Tien minuten gesprek - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Tien minuten gesprek - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Tien minuten gesprek

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

30 November 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Vannacht heb ik heerlijk op het matras geslapen. Het was zo geweldig dat ik om half twee vannacht papa riep. "Ja", kwam er slaperig uit de andere kamer.
"Papa, dit is een heel fijn matras."
"Dat weet ik Janske, slaap maar fijn verder."
"Wanneer kom je dan bij mij kijken?"
"Zo meteen."
"Oke, ik lig dicht bij jou, want ik lig op jouw matras en zo kan ik je ook ruiken."
"Goed zo Janske, ga nu maar weer slapen."
"Dat is goed, welterusten papa."
"Welterusten Janske."
Dat was ongeveer het gesprek wat om half twee plaatsvond. Ik vanuit mijn kamer en papa vanuit papa en mama's kamer. Die muren zijn voor papa en mij geen probleem om gewoon door te gaan met kletsen.
Om 2 uur riep ik papa weer. Ik kon niet slapen en was toch eenzaam, zo alleen op mijn kamer. Papa begint nu toch ook wel een tekort aan slaap te krijgen, dus zonder al teveel discussie is hij in mijn bed gaan liggen. Op mijn kamer, hij in mijn bed en ik op het matras. We hebben heerlijk geslapen.
Vanmorgen is papa nog even blijven liggen, dus mama bracht ons naar school. Wederom had ik een lichte vorm van verlatingsangst. Gelukkig was deze vandaag alweer een stuk korter dan gisteren, dus ook daar ga ik in vooruit. De rest van de ochtend is dan ook goed verlopen. Het is ook wel boffen als je pas 3 keer naar school bent geweest en dan al in je speelkwartier met sneeuw kunt spelen. Het is dan gewoon een kwestie van de kou trotseren. Zo heb ik vandaag geleerd om een engeltje in de sneeuw te maken.
Vanmiddag was ik wel weer moe van de halve dag school. Toch kon ik niet slapen. Ik heb wel gerust en had ook niet veel puf om iets te ondernemen. Wel krijg ik op school zoveel indrukken dat ik het daarna moeilijk vind om rustig te gaan slapen. Ik vertel thuis dan ook veel over school.
Het weer was vandaag goed om lekker bij de houtkachel te gaan zitten en gezellig een spelletje te spelen. Dat hebben we vanmiddag dan ook gedaan.
Vanavond moesten papa en mama nog weg. Ze moesten naar school. Ik heb nu 2,5 dagdeel op school gezeten en nu moesten papa en mama zich al melden. Dat is meestal geen goed teken. In dit geval wel, want de tien minuten gesprekken stonden voor vandaag op de rol. Natuurlijk is er momenteel al intensief contact met de juffen en papa en mama, maar vandaag was het weer een gesprek over Janske Beks uit groep 1/2 B. Papa en mama waren heel nieuwsgierig hoe ik het in de groep doe, want dat is echt nieuw voor mij. Soms vind ik het wel raar dat ik niet mijn fruit kan eten wanneer ik dat wil, maar dat daar vaste tijden voor staan. Inmiddels raak ik daar toch ook wel aan gewend.
Ook hadden papa en mama een gesprek met de juf van Lieke. Ik wil dan toch heel graag hier vermelden dat Lieke het super doet. Ondanks alles wat er hier thuis gebeurd, doet Lieke het super op school. Papa en mama zijn dan ook heel erg trots op haar.
Ik wil graag Wout bedanken voor zijn goede tip. Het idee van de stickerkaarten op de koelkast kennen wij ook. Dit m.b.t. eten en zindelijkheid. We hadden nog niet gedacht aan een slaapstickerkaart. Het is wel een heel goed idee. Leanne maakt bij ons altijd de stickerkaarten en morgen is Leanne er weer, dus dan vraag ik haar wel om een nieuwe stickerkaart te maken. Voor vannacht zal dat nog niet werken, want het is nu 23.00 uur en ik heb zojuist al gecontroleerd of papa nog niet in zijn bed ligt.

