Het ging ouderwets mis - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Het ging ouderwets mis - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Het ging ouderwets mis

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

22 Juli 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Dinsdag had ik mijn reisverslag nog niet geplaatst of het ging weer eens goed mis. De voeding van de avond zat er bijna in, dat is zo'n 500 ml. Opeens werd ik wakker en voor ik het wist was ik al aan het spugen en ook heel heftig. Ik kon deze keer alleen nog heel vlug mijn puppy en tutje veilig stellen, maar voor de rest moest alles wat in mijn buurt lag eraan geloven. Het ging ook zo snel dat op het moment dat papa en mama boven kwamen ik al klaar was met spugen. Daar lag ik dan te huilen en bang om me te bewegen. Ook de sonde hing uit mijn mond te bumgelen, dus die moest er vlug vakkundig uitgehaald worden. Ik werd in bad gezet en gewassen en daarna mocht ik nog net zolang in bad zitten als ik zelf wilde. Daar heb ik even gebruik van gemaakt en ben zo van de schrik bekomen. Eigenlijk moest de sonde er 's avonds meteen in, maar omdat ik nu weer rustig was mocht ik de sonde eruit laten. Dit hield wel in dat ik 's nachts een paar keer water uit een spuitje moest drinken om ervoor te zorgen dat ik toch voldoende vocht binnen kreeg. Voordeel was wel weer dat ik weer eens goed mijn neus kon snuiten en dat vond ik helemaal geweldig om te doen.
Op woensdag werd de sonde er 's morgens weer ingebracht en dat ging weer prima. Het verloop van de woensdag was een beetje wisselend. Wat ik zeker weet is dat ik met de vliegen deze week geen vrienden ga worden en ik moedig dan ook iedereen aan om de vliegen die er zijn dood te slaan. Daarnaast heb ik af en toe leuk meegespeeld, maar ik ben ook wel moe en heb het vaak koud. Dan ga ik lekker onder een dekentje op de bank zitten of liggen en een beetje televisie kijken. Dan vind ik het ook goed. Ook Amber, Anke en Mechteld zijn inmiddels gewend aan het draakje en weten wanneer ze beter maar niets kunnen zeggen. Dit vind ik kei knap van hun dat ze dit zo goed oppakken.
's Avonds mocht ik nog wel even mee naar de Sweet Candy, want het was een kijkles voor ouders en broertjes en zusjes. Het was namelijk de laatste les voor de grote vakantie en Lieke wilde ons graag laten zien wat ze allemaal al weer had geleerd voor de jubileumdans van komend jaar. Het was nu al een groot spectakel en dan was de dans nog eens niet helemaal klaar. Ik ben lekker gaan slapen en de voeding hebben we vannacht heel langzaam laten inlopen en dat is goed gegaan. Wel ben ik halverwege de nacht bij papa en mama in bed gekropen, maar heb daar wel goed geslapen.

Groetjes Janske

• 22 Juli 2010 - 09:00

Fam. Van De Vin:

Hallo Janske,

Jij zat echt te genieten van het dansen gisteren. Je stond ook zo lief bij Leanne, waarop je zusje Meike dacht: Hé daar ga ik ook eens bijstaan. Er is daar een foto van genomen, maar die mis ik helaas.

Ilse staat ook mooi op de foto. Ze is zo trots op haar kleren die ze zondag op de braderie gekocht had. Diverse meiden vroegen al waar ze die gekocht had.... Tja, dan hadden ze afgelopen zondag maar van de partij moeten zijn.

Janske, ik vind het heel fijn dat je Lieke gisteren weer uit kwam zwaaien. Ik hoop dat het draakje zich steeds minder zal laten zien, want het is vooral voor jou zelf ook zo vervelend. Dat anderen rekening met jou houden is heel knap, zeker ook voor Amber. Maar zij kunnen even iets anders gaan doen als het ze teveel wordt. Maar jij kunt moeilijk voor jezelf weg gaan lopen.

Heel veel groetjes,

Familie van de Vin

• 22 Juli 2010 - 09:24

H & H & I:

Hoi SUPER Janske,

Wat vervelend dat je weer zo hebt moeten spugen. Ook wel weer een geluk dat je een tijdje zonder sonde hebt kunnen slapen !

Dat draakje blijft toch een rotzakje.
    Nog even en je hebt hem weer verslagen voor deze keer.

Dikke knuffels en kusjes ome Hans, tante Hariètte en Imke XXX

• 22 Juli 2010 - 09:25

DORRY:

HOI SUPER GRIETJE ,EN FAM.
    DAT OVERGEVEN WAS HEEL ROT VOOR JULLIE ,MAAR S'NACHTS IN BAD IS WEL FIJN ALTHANS VOOR JOU.
    EN ZONDER SONDE SLAPEN EEN KEER LIJKT MIJ VOOR JOU WEL LEKKER.JIJ HEBT HET AF EN TOE KOUD SAMIJN OOK DIE ZEI TEGEN MIJ ,IK HEB HET GLOEIEND KOUD ,DAT IS WEL HEEL KOUD ALS HET BIJNA 35 GRADEN IS VIND IK EN JIJ WEET STEEDS BETER MET DIE DEXA KLIER OM TE GAAN, EN DE ANDEREN OOK.
    ER ZATEN WEL DIV. RAAKFOTO'S BIJ ERG HEFTIG WEL MOOIE HOOR .
    NOU MEISJE STERKTE JOKE EN FERRY EN MEIKE EN DIE DANSLIEKE GOED HOOR MEID EEN DIKKE 9 VAN MIJ .
    DE VETTE GROETEN EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 22 Juli 2010 - 10:05

Mechteld:

Hoi lieve Janske,

Ik heb je zussen keurig op Joepie afgeleverd. Ik vond het wel jammer dat je zo huilde, maar die draak zit je ook danig in de weg. Maar ooit komt er een moment waarop jij ook weer naar Joepie mag, geloof me.
    In de keuken van Joepie hebben we een "kraampje" gemaakt om nog meer geld voor jou in te zamelen. Wij worden al echt geldwolven. hahahahahahahah. Ik moet zeggen, het lukt al aardig. Nikki sleept de ouders naar de keuken en hup, daar zit weer een duit in het zakje. Goed he!!
    Fijne dag vandaag, tot straks!!

Oh ja, Meike mocht met modder spelen, binnen in de keuken, nou ja. Ik hoop niet dat ze dat nu thuis ook gaat doen.

Lieke eet met de peuters mee, wel zo gezellig.

Groetjes Mechteld en de rest van Joepie.

• 22 Juli 2010 - 21:33

Joli Claes:

ha janske en familie
    wat een vervelendeavond heb jij gehad met dat spugen.
    maar zo laat in bad en in je eentje is wel ontspannend,
    fijn dat je daarna toch fijn geslapen hebt.
    hpu vol en zet 'm op.
    dikke kus van ons.xxxxxxx