PSV in het Eindhoven ziekenhuis - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu PSV in het Eindhoven ziekenhuis - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

PSV in het Eindhoven ziekenhuis

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

13 December 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Helaas was er vanmorgen geen sticker voor mij. Ik had het best lang volgehouden in mijn bed, maar rond een uur of vijf was ik wakker. Ik ben dat maar even tegen papa gaan vertellen en meteen heb ik hem gezegd dat hij het matras maar moest pakken en bij mij op de kamer moest komen liggen. Ik werd weggestuurd. Niet omdat hij boos werd, maar omdat ik mijn kussen en knuffels mocht gaan halen en ik weer bij papa en mama in bed mocht liggen.
Vanmorgen was het dan zo ver. Weer naar school. De kersstemming zit er al goed in bij mij in de klas, want de lampen waren uit en er hing al een echte kerstsfeer. Kei gezellig. Om dit nog wat leuker aan te kleden had ik ook nog een kerststukje meegenomen en deze staat nu ook bij ons in de klas. Ook Lieke had een kerststukje meegenomen voor bij haar in de klas. Op school is alles weer prima verlopen. Ik heb weer gymles gehad en daar deden we een spelletje met een vos. Dat vond ik wel leuk om te doen. Ook hield ik het goed vol en heb niet veel gehoest.
Eenmaal thuis kreeg ik toch ineens te horen dat ik vanmiddag naar het ziekenhuis moest. Dat vond ik wel heel erg raar. Ik vond het nog vreemder toen ik hoorde dat ik naar het Eindhoven ziekenhuis moest, want ik weet dat ik deze week naar Nijmegen moet. Toen ik even samen was met papa hoorde ik dat ik naar Eindhoven moest en dat er nog meer mensen kwamen, maar niet om medische redenen. De dokter heeft het dan ook uitgelegd toen we in het ziekenhuis waren. Omdat het ziekenhuis vaak de plaats is waar het helemaal niet fijn is, vonden ze het vandaag een leuk idee om iedereen een kadootje te geven. Dit wilden ze niet zelf doen, maar dit kwamen drie spelers van PSV doen. Toen begreep ik ook waarom ik het PSV-shirt aan had en de PSV-hoed op had.
We moesten even wachten en toen kwamen daar drie meneren aan. Iedereen foto's maken en filmen. Zullen wel leuke en aardige mensen zijn dacht ik. Ik hoorde mensen zeggen dat het Ola Toivonen, Jonathan Reis en Marcelo waren. Nou, ik vond het prima.
Alle kinderen werden naar voren geroepen om een groepsfoto te maken en daarna werd iedereen apart naar voren geroepen. Toen kreeg je een handtekening en een kadootje. Bescheiden als ik ben kreeg ik de kaart van Marcelo met handtekening en liep weer terug naar papa. Ik dacht mijn kadoo binnen te hebben. Toen bleek dat ik van de twee andere spelers ook nog een kaart kreeg. Ook hebben ze alle drie een handtekening op mijn shirt gezet. Eigenlijk is dit shirt van papa. Bij de geboorte van ons heeft papa namelijk telkens een PSV-shirt gekregen. Hier stond dan de naam van de pasgeborene op en het geboortejaar. Bij mij dus Janske 06. Het was dus al een heel speciaal shirt, maar nu met die handtekeningen die ik zelf gescoord heb helemaal. Ook kreeg ik nog kleurpotloden en nog een kadootje.
Toen iedereen geweest was gingen de spelers meedoen met voetbalspelletjes. We waren in de speelkamer, dus daar konden ze vooruit. Er was een spelletje waarbij je een voetbalschoen aan je vinger moest doen en er was het tafelvoetbalspel. Ik ben eerst in de ballenbak gaan spelen. Daarna heb ik nog even geskippybalt, maar het was zo druk dat dat niet ging werken.
Dan maar even kijken bij het tafelvoetbal. Na het even aangekeken te hebben wist ik bij wie ik in het team moest gaan om te winnen. Jonathan Reis had nog wat hulp nodig, dus ik ben hem gaan helpen als keeper. Ik weet niet wat hij zei, maar het was zoiets als sjoet, sjoet, sjoet. Ik mijn tong uit mijn mond en mijn best doen, maar de bal ging niet ver weg. Toen ik de bal nog in eigen doel schoot moest Jonathan wel lachen. Na even gespeel te hebben gingen de spelers weer verder naar de afdeling om de kinderen die daar lagen ook even een bezoek te brengen. Jonathan zei dan ook aan het einde van het spel finitoo of zoiets. Het zal wel afgelopen zijn, want hij gaf me nog een hand en vertrok.
De spelers waren weg en iedereen was zijn spullen aan het pakken om naar huis te gaan. Toen kwam er ineens een vraag bij mij naar boven. Ik vroeg dan ook aan papa: "Wie was er nu van PSV?". Hier moesten een aantal mensen toch wel om lachen. Maakt niet uit, we hebben een hele gezellige middag gehad.
Nu weer lekker slapen en morgen weer naar school. Ik hoop dat dat een beetje gaat lukken, want we hebben weer last van winterse buien.

Groetjes Janske

• 14 December 2010 - 05:16

DORRY:

HOI WERELDWONDER EN DE REST.
    VANDAAG HOUD IK EEN RUSTIG VERHAALTJE,GEEN WONDEREN OD IETS VAN DIE AARD.
    JANSKE WAT GAAT HET GOED MEID.
    EN DAN DE SPELERS VAN P.S.V. WAT GEWELDIG.
    DE SFEER IN DE KLAS EN THUIS IS GOED ,JIJ KRIJGT NOG STEEDS CADEAUTJES DUS HET LOOPT ALLEMAAL ALS EEN TREIN.
    DE FOTO'S WORDEN NOG EENS HEEL WAT WAARD ZO APART.
    VANDAAG WEER NAAR SCHOOL.
    DAT IS GEZELLIG VOOR JOU.
    EN DAT JIJ HET TOT 5UUR UITGEHOUDEN HEBT IN JOU BED, IS TOCH BEST GOED HOOR.
    NOU HUMMEL EEN HELE FIJNE DINSDAG PROBEER TE GENIETENEN SPEEL ZE.
    EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 14 December 2010 - 06:15

Judith & Ron, Wout:

Hallo Janske,

Wat super cool zo'n "P.S.V.- miet en griet!"
    Wel een raar taaltje dat P.S.V.'es...
    Wout heeft ook een mooi t-shirt gekregen van de sint:
    Mama leert mij
    ABC
    Papa leert mij
    PSV
    Toen jufrouw Loes op het Kabouterhuis (Wout z'n joepie) vroeg wat P.S.V. was zei Wout,
    Daar voetbalt oom Rick! Juf Loes wilde dan wel een handtekening! haha...

Zet ´m op!

• 14 December 2010 - 06:28

Jolanda:

Hoi Janske

Je had gisteren vast een geweldige dag
    met die PSV spelers
    Dat is weer eens wat anders als om medische redenen naar het ziekenhuis gaan.
    Heel veel plezier vandaag weer op school.

• 14 December 2010 - 06:58

Fam Van Gaal:

Hey Super Kanjer

Dat is een leuke rede om naar het ziekenhuis te moeten! Wij denken dat papa dan wel elke dag met je naar het ziekenhuis wil als er voetballers van PSV langs komen.
    Wij zeggen heel veel plezier op school en speel maar lekker met al je vriendjes en vriendinnetjes en tot vanmiddag h

X Renske Bram Gijs en Nicole

• 14 December 2010 - 07:16

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

Zeg nou eens eerlijk ..............wie vond het nou het leukste
    Jij of je Papa ?
    Maar ja dat maakt ook niks uit. Dat zijn nou de bekende voordelen van de nadelen.
    Kijk ieder nadeel heeft zijn voordeel.
    Jij hebt het toch mooi weer meegemaakt.
    Nu maar hopen dat je lekker lang hebt geslapen in je eigen bedje.
    En gaat het eten wel weer een beetje. Of wacht je op de chipsweek?

Nou ik lees het wel weer

Groetjes uit Leende

• 14 December 2010 - 07:36

Tante Angela:

Hoi Janske,

Nou dat was wel slim van papa om jou zijn Jankse shirt aan te doen.
    Nu is dat shirt wel heeeeeeeeeel bijzonder geworden.
    Ik zou ook niet weten dat het psv-ers zijn, moeten ze maar psv kleren aandoen dan is het wat duidelijker.
    Maar je hebt volgens mij wel een leuke dag gehad en dat is het belangrijkste.
    Voor vandaag ook een fijne dag!

Dikke knuffel van tante Angela

• 14 December 2010 - 12:45

Joli Claes:

Ha Janske en familie

Dat is nou eens een goede reden om naar het ziekenhuis te gaan.
    Er is er hier een heel jaloers, die had wel met jou mee willen gaan,
    nl. Remco, dat is ook zo'n fanatieke psv-fan.
    Maar die gaat al elke wedstrijd kijken, dus die ziet ze vaak genoeg.
    Het was wel een hele gezellige middag denk ik, ook voor papa.
    En dat shirt zou ik maar in laten lijsten, dan kan er niets meer mee gebeuren, haha.

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons.xxxxxxxx

• 14 December 2010 - 12:56

Asmara:

Wat leuk dat je spelers van psv hebt ontmoet in het ziekenhuis. En dan ook nog handtekenignen op je shirt, goed hoor. Papa vond het vast niet erg dat hij mee moest.

