Weer wennen aan de Chemo Kaspers - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Weer wennen aan de Chemo Kaspers - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Weer wennen aan de Chemo Kaspers

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

03 Augustus 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Dat was vannacht weer even wennen aan zo'n volle dosis MTX en een halve dosis 6-MP. Mijn lichaam reageerde hier niet helemaal prettig op. Vannacht heb ik dus weer flink moeten spugen en verder bleef het een onrustige nacht. Ik heb papa lekker bezig gehouden, maar vanmiddag hebben we samen de schade weer ingehaald. We zijn weer fijn met zijn tweeen in het grote bed gaan liggen en hebben heerlijk een paar uurtjes geslapen.
Vanmorgen op de koffie bij opa IJsje en oma Tumtum. We hebben de konijntjes van Bart, Sietske en Rens gezien en natuurlijk ook hun vissen. Het gaat met alle dieren keigoed. Ik vind het wel vervelend om te lezen dat Sietske ziek is geworden op vakantie. Ik hoop maar dat de medicijnen vlug zullen helpen en dat je toch nog veel van de vakantie kunt genieten. Heel veel beterschap in ieder geval.
Na de koffie zijn we met de bakfiets naar de bakker geweest. We hebben daar de bakfiets vol met brood geladen en we kregen alle drie ook nog eens een broodje. Deze hebben we heerlijk op de terugweg opgesmikkeld. Ook hebben we op de terugweg nog wat cultuur historisch besef opgedaan. Het is namelijk altijd heel leuk in Heeze, maar nu helemaal. De Brabantse Dag komt er weer aan en in het kader daarvan staan er nu allemaal grote foto's in Heeze van gebouwen die er vroeger stonden. Heel leuk om te zien.
Mijn zusjes liggen inmiddels weer bij opa en oma te slapen en ik ga ook naar mijn bedje. Morgenvroeg mag ik niet eten (ook geen rugzaketen), want ik moet nuchter blijven. Ik moet namelijk even gaan slapen tijdens de MRI-scan en dan wordt er bekeken hoe het met de Aspergillus in mijn hoofd zit. Ik hoop maar dat hij zich rustig heeft gehouden, want het bevalt me heel goed zonder de voriconazol.

Groetjes Janske

• 03 Augustus 2010 - 21:15

Ome Tan:

Met Sietske gaat het alweer prima, ze was heel flink geweest bij de vreemde Oostenrijkse dokter.

We waren al een beetje bekend bij de dokter, die veel weg heeft van Paul de Leeuw maar dan met haar, want hij heeft toen ook Bart's enkel in de gips gezet.

Overigens gaat dat hier bij de huisarts wel even anders dan bij ons. Na een kort onderzoek en praatje nam hij via een vingerprik wat bloed en vroeg daarna of ze nog een plasje wilde doen in een gewoon plastic bekertje.
    Nog geen 10 minuten later werden weer binnen geroepen, niks ernstigs waarschijnlijk voorhoofdholte ontsteking.
    Echt petje af voor de Zillertaller huisarts.
    Bij de apotheek waren ze al even vriendelijk en na thuiskomst heeft ze haar antibioticum, net als Janske, met een spuitje zelf in haar mond gedaan.

Beetje vies dus direct een wine-gum erachter aan.

s'middags zijn we gewoon boodschappen gaan doen en s'avonds heeft ze ook weer lekker gegeten.

Nu ligt iedereen alweer lekker te snurken behalve ik dan, moet eerst nog mijn bierje opdrinken.

Heel veel succes morgen

Wij zullen voor jullie duimen dat de enige schimmel die ontdekt gaat worden tussen Papa's tenen zit.

Dikke knuffel

Ome Tan

• 03 Augustus 2010 - 21:26

Opa Ijsje Oma Tumtum:

Hierboven is alles rustig je zussen slapen als een roos.
    Hopelijk jij komende nacht ook.
    En morgen duimen we voor je dat die schimmel in je hoofdje zich rustig heeft gehouden.
    Wel terusten allemaal.

• 03 Augustus 2010 - 21:39

Joli Claes:

ha janske en familie
    ben ik het weekend op reep geweest, mis ik zo weer 3 verhalen.
    maar ik heb al het lezen weer ingehaald.
    je hebt wel een ondernemende vis dat hij zomaar op wereldreis gaat
    en de professor op bezoek met goed nieuws is ook weer eens wat anders.
    jammer dat je zo.n last hebt van de chemo', maar het is voor een goed doel zullen we maar zeggen.
    ik hoop dat je vanacht wel lekker kunt slapen.
    morgen veel succes in nijmegen, we duimen voor je.
    hou vol en zet 'm op.
    dikke kus van ons.xxxxxxx

sietske snel beter worden en veel plezier op vakantie in oostenrijk met alle z'n allen.
    doei doei

• 03 Augustus 2010 - 21:43

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Jammer dat jij weer een onrustige nacht hebt gehad. Maar extra slapen met Papa is ook wel gezellig en dan krijg jij toch weer genoeg rust.

Ik hoop dat morgen alles goed gaat en dat de schimmel weg is, dat zou fijn zijn.

Succes morgen en hou je taai kleine guit en familie.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda.

• 04 Augustus 2010 - 08:32

Frank En Heidi:

Hallo Super Janske

Gelukkig gaat het met Sietske al weer beter.
    En vandaag is het dus weer spannend voor je.
    Nu maar hopen dat je op tijd thuis bent en je verslag kunt schrijven.
    Want we zijn allemaal benieuwd.

Succes ;-)

Groetjes uit Leende

• 04 Augustus 2010 - 08:47

DORRY:

HOI ALLEMAAL.
    WAT EEN LUXE MET DE BAKFIETS NAAR DE BAKKER.
    DE FOTO'S VAN HET OUDE HEEZE ZIJN ERG MOOI, JAMMER DAT ZE ALLES PLAT GOOIEN, WAT IN MIJN OGEN MOOI IS.
    NU MAAR HOPEN DAT DE SCHIMMEL IS VERDWENEN.
    EN DAT OVERGEVEN IS NIET ZO FIJN, MAAR JIJ MOET DE CHEMO HEBBEN OM DE INDRINGERS TE VERJAGEN, EN DADELIJK ZEKER OOK WEER DEXA?,DIE KAN OOK BEHOORLIJK KLIEREN.
    EEN VETTE DIKKE HIFIVE LOWFIVE ,SIETSKE BETERSCHAP WENS IK JOU DORRY

• 04 Augustus 2010 - 08:55

DORRY:

HOI ALLEMAAL.
    IK HAD NOG EEN HELE GOEDE TIP VOOR OOSTENRIJK.
    SIETSKE VOOR DAT JOU VADER 9LIEDEREN HEEFT GEJODELD ,BEN JIJ WEER HELEMAAL BETER, EN IK DENK ALLE ZIEKEN IN EEN STRAAL VAN PAK WEG 56 KM.DORRY

• 04 Augustus 2010 - 11:37

Wijnand En Janneke:

Hoi Janske,

Wat ben je toch flink, want zo vaak overgeven is echt geen pretje zeg!
    We willen je even heel veel succes wensen voor morgen. We duimen mee dat die Aspergillus heel ieniminie gebleven is!!!

Houd vol!
    Dag meis!