De kerstboom staat weer - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu De kerstboom staat weer - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

De kerstboom staat weer

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

10 December 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Afgelopen nacht heb ik tot half zes in mijn eigen bed geslapen. Daarna nog even verder geslapen bij papa en mama in bed. Bij het ontbijt leek het er even op dat ik de lijn wat betreft eten van gisteren door ging zetten. Na een goed gesprek over de chemo caspers en dat zij zonder eten honger hebben. En dat ze dan niet kunnen helpen de stoute cellen te pakken, zat er maar 1 ding op. Ik moest goed eten. Ik zal even opsommen wat ik daarna allemaal gegeten heb vandaag: 2 boterhammen, 1 peperkoek, druiven, halve appel, 1 misbaksel, 2 koekjes, 1 snoepje, friet, 1 frikandel en een toetje. Verder ook heel goed gedronken. Papa en mama zijn heel tevreden hierover!
Verder zag de dag er ook wat anders uit dan gisteren. Ik ben wel vandaag nog thuis gebleven van school. Hierdoor kon ik weer in mijn pyjama naar beneden (deze heb ik tot half vier aangehouden). Papa kwam terug van school, nadat hij Lieke had gebracht, met een cadeautje. Mijn klasgenootje Amber Lambooij was jarig geweest en had ook iets voor mij achter gelaten. Thuis heb ik het vlug uitgepakt en daarna ben ik direct aan de slag gegaan met de stiften en papiertjes. In de loop van de ochtend kwam de doos met kerstboom binnen. Ik heb samen met papa en Meike de boom in elkaar gezet en met de lampjes erin doen mochten Meike en ik niet helpen. Daarna is de boom op zijn plaats gezet en moesten we wachten. Lieke mocht namelijk ook helpen met het versieren van de boom, maar zij zat nog op school. Na het middag eten was het eerst nog tijd voor mijn school want Juf Marijke had nog een gaatje gevonden om langs te komen. Toen ook deze klaar was mochten we aan het versieren gaan. Lieke had wat extra hulp ingeschakeld want Tijn kwam spelen. Na wat ballen in de boom gehangen te hebben was het voor ons tijd voor iets anders. We zijn met de kerststal gaan spelen die uiteindelijk gewoon een boerderij werd in ons verhaal. Verder hebben we veel gelachen en gegiebeld met een extra jongen in huis.
Nu ik het toch over jongens heb, ik denk dat ik de stapvriendjes moet gaan waarschuwen. We hebben namelijk een nieuwe buurjongen van 3 jaar. Hij is gisteren in Nederland aangekomen en mag nu tegen John en Gwyneth papa en mama zeggen. Wij hebben nog geen kennis gemaakt maar dit zal in de komende weken vast wel gaan gebeuren. Dus via deze weg wil ik ook even zeggen, WELKOM IN DE BUURT.
Vanavond slaap ik niet op mijn eigen kamer. Ik mag een nacht bij Lieke en Meike op de kamer logeren. Na wat gekletst te hebben liggen we inmiddels alle drie lekker te slapen.

Ook wil ik nog even terug komen op de vragen van Dorry. Opa ijsje heeft oma tumtum inderdaad een stenen hondje gegeven voor 5 december. Ik denk dat opa wel een foto door wil mailen zodat ik die morgen bij het bericht kan plaatsen. Op de de tweede vraag of Lieke nog naar Joepie gaat? Ja. Alleen niet meer de hele dag. Ze gaat er donderdag 's morgens om half 8 heen om te ontbijten. Daarna gaat ze van daaruit naar school. Tussen de middag eet ze weer bij Joepie en na de tweede keer school gaat ze naar de naschoolse opvang van Joepie. Meike is gewoon de hele dag bij Joepie en heeft het er erg naar haar zin.

Groetjes Janske

  • 10 December 2010 - 22:16

    Ome Tan:

    Goed om te lezen dat je vandaag toch behoorlijk gegeten, wat zeg ik heel erg goed gegeten !

    Friet en frikandel daar zit alles in wat je nodig hebt, daar is jouw ome Tan namelijk ook groot mee geworden.

    groetjes

    Ome Tan

  • 10 December 2010 - 22:59

    Joli Claes:

    Ha Janske en familie

    Zo wat goed al dat eten dat in jouw buikje is gegaan.
    Van bijna niets, naar heel veel.
    En bijna de hele nacht in je eigen bedje.
    Dat gaat weer de goede kant uit.
    Nu lekker weekend, en dan maandag weer naar school.
    Wat een prachtige kerstboom, die had papa zo klaar natuurlijk met zoveel hulp.
    Fijn genieten dit weekend met al die gezellige lampjes in huis.

    Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons.xxxxxxxxx

  • 10 December 2010 - 23:02

    Frank En Heidi :

    Hallo Super Janske

    Kijk tot half 6 in je eigen bed. Dat vind na goed onderhandeld te hebben ......... wel een halve sticker waard.
    Maar je volgens mij gaat het alleen maar over hele stickers.

    Goed gegeten Super.