Groetjes Janske

  • 30 November 2010 - 22:25

    Tante Angela:

    Hoi Janske,

    Fijn dat het op school goed gaat en vooral ook vooruit gaat.
    Maar ik wil nog wel even melden dat jou grote zus Lieke het niet alleen op school heel goed doet maar ook op de zwemles doet ze het erg goed. Na 2 weken afwezigheid zwom ze nu al weer als een van de beste. Op de rug had ze even moeite maar toen ze de slag te pakken had was er geen houden aan. En dan ook nog even ZONDER kurkje van de kant naar de trap zwemmen, helemaal TOPPIE!

    Wens ik jullie wederom een rustige nacht, veel succes met slapen allemaal!

    Dikke knuffel van tante Angela

  • 30 November 2010 - 22:43

    Joli Claes:

    Ha Janske en familie.

    Wat supergoed van jou dat je zo goed geslapen hebt vanacht.
    Het is wel de bedoeling dat je dit nu elke nacht gaat doen.
    En dan is het nog maar een kleine stap om in je eigen bedje te gaan slapen.
    Dit heb je wel nodig om fit naar school te gaan.
    Maar ik vind het super dat het zo goed gaat op school.
    Ook wij zijn super trots op Lieke dat ze het zo goed doet op school, ondanks alle drukte thuis.
    Wat een goed idee om een slaapstickerkaart te maken.
    Weet zeker dat dat gaat helpen.

    Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons.xxxxxxxx

  • 01 December 2010 - 05:19

    DORRY:

    HOI ALLEMAAL.
    WEER ALLEEN MAAR GOED NIEUWS.
    WAT EEN LEUKE SCHOOL, EN LIEKE MEID WAT GOED BEN JIJ IN ALLES.
    JANSKE DE DRAAK IS DEZW KEER REDELIJK, NOG WEL KLIERIG MAAR MINDER GELOOF IK.
    EN DAN ENGELTJES IN DE SNEEUW MAKENDAT DEDEN WIJ VROEGER OOKAL.
    TOEN WIJ IN EINDHOVEN WOONDE HEBBEN WIJ OOIT MET EEN HEEL STEL EEN SNEEUWPOP GEBOUWD BIJ IEMAND TEGEN DE VOORDEUR EN DAN AAN BELLEN.
    NU BEN IK NIET MEER ZO HOOR MAAR VROEGER DEED IK NOG WEL EENS IETS WAT NIET ZO LEUK WAS ,ALTHANS VOOR DIE VOORDEUR WIJ LAGEN DUBBEL. NAAR IK WAS TOEN NOG MAAR ROND DE 9 10 DE JONGSTE ,IK SLOOT MIJ GRAAG AAN BIJ DE IETS GROTEREN WANT MET 10 GINGEN WIJ IN HEEZE WONEN,EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE

  • 01 December 2010 - 06:40

    Ron & Judith, Wout:

    Hallo allemaal,

    Wat gaat dat goed op school, Lieke!
    Echt heel knap van jou! Ook nog op de zwemles een echt waterdiertje; geweldig!

    Hoe gaat het met Meike, mist ze Janske?

    Janske, dat is inderdaad raar; bijna alles zelf aan mogen geven en nu ineens in een structuur die school heet. Jij kan dat, weten we zeker!

    Leanne, maak er maar een mooie stickerkaart van!
    We hopen dat het gaat helpen, al is het maar een beetje, zo af en toe een nachtje slapen is al goud waard!

    Zet 'm op!

  • 01 December 2010 - 07:05

    Krisna Reinders:

    Lieve Janske,

    Wat fijn dat je het zo leuk vind op school en ook dat het goed gaat!

    Je mag inderdaad super trots zijn op Lieke, want het valt niet mee gezien de situatie thuis.....Echt een pluim voor haar!

    Nu het slapen nog Janske, maar dat komt vast ook nog wel!

    Ga zo door meisje!

    Liefs Krisna

  • 01 December 2010 - 08:12

    Frank En Heidi :

    Hallo Super Janske

    Wat goed van je zo op school.
    En wat zal Meike je missen.
    Kan wel je papa een beetje uitslapen tot jij weer van school bent.
    En nu succes met de stickers.

