Sint in het Eindhoven ziekenhuis - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Sint in het Eindhoven ziekenhuis - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Sint in het Eindhoven ziekenhuis

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

01 December 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Vannacht om half vier was ik toch echt klaar met in mijn eigen bed slapen. Nu weet ik ook dat rond dat tijdstip papa en mama zo slaperig zijn dat ze nauwelijks in de gaten hebben dat ik tussen hun in ben gekropen. Daarna hebben we allemaal goed verder geslapen. Ook papa heeft weer een redelijke nacht gehad maar hij is denk ik ook wel heel moe van het maken van een ijsbaan in de achtertuin. Hij is al aardig bezig en ik denk dat de ijbaan vrijdagmiddag wel in gebruik genomen kan worden.
Vanmorgen ben ik weer samen met Lieke naar school gegaan. Papa bracht ons weg en het afscheid verliep prima. Ja, ook ik wen weer redelijk vlot aan de nieuwe situatie. Op school was er vandaag keuzeles. Erg leuk want ik heb samen met een paar andere kinderen pepernoten mogen maken. Deze mochten we daarna ook nog eens lekker zelf opeten. Rond 11 uur was papa weer op school om me op te halen. Het was tijd voor ons wekelijkse bezoekje aan het ziekenhuis. Nu had ik inmiddels ook begrepen dat vandaag geen gewone dagbehandeling zou gaan worden want er was belangrijk bezoek in aantocht. Om 14.00 uur zou de sint samen met zwarte piet komen. Om het feest compleet te maken had ik daarom ook nog maar een van mijn knutselwerken meegenomen. Eenmaal in het ziekenhuis was er eerst mijn moment met de cliniclown. Gigi was vandaag alleen en omdat ik in een hele goede bui was heb ik haar leren skippyballen. Nu heeft ze me belooft dat ze deze week thuis gaat oefenen. Ben dus erg benieuwd hoe ze het volgende week doet want vandaag ging er nog erg veel verkeerd. Toen Veroniek (de zuster) zich melde in de speelkamer was het tijd voor de vingerprik. Nu heb ik die de afgelopen 16 maanden al zo veel gehad dat ik daar absoluut niet moeilijk over doe. Het is inmiddels zelfs zou dat papa en mama vandaag voor de grap vroegen of ze nog wel nodig waren op de kamer. Mijn antwoord daarop was. Nee, jullie kunnen wel gaan. Ik denk dat papa en mama dachten dat ik een grapje maakte want ze bleven gewoon. Toch was ik heel serieus met mijn antwoord. Omdat de bloeduitslagen wat op zich lieten wachten was het daarna doorwerken met de chemocaspers. Om 14.00 uur stond namelijk sinterklaas op het programma. Door alle haast zijn we daarom helemaal vergeten om kralen en de bloeduitslagen te vragen. Gelukkig moet mama morgen toch werken en heeft ze beloofd ze dan voor mij mee te nemen.
Eindelijk was het dan zo ver. In de speelkamer wachten op sinterklaas. Ik moet zeggen de sint was keurig op tijd. Leanne was met Lieke en Meike iets later maar toen ik ze binnen zag komen riep ik direct: "zusjes ik zit hier, en kijk daar is sinterklaas". Ik had er zin in, ik heb keurig mijn tekening afgegeven en daarna ben ik ook met Lieke en Meike meegelopen toen zij hun knutselwerken hebben gegeven. Ook had zwarte piet heel veel snoep bij. Meike hebben we dus eigenlijk niet meer gehoord nadat ze zwarte piet een hand had gegeven en daarna een hand vol snoep mee terug kreeg. Ik heb nog wel wat lachers op de hand gekregen. Zo riep ik hard door de zaal toen sinterklaas zijn mantel afdeed dat hij zij pyjama nog aan had. Ook zijn we met zijn drieen nog op schoot geweest bij sinterklaas en daarna kregen we een kadootje. Lieke en ik een puzzel en Meike een kleurplaat voor in bad. Na een klein uur moest sinterklaas weer verder. Hij ging ook nog bij de kindjes langs die niet van de kamer afmochten in het ziekenhuis. Wij zijn naar huis gegaan en hebben direct thuis onze puzzels gemaakt. Na het eten nog even samen met Lieke naar de showgroep en nu in bed. Leanne heeft vandaag en nieuwe stickerkaart voor mij gemaakt en ik heb samen met mama afgesproken dat wanneer ik 5 stickers heb verdiend door de hele nacht in mijn eigen bed te blijven ik een kado mag gaan uitzoeken. Nu is dus de eerste nacht dat ik zonder te mopperen in bed ben gaan liggen. Of ik daar ook de hele nacht in ben blijven liggen zal ik jullie morgen vertellen.

Groetjes Janske

PS oma Hanny is ziek en via deze weg wil ik haar even beterschap wensen. Nog op de van van tante Diny ja we hebben alle 3 nieuwe snowboots gekregen.

• 01 December 2010 - 20:18

H & H & I:

Hoi SUPER Janske,

Geen foto's van met zijn drieen op schoot bij sinterklaas ? Daar zijn we wel heel benieuwd naar.
    En wij zien het al helemaal voor ons met Meike, hand snoep en smullen maar.

En papa die weer een ijsbaan aan het maken is dat blijft erg leuk.
    Alvast veel plezier vrijdag en voorzichtig doen he !!
    Misschien de fietshelmen op tijdens het schaatsen ?
    Of zijn we nu TE voorzichtig ?

We zijn heeeeel benieuwd of je morgen je eerste sticker hebt verdiend. Slaap lekker.

Dikke knuffels en kusjes ome Hans, tante Hariètte en Imke XXX

• 01 December 2010 - 20:19

H & H & I:

En oma Hanny beterschap.

• 01 December 2010 - 20:32

Fam Van Gaal:

Hey super stoere Janske

Wat ben jij een stoere meid zeg. Om zo alleen die vingerprik te gaan halen. Wij zijn trots op je??
    Nicole heeft een vraagje is Niels al een sneeuwpop komen maken. Hier nog niet maar ja Renske en Bram kunnen nog niet zo goed helpen en jullie wel.
    En wat een super gave foto van de zusjes Beks bij de sint op schoot.

Voor papa Ferry succes met het aanleggen van de ijsbaan en mama Joke succes met werken morgen.

X Renske Bram Gijs en Nicole

• 01 December 2010 - 20:41

Inge:

Hoi Janske,

Wat een sneeuw, alles is zo wit als de baard van sinterklaas.
    Mocht die geen kliniclown neus op.
    Hij heeft wel een stevige schoot zeg, met drie van die kleutertjes erop.

glibber ze, maar optijd weer naar binnen hoor. Zorg dat je warm blijft.

Een warme groet van Inge.

• 01 December 2010 - 21:46

Bertie En Berke.:

Ja daar zijn we weer,want toen we samen met tante Liny jou verslag lazen en de foto's zagen dachten we meteen aan n liedje en hebben het een beetje aangepast,het gaat zo.
    Drie kleine Kleutertjes,
    die zaten op de schoot 2x
    Drie kleine Kleutertjes.
    Die zaten bij de Sint.
    Op een koude winterdag in December.
    Zeg Janske en zusjes jullie hebben weer een leuke dag gehad,en we hopendat de bloeduitslagen goed zijn.
    Wij vinden het ook wel een beetje spannend zo met de Sinterklaastijd.
    We zingen al veel liedjes van Sinterklaas,jullie ook?
    Vele groetjes van Bertie en Berke. tante Liny en ome Harrie.
    Hoi-e en Hou d'oe.

• 01 December 2010 - 22:04

Janske Beks:

Even om direct aan te vullen. De bloeduitslagen waren goed, alleen hebben we geen uitdraai meegenomen om ook thuis de uitslagen bij te werken. Zonder bloeduitslagen geven ze namelijk geen chemo.

• 01 December 2010 - 23:17

Joli Claes:

Ha Janske en familie.

Weer een drukke dag vandaag.
    School, ziekenhuis en de Sint op bezoek.
    Prachtige foto's zoals gewoonlijk.
    Doe voorzichtig op jullie prive-ijsbaan.
    En ik ben heel benieuwd wanneer jij die 5 stickers verdiend hebt.
    Ik hoop morgenvroeg al de eerste.
    Veel succes.

Oma Hanny, van harte beterschap.

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons.xxxxxxx

• 02 December 2010 - 05:15

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Wat een spannende dag was dat gisteren voor jullie.
    Naar school, naar het ziekenhuis en ook nog Sinterklaas op bezoek.
    Hebben jullie de puzzel al af???
    Vandaag is het ook nog koud dus goed aankleden en niet te veel naar buiten.
    Succes met de ijsbaan en Oma Hanny, van harte beterschap.

