Ode aan de praprika chips - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Ode aan de praprika chips - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Ode aan de praprika chips

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

16 Oktober 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Vandaag weer eenzelfde dag als gisteren. Veel stond in het teken van mijn grote behoefte aan chips. Omdat ik hier toch eigenlijk wel de hele dag mee bezig ben en zonder chips niet echt kan stoppen met zeuren heb ik er een gedichtje over geschreven.

Ode aan de praprika chips

Eens in de 3 weken heb ik het zwaar,
gelukkig ben jij dan daar.

Je geur, je smaak, je kraak,
bij mij is het altijd weer raak.

5 Dagen de hele dag samen op een stoel,
geeft mij nog een beetje een fijn gevoel.

Samen met praprika chips voor de TV,
als het mocht nam ik je mee naar de WC.

Is het zakje leeg dan ga ik zeuren,
alleen een nieuw zakje chips kan me dan opbeuren.

Voor mij geen aardappels, groente, vlees of fruit,
nee, praprika is mijn enige kruid.

Helaas mag je ook niet mee naar bed,
12 uur zonder je is dan het maximale wat ik red.

Lieve praprika chips jij bent een grote troost in zware dagen,
meer wil ik ook niet van je vragen.

Het is fijn dat jij me zo kan steunen,
buiten papa en mama iets extra's om op te leunen.

Smakelijk!


Groetjes Janske

  • 16 Oktober 2010 - 21:33

    Léon:

    Hoi Janske,

    Ik heb jou vandaag praprika chips ziek eten, je hielt er niet mee op zeg.

    Wat ik nog snel wilde doen is een kalender bij je bestellen. Wil die heel graag bij mij aan de muur hebben hangen. Ergens naast de foto van jou die ik al heb staan.

    Groetjes, en tot snel!

  • 16 Oktober 2010 - 21:40

    Leanne:

    Wauw, wat kan jij mooi dichten zeg!
    Een mooi gedicht en inderdaad erg herkenbaar..

  • 17 Oktober 2010 - 06:15

    DORRY:

    HOI JOOST VAN DEN VONDEL.
    DAT WAS EEN GROOT DICHTER MAAR JOU GEDICHT IS OOK KLASSE.
    IK ZIT TE TYPEN MET BANDENPECH.
    ZAL COR NIET ZO FIJN VINDEN ALS HIJ DADELIJK OPSTAAT.MAAR DAN GEEF IK HEM PAPRIKA CHIPS DAAR WORDT HIJ VROLIJKER VAN NET ALS JIJ HOOP IK.
    IK DACHT WAT LOOPT MIJN ROLSTOEL ZWAAR, JA DOOR EEN LEKKE BAND, MAAR ER ZIJN ERGERE DINGENNU HUMMEL WEER EEN DRAKENDAG VOOR JOU, EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

  • 17 Oktober 2010 - 15:56

    Nikki En Jannie:

    Hee Janske,

    Wat een gedicht over chips hahaha. Waren die zakjes maar wat groter zul je af en toe wel denken als je de bodem weer ziet.
    Die vervelende draken dagen ook.

    groetjes

  • 17 Oktober 2010 - 17:49

    Tante Angela:

    Hoi chipsmonster,

    Ja die ode is zeer terecht, want toen ik vanmiddag een nieuwe voorraad kwam brengen was heel jullie gezin blij, en dat terwijl jij echt de enige bent die die chips eet, kun je zien wat het voor iedereen doet als jij steun vind bij dat zakej chips.

    Kraak maar raak met veel smaak.

    Dikke knuffel van tante Angela

  • 17 Oktober 2010 - 18:39

    Laurie Van Noort:

    Hoi Janske,

    Hopenlijk kan ik nog een kalender bij je bestellen! Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen.

    Groetjes Laurie

  • 17 Oktober 2010 - 19:22

    Judith & Ron, Wout:

    Hallo Janske,

    Wat kan de liefde voor chips toch groot zijn!

    Zet 'm op!

  • 17 Oktober 2010 - 21:38

    Joli Claes:

    Ha Janske en familie

    Als paprikachips helpt, eten dan.
    Beter chips dan niks.

    Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons.xxxxxx

  • 18 Oktober 2010 - 07:01

    Frank En Heidi :

    Hallo Super Janske

    Wat een pech
    de draak is nog niet weg.

    Het geluk is ... moet je weten
    Dat ik lekker chips mag eten.

    Groetjes uit Leende

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Heeze

Janske

Een reisverslag van Super Janske (Janske Beks) naar een kankervrij bestaan. Op 6 juli 2009 is bij haar op 2-jarige leeftijd Leukemie (ALL) vastgesteld. Dagelijks brengt zij verslag uit over wat haar die dag bezig heeft gehouden.

Actief sinds 07 Juli 2009
Verslag gelezen: 2344
Totaal aantal bezoekers 2266863

Voorgaande reizen:

07 September 2011 - 31 December 2020

De wereld van Ke3

06 Juli 2009 - 03 Augustus 2011

Mijn reis naar een kankervrij bestaan

Landen bezocht: