Stapvriendjes op bezoek - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Stapvriendjes op bezoek - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Stapvriendjes op bezoek

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

01 September 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Vanmorgen aan het ontbijt vertelde papa en mama dat we vanmiddag bezoek kregen. Na wat namen genoemd te hebben, waren we nog steeds niets wijzer. Tijd dus voor papa en mama om te verraden wie er langs zou komen. Rond 15.00 uur zouden de stapvriendjes samen met de mama's komen. Hier had ik ondanks de dexadraak toch wel oren naar. Naar de toekomst toe is het namelijk belangrijk om elkaar nu ook regelmatig te spreken. Zo blijf je van elkaar op de hoogte en dat is toch wel erg gezellig. In de ochtend zijn we eerst de krant naar opa Ijsje en oma Tumtum wezen brengen. Daar had Bart mogen logeren en hij zorgde dan ook voor het nodige vermaak en we hebben gezellig samen buiten gespeeld. Met het middag eten wilde ik niets eten van wat op tafel stond. In deze dexaweek bestaat mijn menu enkel uit paprika chips en frikandellen met curry en mayo. Ik heb dan ook lekker een half zakje chips naar binnen gewerkt. Daarna was het tijd voor mijn dutje. Gaan slapen terwijl je weet wat je die middag nog te wachten staat valt niet mee. Ik was dan ook al weer wakker voordat het bezoek er was.
Om drie uur was het dan eindelijk zo ver. Brent en Sven waren er en vlug daarop kwamen ook Jens, Daisy en Fenne. Gezellig samen schommelen, fietsen, glijden, in de caravan spelen, in de zandbak, koekjes eten (behalve ikzelf) en wat drinken. De mama van Brent vroeg me hoe oud ik deze maand ging worden. Een moeilijke vraag voor mij maar mama wilde wel even helpen. Ze hield keurig 4 vingers om hoog waarna ik antwoordde dat ik de laatste vinger nog niet nodig had. Brent wist mij dan weer stoer te vertellen dat hij al aan zijn 2de hand bezig was. Met zo'n opmerking maak je direct indruk op een meisje van bijna 4. Nu was dat niet de enige poging die Brent deed om indruk op me te maken. Ik zag namelijk dat hij zijn broek soms ook als een echte bouwvakker draagt. Het bezoek deed me dan ook goed. Ik heb redelijk mee kunnnen spelen en wilde zelfs op de groepsfoto die we ook nog hebben gemaakt. Voorwaarde was dan wel dat mama er ook bij bleef. Sven had geen zin om op de foto te gaan en als het nee is, dan blijft het nee. Ook weer iets waar ik veel respect voor heb. Nu moet je niet denken dat ik geen oog voor Jens had. Hij vertelde namelijk over zijn oogoperatie. Indrukwekkend allemaal. Nadat we afscheid hadden genomen en we ze flink hadden uitgezwaaid was het tijd om weer even rustig aan te doen.
Na het eten van een halve frikandel en twee toefjes slagroom mochten we met zijn 3en met papa in bad. Ik bij papa op de buik en Lieke en Meike bij papa's benen. Hoe leuk en gezellig het dan ook is, na verloop van tijd zeg ik toch, dat het lang duurt voor ik eruit mag. Nu fijn dromen over mijn stapvriendjes en alle leuke dingen die we in de toekomst samen gaan doen.

Groetjes Janske

• 01 September 2010 - 21:47

Joli Claes:

Ha Janske en familie
    Dat was vanmiddag een en al gezelligheid.
    Ik zie jullie al gaan over een jaar of 10.
    Gezellig met het hele groepje op stap.
    Ik durf te wedden dat sven dan niet meer zo verlegen is.
    Wat goed van jou, dat je fijn hebt mee gespeeld en de dexadraak onder controle hebt gehouden.
    Wel een groot bad dat jullie er met z'n vieren inpassen.
    Ziet er lekker knus en vooral warm uit.
    Dus nu lekker slapen.
    Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons.xxxxxxx

• 02 September 2010 - 04:12

DORRY:

HOI LUITJES.
    DAT WAS GENIETEN MET AL DIE KINDEREN,KNAO DAT JIJ MEEDEED ONDANKS KLIER DEXA.
    EN DAN IN BAD MET JOU ZUSJES EN PAPSIE ERG LEUK DIE FOTO'S.
    IK HOOP DAT HET VANDAAG OOK REDELIJK OF NOG BETER GOED MET JOU GAAT, MAAR DEXA BLIJFT NOG EEN PAAR DAGEN,IK HOOP DAT HIJ NIET GAAT KLIEREN.
    EN JIJ EET ZELFS WEER EEN BEETJE KNAP HOOR .DAG PLUIS EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 02 September 2010 - 09:25

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Wat gezellig zo'n afspraakje met jouw stapvriendjes. Een hele leuke club.
    Dat zal over een jaar of tien erg veel gezelligheid en lol brengen denk ik.

Nog een paar daagjes en dan ik dat dexadraakje weer voor even verdwenen. Dan kan jij ook weer meer genieten.

Hou je taai kleine guit en familie.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda.

• 02 September 2010 - 17:04

Judith & Ron, Wout:

Hallo Janske,

Wat knap van jou, in de dexa-tijd zo'n programma mee doen! Helemaal super.

Dat haar van jou dat groeit ook als de beste, nog even en er kan weer een elastiekje / speldje in; wauw!

Zet 'm op!

• 02 September 2010 - 19:08

Stapvriendjes:

Hey Janske,

Wij vonden het gisteren vet cool gaaf bij jullie.
    Wat een gave tuin!!! Daar kun je echt lekker in rennen. En wat wij nog het knapste vonden, was dat jij gewoon met ons mee rende naar de glijbaan en weer vrolijk terug met Lieke.

Dit hadden wij allemaal echt niet verwacht. Je hebt op ons dan ook echt een enorme indruk gemaakt.
    Ondanks je dexaweek deed je overal aan mee en hebben we heerlijk met zijn achten gespeeld.Ondanks dat wij vriendjes van elkaar zijn, hebben wij natuurlijk ook wel eens ruzie...maar natuurlijk niet als er drie van die stoere meiden op tractors bij zijn.

Wij laten deze kanjers niet meer lopen...weg met de concurrentie!!!.

Wij gaan zeker op stap met zijn alle. Onze papa's willen graag binnenkort een keertje met je papa praten of dat over een aantal jaar wel goed zal gaan. Nu oefenen we het drinken nog met ranja, maar dan zal er natuurlijk iets anders worden gedronken.
    En onder het genot van dat andere willen onze papa's dat met jou papa bespreken.

Onze mama's vonden het ook heel erg gezellig om met jou papa en mama te kletsen. Jij praat zo vaak dat jij weer kind mag worden, maar hun mogen nu natuurlijk ook weer Ferry en Joke worden met drie pracht kindjes.
    De volgende keer moeten jullie met zijn alle, maar eens in de engelsetuin aan komen.

Dikke kus en knuffels van alle stapvriendjes.

Tot de volgende afspraak!!

• 02 September 2010 - 20:23

Janny:

Hallo Super Janske en Familie,

Dat was een dolle boel lekker gezellig "chillen" met je stapvriendjes, je hebt er echt van genoten (te zien op de foto's), Janske blijf genieten (ondanks het dexa draakje).
    Mij was het ook al opgevallen dat je haar weer zo goed aan het groeien is. Erg mooi.

Janske heel veel groetjes van de Familie Vrienten