Hou je taai kleine guit en familie.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda

• 02 December 2010 - 05:58

DORRY:

HOI DAPPERE MEID EN FAM.
    WEER MOOIE FOTO;S, EN GOEDE BERICHTEN BLOED GOED JIPPIE.
    OMA HANNIE BETERSCHAP PERS MAAR EENS WAT FRUIT DAN BEN JE ZO BETER.
    DUS JULLIE IJSBAAN GAAT BIJNA OPEN?
    OPA IJSJE IK WAS VROEGER EN NU NOG EEN HEEL LIEF MEISJE ,WIJ BOUWDEN DIE SNEEUWPOP ALLEEN UIT GOEDTIGHEID,DAT WAS VOOR KINDEREN DIE NOOIT BUITEN KONDEN SPELEN, EN NU HADDEN ZE OPEENS SNEEUW.
    BIJ MENSEN DIE LAST HADDEN VAN STILTE DEDEN WIJ UIT LIEFDE KLEI OP DE BEL DAN HADDEN ZE TOCH GELIUD ,WEG STILTE.
    OOK WAT EIEIRKOLEN DOOR DE BRIEFENBUS GING NIET, MAAR OVERAL HING EEN TOUWTJE UIT DE BUS DAT KON TOEN NOG, DUS TROKKEN WE AAN HET TOUWTJE EN DE MENSEN KONDEN WEER FIKKEN.
    DUS OPA IJSJE JE ZIET HOEVEEL LIEFDE ACHTER IEDERE DAAD SCHUIL GAAT.
    DAG HUMMEL ZUSJES EN FAM EN DE REST EEN KNOER FIJNE GELUKKIGE DAG EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 02 December 2010 - 08:30

Anne Soetens:

Hey Janske!

Wat heb je weer een fijne dag gehad met Sinterklaas!
    Ik ben benieuwd hoe het is gegaan met slapen!

Groetjes, Anne

• 02 December 2010 - 09:12

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

Zo zie je maar dat je leven gevuld word met andere dingen als alleen je "ziekte".
    Fijn dat het goed gaat met je en dat je zo ook lekker kunt genieten van alle leuken dingen.
    Dit zal ook voor papa en mama wel een beetje rust geven.
    En dan maar hopen dat het laatste stuk van de berg niet al te glad aan het worden is door alle sneeuw.
    En dat het een beetje gladjes verloopt

Succes met het verdienen van de stickers.

Groetjes uit Leende

• 02 December 2010 - 17:17

Judith & Ron, Wout:

Dag lieve Janske,

Wow, wat een dag!
    Het zonder mopperen naar bed gaan, geeft de burger in ieder geval moed...we zijn benieuwd...
    Oma Hanny ziek, wat vervelend; heel veel beterschap!

Zet 'm op!

• 02 December 2010 - 19:13

Herman & Willemieke:

Hoi Janske,

Heel slim om als pappa en mamma diep in slaap zijn tussen bij hun in bed te kruipen. Dat gebeurd bij ons ook wekelijks. Het is alleen niet altijd dezelfde. Welknap dat je steeds meer in je eigen bed slaapt. Veel stickers verdienen maar. Fij dat het goed gaat op school. We hopen dat het ook voor pappa en mamma snel went. Groeten aan iedereen en Oma Hannie veel beterschap.

Willemieke, Herman, Fenna, Harmke en Renske

• 04 December 2010 - 15:15

Cor En Diny.:

Hoi Super janske.

Je hebt wel een hele mooie stickerkaart, alleen moeten daar nog de verdiende stickerso op komen.
    Janske, daar moet jij zelf voor zorgen dat de stickerkaart vol komt.
    Dus niet tussen Papa en Mama kruipen, maar in je eigen bedje te blijven slapen wij zijn benieuwd wanneer de eerste sticker er op komt.

Zo te zien was het leuk bij Sinterklaas in het ziekenhuis en dat jullie alle drie tegelijk bij Sinterklaas op schoot mochten zitten is wel heel bijzonder, zo te zien was het daar kei gezellig.
    Het zijn in iedergeval hele mooie foto's.

Hoe is het met schaatsbaan? wel makkelijk om een ijsbaan in je tuin te hebben, als je zin hebt huppekee schaatsen aan en schaatsen maar Heel veel plezier allemaal.

Het wordt nog spannend voor jullie want Sinterklaas komt ook in Heeze, ik ben hem op de markt in Geldrop tegen gekomen en gezegd dat hij jullie niet mag vergeten de schrijf Piet heeft alles goed op geschreven.
    Bij wie de Sint en Piet in Heeze moest zijn en hoe jullie naam is.
    Ik zeg tegen de schrijfpiet ze heten Beks en wonen in de Heipolderstraat, maar hij wist niet hoe je Heipolderstraat moest schrijven dus dat heb ik maar gedaan.
    Het is ook niet makkelijk als je uit Spanje komt om al die moeilijke namen op te schrijven.
    Maar volgens mij komt alles wel goed, en hij zal jullie zeker niet vergeten.
    Allemaal een hele fijne pakjes midddag of avond en geniet er met z'n alle van.

Het allerbeste allemaal en heel veel pakjes plezier,
    en de lieve groetjes van Ome Cor en Tante Diny van Zesgehuchten. Houdoe he!!!!!!!!!!!.