Weer kaal in huis - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Weer kaal in huis - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Weer kaal in huis

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

07 Januari 2011 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Nu ook de drie koningen aangekomen zijn bij de hut van Jezus, is het weer tijd om alle kerstgezelligheid de deur uit te doen. Jeetje, wat is het dan ineens kaal in huis. Het is echt wel even wennen. Gelukkig kan ik me daar nu niet al te druk over maken, want ik maak me nergens druk over. Ik heb het vooral zwaar. Vanmorgen gingen we koffie drinken bij oma Tumtum en opa IJsje. Ik lag thuis met mijn ogen dicht op de bank. Ik werd opgetild, ben in de auto gezet en werd bij opa en oma weer uit de auto getild. Daar werd ik op de luie stoel van oma gezet en de televisie werd aangezet op 504. Daar komt Dora op. Er werd een dekentje over me heen gelegd en er werd netjes voor drinken en koekjes gezorgd en zo ben ik de tijd doorgekomen.
Papa en opa hebben nog een aanhanger vol met hout naar ons thuis gebracht, zodat de kachel weer kan branden. Dan hoef ik minder mijn best te doen om mijn kachel te laten branden, want mezelf warm houden blijft moeilijk. Volgens de professor is dat niet erg en hij is alleen maar blij dat ik geen hoge temperatuur heb. Gelukkig weten we nu vrij goed hoe ik warm kan worden gehouden. De verwarming op de slaapkamer zorgt er voor dat de kamer al lekker warm is. Als ik naar bed ga, dan gaat er eerst een kruik in bed. Als het bed dan warm is, dan kruip ik er lekker bij. Een dekbed en een droomdekentje over me heen en een hydrofiel luier over mijn hoofd. Dan nog een lange warme knuffel van papa of mama en dan lukt het me vrij goed om te gaan slapen. Vanavond slapen we maar met twee zusjes op de kamer, want Lieke is aan het logeren bij opa IJsje en oma Tumtum. Nu ligt Meike in Lieke’s bed, zodat we lekker dicht bij elkaar liggen. Ik had nog een paar vraagjes voor papa en mama toen we in bed lagen. Meike roept dan naar papa en mama, want roepen vind ik nu zelf niet prettig om te doen. Zo zie je maar weer wat een grote steun een kleine zus kan zijn.
Dan wil ik iedereen nog even waarschuwen, want in de reacties heb ik gelezen dat Dorry een nieuwe stoel heeft gekregen. Volgens haar heeft ze zelfs een motorpak en helm nodig. Als ik dat zo lees, dan hoop ik maar dat de monteur de stoel heeft afgesteld en niet opgevoerd. Ik hoop namelijk niet te lezen dat je straks uit de bocht vliegt en ergens in een sloot beland. Ik wil je wel heel veel plezier met je nieuwe stoel toewensen.
In dit geval waren mijn Hyves vrienden als eerste aan de beurt. Zij kregen vanmiddag al te horen waarom jullie 6 februari vrij moesten houden in jullie agenda. Op dit moment nodig ik jullie zo even uit, want de officiële uitnodiging is nog in de maak, maar het is zo gaaf, dat ik het nieuws niet langer voor me kan houden.

Door niemand minder dan Bart de Win (van de vaste mannen van Gerard van Maasakkers) zijn er twee liedjes gecomponeerd en opgenomen. Deze liedjes zijn gemaakt naar aanleiding van mij en mijn ziekte. Daarop voortbordurend is er door Enith Vlooswijk een kinderboekje geschreven met illustraties van Saskia Halfmouw. Het boekje heet: "Super Janske" en jullie raden het al, het gaat over mij. Op 6 februari om 13.00 uur zullen de CD en het boekje (= samen 1) gepresenteerd worden aan het grote publiek en ik zal het leuk vinden als jullie daar allemaal bij aanwezig zijn. Dit zal plaatsvinden in de Hooizolder in Heeze en het beloofd een hele speciale, maar ook hele gezellig middag te worden.

