Een klein feestje - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Een klein feestje - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Een klein feestje

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

27 Augustus 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Na al het positieve nieuws van gisteren, was het vandaag een dag om dit een klein beetje te vieren. Vanmorgen kwam oma Tumtum, samen met Rens en Imke op de koffie. Ook opa IJsje kwam nog even een bakkie doen. Op dat moment was het gewoon gezellig en zaten wij keurig aan het fruit. Toen wisten wij nog niet dat we 's middags verrast zouden worden. We hadden zelfs al een afspraak gemaakt met Dorry om naar haar toe te gaan om het knutselwerk te gaan brengen. We hebben haar afgebeld, want vanmiddag zat het huis weer vol. Tante Angela, ome Tan, Bart en Sietske kwamen ook op visite en hadden vlaai meegebracht. Rens en Imke waren inmiddels ook alweer bij ons en ook tante Hariette is nog even aangekomen. Het mooie van het feit dat er vlaai was, vind ik toch wel, dat ik nu ook gewoon mee mocht eten. We hebben dan ook gezellig met zijn alle de vlaai opgegeten en nog heel fijn binnen en buiten gespeeld. Best leuk om zo mijn mijlpalen te vieren en ik hoop dan ook dat er nog vele zullen volgen.
Op het einde van de dag kreeg mama een telefoontje van oma Hanny. Frans is namelijk ziek. Frans van harte beterschap. Nu hadden oma en Frans kaartjes voor vanavond om te gaan naar Hind en band, voorafgegaan door een Brabantsedag diner. Oma vroeg of mama mee wilde en dat wilde ze natuurlijk wel. Toen iedereen weg was is papa frietjes gaan bakken en daar heb ik echt heerlijk van gesmuld. Ook de frikandel vond ik heerlijk, maar ik had toch teveel frietjes op denk ik, want de frikandel kreeg ik niet helemaal op. Ik had vandaag toch weer voldoende gegeten, dus de pomp hoeft vanavond niet aan. Als ik goed blijf eten, dan lukt het misschien wel om binnenkort weer een mijlpaal te bereiken. We zullen zien.
Na het eten ben ik nog even met mijn zusjes in bad geweest en daarna ben ik lekker gaan slapen. Het wordt een druk weekend in Heeze met de Brabantsedag voor de deur. Morgen de kindermiddag en zondag de optocht. Als het eventjes kan zorg ik dat ik erbij ben. Ik hoop wel dat het weer gaat meewerken, want heel Heeze heeft zo hard gewerkt aan de mooie wagens dat ze zeker goed weer verdienen.

Groetjes Janske

• 27 Augustus 2010 - 21:12

Opa Ijsje:

Hebben jullie nog een stukje van die heerlijke limburgse vlaai uit brabant over gehouden?

• 27 Augustus 2010 - 21:16

Tante Angela:

Hoi Super Janske,

Dat feestje vanmiddag heb je dik en dubbel verdiend, fijn dat jij er zo van genoten hebt en onze bakker vind het niet erg als jij veel mijlpalen haalt. Dus op naar de volgende.

Dikke knuffel tante Angela

• 27 Augustus 2010 - 21:17

De Stapvriendjes.:

Hey Janske,

Wat een mijlpaal. Wij komen deze mijlpaal deze week ook nog met jou vieren.

We willen je via deze mail even vertellen dat de Stapvriendjes BRENT, SVEN en JENS mee doen met de brabandsedag. Je zult ons niet helemaal goed herkennen, maar dat komt omdat wij helemaal onder het zand komen te zitten. De wagen van vriendekring Schenkels bestaat namelijk helemaal uit zand. En wij zitten onderin de wagen met alle kindjes op een rij. We mogen met zand spelen. Al moet Jens wel uit kijken met het zand. Jens is namelijk deze week aan zijn oog geopereerd en mag eigenlijk dus niet in de zandbak komen. (dus niets tegen de oogarts zeggen he). Nu je weet wat wij moeten doen is het natuurlijk nog maar de vraag aan welke kant van de optocht jij staat. Wij zitten aan de kant van tribune. Dat komt omdat wij erg goed zijn in spelen met zand.

Lieven Janske, hopelijk komen er nog veel mijlpalen bij en we zien elkaar tijdens de optocht en anders de volgende week.

Enne, dat de beste wagen maar mag Winnen.

Dikke kus van.
    Fenne, Daisy,Brent, Sven en Jens.

• 27 Augustus 2010 - 21:17

Ome Tan:

Lieve Janske

Misschien wordt jij wel bakker.......

en kun je straks voor ons de taarten bakken.

