Zelfs de vliegen luisteren niet - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Zelfs de vliegen luisteren niet - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Zelfs de vliegen luisteren niet

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

20 Juli 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Na zo'n mooie dag als afgelopen zondag, begint op maandagmorgen voor ons direct weer de realiteit. Om 8.00 uur 's morgens zaten wij in de auto naar Nijmegen. Omdat ik vorige keer gespuugd had onderweg, had ik nu vooraf geen voeding gekregen. Het lijkt er toch op dat ik een beetje wagenziek ben, want ik moest toch nog spugen. Nu kwam er natuurlijk niet veel uit, want er zat nog niet veel in. Gelukkig wist Vivian daar wel raadt op en volgende keer moet ik mijn antimisselijkheidmiddel tegen de chemo 's morgens vroeg innemen, zodat ik ook niet misselijk wordt van de autorit.
Eerst kreeg ik een vingerprik, zodat mijn bloedwaardes bepaald konden worden. Deze waren weer ontzettend gestegen, dus mijn beenmerg is nog goed actief. Vivian heeft me nog nagekeken en alle uitslagen van vorige week donderdag met ons doorgesproken. Er waren "maar" twee dingen die niet helemaal in orde waren. De eerste is het Ciproxin verhaal, want het is nog niet duidelijk waar dit onderzocht kan worden. Dan is het natuurlijk ook moeilijk om conclusies te trekken. Daar gaan ze gewoon verder naar zoeken. Het tweede is mijn LDH-waarde. Dat is een leverwaarde die betrekking heeft op afbraakstoffen. Voor de rest kunnen ze niets vinden aan mijn lever, maar de LDH-waarde blijft te hoog en is zelfs iets aan het stijgen. Ook daar doen ze nader onderzoek op en wordt als extra controle mijn schildklier onderzocht. Ik heb de chemo kaspers weer vriendelijk ontvangen en gezegd dat ze goed hun best moeten doen. Daarna kreeg ik mijn eerste drakendrank van deze week. Gisteren is dat allemaal goed verlopen, maar vandaag begin ik het toch weer goed te merken.
Twee duidelijke voorbeelden van het drakendrankje van vandaag zijn devolgende. De eerste keer was ik helemaal overstuur. Mama wist niet wat er aan de hand was, dus ik heb het geprobeerd uit te leggen. Het ergste was ook nog dat mama begon te lachen, toen ik verteld had wat er gebeurd is. Ik had namelijk last van een vervelende vlieg. Inmiddels weten mijn zusjes al dat als ik in de drakenweek zit en ik vertel het hun, dat ze mij met rust moeten laten. Ik dacht natuurlijk dat ik dat die vlieg ook wel kon uitleggen, dus ik vertelde tegen die vlieg dat deze mij met rust moest laten, omdat ik nu het drakendrankje had. En jullie raden het al, die vlieg luisterde helemaal niet. Daar ben ik dus heel erg boos over geweest en mama wist niet of ze moest lachen of troosten, dus ze heeft het maar beide gedaan.
Daarnaast voel ik steeds beter aan dat het draakje bezit van mij neemt. Aan het einde van de dag riep ik dan ook papa en vertelde hem dat het draakje mij niet met rust liet. Ik moest steeds weglopen bij mijn zusjes en Amber, omdat ik steeds boos werd en niet wist wat ik wilde. Mama moest de luier aandoen, papa de pyama, mama de voeding aansluiten en papa de medicijnen. Dat is natuurlijk niet te doen en dan word ik daar weer verdrietig van. Gelukkig had papa een goede oplossing, want hij had een goed gesprek gehad met de Melatonine. De Melatonine had beloofd dat deze het draakje rustig zou gaan houden, zodat ik goed kon gaan slapen. Ik heb vlug de Melatonine ingenomen en natuurlijk ook mijn lievelings Chemo Kaspers, de 6-MP. En ik weet niet wat papa heeft gezegd, maar het werkte. Binnen een klein kwartiertje lag ik lekker te slapen. Helaas heeft papa daarna nog via de sonde drakendrankje moeten geven, dus ik hoop maar dat de Melatonine heel de nacht zich aan de afspraak houden.

