Welkom thuis Blub - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Welkom thuis Blub - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Welkom thuis Blub

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

11 September 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Vandaag was het dan eindelijk zover. Blub is thuis gekomen van zijn vakantie. Natuurlijk had hij geen zin om alleen in zijn kom rond te zwemmen en dus heeft hij een vriendje meegenomen. Zijn vriendje heet Blob. Wij zijn weer helemaal heppiedepeppie.
Vanmorgen ben ik eerst met oma Hanny en mama nieuwe schoenen gaan kopen voor mijn verjaardag. Daarna ging mama brood halen en ze is meteen even doorgereden naar het vliegveld. Het was nog wel even spannend, want Blub en Blob zaten in het vliegtuig wat de problemen had met de landing. De zijflappen van het vliegtuig werkte niet goed, maar gelukkig hadden ze een goede piloot en zijn ze veilig geland. Je kunt wel zien dat de landing spannend is geweest, want ze kijken allebei nog een beetje wit. Blob nog iets witter dan Blub, maar ja, Blub is dan ook op heel veel plaatsen geweest.
Dat ik weet waar hij allemaal geweest is, dat komt door jullie. Jullie hebben op vakantie goed rond gekeken of jullie Blub hebben gezien en als dat was, hebben jullie een kaartje gestuurd vanuit jullie vakantiebestemming. Dat vonden we allemaal kei gaaf. Telkens als er een kaart van Blub kwam, moesten we dit telkens aan iedereen vertellen. Zo blij waren we met jullie kaarten. Zoals jullie al weten aan het begin van de vakantie, is Blub op Joepie geweest en ook in America, waar wij zelf op vakantie zijn geweest. Daarnaast is Blub nog in Griekenland, Turkije, Afrika, Disneyland Parijs, Valkenswaard, F(l)ugen, Giethoorn, Drenthe, Hilversum, Katwijk, Geldrop, Gent, Tenerife, Noorwegen en Kos geweest.
Mede door al jullie aanwijzingen en jullie gesprekken met visje, hebben jullie ervoor gezorgd dat ons visje Blub weer bij ons thuis is. Daarnaast heeft het ons tijdens de vakantie ook de nodige afleiding gegeven, waarvoor onze hartelijke dank.

Groetjes Janske

• 11 September 2010 - 21:39

Joli Claes:

Ha Janske en familie.
    Wat een feest, Blub weer thuis,na zijn wereldreis.
    En wat gezellig dat hij een vriendje heeft meegebracht.
    Het is ook veel gezelliger om met z'n tweetjes rond te zwemmen in de kom.
    Maar weten jullie zeker dat het een vriendje is en niet stiekum een vriendinnetje, anders moet blub straks nog gaan verbouwen.
    Veel plezier met, en geniet van Blub en Blob.
    Fijne zondag.
    Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons.xxxxxxx

• 11 September 2010 - 22:33

Opa Ijsje Oma Tumtum:

Nou dat is leuk dat blub weer terug is en nog wel een vriendje meegebracht blob.
    En dan die 3 snoetjes hoe trots hoe mooi.
    Maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar.
    Wij hebben wel een tip voor jullie.
    Jullie moeten niet vergeten ze op tijd water te geven zodat ze geen dorst krijgen.
    Daaaaaaaaaaaaaaaag

• 12 September 2010 - 06:49

DORRY:

HOI VISSEN EN MENSEN.
    WELKOM BLUB EN BLOB IN DE POLDER.
    WEL GELUK GEHAD MET LANDEN.
    MAAR IK DENK WEL DAT ZE EEN ZWEMVEST OMHADDEN, EN EEN ZUURSTOFMASKER, MAAR ZE ZIJN VEILIG IN HEEZE AANGEKOMEN.
    EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 12 September 2010 - 07:41

Judith & Ron, Wout:

Blobberdeblob, wat fijn voor jullie en Blub!

Alleen is ook maar alleen en een echte Brabo-vis maakt natuurlijk vrienden op zo'n lange reis!
    Veel plezier allemaal!

Zet 'm op!

• 12 September 2010 - 09:26

Janny:

Hallo super Janske en familie,

Wat een gezellige foto's, een warme thuiskomst voor Blub, echt gezellig en dan ook nog samen mijn zijn vriendje.

Het ziet er allemaal gezellig uit bij jullie,

Janske het gaat je goed,

Groetjes van de Familie Vrienten

• 12 September 2010 - 10:05

Oma Hanny En Frans:

Lieve Janske,

Wat een spannend verhaal van Blub. Gelukkig is hij heel aangekomen en kan hij rustig verder zwemmen in de gezellige viskom. Samen met zijn nieuwe vriendje.
    Wil je Lieke wel waarschuwen dat ze Blub geen mandarijnen meer voert. Met z'n tweeen tussen het glas en de mandarijnen bekneld raken is n.l. wat minder gezellig.

Allemaal veel plezier met julie huisgenootjes Blub en Blob!

• 12 September 2010 - 10:42

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Wat leuk dat Blub er weer is. En nog wel zijn vriendje meegebracht.
    Toch knap dat ze de vliegreis hebben gemaakt in zo'n zakje met water maar goed ingesnoerd op een comfortabele stoel moet dat lukken.

Ik hoop dat Blub en Blob zich snel weer thuis voelen en dat jullie lang van ze mogen genieten.

Veel plezier en voor morgen veel succes.

Hou je taai kleine guit en familie.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda.

• 12 September 2010 - 11:13

DORRY:

HOI JANSKE EN FAM.
    IK BEN VERGETEN OM JOU EN FAM. HET BESTE TE WENSEN VOOR MORGEN, WANT JIJ MOET TOCH WEER NAAR NIJMEGEN HUMMEL?.DORRY

• 12 September 2010 - 12:59

Cor En Diny.:

Lieve Bekskes uit de Heipolderstraat.

Even een vraagje.
    Hebben jullie visjes Blub en Blob geen last gehad van hun oortjes bij het dalen van het vliegtuig?

Wat zullen de visjes blij zijn dat ze nou weer bij jullie zijn en in zo'n mooie kom rond kunnen zwemmen, en lekker eten krijgen nou hoeven ze zelf niet op zoek te gaan naar eten maar hunnen jullie ze goed verwennen.
    Niet te veel eten geven want anders worden ze dik en gaat het zwemmen wat moeilijker.
    Ze zijn wel heel erg mooi, veel plezier ermee en voor jullie het allerbeste, de lieve groetjes van Ome Cor en Tante Diny knuffels en Houdoe he.
    Oja Janske, onze duimen zijn nog lang niet versleten dus wij blijven voor jou duimen dat het zo door mag gaan met jou. succes.Doejjjjjjjjj.

• 12 September 2010 - 18:21

Wijnand En Janneke:

Lieve Janske,

Zo die blub en blob... eindelijk weer thuis. Wat zullen ze blij zijn om jullie weer te zien! En dan hebben ze zo'n mooi huis gekregen van jullie.

Ook heel fijn dat jij zo goed kan eten (vijf stickers verdiend). Ga zo door Janske.. echt grote klasse!!

Heel veel groeten aan jouw papa en mama

PS kun je tegen papa zeggen dat we vandaag gewonnen hebben met 5-2. Das weer eens een keer iets anders.

• 13 September 2010 - 10:00

Nikki En Jannie:

hey janske,

heb je gevraagd aan blub of hij het naar zijn zin heeft gehad.
    Heeft hij veel van de wereld gezien...
    ik hoop dat hij het erg naar zijn zin heeft samen met blob.

dikke kus vanuit joepie