'It giet oan!' - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu 'It giet oan!' - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

'It giet oan!'

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

02 December 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

De stickerkaart is nog leeg en dat is geen goed teken. Het is me niet gelukt om de hele nacht in mijn bed te blijven slapen. Vannacht heeft mama geprobeerd om mij over te halen om toch echt in mijn eigen bed te gaan slapen, maar helaas. Om half vijf kreeg ik te horen dat ik echt geen sticker zou krijgen als ik niet naar mijn eigen bed ging. Dan maar geen sticker, was alles wat ik dacht en ben lekker tussen papa en mama ingekropen. En dat ondanks ik nog met goede moed naar bed ging. Vanavond was het anders, want ik heb me al voorgenomen om nog met papa te gaan overleggen. Papa en mama hopen nog steeds dat ik daar morgenvroeg pas aan denk.
Vanmorgen ben ik natuurlijk weer naar school geweest. Ik ben zo trots op mezelf, want ik heb weer niet gehuild. Het lijkt erop dat het dus bij twee keer blijft, dus dat valt allemaal wel weer mee. Morgen komt Sinterklaas op school, dus dat zal ook wel weer goedkomen.
Vanmiddag hebben papa, mama en ik eerst even onze rust genomen. Lieke en Meike waren naar school en Joepie, dus nu had ik het rijk alleen. Lekker op de bank liggen met Purk en Tutje en een beetje TV kijken. Dit heb ik wel een paar uur volgehouden. Tussentijds kwam er nog post van zwarte Piet. Voor alle drie de kinderen een grote envelop. Ik kon natuurlijk niet wachten, dus heb ik de mijne meteen opengemaakt. Er zaten weer veel stickers in, dus ik kon vooruit.
Aan het einde van de middag heb ik de laatste hand gelegd aan de surprise die ik moest maken voor ....... Hij is nu helemaal af. Ook ben ik nog even bij opa IJsje en oma Tumtum geweest en ben lekker op een slee gaan zitten. Oma heeft mij door de sneeuw getrokken. Opa heb ik niet gezien, maar dat is ook niet zo gek. Hij is vandaag naar het ziekenhuis geweest om er een kies uit te laten halen. Daar heb je natuurlijk wel even last van.
Vanavond kwam het hoge woord eruit: 'It giet oan!'. De ijsbaan bij ons achter in de tuin is klaar voor en kan morgen in gebruik genomen worden. Papa heeft weer heel wat koude uurtjes buiten doorgebracht, maar het resultaat mag er dan ook zijn. Morgen zullen de foto's wel volgen van de ijspret.
Als laatste wil ik via deze weg graag nog Wijnand en Janneke feliciteren met de geboorte van hun dochter Linde. Ze is 27 november geboren.

Groetjes Janske

• 02 December 2010 - 22:16

Tante Angela:

Wauw, wat een leuke foto's Janske in de sneeuw!
    Zo te zien gaat het klimmen naar de top van de sneeuwberg jou goed af!
    Jammer dat het slapen niet gelukt is, maar de aanhouder (papa en mama) wint!
    Morgen genieten van Sinterklaas op school, doe je hem de groeten van mij?
    Wij komen zo snel mogelijk schaatsen op jullie ijsbaan, zodar we de surprises voor....... en ....... en ...... en .......... en ......... afhebben.

Succes met slapen vanacht!

dikke knuffel van tante Angela

• 02 December 2010 - 23:25

Joli Claes:

Ha Janske en familie

Het lijkt wel of je op wintersport bent, op de foto's.
    Het is een prachtig winters plaatje, bijna een kerstkaart.
    Maar eerst sinterklaas, dat zal me een feest worden morgen op school.
    Geniet ervan.
    Doen jullie wel voorzichtig morgen bij de opening en ingebruikname van jullie ijsbaan?
    Heel veel sint, en sneeuw en schaatsplezier morgen.
    Ik hoop dat je snel je eerste slaapsticker hebt verdient, doe je best.

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons.xxxxxxxxxx

• 03 December 2010 - 05:13

DORRY:

HOI JANSKE EN DE HELE MIK MAK.
    EEN STRALENDE JANSKE WAT EEN FOTOMODEL.EN DAN DE SCHOOL WAAR ALLES ZO GOED GAAT ,NU NOG WAT BETER SLAPEN MEISJE MOET EEN KEER LUKKEN.
    EN SINT OP SCHOOL ,EEN IJSBAAN WAT EEN LEUKE DINGEN ZEG.
    HET IS ERG KOUD VOELDE IK MET OEFENEN NER BUITEN.
    DUS WARME JASSEN DASSEN MUTS HANDSCHOENEN AAN, EN EEN KRANT VOOR DE BORST, DEDEN ZE VROEGER OOK AL.
    JANSKE EN ZUSJES EN DE REST MAAK ER IETS MOOI;S VAN VANDAAG EN VERGEET NIET TE LACHEN ,EN TE GENIETEN VAN ALLES.
    EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 03 December 2010 - 06:35

HOI JANSKE.
    IK WIL EVEN JOU GROOTVADER HET BESTE WENSEN MET ZIJN GEBIT.
    EN DAT NET MET SINT, NIKS ZOET SPUL DENK IK MAAR VLOEIBAAR DORRY

• 03 December 2010 - 06:39

Wout:

Hallo Janske,

Heb je geen sticker verdiend? Ik ook niet.
    Papa en mama zeiden nog; hopelijk gaat het bij de Beks beter....helaas....
    Vanavond - nacht ga ik wel weer opnieuw mijn best doen en hopelijk lukt het dan wel, doe jij dat ook?

Groetjes van Wout

• 03 December 2010 - 07:55

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

Wat lekker he al die sneeuw.
    Zo'n mooi gezicht en zo krijg je echt de sfeer van Sinterklaas.
    Lekker koud en lekker spannend.

Enne....... is er ook warme chocomel bij de ijsbaan ?

Nou weer succes met slapen in je eigen bedje.
    Gaat het eten wel goed op school ?
    Gezellig met alle andere kindjes.

Groetjes uit Leende

• 03 December 2010 - 09:26

Hetty Maas:

Hallo Janske,

Wat fijn dat het goed gaat op school, nu nog goed oefenen met slapen!
    En dan al die sneeuw- en ijspret, heerlijk, geniet er maar goed van samen met je zusjes!

Wij gaan 'n weekendje genieten in "Het Vennebos" kijken of we daar Sinterklaas ook zien.
    Dan kom ik dinsdag de kalender halen.

Heel fijn Sinterklaasweekend met je fam.
    Groetjes Hetty

• 03 December 2010 - 13:22

Lambert En Tineke:

Hoi Janske!!

Dát was een leuk weekje zeg, de héle week naar school, in de sneeuw gespeeld, de Sint gezien!!
    En dan nú weer een gezellig weekend!! Met het Sinterklaasfeest plus de schaatsbaan, dat wordt een heerlijk weekend. Heb je nog tijd om uit te rusten?? Want maandag wil je vást weer naar school!

Voor jullie allemaal, een gezellig 'heerlijk' avondje!!

Lambert en Tineke

• 03 December 2010 - 13:39

Marian En Maarten:

Lieve Janske,

Echt een superleuke sneeuwfoto. Wat een verschil met een jaar geleden! En ook met dat fotootje dat altijd links op de site verschijnt.
    Daar maar eens even niet meer aan denken nu.
    Het is ook wat, juist met al die spannende leuke dingen voor jou, Lieke en Meike, moet jij de hele nacht in je eigen bed slapen. Maar Mamma en Pappa hebben wel gelijk hoor, dus doe maar goed je best om de stikkerkaart vol te krijgen. Misschien is dit ook wel een leuke beloning: na 5 keer in je eigen bed, lekker wel een keer nog de hele nacht bij Mamma en Pappa slapen.
    Hoe gaat het eigenlijk op school met het eten en drinken in de morgen? Gaat dat goed? En is de toilethygiene opgelost? Je bent echt een kei dat je nu zomaar naar school gaat.
    Hoe doet Pappa dat toch een mooie ijsbaan aanleggen terwijl er ook zoveel sneeuw valt? Vanmiddag lekker schaatsen, denk ik. Bij ons is het net qweer gaan sneeuwen.
    We hopen dat jullie alle vijf een hele gezellige Sinterklaas hebben.
    Een dikke kus voor jullie allemaal.

• 04 December 2010 - 06:34

HOI NEDERLAND.
    IK DENK OF HOOP DAT ALLES GOED IS GEEN BERICHT VAN JULLIE,IK HOOP OOK DAT JULLIE BETER GESLAPEN HEBBEN.
    VANDAAG WEER IJSKOUD.
    HOE WAS HET OP DE SCHOOL ?TOEN SINT KWAM?EN BIJ MEIKE ZAL DIE HEER WEL OP JOEPIE GEWEEST ZIJN?

MORGEN KOMT HIJ BIJ ONS EN IK DENK OOK BIJ JULLIE THUIS.

IK VERHEUG MIJ OP DIE KLEINKINDERSNOETJES ALHOEWEL SEM ER NIKS VAN SNAPT, DIE IS ALLEEN OP EETSPUL IUT, ALS HIJ MAAR KAN ETEN.
    IEDEREEN EEN FIJNE DAG MET IJSPRET JANSKE EN ANDERE LEUKEN DINGEN.
    EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 04 December 2010 - 07:19

Wout:

Yes, Janske,
    Vandaag heb ik een sticker verdiend, en jij?
    Groetjes, Wout

• 04 December 2010 - 07:31

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Zijn jullie allemaal die koude dagen goed doorgekomen?
    En is Sinterklaas op school geweest? Dat zal wel leuk zijn met al die kindertjes.

Heb jij al een sticker verdiend?
    Voor vandaag beloofd het weer koud te worden maar daarna gaat het dooien dus nog maar even lekker gebruik maken van de ijsbaan.

Misschien komt Sinterklaas vandaag bij jullie of morgen?
    Heel spannend allemaal.

Geniet met z'n allen en hou je taai kleine guit en familie.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda

• 04 December 2010 - 09:14

Asmara:

Lieve allemaal,

Wat een mooie foto van jou in de sneeuw. En papa heeft de ijsbaan ook weer klaar, nu naar hopen dat het niet te vlug gaat dooien. Maar als ik de weerberichten zo zie moet je er maar gauw nog van genieten voor de dooi inzet. Opa ijsje beterdschap met je kiesje. en oma hanny ook beterschap.

Jullie zijn met z'n allen vast heel lief geweest dus de sint zal zeker komen. Dan alvast een hele fijne suprise. Geniet ervan.

Veel liefs Asmara. Tot later.

• 04 December 2010 - 15:57

DORRY:

HOI JANSKE EN FAM EEN HEEL FIJN SINTFEEST.
    WOUT KNAP VAN JOU JONGEN DORRY

• 04 December 2010 - 17:21

Judith & Ron, Wout:

Hallo Janske!

Een dagje sneeuw en ijspret gehad of heb je andere dingen gedaan? Was ook wel koud, hè!

Wij wensen iedereen een heel fijn Sinterklaasfeest!

Zet 'm op!

ps Dorry; namens Wout; dank je wel!

• 04 December 2010 - 20:05

Nikki En Jannie:

wat een mooie foto!

Wij wensen jou een fijne sinterklaas!

dikke kus vanuit joepie