Wie nieuwsgierig is naar het boekje, de teksten of de muziek moet dus nog even wachten. Toch is dat niet helemaal waar. De afgelopen weken heb ik in mijn verslagen wel eens stukjes tekst uit de liedjes gebruikt. Ook staat er al ergens een stukje van een liedje op internet en dat hebben jullie ook allemaal al kunnen horen. Secret Release noemen ze dat met een moeilijk woord. Ik ben benieuwd of jullie er iets van terug kunnen vinden en anders moeten jullie gewoon wachten tot 6 februari. Ik zal 1 plaatje uit het boekje alvast prijs geven, zodat jullie niet volledig in spanning hoeven te wachten en jullie nu al kunnen zien hoe mooi het is geworden.

Groetjes Janske

  • 07 Januari 2011 - 22:38

    Oma Hanny En Frans:

    Lieve janske,

    Wat ziet het er gezellig uit in jullie slaapkamer. Dat zal na Dexa-week wel lekker slapen worden met je zusjes.
    We zijn erg benieuwd naar jouw boekje en CD. Op 6 februari zullen we er zeker bij zijn.
    Voor deze week wensen we veel sterkte toe. Slaap lekker.

    Dikke knuffel.

  • 07 Januari 2011 - 22:39

    Ome Tan:

    Misschien wordt ze wel bakker.............

    of tuinman

    grtz

    Ome Tan

  • 07 Januari 2011 - 23:24

    Joli Claes:

    Ha Janske en familie

    Wow, wat gaaf, een boekje en een cd.
    Als ik kan ben ik erbij op 6 februari, dat wil ik eigenlijk niet missen.

    Wat vervelend dat je zo weinig energie hebt.
    En dat je het zo koud hebt.
    Wel fijn dat papa en opa voor hout zorgen zodat de kachel thuis in ieder geval flink kan branden.
    Nog 2 dagen dexa, nog even volhouden en dan zit het er weer op.
    En dan nog maar 9 keer, je kunt echt gaan aftellen.
    Hopelijk toch een fijn weekend.

    Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons.xxxxxxxx

  • 08 Januari 2011 - 07:20

    Judith & Ron, Wout,?:

    Waaauuuuuw!
    Dit is toch echt helemaal te gek!
    Als het kan zijn we er zeker bij, het eerste plaatje is al geweldig!
    Heb van alles ingevoerd, Bart de Win, de dames, Super Janske, Secret Release maar heb minder succes dan ome Tan. We blijven proberen...

    Wat vervelend dat je weer zo moet strijden, we denken aan jullie!

    Dorry, geweldig dat je een nieuwe stoel hebt, doe je wel voorzichtig?

    Zet ´m op!

  • 08 Januari 2011 - 09:47

    DORRY:

    HOI BEROEMDE HUMMEL. EN ALLE FANS.
    WAT GAAF NONDE KNOL ERG LEUK ZEG
    , MIJN NIEUWE UITDRUKKING ALS IETS ERG FIJN GAAF EN VET IS NONDE KNOL
    JIJ LIJKT OP DE BOEKTEKENING WEL BATVROUW SUPER JANSKE.
    EN BEDANKT .JUDITH
    EN JANSKE VOOR JULLIE REACTIE NAAR AANLEIDING VAN MIJN NIEUWE STOEL IK BEN ALTIJD VOORZICHTIG HOOR.
    MAAR ER UIT GEREDEN WORDEN DOOR EEN ROLLATER BEUKT ER IN HOOR, EN NU GEEF IK GEWOON EEN SPIUTJE GAS, EN GA ER ALS DE WEERLICHT VANDOOR.
    WEL ROT DAT JIJ HET KOUD HEBT,MAAR NOG MAAR EEN PAAR DAGEN MEISJE.
    IS HET NOG GELUKT OM IETS TE ETEN???????????????????????????????????????
    NU EEN HEEL FIJN WEEKEND VOOR JOU EN FAM. EN ALLE AANHANGERS EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

  • 08 Januari 2011 - 15:38

    Cor En Diny.:

    Hallo Super Janske.

