"Ik vind het zielig voor Lieke." - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu "Ik vind het zielig voor Lieke." - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

"Ik vind het zielig voor Lieke."

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

09 Juli 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Vanmorgen toen ik wakker werd, zo rond de klok van 6.00 uur zag ik iets heel raars. Ik ging naar papa en mama's slaapkamer. Ik zag daar keurig papa liggen, maar mama lag er niet langs. Wie er wel langs lag was Lieke. Lieke had vannacht zo ontzettend moeten hoesten en was heel vaak wakker geweest. Telkens moest ze wat water drinken en haar ademhaling was ook niet helemaal wat het zijn moest. Mama is in Lieke's bed gaan liggen, zodat zij nog wat aan slapen toe kwam en Lieke is dus bij papa in bed gekropen. Wederom een hele korte nacht voor die twee.
Toen ik er vanmorgen bij kwam liggen, was Lieke nog niet heel spraakzaam. Na een poosje werd ze iets wakkerder, maar echt fit oogde ze niet. Toch zijn we vanmorgen gewoon opgestaan om Lieke naar school te laten gaan, maar we hadden vlug genoeg in de gaten dat het geen optie was om Lieke naar school te laten gaan. Het was verstandiger om haar naar de huisarts te sturen. Toen we vanmorgen ook nog te horen kregen dat er een verdenking van waterpokken was op Joepie en op Lieke's school was de keus nog makkelijker.
Om goed geinformeerd te zijn voor Lieke naar de dokter ging werd eerst haar temperatuur opgemeten. 37,5 en dat is geen koorts. Eenmaal bij de huisarts aangekomen was het vlug duidelijk. Lieke heeft een longontsteking. Hoe ze eraan komt weten we niet, maar nu is het even belangrijker over hoe ze er vanaf komt. Dit gaat als het goed is gebeuren met een antibiotica kuur. Het is wel dubbel pech voor Lieke, want ze zou dit weekend met de familie Prinsen op "vakantie" gaan naar Friesland. Daar zou ze dus bootje gaan varen en nog veel meer leuke dingen. Dit gaat nu helaas niet door. Lieke was echter zo ziek, dat ze zich daar nog eens niet druk over maakte, ondanks dat ze zich daar zo op verheugd had.
We zijn nog wel even bij opa IJsje en oma Tumtum op de koffie geweest. Hier kwam toevallig ook net Willy aan. Willy is samen met Jeanet de organisator van de Braderie "Janske Live", die op 18 juli van 11.00 uur tot 17.00 uur zal plaatsvinden aan de Burgemeester Krollaan in Helmond. Willy had de informatieboekjes over de braderie bij. Hier staan verhalen in van papa, mama, de opa's en oma's en van Lieke. Natuurlijk ook een woordje van de organisatie en van Denise Blom, die met haar paard een demonstratie gaat geven tijdens de braderie. Daarnaast zeker niet onbelangrijk de bedrijven die sponseren. Mocht je zo'n informatiefolder ook thuis willen ontvangen, dan kun je dat melden op de Super Janske Club (www.superjanske.nl) via de knop contact. Ik heb verder begrepen dat alles zo'n beetje geregeld is. Wij wachten gewoon af en laten het op ons af komen.
Het was vandaag weer zo warm dat het meer een binnen, dan een buitendag was. Eerst hebben we vanmiddag allemaal geslapen, tenminste de kinderen. Lieke sliep op de bank en Meike en ik in bed. Tijdens het slapen van Lieke kon je goed horen dat het niet goed zit bij haar. Ze maakte de raarste geluiden, waarbij papa en mama meteen opmerkte dat als ik zo'n geluiden zou maken ik allang opgenomen zou zijn. Gelukkig heeft Lieke zelf meer weerstand en moet het haar lukken om zelf beter te worden (met een beetje hulp van de antibiotica).
Aan het einde van de dag wilde ik nog even gaan zwemmen. Samen met mama en Meike heb ik lekker een frisse duik genomen. Lieke mocht natuurlijk niet meedoen en moest aan de kant toe staan kijken. Ook heb ik vandaag gezien hoe ziek Lieke is en dat er bij haar getemperatuurd werd en dat ze een pilletje in haar billen kreeg. Tijden het zwemmen vertelde ik dan ook tegen mama: "Ik vind het zielig voor Lieke." Dit was wel weer een uitspraak waar papa en mama stil van werden. Ik hoop maar dat Lieke weer vlug beter is.

Groetjes Janske

• 09 Juli 2010 - 18:37

Hanna En Joost:

Lieve allemaal, vandaag las ik weer de krant en hoor ik ook weer op TV dat het Nederlands voetbalelftal het als team zo goed doet. De spelers hebben wat voor elkaar over, vullen elkaar, respecteren elkaar etc. En ze hebben 2 jaar geleden met elkaar een doel gesteld, wereldkampioen worden en z'n gaan het nog halen ook, is mijn voorspelling. Bij het lezen van alle reisverslagen krijg ik vaak ook dat gevoel. Jullie zijn een team en gaan ervoor. In één woord, geweldig! Liefs, Hanna en Joost.

• 09 Juli 2010 - 19:27

Jens Peperkamp:

Hey Lieve Janske en lieke,meike en paps en mams.

Vanmorgen moetsen wij naar de logopedie. Op de terug weg fietste wij langs de parkeerde auto's op het strabrechtsplein. Mama dacht toen die auto zal toch niet door rijden."
    Maar dat was gelukkig niet het geval. Mama zag dat het jullie pap was en we zwaaie vrolijk naar jullie. Mama dacht al dat ze zag dat alleen Lieke in de auto zat. En had al het vermoede dat ze naar de dokter was geweest. Dat vond Jens meteen heel erg zielig. Nog een ziek kindje bij hun thuis. Was een van zijn uitspraken. En het is maar goed dat de stapvriendjes weer wat post hebben gestuurd.

En zo te zien, is de post goed ontvangen.
    Hebben jullie al aan Leanne gevraagd wat Jantje Beton is?

Lieke heel veel beterschap!!Laat je maar lekker vertroetelen door Zuster Janske en Zuster meike.

Dikke kus van Jens

• 09 Juli 2010 - 20:27

Mechteld:

Tjonge jonge wat een pechvogel, die Lieke. Van harte beterschap, meisje.

Groetjes van ons 4en.

• 09 Juli 2010 - 21:06

L & H Bergmans:

Hoi Hallo Janske,en familie.

Het is zeker niet fijn voor Lieke dat ze nu ziek is met dit warme weer,we wensen haar veel beterschap dat ze weer snel de vrolijke Lieke zal zijn.Wel jammer dat ze niet mee kan gaan op vacantie,komt wel een ander keertje.
    Janske wat kun jij met je uitspraken toch goed uit de hoek komen.
    Beste familie Beks is er nog niet genoeg op jullie pad gekomen,veel sterkte en hou jullie taai.
    groetjes uit Ospel.

• 09 Juli 2010 - 22:28

Tante Angela:

Lieve Lieke,

Heel veel beterschap van ons allemaal en Friesland halen we wel een keertje in.
    Toen ik met jou aan het bellen was kon ik ook goed horen dat je weinig lucht kreeg, dus mijn advies, doe rustig aan.
    Hopelijk kan je vanacht iets beter slapen.

Lieve Janske,

Wat ben je toch een SUPER KANJER, alleen al je uitspraken zijn super.
    Jij wilde natuurlijk ook wel even bellen met mij en vertellen dat Lieke ziek is en pilletjes en drankje moet hebben. Was weer gezellig!

Lieve Meike,

Zorg jij heeeeeel goed voor je grote zussen?!!

Lieve Joke en Ferry,

Veel sterkte bij het verzorgen van de zieken!

Welterusten,

Tante Angela

• 09 Juli 2010 - 22:33

Ome Tan:

Lieve allemaal,

Ben al een tijdje bezig met een regendans maar tot nu nog zonder resultaat.

Misschien als we met zijn alle gaan dansen (heel rustig) dat dan de verkoelende regen komt en we allemaal weer wat meer lucht krijgen.

Want Zondag moeten we natuurlijk weer voldoende lucht hebben om onze jongens van ORANJE toe te juichen.

Slaap wel en beterschap

groetjes

Ome Tan

• 09 Juli 2010 - 22:34

Joli Claes:

ha janske en familie.
    het is zeker zielig voor lieke dat ze zo ziek is, zeker met dit snikhete weer.
    maar ik ga ervan uit janske dat jij net zo goed voor lieke zorgt, als dat zij altijd voor jou zorgt.
    en met zoveel zusterliefde en zorg en de medicijnen gaat ze vast snel beter worden.
    en ze mag vast een andere keer mee naar friesland.
    lieke heel veel beterschap.
    hou vol en zet 'm op.
    dikke kus van ons xxxxxxx

• 09 Juli 2010 - 22:43

Opa Ijsje:

Jah echt zielig voor Lieke , Beterschap meidje

Jah...jullie hebben mij even gemist op de computer,,,,reden.....

Stuk, kapot , helemaal van slag ,,jah en dan is Opa ook afgewerkt met zijn staatjes , en het bijhouden van je ziekenhuis bezoeken en site bezoekers enz enz.. en nu net dat ik van plan was om op 6 juli een overzicht te geven van het afgelopen jaar.

Dat houden jullie van mij tegoed , ik zal proberen er morgen aan te werken , als het toch zo warm is dan maar even lekker koel binnen enne als de tour niet op de TV is.

Wat ik wel weet , want dat had ik ouderwets gewoon opgeschreven in een schrijfblok is de kralenketting !!!

Wie oh wie heeft er gewonnen.....
    Ze zaten er slecht 1 langs , nl 399 hadden ze opgegeven , dus eigelijk precies goed op 6 juli , maar niet on 18.00uur.

Ik heb alleen 1 probleem
    Hoe krijg ik 1 literpak roomijs ongesmolten bij hun.

De Winnaars zijn , oom en tante van Joke n.l.

MAARTEN EN MARIAN.

Misschien dat ik met de scooter met dit weer het ijs kom brengen...enne natuurlijk de hoofdprijs , een kunststuk van Janske.

Gefeliciteerd Maarten en Marian.

Dan hebben wij Ferry Joke en ik besloten om deze keer een extra prijs, ook een kunststuk van Janske te beschikking te stellen aan iemand die opgaf dat Janske wel 10.000 kralen verdiend heeft.
    Heel erg lief van jou Dorry , ook jij krijgt dus een kunststuk van Janske , ze zal in overleg met jou deze persoonlijk komen overhandigen.

Zo en nu maar hopen dat die computer voorlopig niet meer van stuk te brengen is.

Opa ijsje

• 10 Juli 2010 - 05:57

Judith & Ron, Wout:

Hallo allemaal,

Heel veel beterschap, Lieke!

Gefeliciteerd aan alle prijswinnaars!

Enneh, Zet 'm op!

• 10 Juli 2010 - 06:45

DORRY:

HOI ALLEMAAL.
    EERST LIEKE EVEN BETERSCHAP WENSEN, MEISJE JIJ HEBT VETTE PECH ,MAAR JOU FAM, HELPT JOU OOK WEER IN HET ZADEL HOOR .
    EN NU BEDANK IK VOOR DE GROTE EER DAT IK OOK EEN KUNSTWERK VAN ONZE HUMMEL KRIJG DE DAG KAN NIET MEER STUK VET HOOR.
    EN KOM JIJ DIE PRIJS ZELF BRENGEN MEISJE?DAN HEB IK DE KOFFIE KLAAR.

IK BEN ER ERG BLIJ MEE, DAT MEEN IK IUT DE GROND VAN MIJN HART.
    EEN HELE DIKKE VETTE EN NOG EEN EXTRA VOOR DE VETTE PRIJS HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 10 Juli 2010 - 07:56

Gerda:

Hallo Miss Super Janske fideranske,

Heel goed dat jij het rustig aan doet en veel binnen bent. Is waarschijnlijk toch veel koeler dan buiten, bij mij in ieder geval wel.

Lieke, van harte beterschap gewenst meisje, en jij mag vast wel een ander keertje mee naar Friesland.
    Eerst maar goed beter worden, dat is nu belangrijker.
    Laat je maar lekker verwennen en verzorgen door je zusjes, die zijn daar inmiddels heel goed in.

Prijswinnaars, van harte gefeliciteerd en dat ijs zie ik ook niet in vaste vorm aankomen in het noorden van het land. Misschien als het wat koeler wordt.

En Dorry, jij mag binnenkort genieten van een echte "JANSKE" !!!

Hou je taai allemaal en keep it cool.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda

• 10 Juli 2010 - 08:17

Janny:

Hallo Super Janske en Familie,

Als eerste Lieke heel............veel..........beterschap........wat een pech dat je nu niet mee kan naar Friesland, maar ja gezondheid gaat voor, dus snel weer beter
    worden.
    Janske blijf maar lekker binnen spelen daar is de temperatuur waarschijnlijk beter dan binnen, buiten is het hier te warm.
    Heel veel groetjes van ons allemaal,

Fam.Vrienten

• 10 Juli 2010 - 16:24

Marian En Maarten:

Lieve Jankse,

Wouw, we hebben gewonnen!!!
    Een kwestie van optellen, aftrekken, delen, vermenigvuldigen en worteltrekken en dan kom je op 399.
    Helemaal te gek om een kunststuk van jou te krijgen. Daar gingen we voor.

Even voor Opa IJsje:
    Wat betreft het ijs, ja dat wordt inderdaad een groot probleem. Wij wonen dan wel niet helemaal in het noorden maar meer in het westen, voor het ijs maakt dat niet veel uit. Dat komt gesmolten aan.
    Nauurlijk is opa IJsje altijd van harte welkom om bij ons langs te komen(het liefst met paard en wagen), maar voor het ijs hebben we iets anders bedacht.
    We willen het ijs graag schenken aan alle kleinkinderen van opa IJsje. Het is tenslotte hun opa IJsje. Zij mogen met z'n 7-nen de liter verdelen.
    Janske wil jij erop toezien dat het allemaal goed verloopt? Kies zelf maar iets wat jij ook wilt/kan eten.

Voor Lieke: heel veel beterschap. Hoe krijg je nou een longontsteking met dit warme weer.
    Dikke kus voor jullie alle vijf

• 10 Juli 2010 - 16:31

Inge Vd Goor-Bouman:

Lieve Janske,

Wil jij Lieke veel beterschap wensen.

Het is ook veel te droog weer. Ik zal ook een regendansje maken, wie weet...

Nou Lieke, knap maar gauw op. dikke knuffel.

Ik stuur jullie krachtige groetjes toe.

veel liefs Inge.

• 10 Juli 2010 - 17:53

Opa Ijsje:

Nou Janske en de ander 6 kleinkinderen dat is boffen dat Maarten en Marian die literpak ijs aan jullie schenken. Ze zullen er van smullen, enne mocht ik ooit een toertje maken met de auto richting jullie dan kom ik zeker aan , en gaan we alsnog bij een ijszaak , (denk dat die er in Oestgeest of in de buurt ook wel 1 is) met z'n 4-ren een flinke toet ijs nemen.

En..Janske regelt het wel verder met het ijs hier en het kunstwerk van Janske.

Gefeliciteerd .