Tropenrooster - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Tropenrooster - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Tropenrooster

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

10 Juli 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

De hitte die blijft maar aan en daar spelen wij goed op in. Gisteren hoorde we dat rond een uur of zes in de ochtend het minst warm zou zijn, zo'n 18 tot 20 graden. Dat is natuurlijk een prettige temperatuur om even een klein beetje af te koelen. Helaas begon de dag nog wat vroeger en niet zo goed voor Lieke en papa en mama. Lieke kon moeilijk ademen en moest spugen. Ze heeft niet gespuugd vanuit haar maag, maar heel veel slijm vanuit haar longen. Dit heeft totaal wel ruim een uur geduurd, voordat het wat rustiger werd. Ook rond 8 uur moest ze nog veel slijm spugen, maar gelukkig is (misschien wel daardoor) haar dag wel weer beter verlopen dan gisteren.
Ik heb me rond een uur of zes gemeld en om half zeven was ook Meike paraat. Papa en mama hadden even overleg en er werd besloten dat mama alvast met ons naar beneden ging, zodat papa nog even kon slapen. Dan zou mama vanmiddag samen met ons gaan slapen, zodat iedereen toch een beetje aan zijn slaap toe komt. In dit geval pakte deze keuze goed uit voor papa en minder voor mama. Papa heeft nog tot bijna 9 uur geslapen. Vanmiddag wilde mama met ons gaan slapen en papa ging wat boodschappen doen voor morgen. Helaas kon Lieke niet slapen en hierdoor mama ook niet. Op het moment dat papa thuis was heeft hij Lieke meegenomen naar oma Tumtum. Op het moment dat zij vertrokken werd ik wakker en wederom kon mama dus niet slapen. Aan het eind van de middag is mama nog in de hangmat gaan liggen en heeft toch nog even kunnen slapen. Toen het eten klaar was mochten wij mama wakker maken. Dit hebben wij gedaan op een manier die hoort bij dit warme weer. We kregen allemaal een bekertje met een klein beetje water, dus jullie weten wel wat er toen gebeurd is.
Met Meike en naar de wc gaan, gaat het ontzettend goed. Ze heeft bijna geen ongelukjes meer. Ze wil wel heel vaak naar de wc en moet dan ook regelmatig teleurgesteld de wc verlaten, omdat er niets kwam. Toch durven papa en mama nog niet het risico te nemen om haar niet op de wc te zetten. Als het dan wat langer duurt voor er iets komt, gaan papa of mama wel eens iets anders doen. Dat is op zich prima, maar niet als de wc rol gewoon aan de wc rolhouder hangt. We hebben geen puppy bij ons thuis, maar het komt toch regelmatig voor dat de rol helemaal is afgerold. Gelukkig ligt deze dan nog niet helemaal door het huis, maar gewoon op de grond. Meike zit dan gewoon op de wc en kan dan kijken alsof ze ook niet weet hoe het kan dat die rol op de grond ligt.
Met dit weer vinden Meike en ik het wel lekker om in het zwembad afkoeling te zoeken. Dit is natuurlijk wel vervelend voor Lieke, want zij mag natuurlijk nog niet in het zwembad. Gelukkig heeft ze er weinig moeite mee en kijkt dan hoe het ons vergaat. Als het te lang duurt gaat ze gewoon dingen voor haarzelf doen, zoals binnen knutselen. Dit vind ik kei knap van haar. Ik heb zelf inmiddels een houding in het zwembad gevonden, waarbij ik me helemaal kan ontspannen. Dit kun je zien op de foto. Heerlijk vind ik het om zo te liggen. Meike aait dan meestal ook nog over mijn hoofd. Jaja beste mensen, ik weet wel hoe ik moet genieten.
Of ik morgen een bericht schrijf durf ik niet te garanderen. Het wordt hier een echt oranjefeest met BBQ, DJ (DJ Boom Boom Bart), "groot" beeldscherm en zo'n beetje de hele "harde" kern. Ik heb er zin in.

Groetjes Janske

• 10 Juli 2010 - 21:48

Joli Claes:

ha janske en familie
    wat vervelend dat lieke zoveel slijm moest spugen,maar als het eruit is heeft ze wel wat meer lucht en kan ze iets makkelijker ademen.
    wat goed van meike dat ze zoveel op de wc doet.
    och, die rol ligt niet op straat dus die is nog wel te gebruiken.
    wat jammer van die gebroken nachten,maar na deze [beetje] verkoelende onweersbuien, is het misschien wel wat prettiger slapen.
    succes en veel plezier morgen bij de wk-finale.
    hup nederland.
    hou vol en zet 'm op.
    dikke kus van ons.xxxxxxx

• 11 Juli 2010 - 07:34

Lambert En Tineke:

Hallo Janske

Die arme mama!! Ligt ze eindelijk lekker te slapen,wordt ze wakker gemaakt door twee van die grappenmakers!! Maar ik begrijp dat het eten klaar stond dus was het de hoogste tijd!! Vandaag wordt het weer eens warm dus jullie hebben waarschijnlijk ook voor vandaag een tropenrooster ingepland. Relax heerlijk in je zwembad. En wat zal het vanavond gezellig zijn bij jullie op de Heipolders. Als 'we' nu ook nog eens winnen!!!!????

Lieve Lieke, veel beterschap voor jou!!!!

Veel plezier vandaag allemaal!!

groetjes, lambert en tineke

• 11 Juli 2010 - 08:15

DORRY:

HOI BEZIGE FAM BEWKS.
    LIEKE DAT SLIJM MOET ER ECHT UIT OM BETER TE WORDEN GRIETJE.
    EN MEIKE IK ZAL MIJN HOND WEL EENA AFZETTEN DIE ZORGT WEL DAT HET W.C. PAPIER OVERAL KOMT TE LIGGEN, WEL KNAP VAN JOU DAT JIJ AL ZOVEEL IN DE W.C.DOET .
    EN JIJ JANSKE VINDT TOCH MAAR MOOI IEDERE KEER EEN AFLEIDER ALS JIJ NIET ALLES KUNT DOEN KNAP HOOR.
    DADELIJK GAAN WIJ NAAR NICASIUS MET ANK EN BEN, JAARLIJKSE BUITEN DIENST,EN DAN HEB IK MET NICO EEN ONDERONSJE OVER DE GANG VAN ZAKEN.
    EN DAn vanavond onze jongens daar zal ik het met nico ook over hebben.
    ieder mens die dit leest moet zijn gemak maar houden vandaag. en ook genieten van het voetbal.
    een dikke vette hivive lowfive dorry

• 11 Juli 2010 - 10:50

Judith & Ron, Wout:

Hallo Janske,

Wat een heerlijk ontspannen foto. Volgens Wout ben je dar aan het zwemmen...
    Meike, knap van jou dat je al zo goed naar e wc gaat. Lieke, tsja, even doorheen komen en dan maar weer vol genieten. Zwemdagen komen er volgens de weermannen en weervrouwen nog genoeg.

Voor iedereen: Heel veel plezier vanavond en we duimen dat het te gek wordt!

Zet 'm op!

• 11 Juli 2010 - 10:57

Oma Hanny En Frans:

Hallo Janske,

Hebben papa en mama vannacht goed door kunnen slapen? Zijn ze wel uitgerust voor de spannende dag van vandaag?

Wat heerlijk daar in dat zwembadje van jullie!
    Jullie hebben in ieder geval een remedie voor als ze in slaap mochten vallen..... Juist, water......... en dat zit er hééééééel veel in het zwembadje. Gaat dus helemaal goed komen vanmiddag.

En wat raar dat juist net bij Meike die rol w.c. papier is afgerold! Daar snap je toch helemaal niets van! Toch maar eens goed kijken of er echt geen page-hondje rondloopt!

Is Lieke al weer een beetje opgeknapt?

In ieder geval wensen wij jullie vandaag een spetterende dag!

• 12 Juli 2010 - 07:25

Frank En Heidi :

Hallo super Janske

Nou moet je me toch een vertellen hoe je aan die voeten komt boven je hoofdje.( in het zwembad)
    Enne is de BBQ toch doorgegaan gisteren of vond je de finale halen ook goed genoeg om een feestje te vieren.

Nou Lieke veel beterschap en Meike succes met al je pogingen

Groetjes uit Leende

• 12 Juli 2010 - 07:49

DORRY:

HALLO ROOMSOESJE EN GEHAKTBALLEN.
    IK WEET NIET WAT ER LOOS WAS ,MAAR DE VERBINDING MET JOU SITE DEED HET NIET,NU NAAR 3UUR WEER WEL. WAT JAMMER VAN HET VERLIES VAN ONZE JONGENS.
    MAAR DIE KAARTENUITDELER WAS WEL ERG VOOR SPANJE VOND IK.
    IS NORA NOG IN JOU LIJFJE AANWEZIG?
    DE BUITENDIENST BIJ NICO WAS BEST GEZELLIG ,VOLLE BAK HOOR AFSCHEID PASTOOR SOMERS.
    EN ANK HAD VOOR MIJ GEFIKT ,IK KON ER NIET BIJ. MAAR HEET DAT HET WAS DE SCHUT WAS ZOWAT GESMOLTEN, IN HUN DIK WINTERPAK, MAAR ZE LIEPEN ER SCHON BIJ IN HUN KOSTUUM, DE PLUIMEN VAN HUN MUTSEN HINGEN OP HALF ELF ,EN OM ELF UUR WAS DE MIS PAS ,DUS ZE HINGEN ERG SLAP SLAPPER KON NIET. MAAR ER STOND WEL EEN ZWEMBAD WAAR ALLE FANS VAN NICASIUS HUN VOETEN IN KONDEN DOMPELEN, WAT EEN VERSCHIL VAN BENEN, EN MATEN VAN VOETJES ,IK HEB MIJN OGEN UITGEKEKEN.
    HOE GAAT HET MET JOU LIEKE?EN MEIKE LUKT JOU GANG NAAR DE W.C. NOG ZO GOED .
    EN OUDERS BEKS HEBBEN JULLIE WEER ZO LANG KUNNEN SLAPEN.
    EN NU DE HOOFDPERSOON HUMMEL KAN JIJ NOG ALLES VERDRAGEN MET DIE HITTE?
    ONZE PACO HEEFT HET NIEUWE ZWEMBAD MET ZIJN NAGELS AL LEK GEMAAKT. MAAR DAT KOMT OMDAT HIJ ZIJN SPEELGOED ERIN SMIJT EN DAN SLAAT HIJ MET ZIJN POOT TOT HET WATER FLINKE GOLVEN MAAKT ,OM HET DAN TE PAKKEN, MAAR DE DOLFIJN HEBBEN WE KUNNEN REDDEN, DIE SPUIT WATER UIT ZIJN MONDJE ALS JE HEM AANSLUIT OP DE TUINSLANG ,DUS ER KAN NOG GEKLIERT WORDEN

OP DE HOSTIE HADDEN ZE EEN IJSKLONTJE GEDAAN VOOR DE HITTE, ZOIETS MAAK JE NOOIT MEER MEE.
    MAAR NA DE MIS WAS HET KNOER GEZELLIG BIJ ONS MET ANK EN BEN.
    EN DE TRAPIST SMAAKTE GODDELIJK.EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE EEN FIJNE DAG DORRY

• 12 Juli 2010 - 17:54

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Ben jij het weekend goed doorgekomen en ben jij al weer hersteld van het verlies van "onze" jongens?
    Jammer, maar er kan er maar één winnen!
    Toch hardstikke goed van Oranje dat ze zover gekomen zijn en een 2e plaats hebben behaald.
    Alle voetballiefhebbers zijn weer helemaal aan hun trekken gekomen en jullie hebben leuke feestjes gehad, toch!

Wanneer moet jij weer naar Nijmegen, ik ben het overzicht een beetje kwijt moet ik zeggen.

Lieke, gaat het alweer een beetje beter met jou? Het wordt een ietsje koeler dus voor jou is dat misschien ook beter.

Bedankt voor de informatiefolder.
    Heel erg mooi en indrukwekkend zoals jullie, ouders van kinderen en ook weer ouders van kinderen, je eigen verhaal vertellen. Ieder heeft zijn/haar eigen belevingswereld en voelt zijn/haar onvermogen. Om dat zo op papier te zetten, helemaal goed, petje af.

Blijf ik toch bij mijn eigen afsluiting.
    Hou je taai kleine guit en familie!!!

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda