Ons visje is op vakantie - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Ons visje is op vakantie - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Ons visje is op vakantie

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

22 Juli 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Zo'n drie jaar geleden kregen wij een hele mooie goudvis. Deze stond bij ons op het aanrecht en elke morgen konden wij deze dus goedemorgen zeggen en natuurlijk ook weer welterusten als we gingen slapen. Op een morgen zat het visje niet meer in de kom en papa en mama vertelde dat het visje op vakantie was. Na ruim een week kwam papa thuis en hij had een plastic zakje bij zich met water erin. In dat water zat onze goudvis. Papa vertelde dat hij naar het vliegveld was geweest en daar onze vis had opgehaald. Onze vis was namelijk met het vliegtuig op vakantie geweest.
Ruim een jaar later, een paar maanden voordat ik ziek werd, had de vis weer zijn koffers gepakt en is volgens mij aan een wereldreis begonnen. We hebben hem tot op heden nog niet terug gezien. Wel zwaaien wij naar elk vliegtuig en naar elke helicopter die we zien, want we zijn ervan overtuigd dat het visje tijdens zijn reizen voor het raampje zit en naar ons zwaait. Inmiddels denken we ook dat het visje ons wel een kaartje gaat sturen vanuit zijn vakantiebestemmingen. Nu heb ik dus een vraag aan jullie, want vanaf morgen is het vakantietijd en gaat iedereen op vakantie. Misschien komen jullie dan onze vis wel tegen. Zouden jullie hem dan willen vragen of hij een kaartje stuurt aan Lieke, Janske en Meike Beks, zodat wij weten waar onze vis allemaal geweest is. Doe hem ook de groeten van ons en zeg maar dat hij altijd terug mag komen als hij genoeg van de wereld heeft gezien.

Groetjes Janske

• 22 Juli 2010 - 17:57

Familie Van De Vin:

Wat een reislustige vis hebben jullie! Iets reislustiger als wij zijn. Maar wellicht kom ik hem hier in de buurt nog wel eens tegen. En als ik hem zie, dan vraag ik of hij een kaartje stuurt!

Fijne vakantie alvast.

Slaap lekker.

Groetjes,
    Familie van de Vin

• 22 Juli 2010 - 17:59

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske en familie,

Wat een nacht heb jij weer gehad. Maar midden in de nacht een bad nemen is wel pure luxe. En dan weer fris en fruitig helemaal schoon in je bedje zonder sonde heeft ook wel iets. Alleen de aanleiding is iets minder. Ik hoop dat jij vannacht gewoon lekker door kunt slapen.

En wat een uithuizig visje hebben/hadden jullie. Die neemt vast een wereldreis in drievoud en komt op de meest vreemde plaatsen. Ben heel benieuwd waar dit visje allemaal is geweest en nog komt.
    Mocht ik iets zien laat ik het meteen weten.

Ik hoop dat Dexa weer bijna weg is en jij weer iets beter in je velletje zit.

Hou je taai kleine guit en familie.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda

• 22 Juli 2010 - 18:37

Fam. Duisters:

Hoi Familie Beks,

Hopelijk zijn jullie een beetje bijgekomen van het mooie weekend wat jullie hebben gehad..
    Het is jullie gegunt...

Helaas waren we verhinderd, maar wij wisten wel dat deze dag voor jullie gweldig zou zij, en Janske met scottie de braderie openenen, is helemaal super.......

Inderdaad morgen begint de vakantie, we gaan er van uit dat jullie ook een aantal weekjes lekker mogen genieten van elkaar...
    Enne Janske met Amber en Lieke op camping Beks moet het toch goed komen...

Met die kaartjes zal het wel goed komen denken wij...........

Als wij op vakantie gaan zullen we wel eens kijken of we hem tegen komen...............

Groetjes,
    Patrick, Ester Brent, Sven en fenne

• 22 Juli 2010 - 18:55

DORRY:

HOI JANSKE FAM EN DE REST.
    IK VIND DAT JULLIE VIS WEL EVEN IETS HAD KUNNEN LATEN HOREN.
    MAAR WUJ GAAN HEEL VER WEG OP VAKANTIE EN IK BELOOF IN IEDER GOUDVISSEN HOTEL EVEN TE LOEREN.
    MAAR ALS HET ZO'N RAKKER IS KAN JE VOLGENS MIJ BETER EEN TROUW VISJE KOPEN, WANT WIJ HADDEN VROEGER OOK ZO'N MORMEL. TOT WIJ ER GENOEG VAN HADDEN ,EN TOEN KOCHT COR ER EEN DIE MOOI IN ZIJN KOM BLEEF, EN HEEL OUD IS GEWORDEN.MAAR EEN PAAR WISSELS

IS DEXA NOG IN DE AANVAL
    HUMMEL?
    EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 22 Juli 2010 - 19:58

Opa Ijsje Loterij:

Maandag j.l. heb ik de nummers doorgegeven van de prijzen die niet zijn afgehaald, inmiddels hebben vele gereageerd , maar toch hebben wij nog wat prijsjes over en wel de volgende lotnummers:

Groen- 445-104
    Geel - 46-106-206
    Rose - 173

bel even 040-2260132 als iemand deze nummers heeft.

• 22 Juli 2010 - 21:46

Joli Claes:

ha janske en familie
    jullie vis lijkt wel een beetje op mijn dochter britta, zij is ook altijd weg.
    eerst naar curacao om te werken en nu in noordwijk
    maar als ik hem tegen kom zal ik zeggen dat hij een kaartje moet sturen.
    ik hoop dat die dexadraak ook zijn koffers pakt en voorlopig niet terug komt.
    lekker slapen vanacht.
    hou vol en zet 'm op.
    dikke kus van ons.xxxxxxx

opa ijsje geel 106 en 206 hebben wij.
    ik zal morgen even bellen
    doei- doei.

• 22 Juli 2010 - 21:49

Tante Angela:

Hoi Super Janske,

Ook wij zullen de komende weken goed kijken of we jullie visje ergens zien en eerlijk gezegt, nu snap ik waarom jullie altijd naar de vliegtuigen zwaaien en zeggen DAG VISJE. Dat ik dat niet eerder snapte (tja blond he).
    Gisteren afscheidsmusical en avond gehad van Bart, was heel mooi en emotioneel, hij wordt nu echt GROOT. Op naar de volgende stap.
    Wens ik jullie nog een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele fijne vakantie en voor vanacht een rustige nacht!

Dikke knuffel van tante Angela

• 23 Juli 2010 - 05:52

Judith & Wout:

Hallo Lieke, Janske en Meike,

Dat is ook wat..Een visje op vakantie in het vliegtuig!
    Wout wil zeggen dat zijn papa nu ook in het vliegtuig is en misschien visje wel ziet..."moet papa naar Janske brengen"

Nog een klein verhaaltje:
    Wout had jouw mooie hoedje op de braderie gezien. "Waarom Janske hoedje op?" Wij zeiden dat dat was voor de zon en om Janskes kleine haartjes te laten groeien. Sinds de braderie heeft Wout een pet op. Hij heeft ook "kleine haartjes" die hij wil laten groeien, net als Janske!

Zet 'm op!

• 23 Juli 2010 - 07:10

Inge Vd Goor-Bouman:

HOI HOI,

Lieke wat een dansfeest.
    Ze zullen allemaal van je genoten hebben.

We willen iedereen die op vakantie gaat veel plezier toewensen en ik zou zeggen, laat de hengels thuis, want misschien wil de vis (heeft hij ook een naam?) omdat hij een leuk vriendinnetje of vriendje heeft gevonden.

Nou opa, nog succes met de lotjes. De groetjes uit het natte Aalst-Waalre.

toedeloe.
    Inge.

• 23 Juli 2010 - 08:08

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

Wat een leuke foto's weer van je.
    En wat een mooi koppie zo zonder sonde voeding.
    Kun je het draakje niet op vakantie sturen om je visje te gaan zoeken?
    Maar dan moet ie wel van het visje afblijven.

Proberen jullie zelf nog ff weg te gaan of gaat dat niet lukken?

Groetjes uit Leende

• 23 Juli 2010 - 09:20

GeKkE NEeF BArT:

hoi janske

onze vissen willen niet zo graag op vakantie maar wel naar opa ijsje en oma tumtum daar kun je altijd nog kijken en in oostenrijk zullen we goed op de vliegtuigen letten

groetjes : GeKkE nEeF bArT

• 23 Juli 2010 - 09:54

Marga Van Zantvoort:

Wat is het adres waar de kaart naar toe moet als we het visje tegenkomen?
    Groetje Marga

• 23 Juli 2010 - 14:04

Fam Van Gaal:

Hey Super Janske

Wat een actief visje hebben jullie toch?? Ook zijn wij benieuwd waar het overal zal zijn geweest???
    We zullen de kaartjes wel zien op de foto's??? We denken dat het visje wel een kaartje zal sturen. Maar denk dat jullie ook wel kaartjes zullen krijgen van de harde kern van volgers die op vakantie zijn.

Hopelijk hoeven jullie vandaag niet naar het ziekenhuis want daar zou je dan denk ik niet meer weg kunnen of wat denk jij met al die wandelaars??

Hopelijk hebben jullie een goed weekend.
    X Renske Gijs en Nicole

• 23 Juli 2010 - 15:44

Jennifer:

Hee Super Janske,

Morgen ga ik naar Disneyland Parijs. Ik zal goed kijken of ik jullie visje kan vinden. En ik zal er voor zorgen dat hij een kaartje stuurt!
    Fijne vakantie!
    Groetjes, Jennifer

• 23 Juli 2010 - 18:46

Judith, Wout:

Hallo meiden,

Jullie zullen het niet geloven.....

Vandaag waren we in de dierenwinkel en daar waren heeeeel veeel visjes. Wout stond met z'n neus tegen het glas en riep: Visje Janske, waar ben je nou, ik kom jou soekuh!
    Er kwam een visje naar het raam, net alsof íe wilde zeggen; ik ben 't.
    Wout draaide zich om en zegt heel beslist: Mama, gvonduh, meenemen, nu.
    Ik vertelde dat we de vis de groetjes gingen doen en dan een kaartje zouden sturen naar de meiden. Alleen; de dierenwinkel had geen kaart. Zo, zei Wout, dan sijven op de sait.

Bij deze.

Zet 'm op!

• 23 Juli 2010 - 20:40

Cor En Diny.:

Hallo Lieke, Janske en Meike.

Bij ons in Geldrop stroomt de kleine Dommel en mischien zwemt daar jullie visje wel in.
    In iedergeval zullen Ome Cor en ik {Tante Diny}, als wij gaan fietsen of wandelen langs de Dommel gaan om te kijken of wij jullie visje zien zwemmen.
    Jullie moeten maar goed kijken of er een kaartje uit Geldrop bij de post zit.

Janske, is het draakje jou nog steeds aan het plagen en de vlieg ook nog, nou Janske reken maar als wij een vlieg zien dan meppen wij hem meteen dood de vliegenmepper hebben wij altijd bij ons liggen.

Wij wensen jullie allemaal een rustige vakantie en probeer van de mooie momenten te genieten.
    Het allerbeste en de lieve groetjes van Ome Cor en Tante Diny.
    Knuffels en Houdoe he.