Spijbelen - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Spijbelen - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Spijbelen

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

18 Oktober 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Vanmorgen moest ik eigenlijk naar school. Ik zou les krijgen van juffrouw mama. Er staat niet voor niets eigenlijk, want het ging niet door. Er zat gewoon nog teveel Draak in mij om de les door te laten gaan. Het lukte me gewoon niet om fatsoenlijk aan tafel te gaan zitten, laat staan om de les te kunnen volgen en opdrachtjes te gaan doen. Vandaag heb ik dus voor het eerst in mijn leven gespijbeld. Of het de laatste keer is....?????
Omdat de draak nog zo aanwezig was, viel het ook niet mee om af te kicken van de praprika chips. Vandaag mocht ik nog twee zakjes. Vanmorgen ging de eerste er al vlug in. Leanne, papa en mama hebben mij telkens uitgelegd dat het heel verstandig zou zijn om het tweede zakje te bewaren tot 's middags na het dutje. Zo lang kon ik niet wachten. Aan tafel had ik zoveel verdriet dat ik mijn tweede zakje chips kreeg. Ik dacht nog dat ik dan 's middags nog wel een zakje extra zou krijgen, maar dat zat er echt niet in. Ik heb er nog veel verdriet om gehad, maar geen derde zakje chips voor mij. Voor het avondeten heeft mama een goed gesprek met mij gehad en uitgelegd dat het draakje nu zo goed als weg is en dat ik dus ook weer normaal moet gaan eten. Uiteindelijk heb ik uitonderhandeld dat ik in plaats van de aardappels met bloemkool, een cracker met smeerkaas kreeg. Wel heb ik nog yoghurt met aardbeienranja als toetje gegeten. Ik denk dat het voorlopig afgelopen is met de chips.
Vanmiddag kwam Lisa bij Lieke spelen. Leanne ging Lieke van school halen en dacht lekker met de auto te kunnen gaan. Meike en ik waren al wakker en wilde graag mee. Dat ging niet in de auto, dus Leanne moest er aan geloven. Ze heeft nog geprobeerd om mij te overtuigen om zonder mij en Meike te gaan, maar helaas, ik trapte er niet in. Nu moest ze dus met de bakfiets en op de weg terug naar huis zaten we dus met vier kinderen in de bakfiets. Het ging haar prima af, dus toen papa dat hoorde dacht hij meteen aan de mogelijkheid om Leanne mee te nemen naar de Alpe 'dHuZes. Daar trapte Leanne dan weer niet in, want ze acht het niet mogelijk om daar met de bakfiets omhoog te gaan en dat is iets wat wij alleen maar kunnen beamen.
Vanavond komt Leanne ook weer oppassen, want papa en mama gaan vanavond nog naar een verjaardag. Dat Leanne komt oppassen zullen wij als het goed is niet zien, want wij kruipen nu alvast onder de wol. Als papa en mama thuiskomen verhuis ik wel weer naar hun bed, want het extra tabletje slaapmiddel heeft tot nu toe weinig succes.

Groetjes Janske

• 18 Oktober 2010 - 18:00

DORRY:

HOI LEKKER JONG EN DE ANDEREN.
    NOG STEEDS DRAKERIG HUMMEL.
    EN DAN OOK NOG MAAR TWEE ZAKJES CHIPS,IK DENK DAT DE REST VAN DE FAM. HET NIET ZO GEMAKKELIJK MET JOU EN DIE VERTREKKENDE ROT KLIER HEBBEN.
    MAAR MORGEN MOET HIJ TOCH ECHT WEG ZIJN MEISJE.
    WEL FIJN EEN BAALDAG GENOMEN DUS DIE KRIJG JIJ OP DE POLDERSCHOOL OOK.
    IK DENK OOK WEL IJSVRIJ PLUIS.
    WAT EEN GAVE PASFOTO, GEWOON EEN MEISJE WEL EEN HEEL MOOI MEISJE DAT OP WEG IS NAAR DE TOP,EN DAT LUKT JANSKE WELEEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE HOU DOE DORRY

• 18 Oktober 2010 - 18:19

Opa Ijsje Oma Tumtum:

Leuk al die reactie's voor jou Papa om er straks als een echte wielrenner uit te zien.

Zoals wij begrepen hebben zal hij 21 bochten door moeten om de top te halen.

en jij Janske zal nog 12 vervelende draakjes bochten moeten nemen.

Maar allebei gaan jullie er voor om de Top te bereiken.
    En wij twijfelen er niet aan dat jullie dat kunnen.

Jij hebt de komende 2 weken rust wat betreft de dexa , en papa ,ja als die nou veel met de bakfiets oefend met 3 kinderen erin is dat net zo zwaar als de Alpe op.

Dag dag

• 18 Oktober 2010 - 18:58

Tante Angela:

Hoi super Janske,

Spijbelen op je vierde, tja je kan er niet vroeg genoeg mee beginnen. Maar jij hebt een goed excuus dus eigenlijk is het dan geen spijbelen maar geoorloofd verlof.
    Nog 4 dagen en dan is het herfstvakantie en kunnen Bart, Sietske en Rens ook met verlof.
    Ze kijken er nu al naar uit.
    Lekker slapen vanacht zodat morgen het draakje echt helemaal weg is!

Dikke knuffel van tante Angela

• 18 Oktober 2010 - 20:22

H & H & I:

Hoi SUPER Janske,

En weer een week met de draak verslagen !! Ga zo door meid.

Hier beginnen we langzaam allemaal wat op te knappen, maar we hebben nog te veel onder de leden om bij jou op bezoek te komen. Jammer, jammer, jammer want Imke heeft nu al herfstvakantie dus we balen als een stekker !!!