    Groetjes uit Leende

  • 01 December 2010 - 10:38

    Nicole Van Gaal:

    Hey Super Janske

    En hoe is het vandaag op school gegaan?? Vond jij het ook zo koud buiten. Ik vond het veel te koud.
    Goed om te lezen dat je het zo leuk vind om naar school te gaan.
    En hoe zit het met de ijsbaan bij huize Beks???

    X Nicole kruip vandaag maar lekker dicht bij de kachel. En vraag maar of mama lekker warme chocolademelk voor je maakt. En het lekkerst is dat dan met slagroom.

  • 01 December 2010 - 14:39

    Oma Hanny En Frans:

    Lieve Janske,

    Papa krijgt van jou wel een "hoelanghoeikhetvol" cursus zeg!
    Nou begrijp ik best dat jij het heel gezellig bij hem vindt, maar dat vindt mama eigenlijk ook volgens mij. We hopen dus maar dat jij die stickerkaart een enorm succes gaat vinden. Dan zijn alle partijen tevreden en komt er 's nachts een beetje rust in de tent.

    Fijn dat alles zo goed gaat op school. En heel trots zijn we ook op Lieke. Ze doet het toch maar goed daar op school. Alsof er thuis niets aan de hand is.
    En die Meike van jullie blijft maar vrolijk lachen en de clown uithangen.
    Wat een meiden daar in de Heipolderstraat!

    Liefs en dikke knuffel!


  • 01 December 2010 - 16:13

    Voor Dorry :

    Goeie Tip Dorry, maar ik had dit niet achter jou gezocht ik dacht dat jij altijd een braaf meiske was geweest.

    Opa ijsje.

  • 01 December 2010 - 18:06

    Cor En Diny.:

    Hoi Super Janske en de rest va de familie.

    Janske jij hebt wel hele mooie snowboots, deze heb je nou ook hard nodig met deze sneeuw.
    Hebben Lieke en Meike ook dezelfde kleur snowboots als jij?

    Het valt ook niet mee om alleen achter te blijven op school asl Mama naar huis gaat het is voor jou best wennen om een halve dag zonder Papa en Mama te zijn.
    Maar des te groter is het weer fijn om thuis te zijn met z'n alle.
    Dat je op school moet wachten met het fruit eten tot de pauze daar zal jij wel aan moeten wennen, want thuis eet je wanneer jij er zin in hebt, maarja thuis zullen jullie ook wel regeltjes hebben wanneer iets wel en niet mag.
    Janske nog veel plezier op school en thuis met je zusjes en heel veel lieve groetjes jullie allemaal van Ome Cor en Tante Diny.
    Het is vandaag 1 December 2010, dus gaan wij {Ome Cor en ik} naar de wedstrijd kijken van PSV.
    Het allerbeste allemaal knuffels en Houdoe he.

  • 01 December 2010 - 18:37

    Nikki En Jannie:

    hey super janske

    fijn om te horen dat het goed vooruit gaat.
    We hadden vanmiddag een verrassing , er lag een brief in de brievenbus en er stond in dat de sint dacht dat we het niet erg vonden als we de kado's wat eerder kregen bij joepie omdat hij zo druk had dat hij vandaag al langs was geweest..
    we hebben een keukentje , winkeltje , winkelwageltjes en veel keukenspullen gekregen.
    Meike zal het morgen wel erg leuk vinden...

    dikke kus vanuit joepie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Heeze

Janske

Een reisverslag van Super Janske (Janske Beks) naar een kankervrij bestaan. Op 6 juli 2009 is bij haar op 2-jarige leeftijd Leukemie (ALL) vastgesteld. Dagelijks brengt zij verslag uit over wat haar die dag bezig heeft gehouden.

Actief sinds 07 Juli 2009
Verslag gelezen: 354
Totaal aantal bezoekers 2266929

Voorgaande reizen:

07 September 2011 - 31 December 2020

De wereld van Ke3

06 Juli 2009 - 03 Augustus 2011

Mijn reis naar een kankervrij bestaan

Landen bezocht: