Alleen bij opa IJsje en oma Tumtum - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Alleen bij opa IJsje en oma Tumtum - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Alleen bij opa IJsje en oma Tumtum

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

09 September 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Ik ben nog steeds zo gelukkig en trots op mezelf. Vanmorgen kwam Karin bij ons binnen en het eerste wat ik moest laten zien, was dat het slangetje uit mijn neus is. Het eten is vandaag ook weer goed gegaan, dus vooralsnog geen enkele reden om te denken dat het me niet gaat lukken. Wel heb ik nog bepaalde reflexen, die ik afgelopen jaar mezelf heb aangeleerd. Een hele grappige is dat als ik op mijn kussen lig en papa en mama gaan met hun handen naar mijn hoofd, ik automatisch mijn hoofd omhoog doe, zodat zij het slangetje achter mijn hoofd vandaan kunnen halen. Dat is natuurlijk allemaal niet nodig, want er is geen slangetje. Ook zitten papa en mama nu te luisteren wanneer de pomp gaat piepen, maar die piept niet, want er is geen pomp. Wel raar dat je moet wennen aan zaken die alleen maar verlichting geven. Ik heb overigens niet het idee dat we daar lang last van zullen hebben. Mocht dat wel zo zijn, dan denk ik maar aan de uitspraak: "Elke gek heeft zijn gebrek!"
Vanmorgen na het koffie drinken bij opa IJsje en oma Tumtum moesten papa en mama even weg. Dat kan nu ook een stuk makkelijker, want er hoeft minder rekening gehouden te worden met de tijden van de voedingspomp en eten kun je bijna overal. Tenminste, in mijn geval waar het mag. Ik mocht dus alleen bij opa en oma blijven. Mijn zusjes waren naar Joepie en naar school. Ik vond het wel heel spannend, maar wist zeker dat het goed zou komen.
Opa en oma heb ik eens laten zien dat ik alweer heel veel kan. Zo heb ik oma geholpen met de was en de strijk. Ik heb ze laten zien dat ik ook heel goed foto's kan maken. Ik ben zelf naar de wc geweest en heb ze laten zien dat ik mijn trui zelf aan en uit kan doen. Ook heb ik laten zien dat ik alweer heel veel koekjes kan eten. Ik heb wel vier lange vingers op en daarbij twee bekers drinken. Op het moment dat er dan echt gegeten moet worden, is het wat minder, maar ik heb wel weer goed melk gedronken en ook vanavond heb ik thuis weer goed gegeten. Na twee uurtjes kwamen papa en mama mij weer halen en de rest van de dag is rustig verlopen.
We zullen wel weer zien wat de dag van morgen gaat brengen. Wat ik wel weet is dat we morgenavond hoog bezoek gaan krijgen. Wie? Dat horen jullie morgen.

Groetjes Janske

• 09 September 2010 - 21:10

Opa Ijsje Oma Tumtum:

Dat was nog eens een feest .. en dat niet alleen voor jou ,ook voor ons en de was ,was zo aan de kant met jou hulp.
    En honger kreeg je er ook van , wel 4 lange vingers , kaas-schijfje boerenmetworst-en stukje boterham gingen erin als koek (oh nee dat niet)
    slaap ze he

• 09 September 2010 - 21:19

L & H Bergmans:

Hallo Knappe Janske.

Ja,knap ben je in twee opzichten. Eerstens zonder slangetje en met weer veel haartjes,en ten tweede dat je nu zelf je weer aan kunt kleden en Oma helpen met de was. Ook de foto's van Oma en Opa zijn goed gelukt.
    Om alleen te zijn bij hen is natuurlijk reuze fijn,je bent dan ook vast wel een beetje verwend met zoveel koekjes,dat mag wel voor een keertje.
    Nou meidje ga zo door en
    probeer de top te bereiken.
    Veel groetjes uit Ospel van tante Liny en ome Harrie, en uit Ohe en Laak van tante Anneke.

• 09 September 2010 - 21:39

H & H & I:

Hoi SUPER Janske,

Wat een mijlpalen heb je weer bereikt. Wat ben je toch een toppertje. HEERLIJK zo zonder slangetje en dan ook al meteen alleen bij opa en oma mogen blijven.
    SUPER goed van jou !!!

En hoe vind jij een darm van binnen ? Vast raar om daar zo doorheen te lopen. Een leuke foto en dan ook nog eens in de krant !

Hou het goede eten vol en papa en mama succes met het nadenken over hoe de dexadraak toe te gaan dienen. Maar daar bedenken jullie vast een oplossing voor.

Dikke knuffel en kusjes ome Hans, tante Hariètte en Imke XXX

• 09 September 2010 - 21:49

Joli Claes:

Ha Janske en familie.
    Op zo'n mijlpaal mag je ook heel erg trots zijn.
    Je word zelfs in recordtijd een kleine snoepkont of moet ik zeggen, een klein koekiemonster, haha.
    En alleen bij opa en oma blijven is helemaal een feest.
    En alles wat je nu weer [alleen] kunt doen, moet een heerlijk gevoel zijn.
    Weer een grote stap op weg naar de top.
    SUPER.
    Geniet, lieve meid, maar doe rustig aan.
    Ben zeer nieuwsgierig na wie er morgen op bezoek komt.
    Lekker slapen [ook in bed weer meer vrijheid].
    Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons.xxxxxxx

• 10 September 2010 - 03:59

DORRY:

HOI JANSKE EN VOLGELINGEN.
    WAT EEN VERANDERINGEN ZONDER SONDE ,EN DAN NOG ETEN GEWELDIG HUMMEL.
    IK WENS JOU EN ALLE MEDEMENSEN EEN FIJNE DAG.
    EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 10 September 2010 - 05:46

Judith & Ron, Wout:

Hallo Janske!

Nou, GEWELDIG weer!
    Aan de foto van het zwaaien kunnen we zien dat het ook een beetje spannend was!
    Knap gedaan, hoor.

Je doet het GEWELDIG en papa en mama ook. Loslaten is niet makkelijk...

Wie, o, wie, zou dat hoge bezoek toch zijn? We wachten met spanning af....

Zet 'm op!

• 10 September 2010 - 05:57

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Dat is nog eens een feest, voor opa en oma en voor jouzelf natuurlijk ook.
    En je hebt ook weer goed gegeten, houden zo.

Spannend, zo'n aangekondigd bezoek. Wie o wie kan dat zijn?

Hou je taai kleine guit en familie.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda.

• 10 September 2010 - 07:11

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

Wat een positief verhaalt. Tja daar kunnen we niet zoveel op zeggen als gewoon doorgaan zo.

Groetjes uit Leende

• 10 September 2010 - 07:15

Inge:

Hoi Janske,

ik zeg gewoon even hoi;

HOI.

Ben blij met alle goede berichten. Geniet van je vrijheid en het eten.
    Knufje Inge.

• 10 September 2010 - 07:16

Tante Angela:

Hoi Super Janske,

Kom je mij ook een keer helpen met de was?
    En dat je daar moe van wordt is heel begrijpelijk daar wordt iedereen toch moe van.
    Mooie foto's ook van opa en oma.
    Ben erg nieuwsgierig naar het hoge bezoek.

Een hele fijne dag!

Dikke knuffel van tante Angela

• 10 September 2010 - 08:19

Fam Van Gaal :

Hey Super Janske

Zo te lezen heb je een leuke tijd gehad bij Opa en Oma.
    En wat knap van je dat je al zo goed kan helpen met de was. Als je zin en tijd hebt mag je hier ook komen helpen. Alleen zijn de broeken wat kleiner als die van Opa en Oma!!!!
    We hopen dat die slang van de sonde eruit blijft want dat betekend dat jij weer alles lekker eet!!!!!!!

Een hele fijne dag verder en we lezen wel wat voor een hoog bezoek er is geweest.
    X Bram Renske Gijs en Nicole

• 10 September 2010 - 14:25

Cor En Diny.:

Hallo Janske onze super kanjer.

Bij het lezen van jou bericht zaten wij {Ome Cor en Tante Diny} te glunderen met ons hele gezicht.
    Janske, Kei goed dat jij Oma met de was strijken mee hebt geholpen dan was Oma ook vlugger klaar met zo'n hulpje erbij, en dat daarna een beetje moe bent geloven wij meteen.
    Het kan ook een hele klus zijn dat strijken daar worden wij nog moe van.
    Janske, "na gedane arbeid is het goed rusten".
    Je hebt wel hele mooie foto's van Oma en Opa gemaakt, je kan zien dat zij er ook van genieten.

Wel makkelijk he Janske dat jij je zelf al kan aan kleden zo zonder slangetje, daar hoef je niet meer op te letten.
    Ga zo door en zet 'm op er zijn in de winkels nog genoeg lange vingers te koop en smikkel ze maar lekker op, tenslotte heb jij nog heel veel in te halen wat het "gewone" eten betreft.
    Beste familie Beks het gaat jullie goed en de lieve groetjes van Ome Cor en Tante Diny.
    Knuffels voor iedereen en Houdoe he!!!!!!!!!!!!.

• 10 September 2010 - 18:24

Voor Fam.v Gaal:

Het was de broek van Oma
    hahahahahaha
    groetjes
    Opa ijsje

• 10 September 2010 - 20:06

Janny:

Hallo Super Janske en Familie,

Ik geloof goed dat je een beetje moe wordt van alle klusjes, maar je kan oma Tum Tum en Opa ijsje wel heel goed helpen, je hebt ze ook heel mooi op de foto gezet.
    Ik kan zien dat je er van geniet van alle dingen die je nu weer zelf kan.
    Zorg ervoor Janske dat je goed blijft eten en drinken,

Heel veel groetjes van de Fam. Vrienten