    Fijn weekend
    Groetjes uit Leende

  • 11 December 2010 - 08:40

    DORRY:

    HOI ALLEMAAL.
    NOU JANSKE TWEE AANFIKKEN VOOR EERLUST WERKT.
    WAT GOED VAN JOU .
    EN NOG BEDANKT VOOR HET BEANTWOORDEN VAN MIJN VRAGEN IK WIL GOED OP DE HOOGTE BLIJVEN MEID.
    EN JIJ HEBT BEST LANG IN JE EIGEN BED GELEGEN HOOR OOK KNAP.
    HEERLIJK DE KERSTBOOM WEER STAAN, ZO GEZELLIG.
    SAMIJN HEEFT OPA MEEGEHOLPENMET VERSIEREN SEM OOK ,MAAR DAT IS EEN LINKE BROEDER MET BALLEN PAKKEN.
    ZE ZIJN HEIDI MET GEZIN TWEE DAGEN BIJ ONS GEWEEST ,DE VLOER MOEST BIJ HUN GEDAAN WORDEN,HEERLIJK WEER DAT GELACH ,EN GEKRIJS DORRY

  • 11 December 2010 - 08:52

    Judith & Ron, Wout:

    Hallo Janske!

    Wauw, wat een goed menu! Wat is eigenlijk een misbaksel?
    Ook nog in je eigen bed geslapen; wij vinden het een fantastisch verhaal!
    Vandaag gaan wij ook de kerstboom opzetten, maak je ook nog een foto van de boom nu die klaar is, wij zijn benieuwd!

    Zet 'm op!!

  • 11 December 2010 - 09:32

    Fam Van Gaal:

    Hey Super Janske

    Zo wat een menu heb je naar binnen gewerkt zeg... Maar even een vraagje een misbaksel waar moeten wij dan aan denken. We kunnen van alles verzinnen, papa heeft pannenkoeken proberen te bakken maar die zijn mislukt, een mislukte taart of cake ga zo maar door. We hopen op een antwoord van je;-)
    Gezellig samen met papa de boom opzetten leuk hoor.

    Een heel goed weekend en hopelijk kun je maandag weer naar je vriendjes en vriendinnetjes in de klas

    X Renske Bram Gijs & Nicole

  • 12 December 2010 - 06:53

    Gerda:

    Hey Miss Super Janske fideranske,

    Wat goed van jou, tot half 6 in je eigen bedje gelegen. Normaal zou dan bij mij de wekker gaan maar die staat sinds deze week een uurtje later. Dus eigenlijk heb jij een hele nacht in je eigen bedje geslapen (volgens mijn slaaprooster) en heb jij denk ik toch een hele sticker verdiend.
    Hierover zou ik gaan onderhandelen! Je weet nooit of het werkt.

    En lekker veel gegeten. Zelfs een misbaksel !?!?!

    Hoe is het met jouw hoesten en jouw longetjes. Gaat dat alweer wat beter?
    Heeft het medicijn hiervoor gewerkt?

    Nu lekker met z'n allen van de kerstboom genieten en alle lichtjes.

    Hou je taai kleine guit en familie.

    Lieve groeten en houdoe.
    Gerda

  • 12 December 2010 - 08:10

    DORRY:

    GOEDE MORGEN DE HELE JANSKES CLUB EN JANSKE ZELF.
    HEB JIJ GISTEREN WEER ZO VEEL GEGETEN????????????
    EN WEER ZO LANG IN JOU EIGEN BED GELEGEN???????????????????????
    HET IS NIET ZO KOUD MAAR WAT VORST IS BETER.
    WAT EEN ZEUR BEN IK ,HET IS TOCH DROOG.
    MOET JIJ DEZE WEEK WEER STARTEN MET DAT DRAKENSPUL??????????????
    IK DENK DAT JULLIE WEL WEER KOFFIEDRINKERS KRIJGEN?
    WIJ KRIJGEN OOK MENSEN UIT DE POLDER OP BEZOEK .
    EN VERDER KUNNEN JULLIE SPELEN MET AL DE NIEUWE SPULLEN HUMMEL
    ZO GENIET IK ERG VAN ALLE LICHTJES.
    IK ZAT GISTEREN ONDER DE OVERKAPING EEN SCHACJE TE ROKEN EN GENOOT INTENS VAN ALLE LICHTJES DIE COR HAD OPGEHANGEN KNOER GEZELLIG.
    HEBBEN JULLIE BUITEN OOK VERLICHTING?????
    EEN FIJNE DAG ALLEMAAL LACH MAAR VEEL.
    EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

  • 12 December 2010 - 15:04

    Nikki En Jannie:

    Hoi janske,

    Goed dat jullie geholpen hebben met de kerstboom opzetten.
    Bij joepie zijn we ook alles aan het versieren en vinden de kinderen het ook leuk om te helpen.
    een dikke duim voor hoe goed je bezig bent met eten.

    Groetjes Nikki en Jannie

  • 12 December 2010 - 19:20

    Janny:

    Hallo Super janske en familie,

    Wat goed Janske dat je zo lekker gegeten hebt, daar wordt je sterk van, wij zijn trots op jou.

    Papa heeft veel hulp van jullie gekregen, de boom staat goed en de lichtjes staan er mooi in.

    Janske ik hoop dat je snel weer een keertje naar school kan gaan,

    Heel veel groetjes van de Familie Vrienten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Heeze

Janske

Een reisverslag van Super Janske (Janske Beks) naar een kankervrij bestaan. Op 6 juli 2009 is bij haar op 2-jarige leeftijd Leukemie (ALL) vastgesteld. Dagelijks brengt zij verslag uit over wat haar die dag bezig heeft gehouden.

Actief sinds 07 Juli 2009
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 2266863

Voorgaande reizen:

07 September 2011 - 31 December 2020

De wereld van Ke3

06 Juli 2009 - 03 Augustus 2011

Mijn reis naar een kankervrij bestaan

Landen bezocht: