Een weekendje bij opa IJsje en oma Tumtum - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Een weekendje bij opa IJsje en oma Tumtum - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Een weekendje bij opa IJsje en oma Tumtum

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

12 December 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

De afgelopen twee dagen heb ik zo'n beetje bij opa IJsje en oma Tumtum doorgebracht. Niet alleen hoor, want het was er reuze druk. Volgens jare lange traditie maken wij zelf kerststukjes. Zo ook dit jaar. De achterste schuur is de schuur waar de volwassenen hun kerststukjes maken en wij mogen dan in de feestschuur kerststukjes maken. Iedereen is dan ook aanwezig. Natuurlijk opa en oma, wij met zijn vijven, de familie v.d. Berg en de familie Prinsen. Jullie begrijpen al wat voor ons belangrijk is. Fijn spelen met Bart, Sietske, Rens en Imke. Natuurlijk maken wij ook wel kerststukjes, maar niet te lang, want spelen is ook belangrijk. En voor mij is rusten natuurlijk ook belangrijk, dus ik heb gisteren de hele middag op oma's stoel geslapen. Ook wordt er keurig voor het eten gezorgd. Gisteren bakte opa frietjes en vandaag pannekoeken. Helemaal geweldig. Ik heb me dus twee dagen goed vermaakt.
Het gaat dan ook weer wat beter met mij. Ik hoest veel minder en dat geeft me dan meteen weer wat rust. Gisteren ging het eten ook nog goed, maar vandaag ging het weer niet goed. Gelukkig word ik in het ziekenhuis goed in de gaten gehouden of ik op gewicht blijf en ook wordt er gekeken of ik niets te kort kom. Ik blijf in ieder geval mijn best doen om goed te eten, want dan heb ik ook weer meer energie om naar school te gaan. Die energie heb ik dan ook wel nodig, want morgen mag ik weer naar school. Ik heb er dan ook heel veel zin in om mijn klasgenootjes weer te zien. En natuurlijk mijn juffen, want die heb ik ook heel erg gemist.
Het slapen is ook nog wisselend. Inmiddels heb ik "partners in crime" gevonden met betrekking tot de onderhandelingen voor het slapen. Meike en Lieke hebben mij vrijdag zo goed geholpen dat ik bij hun op de kamer mocht komen slapen. Dat was natuurlijk kei gaaf, drie zussen op 1 kamer. Helaas werd ik al vroeg wakker, om 1 uur en om de rest niet wakker te maken ben ik maar in papa en mama's bed gekropen. Vannacht mocht ik weer bij mijn zussen op de kamer slapen, omdat we zo lief waren geweest. Dit ging een heel stuk beter. Het was 7 uur en dus kropen we met zijn drieen bij papa en mama in bed. Ondanks dat ik niet in mijn eigen bed heb geslapen, heb ik wel een sticker gekregen. Vanavond moet ik weer in mijn eigen bed slapen. Ik heb geprobeerd om papa over te halen om op mijn kamer te komen slapen, maar helaas. Papa en mama vinden toch echt dat ik het alleen moet proberen. Ik ga gewoon mijn best doen en als het niet lukt, dan ga ik dat wel even vertellen tegen papa en mama.
Komende week moet ik weer naar Nijmegen en dat betekent dan meteen dat de Dexa weer gaat starten. Ik ben heel benieuwd hoe klein we het draakje kunnen houden met de grote zak praprika chips die ik van de zwarte Pieten heb gekregen.

Groetjes Janske

• 13 December 2010 - 05:10

DORRY:

GOEDE MORGEN ALLEMAAL.
    WEDEROM ALLEMAAL GOEDE BERICHTEN.
    GEZELLIG KERSTSTUKJES MAKEN ,EN SPELEN LEKKER ETEN EN OMA TUM TUM HEEFT EEN KEI GAAF HONDJE.MAAKT DAT HONDJE OOK DE DEUREN OPEN ???????
    SLAPEN BIJ JOU ZUSJES HET KAN NIET OP.
    EN VOLGENDE WEEK ZIEN WE WEL WEER HUMMEL JIJ WORDT STEEDS STERKER HOOR.
    HET IS NIET MEER GLAD DUS KAN IK WEER MET PACO UITRIJDEN HEB IK WEL GEMIST.
    MISSCHIEN ZIE IK WEL RENDIEREN IN HET BOS .
    DAT KAN HOOR ROND KERSTTIJD, EEN KONIJN IS OOK EEN RENDIER ,DIE BLIJFT ECHT NIET STILSTAAN ALS IK ER AAN KOM .
    JANSKE HEBBEN JULLIE ACHTER LICHTJES BUITEN?????
    NOU MEID WEER HELE FIJNE SCHOOLUREN EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE ALS IK RENDIEREN ZIE HORE JULLIE ER MEER VAN ,ZOU GOED KUNNEN DORRY

• 13 December 2010 - 06:19

Judith & Ron, Wout:

Dag lieve meid,

Wat hebben jullie een prachtige kerstboom!
    Nu ook nog mooie stukjes erbij, wat een gezelligheid!
    Jullie doen het allemaal super.

Zet 'm op!

ps Wout heeft ook 3 dagen geen sticker verdiend, vanavond gaan we er weer voor!

• 13 December 2010 - 08:25

Dorry:

hoi janske .
    ik kwak er nog maar een mail tegen aan.
    want ik ben net uitrijden geweesten heb weer wonderbaarlijke dingen gezien.
    ik was bijna bij het bels lijntje toen ik een gerinkel hoorde van heb ik jou daar.
    ik dacht hoe kan dat nou er is hier toch geen treinverkeer?
    was ook niet het was de kerstman met zijn arreslede, met wel twaalf12 rendieren ervoor.
    erg overdreven vond ik het, maar de kerstman vond ik een echte dandy.
    ik groeten, en wat doet hij ,heel minzaam knikt hij met zijn oude hoofd.
    en toen schoot ik in de lach want hij had krulspelden in zijn haren en baard, dus duidelijk geen krulhaar van zich zelf .
    toen begon het te waaien ,en wat ik toen zag benam me alle lucht zijn kerstkleed of jurk waaide omhoog, en toen was er een lange onderbroek te zien,met de kleur en print die wij meermalen tegengekomen zijn in een mail..ik lag dubbel.
    even een praatje gemaakt.
    hij woonde op de noordkaap, hij vroeg of ik daar ooit geweest was .
    ik zei ja ook in lapland ,en toen zei hij daar heb ik een farm,ik fok of ik bedoel de honden husky's een goudmijntje.
    ik niet te misselijk om ook te zwetsen vertelde hem dat ik kamelen fo kof de dieren doen dat.
    nou nou zei hij niet mis,hij vroeg mag ik ze eens zien.
    ik zei dat kan niet ze zijn in de rui, en dan mag er geen vreemd volk hun aanschouwen want dan gaan hun bulten lekken en dat is heel gevaarlijk.
    ik snap het zei hij ,ik heb ook zo iets met mijn honden.dat was het weer Janske een waar gebeurd verhaal Dorry

• 13 December 2010 - 08:33

Wilma Van De Vin:

Wat een gave hond! Heet ie net als onze hond 'Appie' ?
    Want ik zie opa Frans nog neerknielen bij onze Appie. Zich erover verbazend dat ie zo mooi is.

Maar Janske, jij mag dus weer naar school! Doe het rustig aan zodat ik je a.s. woensdag weer lekker op kan komen halen! Veel plezier.

En die Dexa bestrijden met paprika chips; moet lukken zou ik zeggen. Wellicht een inzamelingsactie voorbereiden? En wat is je favoriete merk? Bij de Hema liggen de zakken paprika chips nu voor € 0.50! En die is nog lekker ook.

Suc6
    Wilma

• 13 December 2010 - 10:10

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

Wat een leuk weekend heb je weer gehad.
    En lekker slapen in Oma's stoel
    en Lekker Frietjes en Pannekoeken van Opa
    Tjonge Tjonge wat lekker.

Kun je de kerststukjes niet gaan verkopen je hebt er zoveel ;-)
    en harstikke leuk.

Groetjes uit Leende

• 13 December 2010 - 13:09

Tante Angela:

Hoi Jankse,

Ja dat was gezellig dit weekend he!
    Iedereen van de partij, zoals het hoort.
    Rens was zeer vereerd dat hij bij jou MOEST blijven zitten toen jij ging rusten in oma's stoel, hij heeft het er nog steeds over.
    De kerststukjes die allemaal gemaakt zijn zijn allemaal prachtig geworden.

Hopelijk heb je het fijn gehad op school en ben je nu aan het rusten.
    Fijne dag verder.

Groetjes tante Angela

• 13 December 2010 - 13:54

Joli Claes:

Ha Janske en familie

Weer een gezellig kerstvoorpretweekend gehad bij opa en oma.
    Prachtig al die kerststukjes.
    En wat een lief hondje heeft oma gekregen.
    De kerstboom thuis ziet er ook erg mooi uit.
    Toen jij vanmorgen naar school was zijn papa en mama bij mij op de koffie geweest, we hebben gezellig zitten kletsen, en.....
    Ze kwamen jouw kalender brengen.
    Ik denk dat ik maar het hele jaar alleen de maand november ophang.
    Hoe was jou dag op school vandaag?
    Ging het weer helemaal naar wens, na je ziek zijn.
    Veel succes in Nijmegen deze week.
    En de dexadraak zet je deze week maar weer buiten, dan bevriest hij en kun je er een mooie sneeuwdraak van maken.
    Want we krijgen weer sneeuw en ijs.
    Dus dat schaatsparadijs in de tuin zal deze week ook wel weer open gaan.

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons.xxxxxxxxxx

• 13 December 2010 - 20:22

Janny:

Hallo Super Janske en Familie,

Wat een gezellige boel bij jullie, samen een mooie kertsboom opgezet, en mooie kerststukjes gemaakt, zien er heel mooi uit.
    Lekker in oma's stoel een dutje doen en uitrusten, met zo'n lief hondje naast je.
    Dan een opa die lekker pannenkoeken en frietjes bakt.
    Fijn dat je weer vandaag naar school toe mocht, is het goed gegaan?
    Probeer lekker te slapen en te goed te eten, dat maakt je sterk,

Janske heel veel groetjes van de Familie Vrienten