Groetjes Janske

• 20 Juli 2010 - 21:27

Familie Kessels Ospe:

Hoi Janske en familie. He he wat een gedoe toch allemaal met die draakjes en vliegen he, we snappen goed dat je hier sjagrijnig en boos van wordt als die constant zitten te vervelen in je lijfje. Gelukkig had papa een goede oplossing gevonden en kon je lekker gaan slapen. Nog even over zondag: we vonden het geweldig wat er allemaal georganiseerd was rondom jouw persoontje. Geweldig he. Wat moeten jullie je vereerd hebben gevoeld en weet je wat......jullie hebben het KEI VERDIEND!!!! En chapeau voor de gehele organisatie en vrijwilligers. Nog een klein vraagje. Opa IJsje had beloofd dat hij de uitslag van de loterij bij jouw reisverslag zou zetten zodat iedereen die kon nakijken. Heb ik iets gemist of is opa IJsje iets vergeten (hij is tenslotte ook al 65, ha ha). Heel veel groetjes en liefs uit Ospel van Tanja, Paul, Manou en Jorn Kessels

• 20 Juli 2010 - 21:32

Joli Claes:

ha janske en familie
    komt na zo'n leuk weekend die vervelende draak weer op bezoek.
    als je boos en verdrietig bent kun je misschien aan iets heel leuks denken van afgelopen zondag, en dan kun je misschien weer een beetje lachen.
    en verder doe je maar rustig aan, dan doet hopelijk het draakje het ook.
    en vanaf donderdag is het niet meer zo warm, det helpt ook wel een beetje denk ik.
    ik hoop dat de melatonine zijn werk doet en dat je lekker kan slapen.
    hou vol en zet 'm op.
    dikke kus van ons.xxxxxxx

• 20 Juli 2010 - 21:44

Tante Angela:

Hoi Super Janske,

Eerst even voor Tanja en iedereen die de uitslag zoekt; opa Ijsje heeft zijn werk goed gedaan, 2 verslagen terug staat de uitslag.
    De uitslag en een verslagje met foto's staat inmiddels ook op WWW.SUPERJANSKE.NL.

Janske,balen zeg van dat draakje, en dan die rotvliegen ook dat ze dat niet begrijpen? Ik kan me wel heel goed voorstellen dat mama daar om moest lachen, maar weet je hoe dom vliegen zijn;
    als vliegen vliegen, vliegen vliegen vliegen achterna.

Een hele goed nacht.

Dikke knuffel van tante Angela

• 21 Juli 2010 - 04:03

DORRY:

HOI HUMMEL EN DE REST.
    WAT EEN ROT GEVOEL HEB JIJ WEER DOOR DIE AKELIGE KLIER.
    MAAR IN NIJMEGEN VERLIEP ALLES GOED.
    IK SNAP ER DE BALLEN NIER VAN DAT ZE DAT BLOEDONDERZOEK NIET ERGENS KUNNEN DOEN, MAAR IK BEN EEN LEEK
    EN WAT EEN SUPER SLIM MENS IS JOU VADER OM HET EVEN TE REGELEN MET JOU SLAAPDRANR ,GOEDE MANIER FERRY HEEL SLIM.
    EN DAN DIE ROT VLIEG DIE ER GEEN DONDER VAN SNAPT, DAT MAMA MOEST LACHEN SNAP IK WEL,MAAR ALS JIJ DEXA WEER OP BEZOEK HEBT DAN KAN JIJ DAT NIET HEBBEN DAT WETEN WIJ, MAAR IK ZOU OOK GELACHEN HEBBEN HUMMEL.
    ZOU DEXA NIET BANG ZIJN VOOR KNOFLOOK?
    DAT ZAL OPA WEL WETEN.

MECHTELD VOND HET ZEKER FIJN DAT ZE JOU KON HELPEN.
    JANSKE JIJ HEBT ER AL EEN DAG DEXA KLIER OPZITTEN, EN DE CHEMO OOK WEER DIE DOET GOED ZIJN BEST EEN FIJNE DAGALLEMAAL ,DE FOTO VAN DE BOZE DRAAK IS WEER EEN ERGE RAAKFOTO EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 21 Juli 2010 - 04:27

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Ik snap helemaal dat jij niet in een verslag kunt vertellen wat jij zondag hebt ervaren. Wat een leuke dag. De filmpjes spreken voor zich en de foto's ook.
    Wat zagen jullie er allemaal mooi uit maar ik vind jou jurkje met bijpassend hoedje helemaal geweldig!

En nu ben jij weer naar Nijmegen geweest en is Dexa er weer. Dat is niet fijn voor jou.
    Misschien kun je Dexa wegzingen zoals jullie ook doen met het aanprikken?
    Ik hoop dat dit draakje deze keer weer gauw een zwelgje wordt en jij er niet zoveel last van hebt.

Hou je taai kleine guit en familie.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda

• 21 Juli 2010 - 05:59

Judith & Ron, Wout:

Lieve Janske,

De realiteit komt dan wel weer meteen de hoek om (eigenlijk ook niet weggeweest maar wel even op een afstandje geparkeerd).
    We duimen voor jou, papa, mama, Lieke en Meike nog eens extra deze week.

Janske Live; ook wij zoeken al even naar woorden. Buiten dat het geweldig is wat iedereen in deze voor jullie gedaan heeft raakte ons 1 moment in het bijzonder.

Janske, je liep alleen de braderie op en wat was het ineens zichtbaar; zo'n kleine, grote meid alleen op een grote zandvlakte met op afstand veel mensen om zich heen, jij letterlijk als middelpunt, o zo kwetsbaar en o zo stralend. Zo lekker "gewoon" 3 jaar; doen waar je zelf zin in hebt; meer willen dan kan.
    In jouw oogjes zagen we een heleboel. Niks zeggen; alles bekijken met oogjes die al (te)veel hebben gezien. Een hele persoonlijkheid in een klein lijfje.

Lieve Ferry en Joke,
    dank jullie wel dat met jullie mee mogen. Dat jullie in staat zijn om ons allemaal binnen te laten.
    Petje af.

Zet 'm op.

• 21 Juli 2010 - 09:21

Ellen:

Hallo Super Janske!

Wat vervelend zeg, zo'n vlieg die helemaal niet naar je luistert. Ik snap helemaal wat je bedoelt, had er gister ook last van! Maar het is natuurlijk ook wel een beetje grappig dat je dat probeert uit te leggen, want luisteren willen ze inderdaad toch niet.

Ik hoop dat je lekker geslapen hebt door het trucje van papa.

Veel succes vandaag met het dexadraakje. Hou je taai!

veelLiefs

• 21 Juli 2010 - 10:55

Nikki En Jannie:

hey janske

wat kan papa toch goede oplossingen bedenken.
    Zo zaten we vanmorgen aan het ontbijt bij joepie en amber vertelde dat papa tegen spikkeltjes worst psv wordt zegt en tegen pasta ; papa pasta.
    haha die papa.
    Vandaag was er ook een kind aan het schreeuwen tegen een vlieg dat hij niet op de boterham mag zitten maar deze vlieg luisterde ook niet naar haar. rara die vliegen

dikke kus vanuit joepie

• 21 Juli 2010 - 14:25

Stapvriendin Daisy:

Hey Lieve Janske,

Ook ik snap niets van die vliegen. Volgens mijn mama is het onze leeftijd.Maar ik denk daar heel anders over. Ik roep tegen elke vlieg weg jij, jij hebt niet betaald om hier op vakantie te mogen.
    Iedereen moet daar altijd erg om lachen, ik snap alleen niet waarom.
    Wat een leuke foto die van jou samen met onze nikki van Joepie. Mama vertelde dat tegen haar en ik heb stiekem gehoord dat ze er heel erg trots op is. En dat ze de foto overal heeft hangen. Maar de foto samen met Mechteld is ook erg leuk. Wat ftrijn dat Mechteld jou mag helpen.

Dikke kus en succes met de draken.

Groetjes en dikke kus van Daisy

• 21 Juli 2010 - 17:26

Cor En Diny.:

Hoi Super Janske.

Is het Dexadraakje jou weer aan het vervelen en wat komt die vlieg eigenlijk bij jou doen.
    Volgens mij luisteren het draakje en de vlieg niet goed naar jou.
    Jij had toch tegen het draakje gezegd dat hij bij jou weg moest blijven omdat dat jij elke keer als het draakje er is heel erg boos wordt en je niet goed weet waarom.

Het is voor Papa, Mama, Lieke en Meike niet makkelijk om jou te troosten als jij boos bent en zelf niet goed weet waarom.

Zondag {18 Juli} was het voor jullie allemaal een hele gezellige dag geweest een dag om met plezier naar terug te kijken.
    Janske misschien is het leuk als jij een beetje boos bent om de Foto's en filmpjes van Zondag nog eens te bekijken dan denk je vast niet aan het draakje die jou zo boos kan maken.

Ferry, Joke en de rest van de familie het allerbeste en hou vol lieve mensen.

De lieve groetjes van Ome Cor en Tante Diny van Zesgehuchten, knuffels en Houdoe he.

• 21 Juli 2010 - 18:39

Geertje:

Vlieg op dikke vlieg dikke bromvlieg, je plaagt me en je kriebelt zo, ik wil je niet je friemelt zo! Ga weg jij van mijn neus dikke deus, ga weg jij van mijn neus. Vraag maar aan Mechteld hoe het liedje gaat, dan zal zij het voor jullie zingen. Misschien helpt dat wel!! Ik heb de verhalen gehoord van de braderie en ja hoor, Nikki was erg trots dat ze met je op de foto mocht. Volgens haar was het ook een hele mooie dag.Voor die vliegen hadden ze vroeger van die heerlijke stroopstrippen Janske, misschien kan papa die voor jou maken, niet smakelijk zo boven de tafel, valt er soms eentje in je pudding. xx

• 21 Juli 2010 - 20:11

H & H & I:

Hoi SUPER Janske,

Jij hebt de duiven heel goed losgelaten en vele mensen hebben een mooie witte duif voor jou de lucht in laten gaan als symbool voor jou herstel ! SUPER........

Maar wat natuurlijk ook heeeeeeeeeeeeeeeel belangrijk is, is welke duif als eerste aangekomen is.
    (tromgeroffel)
    Het is de duif met 2 rode stippen op zijn rug.

De winnaars zijn: Mara van Beek en zuster Els.

Dikke knuffels en kusjes voor jou SUPER Janske.
    Ome Hans, tante Hariètte en Imke XXXX

• 21 Juli 2010 - 20:18

Lambert En Tineke:

Hallo Janske,

Wat zagen jij en je zusjes er prachtig uit met de braderie!! En wat was het een geweldige dag, ik heb genoten van de foto's én de filmpjes.

Hoe is het vandaag gegaan met het dexa-draakje? Heeft hij je erg geplaagd?
    Ik hoop dat je vannacht lekker kunt slapen zodat je er morgen weer een beetje tegen kunt. Nog even en je kunt hem weer wegsturen hoor!

Veel lieve groetjes van ons

• 22 Juli 2010 - 04:05

Dorry:

hoi janske en de rest.
    HOE GAAT HET MET JOU HUMMELTJE?
    HEB JIJ NOG LAST VAN DIE DEXA KLIER?
    IK HEB WEL GEFIKT OF HIJ OF ZIJ ZIJN GEMAK WIL HOUDEN.
    NOG LAS T VAN VLIEGEN DIE NIET WILDEN LIUSTEREN?
    VAN DAAG NOG WARM, MAAR DAN MINDER, IK WEET NIET WAT HET FIJNSTE IS ,ALS HET MAAR NIET ZO BLOEDHEET IS ,MAAR OOK NIET TE KOUD OF NAT ZO ROND DE 24 GRADEN, WAT VEEL NOTEN OP MIJN ZANG HEB IK.EEN DIKKE VETTE FIJNE DAG HIFIVE LOWFIVE DORRY