Veel liefs en tot later.
    Asmara

• 14 December 2010 - 13:08

Marleen:

He janske

Wat gaaf dat je spelers van PSV hebt ontmoet, en nog gevoetbald ook nog. Ik snap dat je ze niet herkende zo zonder PSV shirt, ik dacht ook eerst wie zijn die drie jongens op dat bankje :)
    En wat hebben julie allemaal mooie kerststukjes gemaakt, daar zullen ze op school wel heel blij mee zijn. Vind je het jammer dat het volgende week alweer vakantie is, nu je pas net begonnen bent met school?

groetjes aan iedereen
    Marleen

• 14 December 2010 - 13:54

Oma Hanny En Frans:

Lieve Janske,

Toen ik de foto's bekeek dacht ik: "Wie is toch dat poppetje in rood-wit dat daar bij die voetballers staat?"
    Nou staat er gelukkig de naam Janske achterop, dus ik mag aannemen dat jij dat bent Janske.
    Wat een bofkont ben jij dat je de voetballers zomaar bijna kon aanraken! Wauw!

En dat jij niet wist dat ze van PSV waren, daar hoeft helemaal niemand om te gaan lachen hoor. Hadden ze dat ook maar op hun t-shirt moeten schrijven. Ha ha.

Dikke knuffel xxxxxx

• 14 December 2010 - 14:28

Nicole Van Gaal:

Hey Kanjer

Ik vond het erg gezellig toen jullie hier op bezoek waren!!! Bram slaapt heerlijk in zijn bedje en de muisjes zijn al weer opgezogen. Sorry dat ik het beschuitje was vergeten goed dat mama het is komen halen.
    Renkse Bram en ik komen ook nog een keer bij jouw spelen en dan horen we natuurlijk weer graag wat je allemaal op school hebt gedaan. En wat was jij toch lief voor onze Bram!!!
    Ik wil alle lezers van je site een vraag stellen. Ik heb het er even met mama over gehad en die vond het goed. Dus hier komt de vraag!!!

AAN DE VOLGERS VAN DE REIS VAN JANSKE . JULLIE WETEN ALLEMAAL HOE BELANGRIJK HET RONALD MC DONALD HUIS IS VOOR ZIEKEN KINDEREN EN HUN OUDER. WILLEN JULLIE POSTZEGELS VERZAMELEN. MOGEN KERSTZEGELS ZIJN MAAR OOK ALLE ANDERE. EEN BEKENDE VAN MIJN OUDERS LEVERT DEZE DAN WEER ERGENS IN EN KRIJGT VOOR 200 POSTZEGELS 1 EURO VOOR HET RONALD NC DONALD HUIS. DUS ALLEMAAL SPAREN.

Janske moeten we even samen afspreken hoe we dan deze postzegels gaan innen he;-)
    X Nicole en een dikke knuffel van Renske en Bram

• 14 December 2010 - 15:53

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Wat leuk om zo naar het ziekenhuis te gaan. Heel speciaal en wat staat jou dat shirt goed met die leuke hoed. Jij bent echt een super super super Miss.

En bijna een hele nacht in je eigen bedje geslapen is ook heel goed.
    Was het naar school gaan ook weer leuk?

Voor morgen wens ik je weer veel succes en misschien kan je Dexa-draakje buiten laten slapen dan heeft hij veel tijd nodig om op te warmen en kan hij jou niet vervelen. Is te proberen toch?

Hou je taai kleine guit en familie.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda.

• 14 December 2010 - 16:10

Ellen:

Haaa Super Janske!

Wat een bofkont ben jij! Wat leuk zeg, met die PSV spelers! Ook al had je niet in de gaten dat je er zo dichtbij was en wie het precies waren... haha! Net iets voor jou.
    Ik denk dat papa je wel heel dankbaar zal zijn dat je zijn shirt hebt gedragen, zoals je zelf al zei is hij nu inderdaad nog veel specialer!
    Nou, geniet er nog maar lekker van na en nu weer op naar de stickers he!

veel liefs

• 14 December 2010 - 16:17

Marian En Maarten:

Lieve Janske,

Zo hé, wat een mooie voetballers: een blonde stoot uit Zweden en dan wat Zuid Amerikanen. Jij weet wel wat je kiest. Je staat er prachtig op met Jonathan. Pappa en Mamma pas maar op! Zelf ga ik meer voor die Noorderling.
    Is dit je laatste schoolweek voor de vakantie? Weer een mijlpaal, voor het eerst echt vakantie. Hopelijk gaat de draak niet lopen vervelen, maar met draken weet je het nooit. En met jou ook niet. geloof ik.
    Is die infectie in je long weer een beetje weg?
    Gaat opa IJsje nog een prijsvraag doen?
    Succes in Nijmegen morgen. Misschien hebben ze wel voetballers van NEC?
    Dikke kus voor jullie alle vijf.

• 16 December 2010 - 22:53

Janny:

Hallo Super Janske en Familie,

Wat Super gaaf die voetballers op bezoek bij jullie in het ziekenhuis, weer een mooie opsteker.
    Je zag er heel mooi uit, met die mooie muts en shirt met super gave handtekeningen.
    En zo te zien ben je een goede keepster.
    Geniet van de kerst op school en probeer lekker te slapen,

Gr.Fam.Vrienten