Aantal kralen - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Aantal kralen - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Aantal kralen

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

08 Juli 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Vannacht was het (in onze ogen) een rustig nachtje. Het enigste wat voorgevallen is, is dat ik om 4.00 uur vannacht mijn luier vol had. En niet alleen mijn luier, maar ook mijn bed. Ik had zoveel en zo dun moeten poepen dat er geen houden aan was. Mama heeft mijn bed verschoond, maar afhalen was genoeg geweest. Ik had toch geen zin meer om in mijn eigen bed te gaan slapen en ben bij papa en mama in bed gekropen. Ook wilde ik nog een kruik voor mijn buik en toen ik die had zijn we weer lekker verder gaan slapen. Het was maar een onderbreking van de nacht van een kleine drie kwartier.
Vanmorgen toen ik wakker werd moest ik wel huilen. Ik had uitgeslapen en toen waren mijn zusjes al naar Joepie en ik had ze niet uitgezwaaid. Papa kwam met het idee om een film van mijn zusjes op te zetten en dan daar naar te zwaaien. Dat vond ik een goed idee en ik was weer stil.
Inmiddels was Karin beneden al aan de gang en haar heb ik dan ook meegeholpen met poetsen en dweilen. Dat gaat ons samen altijd prima af. Voor de rest van de dag heb ik het heel rustig aangedaan en vanwege de hitte ben ik vooral binnnen gebleven. Ik heb televisie gekeken en vanmiddag heb ik meer dan drie uur geslapen. Dat is wel rustig als mijn zusjes er niet zijn en dan voel ik ook geen druk, omdat ik iets zou missen.
Over naar de kralenketting, want die heb ik vandaag wel geteld. De meeste van jullie hebben hoog ingezet. Voor jullie is het ook moeilijk om te weten wanneer je wel of geen kraal krijgt. Bovenaan staat dat het iets speciaals moet zijn en dat je dus niet zomaar overal een kraal voor krijgt. Als ik bijvoorbeeld twee soorten chemo krijg op een dag, dan krijg ik maar 1 kraal. Wat wel raar is, is dat je voor de Dexa-week geen kraal krijgt. Daar ga ik toch een voorstel voor doen om dat toch te gaan invoeren. Het is telkens vijf dagen een heel gevecht. Ook voor de chemo die ik thuis krijg, krijg ik geen kraal. Voor sommige pleisters krijg je wel een kraal en voor andere weer niet. Maakt ook niet uit, want anders had ik nog meer pleisterverwijderkralen en die waren afgelopen week al op in het ziekenhuis. Daarnaast is dinsdag mijn sonde eruit gegaan en die is ook weer ingebracht. Hier krijg ik ook een kraal voor, maar omdat deze na 18.00 uur is ingebracht telt deze niet mee voor het aantal na 1 jaar. De kralen die ik allemaal aan de ketting heb zijn: prikken, meerdere keren prikken, scan/echo/rontgen, beenmergpunctie, lumbaalpunctie, chemotherapie, operatie, sondevoeding, bloedtransfusie, aanprikken lijn, verwijderen pleister, oogdruppelen, vernevelen, katheteriseren, opname, opname IC, spoedopname, opname in isolatie, haarverlies, stamcel oogsten (plasmaferese), een super goede dag, een vreselijke rotdag, verjaardag.
Jullie begrijpen dat ik er van de 1 meer heb dan van de ander. Ik ben tot nu toe bijvoorbeeld maar 1 keer jarig geweest en ook voor haarverlies krijg je maar 1 keer een kraal, ondanks dat ik twee keer haartjes ben verloren. De IC-kraal wilde ik altijd heel graag hebben, omdat ik die mooi vind. Die heb ik nu 1 en daar wil ik dan ook graag bij houden. Maar goed, ik zal jullie niet langer in spanning houden. Het aantal kralen dat er na 1 jaar aan mijn ketting zat was: 397. Opa IJsje zal jullie wel laten weten wie de winnaar is.

Groetjes Janske

• 08 Juli 2010 - 20:16

Oma Hanny En Frans:

Lieve Janske,

Wat heb jij veel kralen............, kun je nagaan wat je al allemaal voor behandelingen gehad hebt. Poeh, poeh!

Fijn dat je vanmiddag lekker wat langer geslapen hebt, dan laad je de batterij ook weer op. Nu hoop ik alleen niet dat je er zó wakker van geworden bent, dat je vannacht een feestje gaat bouwen. Dat is n.l. weer wat minder voor mama en papa.

In ieder geval wensen wij jou én de hele familie een fijne, rustige nacht toe.

Dikke knuffel voor allemaal!!!!!!!!!!!!!

• 08 Juli 2010 - 21:10

Tante Angela:

Hoi Super Janske,

Heb je de kralen helemaal zelf geteld? Nou dan hoef je voorlopig niet naar school dan lig je al ver voor op de andere kinderen van jou leeftijd.
    Wat een boel kralen, het zijn er toch meer dan 1 per dag!!!!
    Eigenlijk moeten mama en papa ook kralen krijgen met name voor onderbroken nachten, bedden verschonen, luiers verschonen, medicijnen geven, sonde inbrengen, jou troosten etc. etc.
    Goed dat je je vandaag zo rustig hebt gehouden!

Een rustige nacht,

Dikke knuffel van tante Angela

• 09 Juli 2010 - 04:17

DORRY:

HOI KRALEN MEISJE.
    JIJ HEBT ER VEEL ,MAAR JIJ ZOU ER NOG VEEL MEER MOETEN HEBBEN, SOMMIGE DINGEN KRIJGEN GEEN KRAAL WAT IK WEL NODIG VIND.
    MAAR HET IS MAAR GOED DAT IK DE KRALEN NIET HOEF UIT TE DELEN.
    DUS NORA IS NOG STEEDSB BIJ JOU, DAT IS MINDER.
    MAAR DE POETS IS GEDAAN MET KARIN DAT IS FIJN,.
    IK ZAG WEER BLOTE VOETJES ,ZIJN DE SPLINTERS WEER ERUIT?????????????
    HOUDEN JULLIE JE GEMAKJE MAAR VANDAAG ,HET WEER IS HEET KNOER HEET.
    TOEN IK GISTEREN DE HOND UITLIET WAS IK BIJNA GESMOLTEN, NOG NET NIET VAN DE HITTE .
    EEN FIJNE DAG ALLEMAAL GEDRAAG JE DRINK VEEL WATER MENSEN,WANT JE BENT
    ZO EEN MUMMIE EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE STERKTE DORRY

• 09 Juli 2010 - 05:52

Judith & Ron, Wout:

Hallo Janske!

Wauw, wat ben jij een goede hulp voor Karin. Dat is toch wel fijn om samen de boel te poetsen.

Die kralen, jeetje, wat een boel.
    Elk kraaltje heeft z'n verhaaltje...

Zet 'm op!

• 09 Juli 2010 - 10:31

Miriam:

Even een berichtje van een voor jullie onbekende. Via Ellen en Heidi ben ik op jullie pagina gekomen en lees ik over Janske's ongelooflijke reis. Ik heb veel respect en bewondering voor jullie allemaal. Het is duidelijk dat Janske en haar familie veel liefde geven en ontvangen. Ik hoop van harte dat de rest van de reis minder zwaar zal zijn!

Groeten, sterkte en heel veel succes uit Kreta,

Miriam van der Hagen
    (Dian en Frank zijn mijn nicht en neef, Jan en Nellie Beks mijn oom en tante)

• 09 Juli 2010 - 11:32

Mechteld:

Hoi lieve allemaal,

Wow wat een boel kralen. Ik ben diep onder de indruk.
    Wie heeft er nu gewonnen?

Het is vandaag weer erg warm. Ik hoop dat je je een beetje kunt vermaken.
    Wellicht met je billen in het water.

Mijn pauze zit er weer op. Doei

Groetjes Mechteld

• 09 Juli 2010 - 12:21

Joli Claes:

ha janske en familie.
    wat een kralen, het zijn er echt veel.
    voor elke kraal een behandeling, petje af hoor.
    en ik zie dat je weer
    geholpen hebt met poetsen
    det zal karin wel fijn gevonden hebben, nu was ze sneller klaar en dat is wel lekker met dit weer.
    ik kreeg net het boekje van braderie janske live in de brievenbus.
    kippevel van de verhaaltjes die erin staan.
    en die laatste foto van jou, die knip ik uit en hang ik op, die vind ik zo mooi.
    als het lukt kom ik ook even naar jou braderie op zondag 28 juli.
    dus misscshien tot dan.
    hou vol en zet 'm op.
    dikke kus van ons xxxxx

• 09 Juli 2010 - 12:23

Joli Claes:

ha janske
    foutje, jouw braderie is natuurlijk op zondag 18 juli.
    wat een domoor ben ik toch.
    doei doei.

• 09 Juli 2010 - 16:30

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Wat een werk heb jij gehad om al je kralen te tellen. En alweer een hele mooie foto.

Ik had het mis want ik zat er ver overheen maar toch, ik vind dat jij alle gokjes wat betreft kralen hebt verdiend, gekregen of niet! Flauw dat ze niet alles meetellen want jij hebt de behandeling wel ondergaan. Maar goed, er kan er maar een winnen.

Blijf genieten van het warme weer met veel zwemplezier en vooral veel rust want dat doet altjd goed.

Ga zo door kleine guit en familie, en voor dit weekend heel veel succes met het oranjegevoell!!!!

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda

• 09 Juli 2010 - 18:51

Cor En Diny.:

Hallo Super Janske

Nou zeg ik heb het weer helemaal mis met het raden van jou kralenketting, maar misschien is er ook een poedelprijs!!!!!.

Wat een mooi boekje hebben ze gemaakt voor Janske braderie, en die verhalen daar kreeg ik kippevel van wat kan er toch veel in een jaar veranderen.
    Janske het is wel en hele mooie foto van jou met je pret oogjes.
    Het boekje leggen wij dicht bij ons in de buurt zodat wij regelmatig naar jou kunnen kijken.

Lieke, wij wensen jou van harte beterschap en hopen dat de medicijnen je vlug beter maken.

Janske, je haartjes beginnen goed te groeien.
    Als je bij Opa ijsje komt laat Opa maar eens voelen op jou kopje hoeveel haar je al hebt,[ inderdaad meer als Opa ijsje] maar dat vind Opa helemaal niet zo erg.
    Lieve familie Beks probeer het wat rustig aan te doen met dit warme weer want het echt puffen geblazen.

Het allerbeste en de lieve groetjes van Ome Cor en Tante Diny van Zesgehuchten een dikke pakkert voor jullie allemaal en Houdoe he.

• 12 Juli 2010 - 17:44

Pascalle:

Hoi Janske,

Wat heb jij al veel kralen zeg. Ik heb er niet zo veel. Helaas waren ze er nog niet toen alles bij mij begon, dus ik mis ongeveer 3 jaar aan mijn ketting.....
    Hoe gaat het met je zus, is ze alweer helemaal beter?

Ik heb nog een tas met petjes/mutsjes en bandana's hier liggen voor jou. We vergeten ze steeds mee te nemen, dom he? Maar je hebt ze nog te goed!

Groetjes,
    Pascalle Geraets en mijn grote zus Ilse en papa en mama.