zo toppie voelt!!! Met dit weer had ik ook geen zin om weg te gaan, dus dat jij het er moeilijk mee had begrijp ik wel heeeeel goed. Wel goed dat je toch gegaan bent en dat je toch weer zo een hele gezellige dag had,terwijl je je zo voelt. 6 februari, wat een superdag zal dat zijn. Ik ben er zeker bij. Enne als je nog een koffieadresje zoekt voor Papa, dan kun je Amsterdam er ook wel bij zetten hoor. Moet hij wel een beetje vroeg op en doorfietsen denk ik :):).Nog gezelliger als jij dan bij hem achterop zit!!! Ik moet nu even naar school, babbelen over mijn dochters. hoop dat je een leuke goede dag hebt, bye,bye Goofie

  • 11 Januari 2011 - 22:47

    Tante Angela:

    Hoi Super Janske,

    Ging het al beter vandaag met het naar school gaan?
    Het is altijd voor iedereen weer wennen na de vakantie, Rens had daar ook een beetje last van gisterochtend maar vandaag was er geen vuiltje aan de lucht. En dan heb jij ook nog eens last van dat draakje.
    Leuk dat papa al zoveel adressen heeft om naar toe te fietsen, lijkt me wel leuker om te fietsen met een doel. Al heeft hij natuurlijk een heel goed doel.
    Die mama van jou is niet voor een gat te vangen, niet lopen dan maar kruipen, goed zeg!
    Wat een Super mooie pasfoto deze week!
    Leuk dat er al zoveel mensen zijn die 6 februari willen komen, hoe meer zielen hoe meer vreugd.

    Groetjes tante Angela

  • 12 Januari 2011 - 05:44

    DORRY:

    HOI HUMMEL EN DE REST.
    VANDAAG EEN KEI BELANGRIJKE DAG MET DE UITREIKING VAN DE C.D. EN HET KINDERBOEKJE.
    IK HOOP DAT DE PERS JOU NIET TE VEEL VOOR DE VOETEN LOOPT, EN DEXA THUIS BLIJFT ALHOEWEL ALS HIJ ER NOG IS.
    ALS JIJ HETZELFDE LACHT ALS OP DE LAATSTE PASFOTO DAN BEN JE BINNEN DE KORTSTE KEREN WERELD BEROEMD.
    NOU MEISJE GEEF HEM VAN JETJE OP EEN HEEL BIJZONDERE DAG VOOR JOU ,EN DE FANS.
    EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE EEN SUPORTER VAN JOU

  • 12 Januari 2011 - 11:54

    Gerda:

    Hey Miss Super Janske fideranske,

    Ik hoop dat jij gisteren en vandaag met iets meer plezier naar school bent gegaan.
    Als je er eenmaal bent is het toch wel weer leuk. Het blijft voor iedereen wennen na een vakantie.
    Voor vandaag wens ik je weer veel succes in het Nijmegen- of Eindhovenziekenhuis.

    Hou je taai kleine guit en familie.

    Lieve groeten en houdoe.
    Gerda

  • 12 Januari 2011 - 15:53

    DORRY:

    HOI JANSKE EN DE REST.
    DEZE MUTS DACHT DAT HET VANDAAG IUTREIKING WAS VAN DE C.D. EN HET BOEKJE.
    IK VOND HET AL ZO RAAR DAT GERDA HET HAD OVER HET ZIEKENHUIS,MAAR IK SPRAK JOU MAMA EN DIE BRACHT MIJ WEER TERUG IN DE TIJD 6=2 WAT EEN MUTS BEN IK MAAR MIJN KORT GEHEUGEN
    HEEFT MET HET INFARCT OOK EEN BUTS GEHAD , MET MIJN LANGE IS NIETS MIS IK ZAT MET DE TEST ZELFS BOVEN HET NIVEAU VAN MENSEN ZONDER HERSENLETSEL MAAR IK KAN HET ER GOED MEE DOEN HOOR HUMMEL IEDER HUISJE HEEFT ZIJN KRIUSJE ZOALS JULLIE OOK WETEN.
    BINNENKORT KAN IK JOU LACH PERSOONLIJK ZIEN FILMSTER EN EEN DIKKE VETTE GEVEN DORRY

  • 12 Januari 2011 - 19:06

    Cor En Diny.:

    Hoi Super Janske.

    Het is ook niet makkelijk om na een vakantie van twee weken weer naar school te moeten.
    Dan moet je alles op uur en tijd doen, en het is zo lekker om 'smorgens je niet meteen te hoeven wassen en aan te kleden maar fijn rond flodderen in je pyama.

    Wel goed dat er juffen op school zijn die precies weten hoe ze kinderen kunnen troosten als ze afscheid moeten nemen en jij alleen achter moet blijven op school.
    Maar Janske je ziet wel dat het toch goed is gegaan, zeker omdat het draakje jou weer heel lastig voor jou is geweest.
    Is het draakje nou weg?
    Janske ging het vandaag beter op school het is ook elke keer weer wennen na een vakantie periode.

    Wat heb je toch een super mooie pasfoto, zo te zien aan die ondeugende oogjes ben je af en toe een klein prulleke.
    Dat is leuk om jou snoetje zo te zien, er moet muziek in de brouwerij zitten.
    Janske als je niet weet wat dat wil zeggen vraag het maar aan Opa ijsje of oma Tumtum die weten dat wel. {succes Opa en Oma met de uitleg}

    Lieke,Janske en Meike wat goed van Papa om door de regen naar Valkenswaard te fietsen, maarja Ferry het is voor een heel goed doel zet 'm op Ferry en jij zal zeker de top halen.
    Wij willen de lieve groetjes doe aan iedereen en een dikke pakkert voor de kanjers uit de Heipolderstraat. Dag allemaal groetjes van Ome Cor en Tante Diny. Houdoe he.

  • 12 Januari 2011 - 19:55

    Nikki En Jannie:

    Haa Janske,

    Dat vakantie fijn is helemaal mee eens !
    Knap dat je na even verdriet toch op school mee hebt gedaan.
    ballonnen en punk leuk.
    doei doei groetjes van joepie

    ps leuk om op de foto's weer een keer je lange ketting te zien.

  • 12 Januari 2011 - 21:52

    Janny:

    Hallo Super Janske en Familie,

    De foto's spreken weer voor zich, knap hoor van Lieke dat ze al zo goed droog kan blijven, en ook goed van Meike en jou dat jullie zo goed stil konden blijven zitten tijdens het zwemmen.

    Ik hoop dat papa weer snel genezen is van de griep want die kan echt niet gemist worden, beterschap Ferry.
    En Joke sterkte met de verzorging van iedereen.

    En Janske ik hoop dat die bloedtransfusie niet nodig zal zijn, heel veel sterkte.

    De poster is prachtig,

    Heel veel groetjes van de Fam.Vrienten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Heeze

Janske

Een reisverslag van Super Janske (Janske Beks) naar een kankervrij bestaan. Op 6 juli 2009 is bij haar op 2-jarige leeftijd Leukemie (ALL) vastgesteld. Dagelijks brengt zij verslag uit over wat haar die dag bezig heeft gehouden.

Actief sinds 07 Juli 2009
Verslag gelezen: 567
Totaal aantal bezoekers 2266213

Voorgaande reizen:

07 September 2011 - 31 December 2020

De wereld van Ke3

06 Juli 2009 - 03 Augustus 2011

Mijn reis naar een kankervrij bestaan

Landen bezocht: