Een dag zonder rugzak - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Een dag zonder rugzak - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Een dag zonder rugzak

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

14 Augustus 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Ik zal jullie eventje bijpraten over afgelopen dagen. Donderdag was zoals gezegd een dag waarop ik veel gerust heb. Lekker met mijn tutje in de schommel liggen en slapen. Mijn zusjes waren naar Joepie, dus ik had ook de tijd om te rusten. 's Avonds heeft de familie Prinsen nog bij ons gegeten en dat was natuurlijk weer super gezellig. Zo gezellig dat we meteen weer hadden afgesproken om op vrijdagochtend naar hun toe te gaan. Na de koffie (met gebak) zijn we met zijn alle naar speeltuin "Geenhove" geweest. Een echte aanrader moet ik zeggen. We hebben ons goed vermaakt en ik heb me daar van mijn beste kant laten zien. Klimmen en klauteren tot de hoogste glijbaan en glijden maar. Ook op de trampoline heb ik laten zien dat ik alweer kan springen. Natuurlijk had ik ook nog wel last van het draakje, maar met zoveel plezier om me heen, krijg ik het draakje toch we enigzins rustig.
Gisteravond kwam ome Renier bij ons eten en na het eten ging hij naar huis. Niet alleen, maar hij nam ook Lieke mee. Lieke mocht namelijk bij ome Renier logeren en daarom mocht ik in Lieke's bed bij Meike op de kamer logeren. Dat klinkt leuker dan het is, want Meike wil nog heel graag kletsen in haar bed, maar ik wil dan toch wel heel graag slapen. Gelukkig hield ze na een paar waarschuwingen toch haar mond en hebben we heerlijk geslapen. Vanmorgen was het dan weer mijn beurt om Meike wakker te maken, terwijl zij nog lag te slapen. Ik vond het toch wel gaaf om bij Meike op de kamer te logeren en wel zo gaaf dat ik vanmiddag weer in Lieke's bed heb geslapen. Ook vanmiddag was het verhaal hetzelfde als gisteravond en vanmorgen.
Vanmorgen zijn we ook nog gaan wandelen door de prachtige Hubertusbossen in Heeze. Het weer was best goed, ik had een dikke trui aan, maar toch had ik het koud. Ik zat in de buggy en we hadden de krant bij, want die gingen we nog afgeven bij opa en oma. Omdat we geen dekentje bij hadden heb ik de krant maar gebruikt als dekentje en eigenlijk werkte dat best goed.
Ik weet niet hoe het komt, maar op een of andere manier komen wij altijd bij het Zwaantje uit de bossen. We schieten van onze kant op verschillende manieren de bossen in, lopen verschillende paden, maar komen dus altijd op hetzelfde punt eruit. Het is natuurlijk ook een prima aanlegplaats. Voor papa en mama een kopje koffie, voor Meike een friste en een tosti en voor mij water en een zakje chips. Nadat we daar lekker gezeten hadden, zijn we door het dorp naar huis gelopen.
Even bij de Haisjo langs en daar een prima uitleg gekregen over de bouw en wat er de komende twee weken nog te gebeuren staat. Over 2 weken is het weer de Brabantse Dag in Heeze en dan moeten alle wagens weer klaar zijn voor de Cultuur Historische optocht. Ook ben ik (en mijn zusjes) nu de trotse bezitter van een heus Haisjo vissershoedje. Helemaal goed dus.
Toen we voorbij het bloemenstalletje kwamen op het gemeentehuisplein kwam Lieke Vrienten op ons aflopen. Ze had voor mij en mijn zusjes een hele mooie bloem die we mochten meenemen. Nu staan er dus keurig drie bloemen voor het raam, waar wij heel trots op zijn.
Tegen de avond waren oma Hanny en Frans weer in Heeze. Ze waren lekker een weekje op Kreta geweest. Ik vond het super leuk om hun weer te zien en tegen de avond merkte ik ook dat het draakje weer langzaam mijn lijfje aan het verlaten is. Ik heb weer gelachen en praatjes genoeg. We hebben lekker samen gegeten en tijdens het eten kwam ome Renier met Lieke binnen. Lieke heeft echt een topdag gehad met ome Renier. Ze zijn naar een speeltuin geweest, naar het prehistorisch dorp en ze zijn gaan zwemmen. Ook kwam ze nog thuis met een mand met kadootjes. De zusjes Beks zijn weer compleet en we zijn nog even lekker in bad geweest. Daarna was het echt tijd om te gaan slapen.
Het belangrijkste bewaar ik voor het laatst, want jullie zagen het al aan de titel. Ik heb vandaag helemaal geen sondevoeding gehad. Zoals ik verteld heb zijn we van 1000 naar 750 ml gegaan. Vanmorgen begon ik al goed te drinken en heb ook wat gegeten. Vanmiddag weer goed gedronken en een zakje chips. Vanavond weer goed gedronken, een halve boterham, een paar snoepjes en wat macaroni gegeten. Het drinken is vooral volle melk en water. Papa en mama hebben zitten tellen en vonden dat ik vandaag voldoende had binnengekregen. Morgen is de verjaardag van Sietske en misschien ga ik dan wel weer van alles een beetje eten. Daar gaaan we nog niet vanuit, want het moet natuurlijk wel langzaam opbouwen, maar wat lukt dat lukt en anders wordt gewoon de rugzak weer aangehangen ter aanvulling.
Helaas hebben jullie de laatste dagen geen foto's gezien, omdat ik met de computer met de foto's momenteeel niet meer op internet kan. Ik zal komende week even kijken of ik daar iets op kan verzinnen. Tot die tijd houden jullie nog veel mooie foto's van mij tegoed.

Groetjes Janske

• 15 Augustus 2010 - 05:59

Judith & Ron, Wout:

Goedemorgen allemaal!

Wauw, dat is weer een superverhaal!
    Klinkt erg gezellig en ook best ontspannen.
    Super!

Wij gaan vandaag genieten van de laatste dag vakantie. Morgen weer aan de slag...

Zet 'm op!

• 15 Augustus 2010 - 11:10

Fam Van Gaal:

Goede middag allemaal

Wat een leuk verhaal zeg. En wat zullen jullie allemaal een lol hebben gehad zeg. Maar hoe kan dat toch dat jullie altijd bij de Zwaan uitkomen als jullie de bossen ingaan zeg. Dat moet jullie papa maar eens tegen Gijs vertellen...
    Een hele fijne zondag.

X Renske Gijs en Nicole

• 15 Augustus 2010 - 12:20

Joli Claes:

ha janske en familie
    zo te lezen hebben jullie van het mooie weer genoten en er een prachtige relaxte dag van gemaakt.
    lekker gewandeld, gespeeld, en vooral zelf gegeten en gedronken.
    keigoed van je janske.
    nu hopen dat het zo goed blijft gaan en dat die rugzak alleen nog nodig is in "noodgevallen".
    morgen weer veel succes in nijmegen.
    hou vol en zet 'm op.
    dikke kus van ons.xxxxxxx

• 15 Augustus 2010 - 18:34

Elles:

Hai Janske,
    Wat goed om te lezen dat je zo actief bent. Betekend dat dat je je ook lekker voelt?? Wandelen, fietsen en naar de speeltuin. Ik hoop van wel! Weg met die draak!..
    Het wordt de komende dagen niet zo'n lekker buitenspeel weer, maar jij kunt in elk geval lekker schommelen in de schuur!
    Doe je de groetjes aan je zusjes??
    Liefs Elles