Het draakje proberen buiten te zetten - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Het draakje proberen buiten te zetten - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Het draakje proberen buiten te zetten

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

17 Oktober 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Ondanks dat ik het draakje vandaag nog aan het voeren was, heb ik hem toch alvast laten weten dat hij weer vlug mag vertrekken. Vandaag was weer de laatste dag Dexa van dit kuurblok. Het weer was vandaag redelijk en dus hebben we nog flink in de tuin gewerkt. Nadeel van de Dexa is wel dat ik het heel vlug koud heb. Zelfs binnen bij de kachel is mijn temperatuur maar 35,9. Als ik dan buiten ga werken, kleed ik me dan ook lekker warm aan en ga flink aan de slag. Ondanks de handschoenen heb ik het dan na een halfuurtje toch weer heel erg koud en dan met name mijn handen zijn dan koud. Dan ga ik maar weer naar binnen voor de kachel zitten, mijn handen opwarmen en mijn eigen kacheltje opstoken met een zakje chips. Na een poosje kan ik dan weer naar buiten om lekker mee te helpen in de tuin. Het is ook wel fijn om buiten te zijn, want dan zit je toch iets minder bij elkaar op de lip en kan ik, of kunnen mijn zusjes, iets meer afstand nemen als het draakje zich weer laat horen.
Dat het weer tijd wordt dat het draakje vertrekt, kun je wel aan de hele familie merken. Iedereen loopt weer op zijn tandvlees om het toch nog enigzins aangenaam te maken. Ook ik heb vandaag flink mijn best gedaan en vandaag ging het dan ook redelijk. Ook bracht tante Angela verlichting, want ik was bijna door mijn chipsvoorraad heen. Gelukkig kwam ze vanmiddag met 4 dozen chips, dus de komende Dexa-periodes kan ik weer vooruit. Iedereen die hier de afgelopen dagen op bezoek is geweest, gaf direct aan te begrijpen wat ik vertel op deze site. Ik eet overigens niet alleen chips hoor, maar het overige is vooral geconcentreerde voeding, waar de juiste vitamines en dergelijke inzitten. Dit eet ik natuurlijk met een chipsje erbij als smaakmaker.
De tijd dat we vandaag binnen hebben gezeten, hebben we wel 5 keer een film van kabouter Plop gekeken en dagelijks kijken we een aflevering van de film van de CliniClowns. Vanavond was iedereen uitgeput en lagen Lieke, Meike en ik al vroeg in bed. Op naar weer een paar Dexa-vrije weken.

Groetjes Janske

• 17 Oktober 2010 - 21:45

Joli Claes:

Ha Janske en familie.

Je bent het draakje vandaag letterlijk buiten aan het werken.
    De tuin ziet er weer mooi uit, en de draak is bijna weggewerkt.
    2 vliegen in een klap.
    En dat je nu en dan naar binnen moest om op te warmen, is op zich niet gek, want het was ook koud vandaag.
    Nu lig je vast en zeker in je warme bedje.
    Dus lekker slapen en morgen uitgerust weer opstaan.

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons.xxxxxxx

• 18 Oktober 2010 - 04:14

DORRY:

HOI BEZIGE FAM BEKS EN DE REST.
    WAT EEN FEEST DE LAATSTE KUURDAG IS GEWEEST.WEG MET DAT AKELIG BEEST
    ALS HET MEDICIJN VAN DEXA MAAR GOED GEWERKT HEEFT DAN ZULLEN WIJ IETS MILDER VOOR DIE KLIER ZIJN.
    IK GELOOF GOED DAT IEDEREEN OP ZIJN TENEN LIEP OM JOU EN DEXA TE ONTZIEN.
    MAAR GEWERKT IS ER.
    NU BEN JIJ OOK WEER VAN DE KOU AF, EN VAN DE CHIPS DENK IK.VANDAAG WEER LES VOOR JOU?IK GELOOF GEEN NIJMEGEN?
    EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 18 Oktober 2010 - 07:07

Frank En Heid :

Hallo Super Janske

Kijk maar een aan wat een hulp heeft tante Angela toch.
    Samen werken aan de tuin en aan de draak.
    Nu maar hopen dat je de nacht in een keer door slaapt. Dan kunnen mama en papa dat ook ;-)

Groetjes uit Leende

• 18 Oktober 2010 - 08:27

Tante Angela:

Hoi Super Janske,

Is het draakje al verdwenen of is dat pas na het middagdutje?
    Slim om je helm op te zetten bij het harken onder de appelbomen, je weet maar nooit of er nog een vergeten appel naar beneden komt.

Het zonnetje schijnt, de lucht is blauw, dus draakje verdwijn maar gauw!

Fijne dag,

Dikke knuffel van tante Angela

p.s. Heidi, ik had alleen maar even chips gebracht, het is Joke (foto) die zo'n goeie hulp heeft gehad in de tuin.

• 18 Oktober 2010 - 16:05

Judith & Ron, Wout:

Hallo appelvrouwtjes!

Wat kunnen jullie goed tuinieren, zeg!
    Heerlijk dat die Dexa er weer op zit.
    Dat tandvlees houdt jullie wel even maar echt lang erop lopen is niet echt fijn..

Zet 'm op!

• 18 Oktober 2010 - 17:00

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Gelukkig, deze drakenaflevering zit er weer op. Ik hoop dat jij je al weer ietsje beter voelt. En als je temperatuur weer beter wordt en jij het niet meer zo koud hebt gaat het ook weer wat beter.

Jullie kunnen allemaal goed tuinieren zie ik en de buitenlucht doet zo wie zo goed.

Heb jij vandaag ook weer les gehad?
    En, veel geleerd van meester Papa of juffrouw Mama?

Hou je taai kleine guit en familie.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda

• 18 Oktober 2010 - 17:25

Geertje:

Je overwint het weer allemaal en kunnen jullie deze weken ook weer afkruisen....een lichtpuntje vind ik toch wel die zakjes chips..................mmmmmmmmmmmmmm xx

• 18 Oktober 2010 - 17:34

Ferry, ik heb een korte en lange wielrenbroek en 2 paar handschoenen

• 18 Oktober 2010 - 17:34

Geertje:

mocht je nog niks hebben.........