Ons oranjefeest - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Ons oranjefeest - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Ons oranjefeest

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

12 Juli 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Natuurlijk vind ik het ook niet leuk dat Nederland geen wereldkampioen is geworden. Ik had het ze zo gegund, maar helaas duurde de wedstrijd drie minuten te lang. Misschien ook maar goed, want het zou voor menig hart niet goed zijn geweest als er ook nog strafschoppen genomen moesten worden. Toch wil ik de jongens van oranje van harte bedanken voor hun geweldige prestatie, want door hun prestatie hebben wij gisteren een gigantisch oranjefeest gevierd. Opa IJsje, oma Tumtum, oma Hanny, Frans, tante Hariette, ome Hans, tante Angela, ome Tan, Mechteld, Barry, Bart, Sietske, Rens, Imke, Anke en Amber waren allemaal van de partij om met ons te kijken hoe Nederland het zou doen in de finale. Het feest begon om 16.00 uur en de vlag werd in de mast gehangen. Niet zomaar in een mast, maar in de grote lichtmast, zodat iedereen hem kon zien. Hierbij was het feest dan geopend. Het begon met een poolparty, het ging over in een BBQ, deze ging weer over in een klein feestje onder leiding van DJ Boom Boom Bart en het werd dus afgesloten door de wedstrijd Nederland-Spanje. Alleen de uitslag was een klein minpuntje, maar voor de rest was het geweldig!!!!!!
Lieke is vandaag nog niet naar school geweest en dat zal ze morgen ook nog niet doen. Met momenten gaat het best goed en fietst ze wat rondjes door de tuin. Andere momenten moet ze nog veel hoesten en ligt ze rustig op de bank. Daarnaast slaapt ze 's middags ook nog veel en heel erg vast. Gisteren bijvoorbeeld was het feest al enige tijd aan de gang voordat Lieke zich ook aansloot bij het gezelschap. Ze was ook nog eens wakker gemaakt, want anders had ze er niet veel van meegekregen. Wel heeft ze de tijd 's avonds nog ingehaald, want we mochten allemaal langer opblijven. Bij Lieke zit er dus vooruitgang in en we gaan er vanuit dat het met een paar dagen weer beter is.
Ik moest vandaag weer naar Nijmegen. Er stond een kort bezoek gepland met bloedafnames (vingerprik), controle/lichamelijk onderzoek, aanprikken lijn en het ontvangen van de Chemo Kaspers (MTX). En het is niet te geloven, maar het was inderdaad een kort bezoek. Om 13.00 uur vanmiddag waren we alweer thuis. Mijn bloedwaardes waren weer vrij diep onderuit gegaan, maar toch was Vivian heel tevreden. Het lijkt erop dat we nu door aan de knoppen te draaien de juiste modus hebben gevonden. Van de MTX krijg ik de volle dosering en de 6-MP, die ik thuis krijg, heb ik nu al een paar weken de halve dosering. Telkens zie je dan als ik Dexa krijg mijn Leukocyten toenemen en de week na de Dexa de leukocyten weer onderuit gaan. Het is een mooi beeld om te zien en ik zal papa wel weer een keer vragen om dit in een grafiekje te zetten.
Na de vingerprik moeten we altijd even wachten op de uitslagen voordat de overige handelingen kunnen plaatsvinden. Het wachten duurde dit keer niet lang, want we kwamen in de hal een lotgenoot met zijn familie tegen. Ik was nog een beetje moe van gisteren, dus ik heb alleen maar een beetje geluisterd, maar papa en mama hebben fijn met hun gekletst. Tot het moment dat beer mij kwam halen. Beer moest nog aangeprikt worden en de PM-er vroeg of ik dat wilde doen. Uiteraard doe ik dat graag. Ik heb mama en de PM-er dan ook een klinische les gegeven over aanprikken en zij hebben mij goed geholpen met de spulletjes aangeven. Papa zat op de stoel van de dokter en heeft mij beoordeeld. Hij gaf mij een dikke 10 voor het aanprikken en het aansturen van "mijn" personeel. Doordat mijn oefening zo goed gegaan was, ging het aanprikken bij mij ook bijzonder goed. En wederom was iedereen trots op mij. Het is wel goed voor je ego om alles goed te doen, want dan krijg je heel veel complimentjes.
We hadden het ook nog even met Vivian over het norovirus gehad, want ik ben nog steeds positief. Papa en mama waren ook positief, maar dan over mijn poepjes. Deze nemen een steeds betere vorm aan. Iedereen tevreden en ik kon dus weer naar huis. Helaas hadden we te hard geroepen, want eenmaal thuis moest ik poepen en jullie raden het al, het was weer hele dunne poep. Gelukkig wordt dit direct gecompenseerd met ORS, zodat ik wel voldoende vocht binnen krijg/hou. Donderdag moet ik me weer melden in Nijmegen voor een gift Erwinase, hierdoor ben ik nu wel weer thuis met het slangetje aan mijn buik. Hierdoor mag ik weer niet douchen, badderen of zwemmen. Maakt niet uit hoor, want dat is over een paar dagen weer over en dan hoef ik twee weken weer geen slangetje thuis aan mijn buik.

Groetjes Janske

• 12 Juli 2010 - 19:53

Oma Hanny En Frans:

Lieve Janske,

Ook wij hebben genoten van deze geweldig gezellige dag. Wij kijken alweer uit naar de komende EK kampioenschappen.

Nou hebben wij niet alleen van het voetbal genoten, maar in het bijzonder van jullie. Jullie waterplezier en dansparty was de moeite waard.

Gelukkig is het vandaag allemaal goed gegaan in Nijmegen. Maar ja, met zo'n dokter Janske erbij, kan er ook maar weinig mis gaan. Petje af hoor voor allemaal!

En Lieke......, jij ook gauw beter worden hoor!

Liefs en een dikke knuffel

• 12 Juli 2010 - 20:26

DORRY:

HOI MOOI HUMMELTJE EN DE REST VAN DE KUDDE.
    WAT EEN SPEKTAKEL BIJ JULLIE ,ERG VET HOOR.
    EN DAN DIE LES IN NIJMEGEN PRACHTIG.
    LIEKE WEER WAT BETER .
    MAMA IN HET TEILTJE, EN HELE IK MAIL HELE GAVE FOTO'S ,EN DE PASFOTO IS KLASSE.
    IK HEB NIET ZO'N LEUKE DAG ACHTER DE RUG.
    TOEN MIJN VRIENDINNEN WEG WAREN DACHT IK ,IK LAAT PACO EVEN MET DE ROLSTOEL UIT HET WAS KEI HELDER WEER.
    MAAR IN HET BOS BEGINT HET TE REGENEN DUS IK GA ONDER EEN BOOM STAAN.
    NOU TOEN VIEL ER EEN STORTBUI, HET LEEK WEL HET LAATSTE OORDEEL.
    MIJN STOEL ZAKTE HELEMAAL WEG, EN HING ZO SCHEEF, DE WIELEN RAAKTE DE GROND NIET MEER AAN EEN KANT , IK STOND IN DE SANDERMSNNEN MAAR KON HET HUIS WAT IK ZAG STAAN NOOIT TE VOET HALEN, EN IK ZAKTE STEEDS DIEPER WEG.
    IK KON ZELFS NIET ROKEN ,MIJN TASJE MET INHOUD WAS ZEIK EN ZEIK NAT ,EN MIJN C.I. DEED HET NIET MEER ZO NAT WAS IK.
    IK VOELDE MIJ VAN GOD EN IEDEREEN VERLATEN, IK HAB MIJN TELEFOON NIET BIJ ME MAAR DIE ZOU TOCH ONBRUIKBAAR ZIJN HET WATER STOND IN MIJN TASJE SCHOENEN, EN DE KUSSENS VAN MIJN ROLSTOEL DREVEN.
    NONDE JU WAT WAS IK ZIELIG EN BANG .
    IK HEB 1.5 UUR MUURVAST GEZETEN, MAAR WEL NOG EEN POGING GEWAAGD OM MIJN STOEL OP TE TILLEN, NOU DAT KON IK VERGETEN DE STOEL IS ZO ZWAAR ,EN TOEN MAAKTE IK EEN NOODLANDING ,TOEN WAS HET HEK HELEMAAL VAN DE DAM .
    IK HAD MIJN KNIPPERLICHT AAN GEZET EN DRUKTE CONSTANT OP DE TOETER, DUS NA 1.5 UUR KOMEN ER TWEE JONGE MANNEN UIT DAT HUIS WAT IK NIET KON BEREIKEN, EN HEBBEN MIJN STOEL UIT DE TROEP OPGETILD.
    IK WAS ZO BLIJ DAT IK ZE WEL 5KEER HEB BEDANKT MAAR ZE WAREN WEG ,EN TOEN KWAM DEXA IK RILDE EN HUILDE ,IK VOELDE MIJ ZO'N STOM MENS, MAAR OP DIE PLEK KAN IK NORMAAL RIJDEN ,MAAR NA DIE ZONDVLOED ZAKTE OOK SLIMMERIKKEN DAAR TOT HUN ENKELS WEG NONDE JU WAT EEN HORROR FILM, EN DIE LIEFE PACO WAS ZO NAT EN HIJ BLEEF MOOI BIJ MIJ .
    KON OOK NIET ANDERS HIJ ZAT VAST AAN MIJN ROTSTOEL.

EEN AKELIG AVONDUUR, MAAR IK KAN HET NOG NA VERTELLEN EN JIJ HUMMEL ZOU ZEGGEN WAT REGEN KAN GEEN KWAAD ,MAAR IK WAS BANG VOOR MIJN C.I. OMDAT IK OOK NIKS MEER HOORDE EN DAT DIE STOEL AAN HET KIEPEN WAS,MAAR EING GOED AL GOED HOOR EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 12 Juli 2010 - 20:29

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

Wat hebben jullie weer een leuke zondag gehad. En idd jammer dat de jongens van Oranje het dat niet helemaal goed afmaken. Maar je ze zijn wel heel ver gekomen.

Enne die frikandel is die ook naar binnen gegaan bij je of waren het allen schijnbewegingen.

En dat je niet mag zwemmen was vandaag niet zo erg. Zo mooi was het weer toch niet. En zo doe je mooi mee met Lieke.

Wat goed dat het korte bezoekje aan het ziekenhuis. Dat moet je vaker doen zo.
    En dan 's nachts nog een beetje slapen dan gaan we weer de goede kant op

Succes donderdag weer. Als we niet eerder een verhaaltje krijgen van je. Anders tot ......

groetjes uit Leende

• 12 Juli 2010 - 20:29

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

Wat goed dat het korte bezoekje aan het ziekenhuis. Dat moet je vaker doen zo.
    En dan 's nachts nog een beetje slapen dan gaan we weer de goede kant op

groetjes uit Leende

• 12 Juli 2010 - 20:34

Opa Ijsje Oma Tumtum:

Het was me het dagje wel.
    Heel de Superjanske club bijeen , waarvan 3 bondscoaches , die niet altijd met elkaar eens waren welke wissels erin gezet moesten worden

Al met al wel een mooie dag dankzij het behalen van de titel

vice-wereldkampioen.

het is maar net hoe je het bekijkt.

Ook jij bent nog altijd met je wedstrijd bezig en jij gaat voor GOUD.

Fijn dat vandaag alles snel en goed verliep.

Nu maar weer naar donderdag uitkijken.

Hopelijk kan Lieke dan ook weer naar school.

Houdoe he

• 12 Juli 2010 - 20:49

Bertie En Berke:

Hoi Hallo Janske

Weer een mooie Pasfoto met je donker Koppie en Pretoogjes,zo gaat het litteken fijn verdwijnen.
    OOk een leuk Oranjefeest hebben jullie gehad.Wat goed zeg dat je Beer hebt aangeprikt.\,en het bij jou ook goed gelukt is. Nog een paar dagen het slangetje en dan weer een paar dagen vrij om heerlijk te spelen.Nou Janske het is al laat we duiken ons Nestje in,jij ligt zeker al lang te slapen!
    Welterusten en de groetjes ,dikke Knussen van Bertie en Berke uit Ospel.

• 12 Juli 2010 - 21:36

Joli Claes:

ha janske en familie
    dat zal een gezellig feestje geweest zijn.
    alle bekskes bij elkaar is zo wie zo een feestje, daar hebben jullie eigenlijk geen reden voor nodig.
    het lijkt wel een voetbalstadion bij jullie achter in de tuin.
    fijn dat het in nijmegen zo snel en goed is gegaan.
    donderdagweer veel succes
    lieke, beterschap, dat je maar weer vlug opknapt
    hou vol en zet 'm op.
    dikke kus van ons.xxxxxxx

• 13 Juli 2010 - 05:13

Judith & Ron, Wout:

Hallo lieve Janske,

Weer een pasfoto die een warm gevoel en een glimlach geeft!
    Helemaal geweldig. Fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad.

Dorry, wat een avontuur. Lijkt ons behoorlijk akelig. Gelukkig is het goed afgelopen!

Lieke, lekker beter worden, meid!

Zet 'm op!

• 13 Juli 2010 - 08:26

Tante Angela:

Hoi Super Janske,

Tja een oranjefeestje was het zeker, iedereen heeft enorm genoten!
    Ik vond de poolparty persoonlijk wel heel erg leuk! Lekker warm water ook. En mama mocht gelukkig ook nog even in het grote zwembad, want dat teiltje paste wel maar was natuurlijk niet zo heel comfortabel.
    Goed dat het zo snel ging in Nijmegen gisteren!
    Hier was iedereen gisteren vooral moe maar dat is na afgelopen nacht alweer helemaal goed gekomen.

Heidi, de frikandel heeft
    Janske half opgegeten, Goed he!

Dorry, wat een verhaal, fijn dat het allemaal goed is afgelopen!

Lieke, rust nog maar lekker uit dan ben je snel weer helemaal de oude!?

Groetjes van tante Angela

• 13 Juli 2010 - 14:26

H & H & I:

Hoi SUPER Janske,

Het was idd een SUPER leuk feest en het was weer SUPER gezellig en SUPER lekker.

Dikke knuffels en kusjes van ome Hans, tante Hariètte en Imke XXX

• 13 Juli 2010 - 14:27

Veronique:

Bij toeval ben ik op jouw site terecht gekomen! Wat een kracht en een positiviteit!! Heel indrukwekkend!
    Zet hem op lieve meid!