Ook wij zijn op vakantie - Reisverslag uit America, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Ook wij zijn op vakantie - Reisverslag uit America, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Ook wij zijn op vakantie

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

23 Juli 2010 | Nederland, America

Dag lieve mensen,

Dat is even schrikken voor jullie. Ik zit inmiddels in America. Ik zal jullie even uitleggen hoe dat gegaan is. Ruim twee weken geleden liepen we door het ziekenhuis in Nijmegen en daar kwamen we Koos tegen. Koos is onze maatschappelijk werker, die ons met name steunt met praktische tips. Hij stond even met papa en mama te praten en ineens zag ik een grote lach bij papa en mama op het gezicht. Wat was nu het geval. Koos had gevraagd of wij vakantieplannen hadden. Papa en mama waren heel duidelijk. Nee, die waren er niet. Ze zagen het niet zitten om alle voeding, medicijnen, kraantjes, spuitjes en wat al niet meer, in te pakken en dan erachter te komen dat ze nog iets vergeten waren. Daarnaast hadden ze de puf niet om iets te boeken en al helemaal niet om te zeggen dat ze met een kind met Leukemie zouden komen en ze dus bepaalde privileges nodig zouden hebben. Het was een heel bekend verhaal voor Koos, want hij hoorde dat van veel ouders. Toen kwam Koos met een formulier van stichting Gaandeweg (http://www.gaandeweg.nl). Hij vroeg of papa en mama dit dezelfde dag nog wilde invullen en weer bij hem op kantoor wilde afgeven. Zo gezegd, zo gedaan. Stichting Gaandeweg organiseert en bekostigt korte vakanties voor gezinnen met een kind dat kanker heeft of daaraan is overleden. Stichting Gaandeweg is onafhankelijk, maar werkt wel samen met KWF Kanker Bestrijding.
Papa en mama moesten weken doorgeven waarin wij weg zouden kunnen. Dat was nog een heel gepuzzel, want ik zou niet aan de Dexa moeten zitten en het liefst ook niet twee keer in de week naar Nijmegen moeten. De boekingsdata waren van vrijdag tot en met vrijdag. Uiteindelijk kwamen er twee weken uit waarin we zouden kunnen en komende week was onze eerste keus. Twee dagen nadat we Koos haddan gesproken kregen we een telefoontje van Gaandeweg dat ze wel iets voor ons konden betekenen. We moesten er maar even over nadenken en dan moesten we maar terugbellen. Nadenken hebben we niet lang hoeven te doen en weer een dag later kregen we al de bevestiging per post dat er vanaf 23 juli t/m 30 juli een bungalow tot onze beschikking stond op het Meerdal in America. Bekend gebied voor papa, dus dat kwam goed uit. Het Meerdal is een park van Centerparcs en hier zijn we dan aan het eind van de middag aangekomen. Niet alleen, want het paste allemaal niet in de auto. Opa en oma zijn meegereden en zijn gezellig nog een poosje gebleven. We zijn nog even gaan eten en daarna hebben we ze uitgezwaaid en zijn wij lekker gaan slapen. Als alles goed gaat zullen jullie komende week dus niet veel van mij horen, want ik heb VAKANTIE!!!!!!!!!!! Maandag moet ik nog wel een hele lange dag naar Nijmegen. Gelukkig hebben we daarna nog een paar dagen hier om uit te rusten.
Als jullie dit lezen, zullen jullie denken dat het goed met mij gaat. Dat is niet helemaal waar, maar de aankomst op het park heeft er wel voor gezorgd dat ik weer de nodige afleiding heb. Ik heb dan ook regelmatig aangegeven dat ik het heel spannend vind om op vakantie te gaan. Het draakje is deze week echt heel vervelend geweest. Gelukkig heb ik zojuist mijn laatste gift drakendrank gehad, dus ik hoop dat het zondag in ieder geval weer uit mijn lichaam is verdwenen.
Als laatste heb ik nog een sprekend voorbeeld van het spreekwoord: Als de kat van huis is dansen de muizen op tafel. Wij zijn vanmiddag naar America gereden en vanavond viert Anke al een feestje bij ons thuis. Ze viert vandaag alvast haar verjaardag voor haar vriendinnen en heeft een slaapfeestje bij ons thuis. We hopen dat ze veel plezier zullen hebben, maar we hopen ook dat het volgende week weer allemaal netjes is opgeruimd.

Groetjes Janske

• 23 Juli 2010 - 21:01

Fam Van Gaal:

Lieve Janske

Zo wat denken jullie de vis is lekker op vakantie dan gaan wij ook maar op vakantie!!!!!!!!!
    Geniet er samen lekker van. En wat fijn dat de draak weer bijna verdwenen is.
    Wij wensen jullie een Super vakantie!!!!!!!
    Geniet ervan jullie hebben het het verdiend.

PS Amber veel plezier tijdens je feestje

X Renske Gijs Nicole

• 23 Juli 2010 - 21:23

HOI VAKANTIEGANGERS.
    DAT IS VET NIEUWS GEWELDIG EVEN UIT DE SLEUR HELEMAAL NAAR AMERICA.
    WAT EEN KANJER DIE KOOS.
    DEXA IS BIJNA WEG ,DUS GENIETEN MAAR .
    JANSKE IK ZAG TOEN WIJ NAAR DE HEIPOLDER REDEN NAAR ANK EN BEN ZOALS JE WEET VRIJDAGS AVOND, JOU GOUDVIS ZWEMMEN IN DE DOMMEL HIJ HAD EEN PARTNER LANGS ZICH, EN IN HUN KIELZOG ZWOMMEN 15 JONGE GOUDKINDEREN, DUS DOE MAAR DAG MET JE HANDJE HIJ HEEFT NU EEN GEZIN .
    PAPA KAN BETER EEN GECASTEREERDE VIS KOPEN DIE HEBBEN GEEN LAST VAN DRIFTEN NOU GRIETJE EN FAM GENIET ,EN ZING DANS LACH EN BEWONDER EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 23 Juli 2010 - 21:40

H & H & I:

Hoi SUPER Janske,

Een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeele fijne vakantie (ook voor Papa, Mama, Lieke en Meike) en heeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel plezier.

GENIET ER VAN !!!

Amber ook een heel fijn feestje gewenst en maak er maar een gezellige bende van.

Dikke knuffels en kusjes ome Hans, tante Hariètte en Imke XXX

• 23 Juli 2010 - 21:42

Tante Angela:

Hoi Super familie,

Nou dat ziet er allemaal heel gezellig uit, en de foto's van Janske en Lieke en Meike zeggen veel over de meiden (of liever gezegd het onderschrift).
    Wij zijn ook 'bijna' klaar om op vakantie te gaan, nog 2 nachtjes slapen.

Een heeeeeeeele fijne vakantie, geniet ervan!!

Misschien zien jullie jullie vis met gezin wel zwemmen daar in het park, goed kijken dus!

Heel veel lieve groetjes van tante Angela en de rest van de familie.

Anke; slapen jullie al?

Ome Tan

• 24 Juli 2010 - 05:35

Nikki En Jannie:

Haa Janske en fam,

Geniet van de dagen in America samen.
    we lezen het wel als jullie weer terug zijn.

groetjes uit Heeze

• 24 Juli 2010 - 06:37

Judith, Wout:

Helemaal goed!

Veel plezier en mocht het nodig zijn, we zijn in een kwartiertje rijden bij jullie!

Zet 'm op!

• 24 Juli 2010 - 07:22

Cor En Diny.:

Lieve familie Beks uit de Heipolderstraat.

Zo dat is nog eens goei nieuws jullie lekker op vakantie wat een verrassing.
    Jullie hebben het ook zo hard nodig even in een andere omgeving gezellig met jullie gezin.

Wij wensen jullie van harte en hele fijne vakantie en ook de site van Janske heeft nou vakantie dus even alles op zij zetten, ene geen bericht is goei bericht.

HEEEEEEEEEEEEEL VEEEEEEEEEEEEL plezier met z'n alle.
    Lieve groetjes van Ome Cor en Tante Diny.
    Houdoe he.

• 24 Juli 2010 - 07:25

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Helemaal te gek, met z'n allen even op vakantie.
    Succes alvast voor maandag en verder alleen maar genieten en leuke dingen doen.

Hou je taai kleine guit en familie.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda

• 24 Juli 2010 - 07:41

Marleen:

Wat fijn voor jullie dat jullie lekker verwend worden met deze vakantie! Geniet ervan, jullie hebben het verdiend.

groetjes Marleen

• 24 Juli 2010 - 07:44

Opa Ijsje Oma Tumtum:

Nou dat was een gezellige dag gisteren en wat zullen jullie lekker genieten , jullie hadden er allemaal zin in.
    Nou even over jou visje..
    Wij hebben gisteren daar wel veel visjes en vissen gezien ook grote

(dit is geen visserslatijn , maar we hebben echt iemand een vis zien vangen van ongeveer 10kilo)

misschien zie jij jou en jullie visje daar ook zwemmen.
    als dat zo is stuur dan een kaartje naar jou zelf van je visje.

Veel plezier allemaal.

• 24 Juli 2010 - 08:28

Fam. Kessels Ospel:

Hoi Janske, Lieke, Meike, Ferry en Joke. Heel veel plezier in Meerdal (wie schoeen oos Limburg is....maar ja dat weten wij en jullie Hariette ook al en jullie pap ook een beetje, ha ha). Geniet van alles en elkaar en we zien wel weer wanneer je op de site bent. Hoie en de groetjes van Tanja, Paul, Manou en Jorn oet Doospel.

• 24 Juli 2010 - 09:08

Ellen:

Hallo Super Janske!

Wat heerlijk zo'n verzorgde reis! Dat hebben jullie zeker verdiend. Ik hoop dat jullie er allemaal lekker van kunnen genieten, maar daar ga ik wel van uit. Nou, ga maar lekker vakantie vieren allemaal samen en dan horen we de verhalen wel weer als jullie terug zijn.
    Geniet ervan!!

Veel liefs

• 24 Juli 2010 - 09:41

Lambert En Tineke:

Wij wensen jullie allemaal een geweldige vakantie!!

groetjes uit Hilversum

• 24 Juli 2010 - 11:45

Oma Blijham..:

Lieve allemaal,wat heerlijk voor jullie om met vakantie te zijn!Het weer lijkt gelukkig wel goed en het is niet zo bloedheet. Heel veel plezier en een dikke kus van oma.

• 24 Juli 2010 - 18:25

Leanne:

Geniet van de vakantie!
    Jullie hebben het verdient!

Heeel veel plezier, dan hoor ik na jullie vakantie wel wat voor leuks jullie allemaal gedaan hebben.

Groetjes,
    Leanne

• 24 Juli 2010 - 23:06

Geertje:

Doe maar lekker gek en we hoeven echt geen bericht. Geniet ervan.Wij houden Anke en consorte wel in de gaten......

• 25 Juli 2010 - 07:05

DORRY:

HOI FAM BEKS EN DE AANHANG.
    GENIETEN JULLIE FLINK, LAAI ALLES MAAR EENSGOED OP.
    HET WEER IS LEKKER NIET ZO HEET DAT DE MUSSEN VAN HET DAK VALLEN.
    EN ALS IK HET GOED HEB IS DEXA ZO GOED ALS VERTROKKEN.MAANDAG WEL WEER NAAR NIJMEGEN DACHT IK, HOPELIJK GAAT DAAR ALLES GOED EN VLUG.
    NOU GENIET VAN ALLES ,EN VAN ELKAAR EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 25 Juli 2010 - 07:30