    Zo Janske, wij tellen samen met jou af.
    Nou nog 9 keer dan kan je het draakje voor goed de deur uit sturen en je moet hem dan ook niet meer binnen laten. Laat het draakje maar buiten in de kou en regen staan.

    Jou paardje is wel heel mooi geworden een echt kunstwerk, verschillende kleuren en natuurlijk zit er de kleur van een haflinger ook bij.[Goed gedaan Meiske}.

    Als wij kunnen komen wij 6 Februari kijken hoe jou boekje en cd is geworden.
    Wij zetten het meteen op de kalender {dat is onze agenda} wel makkelijk zo weten wij ongeveer wat er de komende week voor afspraken zijn al komt er regelmatig iets tussendoor wat niet op onze kalender staat, maarja dat lossen wij wel weer op.

    Janske en de rest van de familie hou vol lieve mensen het aftellen is nou echt begonnen.
    Jullie zijn over de helft van die hoge berg, en Ferry, jij moet zeker die top halen!!!.
    Een heel fijn weekend al is het weer niet al te best maar kruip maar lekker bij de warme kachel.
    De lieve groetjes van ome Cor en Tante Diny en het gaat jullie goed. Knuffels en Houdoe he.

  • 08 Januari 2011 - 17:41

    DORRY:

    HOI JANSKE BEROEMDHEID, EN DE REST.
    IK BEN WEER OP HOL AAN HET SLAAN.
    NU ER OVER JOU EEN C.D. EN BOEKJE IS GESCHREVEN ZIT IK DE HELE TIJD TE DENKEN DAN OOK EEN FILM VAN JANSKE.
    MAAR HET PROBLEEM IS NATUURLIJK GELD??????
    IK KEN WEL EEN REGISSEUR,HET IS EEN ZOON VAN EEN VRIENDIN, MAAR ZEI VERTELDE MIJ DAT ZOIETS BEST DUUR IS, EN AANGEZIEN IK GEEN VERMOGEN HEB IK MAG OOK NIET KLAGEN HOOR VERRE VAN DAT,MAAR MISSCHIEN ZIT ER EEN HEEL RIJK PERSOON ONDER DE LEZERS DIE ZEGT IK KAN WEL EEN LADING MISSEN DRAAIEN MAAR.
    MAAR IK GELOOF HET NIET,? MAAR FILMSTER IS JOU OP HET LIJF GESCHREVEN HUMMEL.
    WAT ZOU DAT GAAF ZIJN , MAAR EEN MENS OF EEN FANTAST MAG DROMEN HEBBEN HOOR.
    ER KON DAN IN HET BEGIN MET FOTO'S WORDEN GEWERKT FOTO''S
    GUN MIJ MAAR EVEN DE FANTA DAN LAND IK WEER GEWOON NEDER.
    HET SCHRIPT IS GEEN PROBLEEM, DE FIGURANTEN OOK NIET DE HOOFDROL AL HELEMAAL NIET , ALLEEN MAAR GELD.
    HUMMEL EEN FIJNE ZONDAG DE REST OOK ,KIJK WEL IUT DE BERG WORDT WEER WAT GLAD MEISJE.
    DAG ALLEMAAL DORRY

  • 08 Januari 2011 - 19:51

    Janny:

    Hallo Super Janske en Familie,

    Wat super een eigen CD en een boekje over Super Janske geweldig, ik ben van de partij.
    Ben ook erg benieuwd, spannend.
    Je moet er wel veel voor doen he Janske om het lekker warm te krijgen, nog even volhouden en dan is het draakje weer verdwenen. Gelukkig hebben papa en mama nog hout kunnen scoren voor de kachel.
    Een hele fijne zondag, en slaap lekker,