Slaap lekker en dikke knuffels en kusjes van ome Hans, tante Hariètte en Imke XXX

• 18 Oktober 2010 - 22:05

Joli Claes:

Ha Janske en familie.

Het word tijd dat je die draak weer voor een paar weekjes naar buiten schopt.
    En een keer spijbelen is niet zo erg als je een goede reden hebt.
    Als je morgen [vandaag] weer fit bent, probeer je het gewoon in te halen
    Dus nu goed slapen, en staks goed eten, dan komt alles weer goed.

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons.xxxxxxx

• 19 Oktober 2010 - 05:43

Judith & Ron, Wout:

Dag lieve meid,

Dat afkicken valt ook niet mee, wat een treffende foto.
    Op je pasfoto zien we voorzichtige lichtjes in je oogjes, mooi hoor!

Spijbelen, dat zal zeker niet de laatste keer zijn, denken wij. We hopen alleen dat het alle andere keren een keuze van jezelf mag zijn en geen overmacht zoals nu!

Zet 'm op!

• 19 Oktober 2010 - 07:25

Lambert En Tineke:

Hallo Janske,

Wat gebeurt er toch veel bij jullie als we een tijdje weg zijn!! Vervelende, maar gelukkig ook veel leuke dingen zoals bijv. je ziekenhuis-opname, maar dan daarna de mooie lichtjesroute in Eindhoven. Of dat lastige beest,Dexa. Maar in die tussentijd dan wél weer een leuk kado van de Clini-clowns. Of de Blijhammendag, die toch óók heel bijzonder was!!
    Wij hopen Janske, dat er steeds méér léuke dingen aankomen voor jou en dat je de vervelende gebeurtenissen zo langzamerhand áchter je kunt laten!! Het duurt nog een hele poos, en het zal voor jullie allemaal nog véél te lang duren, maar.... ik zie tóch je gezichtje steeds meer stralen. En ik denk dat je mama en papa daar toch wel de zo broodnodige energie uithalen!!
    Voor jullie allemaal, lieve groetje uit Hilversum

• 19 Oktober 2010 - 08:25

Ellen:

Hallo Super Janske!

hehe toch, wat is dat draakje toch weer vervelend! Ik hoop dat je er vandaag inmiddels helemaal geen last meer van hebt en dat ie snel zijn koffers heeft gepakt! Misschien hoef je dan vandaag niet te spijbelen, dat zou wel beter zijn he.

Veel liefs

• 19 Oktober 2010 - 13:02

Fam Van Gaal:

Hey Super Janske

Wat vervelend dat die draak nog niet weg is. Hopelijk is hij snel op weg naar heel ver weg. Zodat hij je niet meer kan vervelen.
    Maar van wie heb je dat spijbelen deed papa of mama dat vroeger ook wel eens???

X Ons

• 19 Oktober 2010 - 13:05

DORRY:

HOI FAM BEKS.
    FERRIE IK HEB EEN GOED VOORSTEL OM JOU IN VORM TE KRIJGEN VOOR DE 21 BOCHTEN ,WAAR JOU VADER OVER MAILDE LET OP JONGEN, WAT DACHT JIJ ALS IK MIJ EENS BESCHIKBAAR STELDE ALS TRAININGS HULPMIDDEL?????
    ALS JIJ MET MIJ IN DE ROLSTOEL PLUS EEN BERG ETENSWAAR EN OOK EEN SAMSONKOFFER VOOR MIJN KLIRREN O FERRIE IK VERGEET DE NOVEENKAARSJES NOU EENS GAAT OEFENEN IN DE ARDENNEN.
    IK DENK WEL DAT JOU KUITEN IN EEN WEEK IN TOP VORM ZIJN VENTJE, EN WAT DACHT JE VAN JOU BORSTKASTJE, DAT IS DAN EEN SCHON WASBORDJE DE VETTE GROETEN DAG JANSKE PANSKE KEVERTJE DORRY

• 19 Oktober 2010 - 14:12

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Tja, als je les krijgt kan je ook spijbelen.
    En als dat dekselse draakje nog niet helemaal weg is wordt het een beetje moeilijk om te concentreren en stil te zitten.

Dorry, wat een goed idee van jou om Ferry te trainen. Zijn outfit is al bijna compleet lees ik dus nu wordt het serieus aan de conditie bouwen.
    En de Ardennen zijn perfect, veel heuvels en bochten.

Janske, voor morgen wens ik jou weer veel succes.
    Hou je taai kleine guit en familie.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda

• 19 Oktober 2010 - 15:07

Cor En Diny.:

Hallo Super Janske.

Goed gedaan Meiske, dat je het draakje de deur uit hebt gezet{ dat vervelend monster ook}.
    Maar gelukkig is jou Dexa week voorbij, en kan proberen om beetje bij beetje {normaal} te eten.
    Wij vinden het wel een hele uitdaging van Papa om met Leon die hoge berg op te fietsen.
    Nou Ferry Offenen maar succes alvast.

Janske jij weet zelf wel hoe moeilijk het kan zijn om een hoge berg op te komen, dus zeg maar tegen Papa als jij die top gaat halen dan haal ik de top van die hoge berg ook daar vechten wij met z'n alle voor.

wat heb je toch mooie pasfoto's, en de haartjes van Lieke,Meike en jou zijn weer mooi geknipt.

Niet te veel spijbelen hoor want als je dat te veel doet moet je misschien wel strafwerk maken en dat is niet zo leuk.

Kruip straks maar lekker in jou warme bedje met je knuffel voor straks allemaal een goede nachtrust, en de lieve groetjes van Ome Cor en Tante Diny van Zesgehuchten en het allerbeste. Houdoe he.