Jolanda,rob En Tom:

geniet met zijn allen fijn van de vakantie,
    jullie hebben het verdiend

• 25 Juli 2010 - 10:02

Familie Mennen:

Hallo Janske en familie
    Dit hebben jullie echt verdient!!! Fijn dat er zo'n stichting is. Geniet er maar lekker van en veel plezier daar in America.
    Groetjes en veel liefs van Antonet, Harry, Justin en Lindsey

• 25 Juli 2010 - 10:34

Stapvriendje Sven:

Hoi Janske,

Super dat jullie lekker met vakantie zijn....
    voor mij begon de vakantie minder, ik kwam ziek uit school, Mama dacht evene slapen en hij zal wel op knappen...
    Helaas werd ik alleen maar zieker en heeft mama uiteindelijk maar even de dokter gebeld.... die stuurde ons gelijk door en binnen een uurtje wist mama al dat we niet meer naar huis mochten..............de dokter vond mij te ziek om naar huis te sturen, ze zei tegen mama als we hem nu niet houden gaat het niet goed komen, mama was stil en bestefte dat ik echt heel ziek was....... Een of ander virus heeft me te pakken............

Ik ga er alles aan doen om snel beter te worden zodat wij volgende week op vakantie kunnen.........

Groetjes en een dikke knuffel van Sven

• 25 Juli 2010 - 12:01

Anke Amber Mechteld:

Hallo lieve allemaal,

Eindelijk dan een bericht uit de Heipolder.
    Het was eengeweldig feest. Mechteld had in haar hoofd diverse spelletjes bedacht, maar toen alle meiden gearriveerd waren, werd er eerst gevoetbald. Iedereen was zwaar onder de indruk van zoveel ruimte. Toen Mechteld echt erge honger had besloot ze iedereen bij elkaar te roepen. Ze had de frietpan al aangezwengeld en dus was het smullen geblazen.
    daarna stonden er waterspelletjes op het programma, maar het was niet al te warm, dus gingen de dames buskruit doen en verstoppertje. Wow wat was dat moeilijk vinden, want er zijn zoveel verstopplekjes. Uiteindelijk hadden ze toch tijd voor een activiteit die wij bedacht hadden, nl kussenslopen versieren met textielstiften. Het resultaat was schitterend. Er werden nog wat nagels gelakt, gedanst en gekgedaan en om 23:00 uur was het tijd om de bedden op te maken. Het past precies om met 6 kinderen in de voortent te slapen. Het was een gegiebel van jewelste, maar om middernacht wa het rustig.
    Helaas van korte duur. Weet je waarom? De sproeiers gingen ineens aan. De dames waren helemaal in jubelstemming en moesten spontaan allemaal plassen. Maar naar de wc lopen door de sproeiers vonden ze niks, dus om beurten op een emmertje. Je snapt het al, hilariteit ten top.
    Toen de sproeiers klaar waren bleef het nog lang onrustig in de tent. Om 2:00 uur was het dan eindelijk rustig. Inmiddels hadden we 6 oorwormen gevangen en het lampje mocht aanblijven. Om 7:00 uur waren alle dames weer paraat. De een iets slaperiger dan de ander, maar dat mocht de pret niet drukken.
    Na een goed ontbijt kon er weer gespeeld worden, voetballen en verstoppertje wederom. Een enkeling wilde nog het kussensloop afmaken.
    In de tussentijd kon Mechteld al wat ruim en poetswerk verrichten, want de dames vermaakten zicht prima. Ze maakten zelfs nog een bingo-spel van de memoblaadjes. Om 11:30 uur nog een lunch en om 12:30 keerde de rust weer terug. Ome Tan kwam ook nog met een matras, maar hij was toch echt te laat voor het slaapfeest. Toen begrepen we dat het niet voor het feest was maar voor jou mama.
    De rest van de middag lekker gepoetst, dus ben maar niet bang, jullie komen in een net huis terug.
    Het was een zeer geslaagd feest. Maar ik schreef vorig jaar al:
    Camping het blij Bekske, ook voor feesten en partijen.

