Het snoezelbos - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Het snoezelbos - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Het snoezelbos

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

07 Juli 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Wat ben ik blij met jullie mooie woorden. Ik had er zelf gisteren geen woorden voor, maar gelukkig vertelde het filmpje van ruim 3 minuten het hele verhaal. Tijd om weer vooruit te kijken, want we moeten gewoon door. Dit valt niet mee, want bij alles wat we doen wordt er toch even gedacht aan vorig jaar. O ja, vorig jaar deden we zus of zo op dit moment. Dit zal nog wel even duren. Toch proberen we weer door te gaan en er voor te zorgen dat we er volgend jaar weer beter voor staan.
Gisteren is de sonde er nog even uit geweest. Op zich weer een noemenswaardige gebeurtenis, want het was voor het eerst dat de sonde eruit moest omdat deze versleten was. Voorheen ging deze eruit vanwege het spugen of iets dergelijks. Nu heeft de sonde er zolang ingezeten dat de aansluiting met het kraantje versleten was. Ik heb ook een paar uurtjes zonder sonde mogen rondlopen en daarom was ik gisteren ontzettend goed gemutst. Ook het inbrengen van de sonde ging weer goed. Het is een echte familiegebeurtenis. Meike, Lieke en papa doen hand- en spandiensten en mama brengt de sonde bij mij in.
Gisteren ben ik maar goed gaan slapen, want papa en mama wilde natuurlijk het voetbal zien en dat heb ik ze ook gegund. Ik lag lekker te slapen op het moment dat Nederland ervoor zorgde dat ze in de finale van het WK staan. Super prestatie is dat natuurlijk. We gaan er zondag dan ook een echt WK-feest van maken.
Vandaag heb ik samen met Meike en Leanne iets heel leuks gedaan. Nadat we in het speeltuintje in de straat hadden gespeeld, zijn we naar het snoezelbos van Kempenhaeghe geweest. Het is daar echt kei gaaf. Het snoezelbos is een echt belevingsbos. Eerst zijn we naar de dieren gegaan en daarna het bos in. Er waren veel planten met de mooiste kleuren en de lekkerste geuren. Een bruggetje om overheen te lopen en ook verschillende soorten ondergrond om overheen te lopen. Een lekkere ligschommel en diverse doorgangen, waar je door de plantjes moest lopen. Het was heel leuk en Meike en ik hebben genoten. Leanne volgens mij ook wel.
Vanmiddag heb ik lekker een dutje gedaan en daarna hebben we nog lekker in de tuin gespeeld. Nu lig ik weer te slapen. Mijn nacht is al onderbroken vanwege een poepje, maar deze is er nu uit, dus ik hoop nu tot morgenvroeg te slapen.

Groetjes Janske

• 07 Juli 2010 - 22:31

Joli Claes:

ha janske en familie
    jij hebt vandaag weer een heerlijke dag gahad zo aan de foto's te zien.
    en evan zonder sonde was ook wel even lekker denk ik.
    wat fijn dat mama de nieuwe sonde in kan brengen, en dat je daarvoor niet naar een dokter hoeft. mama's zijn nou eenmaal superwezens, [papa's ook hoor].
    nu lekker slapen want morgen is het weer zwembadjesweer.
    welterusten.
    hou vol en zet 'm op.
    dikke kus van ons.xxxxxxx

• 08 Juli 2010 - 04:45

DORRY:

HOI WERELDWONDER EN DE REST VAN DE CLUB.
    MEISJE WAT EEN FIJNE DAG WAT HEB JIJ LEUKE DINGEN GEDAAN.
    DE FOTO'S WEER SUPER BETER GESLAPEN WAT WIL JE NOG MEER?
    JA BETER WORDEN DAT SNAP IK ,MAAR DAT GAAT OOK LUKKEN HOOR HUMMEL.
    EN DAN EEN VERSLETEN SONDE,DAT HAD JE EEN PAKWEG MAAND GELEDEN NOG ECHT NIET KUNNEN DROMEN, EN NU IS HET WERKELIJKHEID VET HOOR.
    MAAR DEXA HEEFT JOU WEER VERLATEN EN DAN GAAT HET ALTIJD BETER DUS MAAK DAAR GEBRUIK VAN, EN KLIM FLINK OP DE BERG.
    EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE EEN FIJNE DAG ALLEMAAL DORRY

• 08 Juli 2010 - 06:44

Judith & Ron, Wout:

Goedemorgen Janske!

Wat een mooi verhaal en geweldige foto's!
    Dat ziet er echt enorm gezellig uit!

We schrokken wel even van dat enorme konijn in beeld.
    Wout vroeg, Wa da voor bees?
    Toen we zeiden dat het een konijn was keek hij ons aan op zo'n manier van, ja, dat geloof je zelf, maar ikke nie!

Dat oranje-feest klinkt heel goed. Geniet!

Zet 'm op!!

• 08 Juli 2010 - 06:52

Fam Van Gaal :

Hey Janske

Wat heb jij gister toch een leuke dag gehad. Laten we het zo zeggen dat denken wij bij het zien van de foto's.
    Hopelijk hebben jullie vannacht goed geslapen zodat jullie vandaag weer lekker met water kunnen spelen. Misschien papa een beetje nat maken?? Of is mama weer aan de beurt
    Een fijne dag
    X Renske Gijs en Nicole

• 08 Juli 2010 - 06:56

Tante Angela:

Hoi Super Janske,

Gaaf dat snoezelbos, ben zelfs een beetje jaloers dat ik niet mee mocht.
    En dan even zonder sonde is natuurlijk ook heel fijn en wat heb je toch een SUPER moeder die gewoon zelf zo'n sonde in kan brengen. Dat is KEI fijn.
    Vandaag wordt (is) weer een hele warme dag dus probeer het een beetje koel te houden, en op tijd een beetje te slapen.
    Ik moest jullie ook allemaal de groetjes doen van Bart, Sietske, Rens en ome Tan.

Groetjes van tante Angela

• 08 Juli 2010 - 07:03

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

Wat een mooi koppie zo zonder sonde.

Groetjes uit Leende

• 08 Juli 2010 - 08:04

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Wat sta jij er weer guitig op met jouw zusjes. Lijkt mij ook leuk zo'n snoezelbos.

Geniet van het heerlijke weer en hou je taai kleine guit en familie.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda

• 08 Juli 2010 - 09:30

Ellen:

Hallo Super Janske!

Wat een leuke foto's zeg in het snoezelbos. Dat zal inderdaad heel erg gaaf zijn geweest! Lekker genieten daar met je kleine zusje.

Dat ziet er trouwens goed uit, een koppie zonder sonde. Leuke foto hoor!

Nou, geniet lekker van het weer vandaag en hou je taai!

Liefs

• 08 Juli 2010 - 11:16

Nikki En Jannie:

hey super janske

wat fijn dat die sonde er even uit mocht.

Meike heeft vandaag veel onder de spoeier gestaan bij joepie want wat is het weer warm weer.

Hoop dat je vandaag ook nog even in een zwembadje kan zitten.

dikke kus vanuit joepie

• 08 Juli 2010 - 16:26

Wijnand En Janneke:

Dag lieve Janske,

Hopelijk heb je na het poepje nog lekker geslapen en gedroomd over het snoezelbos. Heb jij ook la tijd gehad om je kralen te tellen. Het zijn er natuiurlijk ook zo veel. Misschien hebben we de uitslag wel gemist. Met dit weer kan een kilo ijs er wel in.

Groeten en een kus van Wijnand en Janneke

PS wij dachten 1000 kralen!