Nikki en Geertje op bezoek - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Nikki en Geertje op bezoek - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Nikki en Geertje op bezoek

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

10 September 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Zoals iedere vrijdag ochtend zijn we ook nu weer bij opa Ijsje en oma Tumtum koffie wezen drinken. Nu wist ik nog van gisteren dat ze lange vingers in de kinderkoektrommel hadden zitten. Ook wist ik dat ik die erg lekker vond. Meike blijkbaar ook want na een uur niet goed opletten van papa, mama, opa en oma lagen er wel geteld nog 2 koekjes in de trommel. De rest hadden we samen zo goed in onze buik verstopt dat die nooit meer gevonden zullen worden. Nadat ik samen met mama Lieke van school had gehaald was het tijd om te gaan eten. Nu deed zich het rare voor dat ik niet zo'n honger had. De lange vingers hadden me zo goed gevuld dat alleen de melk er nog bij kon.
Lieke ging vanmiddag bij Luuk spelen en omdat ik heel graag mee wilde werd ik boos toen me duidelijk werd dat ik moest gaan slapen. Na wat mopperen heb ik uiteindelijk toch 2 uur geslapen. Daarna mocht ik samen met Meike Lieke weer ophalen. Omdat mama daar ook even een bakje koffie dronk kreeg ik de kans ook mee te spelen bij een ander. Kei gaaf vind ik dat omdat ik helaas niet zo vaak de kans krijg om bij andere mensen af te spreken.
Na thuiskomst hebben we van de achtertuin nog snel een waterpark gemaakt en dit had tot gevolg dat we alle 3 tot aan onze onderbroek nat waren. Papa en mama waren hier minder blij mee maar over de straf hoor je ons niet klagen. We moesten in bad en mochten daarna in de pyjama naar beneden voor het avond eten.
Toen was het dan eindelijk tijd voor het hoge bezoek. Geertje en Nikki (van Joepie) kwamen koffie drinken. Nu was ik zo blij om ze te zien dat ik lekker met Nikki heb geknuffeld, gestoeid, gekletst en natuurlijk hebben we ook gezellig een spelletje gedaan. Nu ik het zo op schrijf, het lijkt wel alsof we Joepie bij ons thuis hebben nagespeeld. In de tijd dat ik nog naar Joepie mocht deed ik ook al die zaken met Nikki. Terwijl de 2de kop koffie werd gezet was het tijd voor een verrassing. Tijdens de Janske live braderie was Joepie vertegenwoordigd met een kraampje. De weken daarna was er nog van alles (dingen gemaakt of bewerkt door kinderen van Joepie) te koop in de keuken bij Joepie. Nu hadden ze al het geld wat ze hiermee bij elkaar hadden verzameld in een grote pot gedaan en die kwamen ze me overhandigen. Nieuwsgierig als ik en eigenlijk wij allemaal zijn hebben we direct de pot geopend en samen hebben we de inhoud geteld. Ik kan met trots zeggen: iedereen heel erg bedankt. Rond half negen gingen Geertje en Nikki helaas weer naar huis en nadat we ze nogmaals bedankt hadden hebben we ze heel hard uitgezwaaid.

Groetjes Janske

• 10 September 2010 - 22:28

Joli Claes:

Ha Janske en familie.
    Dat was een verassing, dat de dames van joepie bij jouw op de koffie kwamen.
    En dan ook nog met een hele pot met centjes.
    Geweldig.
    Was het niet te koud vandaag om zo nat te worden?
    Niet dat jullie 3 dames straks snotje verkouden zijn.
    Morgen word nog een zomerdag {zeggen ze], dus morgen mag het misschien wel vam papa en mama om zo nat te worden.
    Geniet morgen van het mooie weer.
    Fijn weekend.
    Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons.xxxxxxx

• 10 September 2010 - 22:44

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Wat een hoog bezoek hebben jullie gehad. Kei goed, en ook nog leuk een spelletje gedaan.
    Ziet er heel gezellig uit op de foto's maar de allermooiste foto vind ik die van jou met de grappige pleister.

Jij blijft een stralende en jolige deugniet.

Geniet van het weekend allemaal.

Hou je taai kleine guit en familie.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda.

• 11 September 2010 - 06:30

Judith & Ron, Wout:

Hallo lieve, stoere meid,

Er gebeurt iets geks bij ons.
    Eerst waren we heel gespannen als we jouw site openmaakte, hoe zou 't gaan, waar is ze, hoe voelen ze zich enz..
    Openen; snel lezen, zuchten en voelen; och, kleine ,grote, dappere meid waar moet je toch doorheen.

Nu zijn we iedere keer op een andere manier geraakt, stralende snoeten; een kleine, grote, dappere meid die bijna "gewone" dagen beleeft. Weer haren krijgt; straalt!
    Ook al leven we mee op afstand. We kunnen niet omschrijven wat het zien van dit alles met ons doet.

We buigen weer diep voor jullie allemaal, hebben vandaag weer genoten van jullie verhaal, blijven volgen en kijken vol goede moed uit naar het verhaal van morgen!

Zet 'm op!

• 11 September 2010 - 07:16

DORRY:

HOI JANSKE EN DE REST.
    HET GAAT REDELIJK GOED ALLEMAAL LEES IK EN DAN DAT BEZOEK NATTE ONDERBROEKEN, EEN TROMMEL LANGE VINGERS OPETEN BEST AVONDTUURLIJK HUMMEL.
    EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 11 September 2010 - 08:28

Nikki En Jannie:

Hey janske!

bedankt voor de leuke avond.. het was joepie thuis ;-)
    Tot donderdag!

Dikke kus vanuit joepie