Ome Tan

• 27 Augustus 2010 - 21:36

Janny:

Hallo Super Janske en Familie,

Wat fijn dat jullie vandaag een feestje konden vieren met een heerlijk stukje vlaai, zo te zien hebben jullie er heerlijk van genoten.

Ook wij hopen op mooi weer dit weekend voor alle deelnemers van de Brabantse Dag,

Gr. Familie Vrienten

• 27 Augustus 2010 - 21:45

Joli CLaes:

Ha Janske en familie.
    Ik zei toch dat er een reden was voor een feestje.
    Groot gelijk dat jullie dat gevierd hebben met een lekker stuk vlaai.
    En wat gezellig dat dan de hele familie mee komt eten.
    Dat er nog vele mijlpalen mogen volgen, maar dat gaat wel lukken.
    Veel plezier met bij de brabantse dag dit weekend.
    Rust tussen door goed uit, ga tussendoor even slapen, dan weet ik zeker dat je alles mee kunt maken.
    Heel veel plezier.
    Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons.xxxxxxx

• 27 Augustus 2010 - 23:06

Ineke En Peter:

Na een week vakantie zonder internet, moesten we een heleboel bijlezen. Gelukkig overwegend positieve verhalen. Jullie hadden vandaag echt wel reden om een klein feestje te vieren.Nu maar hopen, dat deze positieve trend zich voortzet, want helaas is er nog een hele weg te gaan. Ik hoop, dat de volgende mijlpaal is, dat je zelf weer helemaal kunt eten en je geen rugzak meer nodig hebt. We zullen flink duimen, dat alles verder naar wens verloopt. Maar voor nu wensen we jullie een heel fijne Brabantse dag.
    Liefs van ons

• 27 Augustus 2010 - 23:55

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Ja, echt een feestje waard. Leuk die foto waar jij ook vlaai eet.

Veel plezier met de Brabantse Dag en een heel fijn weekend voor allemaal.

Hou je taai kleine guit en familie.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda

• 28 Augustus 2010 - 03:28

Elles:

Hai Janske,
    Ik heb 4 dagen niet gelezen op je site en meteen heel veel gemist! Wauw,wat een poitieve berichten..wat leuk dat deze mijlpaal (of mijlpalen eigenlijk) meteen gevierd worden met een suprise party..dat heb je natuurlijk ook dubbel en dwars verdiend.
    Hopelijk gaat het schema lopen zoals gepland, dan weet je (en het hele gezin) wat er komen gaat en dat is prettig.
    Zet m op en veel plezier met de brabantsedag.
    Liefs Elles

• 28 Augustus 2010 - 05:59

DORRY:

HOI ALLEMAAL.
    TOEN GISTEREN MORGEN JOKE BELDE DAT JIJ ZOU KOMEN JANSKE, KWAM ER ACTIE IN ONS HUIS .
    COR GING ZUIGEN, EN DWEILEN IN VERBAND MET JOU WEERSTAND EN WIJ HEBBEN EEN GROTE HOND,TOEN IETS LEKKERS HALEN BIJ DE BAKKER.
    IK HAD SPEELGOED KLAAR GEZET,MAAR TOEN KREGEN WIJ LAAT OP DE MIDDAG TELEFOON, BIJ JULLIE WAS HET DRUK ,EN OOK VLAAI,IK VOND HET WEL JAMMER WANT COR MOET MAANDAG WEER GAAN WERKEN,EN DAN KAN IK ER NIET ZO VEEL WERK VAN MAKEN ALS IK ZOU WILLEN ALLEMAAL EEN FIJNE DAG EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 28 Augustus 2010 - 19:48

Inge:

Hoi piepeloi,

Nou, nou, jullie kunnen toch goed samen feesten.
    Gelukkig allemaal goede berichten.
    Veel plezier met de brabantse dag.
    Het weer is niet veel goeds aan het voorspellen. Maar ach jij bent toch het zonnetje van Heeze? Wat willen ze dan nog meer...

Lieve groetjes en knuffeltjes van Inge.

• 30 Augustus 2010 - 17:56

Nikki En Jannie:

Wat een feest!

Geertje en nikki willen graag volgende week langs komen om het geld wat we opgehaald hebben van de janske dag en van ons winkeltje op joepie te komen brengen maar we bellen volgende week voor een datum te prikken..
    Denk dat we ook maar vlaai mee gaan nemen ;-)

dikke kus vanuit joepie