Gisteren allemaal maar optijd gaan slapen, ik denk dat Mechteld het meest moe was, want ze zat steeds te gapen.

Wij hopen dat jullie een zeer geslaagde vakantie hebben, maar die wilde verhalen horen we nog wel van je als je tijd en zin hebt om te schrijven.

Geniet ervan (met een grote G)

Dikke knuffel van ons.

• 25 Juli 2010 - 12:56

Krisje:

geniet van jullie welverdiende vakantie! Het is jullie gegund!
    Liefs.

• 25 Juli 2010 - 13:18

Ymke:

Lieve Janske en familie,

geniet van jullie welverdiende vakantie. Even los uit de dagelijkse sleur. Wij horen wel hoe het geweest is als je daar zin en tijd voor hebt. GENIET!

• 25 Juli 2010 - 15:18

Oma Hanny En Frans:

Geniet allemaal lekker van de vakantie!

Tot zaterdag.

• 25 Juli 2010 - 17:32

Mechteld:

Oh ja, wat ik nog vergeten was te vertellen. De dames hadden af en toe een verschil van mening wanneer er iets anders gedaan moest worden. Ze noemden dit:..........creatieve discussies.
    Komt dat door de positieve omgeving waar jullie in wonen? Geweldig!!!

Groetjes Mechteld

• 25 Juli 2010 - 18:29

Joli Claes:

ha janske en familie
    wat geweldig, lekker op vakantie, en zo onverwachts, heerlijk.
    geniet er met volle teugen van allemaal.
    ik wacht met spanning op alle vakantie foto's en verhalen.
    heel veel plezier.

nou anke, dat noem ik geen feestje meer dat lijkt ook wel op een vakantie haha.
    maar zo te lezen was het heel geslaagd en hebben jullie veel plezier gehad op camping het blij bekske.

janske veel succes in nijmegen as maandag.
    hou vol en zet 'm op
    dikke kus van ons.xxxxxxx

voor iedereen een hele fijne zomervakantie
    doei-doei

• 25 Juli 2010 - 18:31

HOI HUMMEL EN FAM.
    IS HET NOG FIJN ,GAAT HET NOG GOED MET JANSKE LIEKE EN MEIKE?????????????
    HEBBEN JULLIE VEEL LOL????????

GAAN JULLIE OOK ZWEMMEN??GENIET GENIET EN NOG EENS GENIET
    DE43 VETTE GROETEN ,EN EEN HELE DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 25 Juli 2010 - 18:31

HOI HUMMEL EN FAM.
    IS HET NOG FIJN ,GAAT HET NOG GOED MET JANSKE LIEKE EN MEIKE?????????????
    HEBBEN JULLIE VEEL LOL????????

GAAN JULLIE OOK ZWEMMEN??GENIET GENIET EN NOG EENS GENIET
    DE43 VETTE GROETEN ,EN EEN HELE DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 25 Juli 2010 - 18:33

HOI NEDERLAND.
    EEN FOUTJE MET VERZENDEN SORRY MIJN NAAM IS DORRY

• 25 Juli 2010 - 18:46

Wijnand En Janneke:

Lieve Janske,

Wij hopen dat jij een hele fijne vakantie hebt met jouw fijne familie. Veel succes morgen in Nijmegen en dan van elkaar GENIETEN.

Ook bedankt voor de mooie tekeningen voor Menno. Daar zijn wij heel blij mee.

Groeten en een dikke kus van Wijnand en Janneke

• 26 Juli 2010 - 07:44

HOI ALLEMAAL.
    ALLEREERST SVEN BETERSCHAP KEREL.DAT JIJ MAAR GAUW VAN DAT ROT VIRUS AF MAG KOMEN,VAN EEN VIRUS WETEN WE ALLES VAN ,HET HEET DIKWIJLS VIRUS MAAR ZE ZIJN TOCH ALLEMAAL ANDERS IK WEET JOU LEEFTIJD NIET MAAR MET EEN VIRUS KUN JIJ BEST VEEL CADEAUTJES IN DE WACHT SLEPEN HOOR HET HEET OOK WEL DE CADEAU ZIEKTE ALS HET NIET TE ERG IS ,ANDERS BEN JE ER NOG NIET ZO VLUG VAN AF EN DAT IS OOK NIET LEUK MEER ZO ERG ZIEK NET ALS JIJ, MAAR EEN KLEIN HOESTJE KAN WEL. JANSKE HOE IS HET MET JOU HUMMEL VERMAKEN JULLIE JE GOED? DORRY

• 26 Juli 2010 - 07:48

Willeke:

Hallo Janske,

Geniet van jullie vakantie, maar nu het zo regend in Limburg, kom maar op de koffie en ranja in Oeldere!!!
    Gezellig!!! Groetjes

• 26 Juli 2010 - 10:59

Judith & Ron, Wout:

Hallo allemaal,

Hoe is het?
    Wat een ander weertje hebben we nu...

Gaan jullie misschien, als het kan, deze week ook even naar Toverland?
    Die kaartjes zullen jullie toch wel gekregen hebben, toch?

Ron is terug uit Zweden, hij heeft overal gezocht maar geen visje gevonden.
    Jammer, hè! Misschien heeft het visje zich heel goed verstopt.
    We blijven naar hem/haar zoeken!

Zet 'm op!

ps. Sven, veel beterschap!

• 26 Juli 2010 - 11:09

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

Wat goed van jullie. Ik hoop dat het vandaag in Nijmegen een beetje goed gaat.
    En dan weer lekker genieten.
    Heel veel plezier en rust daar helemaal in America.

Groetjes uit Leende

• 26 Juli 2010 - 11:15

Familie Winkels:

Dag lieve mensen, geniet deze week lekker van elkaar, en even lekker uit de goed bedoelde "sleur" thuis. Vandaag nog een lange dag in Nijmegen en dan weer snel naar America! Gr. fam.Winkels

• 26 Juli 2010 - 14:06

Krisna Reinders:

Genieten! Jullie verdienen het!

Gr. Krisna

• 26 Juli 2010 - 14:17

Ome Gijs Tante Nelly:

hallo allemaal
    wat fijn dat jullie nu een weekje vacantie hebben.
    even een andere omgeving
    dat hebben jullie verdiend.
    sorry dat wij niet op de
    braderie zijn gewweest,
    maar wij hebben de foto's
    gezien.

een hele fijne week

groetjes
    ome gijs tante nelly

• 26 Juli 2010 - 17:01

Janny:

Ha Super Janske en Familie,

Geniet van jullie welverdiende vakantie, ik hoop dat jullie veel plezier hebben. Wij moeten nog een weekje wachten,'heel veel plezier,

Gr.Fam.Vrienten

• 26 Juli 2010 - 19:58

Stapvriendjes J&D:

Hey Janske,

Onze papa en mama zijn op scouting kamp en daarom mogen wij overal gaan logeren...of komt mama thuis slapen. Daarom mochten wij dit weekend bij Tante Ester gaan slapen, maar omdat Sven in het ziekenhuis lag kon dat niet door gaan. Daarom had mama opa en oma ingeschakeld. En die dachten...we gaan naar aardbeien land. We verwachten natuurlijk niet om jullie daar tegen te komen. Hebben jullie het ook zo leuk en lekker gevonden?....wij wel.
    Hopelijk hebben jullie nog een super leuke fijne vakantie met lage temperaturen. Geniet ervan....wij gaan dat binnenkort doen.

Dikke kus van Jens en Daisy