    Heel veel groetjes van de Fam.Vrienten

  • 09 Januari 2011 - 08:20

    DORRY:

    GOEDE MORGEN JANSKE EN DE REST.
    IS DEXA NOG AAN HET KLIEREN?????
    HEB JIJ NOG KUNNEN SPELEN?
    OF WAS JIJ ER TE ZIEK OF TE TERUG GETROKKEN VOOR?
    NOG MAAR EEN PAAR DAGEN ,EN HET ZIT ER WEER OP HUMMEL.
    HEB JIJ NOG VEEL KOU GELEDEN?
    WAT EEN VRAGEN VOOR JOU, MAAR IK WIL WEL ALLES WETEN HOOR OP WAT PRIVE DINGEN NA,DAT VRAAG IK ECHT NIET DAT IS ZEER ONGEPAST OF ZE MOETEN ZELF DE KLEUR VAN ONDERGOED BEKEND MAKEN, DAN WIL IK ER NOG WEL EENS OP DOOR GAAN EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

  • 09 Januari 2011 - 08:45

    Inge:

    Een van de mooie dingen...
    Gelukkig maar! Super Janske onze superheldin!

    Een prachtig en perfect passende illustratie, jullie zullen vast heel trots en tevreden hierover zijn.

    Je kunt nu postitief zeggen dat je letterlijk veel noten op je zang hebt... een persoonlijke cd!

    Bart de Win en Enith Vlooswijk, jullie zullen beloond worden met veel warmte en liefde. Dank!

    Groeten Inge.

  • 09 Januari 2011 - 12:59

    Jan Heidi:

    lieve janske,

    wat een verhalen weer,wat ben je dapper en de rest ook.
    En wat gaaf dat er een boeke en liedjes over jou zijn gemaakt.
    Dat mag ook wel, want het is niet zomaar iets wat jij meemaakt..
    Wij willen jullie een jaar wensen met heel veel doorzettingsvermogen,dapperheid, steun, liefde en op naar gezondheid.... en een posietief jaar!!!
    Voor nu : houd je taai..voor iedereen natuurlijk..

    groetjes jan, heidi, sem en samijn

  • 09 Januari 2011 - 14:45

    DORRY:

    HOI JANSKE EN HEEL DE BENDE.
    IK WIL EVEN EEN PAAR VRAAGJES STELLEN.
    IS HET BENEDEN BIJ DE HOOIZOLDER?JE WEET WEL JOU C.D. EN BOEKWERK.
    IK BEN ER NOG NOOIT GEWEEST DUS WEET IK NIET OF HET VOOR MIJ BEGAANBAAR IS.
    WIL JIJ DAT NAVRAGEN HUMMEL.DORRY

  • 09 Januari 2011 - 18:38

    De Stapvriendjes.:

    Hey Lieve Super Janske.

    Wat gaaaaaaf VETT Cool dat er een boekje en cd komt.
    We gaan de datum zeker in onze agenda schrijven.
    Dan ben je wel heel erg beroemd aan het worden. En dat voor een meisje uit een klein dorpje als heeze. We hopen wel dat als je echt beroemd bent, je wel nog gewoon aan onze afspraak houd, om over een aantal jaren lekker te gaan stappen.

    Dikke kus van de stapvriendjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Heeze

Janske

Een reisverslag van Super Janske (Janske Beks) naar een kankervrij bestaan. Op 6 juli 2009 is bij haar op 2-jarige leeftijd Leukemie (ALL) vastgesteld. Dagelijks brengt zij verslag uit over wat haar die dag bezig heeft gehouden.

Actief sinds 07 Juli 2009
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 2266299

Voorgaande reizen:

07 September 2011 - 31 December 2020

De wereld van Ke3

06 Juli 2009 - 03 Augustus 2011

Mijn reis naar een kankervrij bestaan

Landen bezocht: