oma Hanny en opa Frans - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu oma Hanny en opa Frans - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

oma Hanny en opa Frans

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

12 Augustus 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Over vandaag valt eigenlijk heel weinig te vertellen. Ik heb heel veel last van de draak. Gelukkig kon ik vandaag wel heel goed slapen, dus zo ben ik de dag een beetje doorgekomen.

Voor de Braderie "Janske Live" is er ook een brochure uitgebracht met daarin verhalen van de opa's en oma's, van papa en mama en van Lieke. Omdat niet iedereen deze brochure heeft gezien wil ik jullie deze verhalen niet onthouden en zal ik telkens op een rustige dag een verhaal plaatsten. Bij deze de eerste.

Het telefoongesprek:

"Wil je het weten mam?"........
Je wordt heel koud
Dit zit goed fout
Je slaat volledig lam.....

Na een dag:

Na een tijdje:

Soms zakt de moed
door veel verdriet
van wat je ziet
Haar lachje maakt veel goed

Zij geeft ons kracht
We moeten door
We gaan ervoor
wat had je dan verwacht?.....

Dus:

Meisje, klim die berg maar op
Want liefde maakt heel sterk
en doet hiermee zijn werk
Zeker, jij bereikt die top!

Liefs van oma Hanny en opa Frans

Groetjes Janske

• 12 Augustus 2010 - 21:42

Ome Tan:

Mooie gedicht wat een aansluiting vormt op onze vakantie, we hebben namelijk in Oostenrijk weer enkele bergen bedwongen en toppen bereikt.

Ook al was de weg naar die top soms wat langer en zwaarder dan verwacht, je wil toch die top bereiken en dat geeft je de kracht om door te gaan.

En ook al kun je soms de top al zien maar kunt hem nog niet bereiken zoek dan naar die weg die misschien wat langer duurt maar ook bij die top uitkomt.

Groetjes Ome Tan

• 12 Augustus 2010 - 22:53

Joli Claes:

ha janske en familie
    ik heb alle verhalen in het boekje gelezen.
    en van allemaal krijg ik kippevel.
    maar je bent goed op weg.
    over de helft ben je al.
    die top van die berg ga jij halen.

wat vervelend dat die dexadraak zo aan het klieren is.
    misschien is het maar goed dat je goed en veel kunt slapen, dan gaat de tijd sneller en is hij sneller weg.

hou vol en xet 'm op.
    dikke kus van ons.xxxxxxx

• 13 Augustus 2010 - 08:01

Krisna Reinders:

Lieve Janske,

Jij gaat zeker die top halen! Jij en je familie zijn ontzettende toppers. Echt petje af.

Ik kijk altijd met veel plezier naar je foto's. En sinds lange tijd zie ik op de foto's weer een beetje de oude Janske terugkomen.

Ga zo door!

Liefs Krisna

• 13 Augustus 2010 - 16:33

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Goed idee om de verhalen uit de brochure op de site te plaatsen.
    Ook ik heb ze gelezen en kippevel gekregen. Heel intens wat eenieder ervaart bij zo'n bericht en super dat jullie dit willen delen.
    De brochure ligt nog steeds op mijn tafel en af en toe pak ik hem om weer een verhaaltje te lezen en nog eens te lezen.
    Ook de foto's spreken voor zich in de brochure en op het kaartje van de SuperJanskeClub.

Hoe gaat het met Dexa, heb je dat kliertje al buiten kunnen zetten?
    Ik hoop dat het weer snel voorbij is voor jou. Hoe vaak krijg je dit beestje nog op bezoek?

Heb ik jou en je zusjes vanmiddag toch gezien toen jullie weggingen bij Ome Tan en Tante Angela? Ik heb gezwaaid naar jou Papa en Mama.

Hou je taai kleine guit en familie.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda.

• 13 Augustus 2010 - 17:51

L & H Bergmans:

Hoi Janske en familie.

Allereerst de hartelijke groeten uit Ohe en Laak van tante Anneke,waar ik Woensdag j.l. op bezoek ben geweest.
    Janske, zet de deur maar op 'n grote kier,zodat hij snel weggaat die Dexa klier.Wel fijn dat je veel kunt slapen en dromen,dan durft hij misschien niet terug te komen.
    Hou vol met veel steun en moed,dat komt het beslist wel goed.
    Vele groetjes en 'n dikke knus uit Limburg.
    Tante Liny,ome Harrie en tante Anneke.

• 13 Augustus 2010 - 21:56

Tante Angela:

Hoi Lieverd,

Ja Gerda, het klopt, Janske was vanmorgen en een deel van de middag samen met papa, mama, Lieke en Meike bij ons om fijn te spelen.
    Dat is ook heel aardig gelukt vond ik. Je wist heel goed wat je wel en niet wilde en dat ging heel goed. Je hebt zelfs zelfs zeer regelmatig gelachten. Je hebt hier ook goed gedronken en zelfs een beetje gegeten, knap hoor! (Maar ome Tan had dan ook wel erg goed gezorgt toch?)
    Hopelijk heb je vanmiddag lekker kunnen slapen en daardoor deze drakendag een beetje goed doorgekomen.

Een hele goede en rustige nacht!

Dikke knuffel van tante Angela

• 14 Augustus 2010 - 08:15

Fam Van Gaal:

Hey Super Janske

Heb je die vervelende draak weer verslagen voor deze keer?? Of moet je nog een paar dagen tegen hem vechten??
    Hopelijk kunnen jullie het weekend lekker van elkaar genieten, met mooi weer en leuke dingen doen???
    Hebben jullie alle foto's in het dorp al gezien??

Als er hier nieuws is dan horen jullie het snel.
    Gister even met je mama staan kletsen. Was weer gezellig Joke. En we hoorde dat je gister een leuke dag hebt gehad. Zo hoort het ook. We zijn benieuwd naar het nieuwe verhaal. En dan ook hoe Lieke het heeft gehad??

X Renske Gijs en Nicole

• 14 Augustus 2010 - 20:09

Nikki En Jannie:

Hee Janske,

Wat een mooi gedicht.
    Vervelend dat het draakje er weer was vandaag maar we weten hoe vrolijk je ook kan zijn en dat het erbij hoort.

dag dag meisje