Bloedwaarden van een Leukemiepatient - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Bloedwaarden van een Leukemiepatient - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Bloedwaarden van een Leukemiepatient

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

23 Juni 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Helaas hield het beetje eten wat ik gedaan had niet lang stand. Ik had mijn stukje nog niet op de site staan of ik moest weer eens spugen. En het was weer eens spugen voor een goeie. Gelukkig had mama een spuugzakje gepakt en geen spuugbakje, want dat was vast te klein geweest. Papa en mama heb ik wel weer heel trots gemaakt. Ik heb ze eerst geroepen via de babyfoon. Toen kon mama dus nog het spuugzakje pakken en toen spuugde ik pas. Dat scheelt toch een hoop ellende en opruimwerkzaamheden. Daarna kon ik niet meer slapen en ben alvast bij papa en mama in bed gaan liggen. Ook daar kon ik niet alleen slapen, maar toen mama ook naar bed ging heb ik haar hand gepakt en zo zijn we samen in slaap gevallen. Totdat papa naar bed kwam, want toen werd ik weer wakker. We hebben nog een boekje gelezen en ook tutje en puppy hebben meegelezen. Na een poosje gelezen te hebben zijn we toch echt gaan slapen en dat lukte mij toen ook goed.
Vanmorgen heb ik weer lekker met Leanne en Meike gespeeld. Papa en mama moesten allebei weg. Mama is weer naar de fysio geweest waar haar rug gekraakt is. Het zit nu wel lekker los zegt ze. Daarna had ze nog een afspraak op school met de juffrouw en een ambulant begeleider. Er is in ieder geval afgesproken dat ik vanaf 16 september onderwijs ga krijgen. Hoeveel, waar en hoe wordt nader bepaald.
's Middags heeft Joran nog bij ons gespeeld. Het grootste gedeelte daarvan heb ik geslapen en Lieke en Joran hebben fijn in en rond de zwembadjes gespeeld. Het zag er heel gezellig uit, maar omdat ik nog steeds het slangetje aan mijn buik heb mocht ik niet in het zwembadje. Ik heb natuurlijk nog wel even mijn voetjes nat gemaakt en ben even stiekem op mijn billen in het water gaan zitten. Dat was wel een aangename verkoeling evenals het ijsje dat ik helemaal heb opgegeten. Vanavond heb ik nog even met papa gevoetbald.
Vandaag is dan voor mij ook een topdag. Morgen krijg ik weer Erwinia en zal mijn eetlust en energie weer minder zijn. Maandag start de Dexa, dus we hebben vandaag maar extra genoten van mijn fitheid.
Dan even over mijn bloedwaarden, want daar wil ik het al een hele tijd over hebben. Uiteraard krijgen wij telkens de uitslagen van het bloedonderzoek en worden die bij ons keurig in de computer gezet en worden er grafiekjes van gemaakt. Bij deze wil ik jullie dan laten zien wat de schommelingen in mijn bloedwaarden afgelopen jaar zijn geweest. Bij jullie, als alles goed is, zijn deze bloedwaarden redelijk stabiel met een kleine schommeling in de leucocyten als jullie een aanval van een virus of bacterie moeten verwerken. Bij mij wordt het beenmerg door de chemotherapie steeds onderdrukt. Telkens doet mijn beenmerg dan zijn best om de waarden toch weer op nivo te brengen. Dan gaat er weer een chemokuur overheen. En zo gaan we nog een jaar door.....
Dan nog even een oproep namens de organisatie van de Braderie: Janske Live. Deze is op 18 juli van 11.00 tot 17.00 uur op de Burg. Krollaan 62a in Helmond. Er is live muziek aanwezig en er zullen diverse demonstratie plaatsvinden. Nu is er de vraag van de organisatie of er nog kinderen zijn die slingers willen maken ter aankleding van de dag. Alles is welkom. Je kunt dit individueel doen of met je klas, school of kinderdagverblijf. De slingers kun je afgeven bij opa IJsje en oma Tumtum en zij zullen er dan voor zorgen dat het op de juiste plaats terecht komt. Alvast bedankt voor jullie medewerking.

Groetjes Janske

Groetjes Janske

• 23 Juni 2010 - 19:49

H & H & I:

Hoi SUPER Janske,

Bedankt voor de grafieken, dat zegt ons leken meer dan cijfers.

Gelukkig heb je vandaag een goede dag gehad en heb je ook nog lekker kunnen spelen.

Wel jammer dat je weer hebt moeten spugen, maar zoals wij uit het verhaaltje op kunnen maken is het vandaag weer goed gegaan.

Fijn Janske dat papa en mama hebben kunnen regelen dat je naar school toe kan in september. Eerlijk gezegd vinden wij dat ook wel heel spannend want zoals iedereen wel herkent heerst er op de scholen bijna altijd iets. Maar jullie en de oncoloog weten precies wat goed voor jou Janske is, dus daar hebben wij alle vertrouwen in. En het is voor jou Janske natuurlijk heel goed en fijn om naar school te kunnen gaan.

Veel succes morgen en slaap lekker.

Dikke knuffels en kusjes ome Hans, tante Hariètte en Imke XXX

• 23 Juni 2010 - 19:55

Janske Beks:

Meteen even iets recht zetten. Door de hoge infectiedruk is het niet zeker dat ik naar school toe kan en mag. Daarnaast zal ik ook niet altijd kunnen i.v.m. mijn conditie. Nu is er vandaag afgesproken dat ik onderwijs ga krijgen. Dit kan ook thuis of in het ziekenhuis zijn.

• 23 Juni 2010 - 20:40

Mechteld:

Hoi Kanjer,

Wow wat een kleurrijk lijnenspel. Maar net zo schommelachtig als de schommel in jullie tuin waar jij zo graag op zit.
    Die klemvaste bal is echt supergoed. Daar kunnen ze op het wk nog wat van leren.
    Spannend hoe dat onderwijs in een passend jasje wordt gestoken voor jou. Maar we wachten rustig af. Zo ook Amber, hoewel ze niet kan wachten snappen wij wel dat onnodige risico's nemen geen optie is. Want als er weer wat mis is, is het niet leuk om te zeggen: had ik maar....
    Dus, we horen wel hoe het zal gaan.
    Wij wensen jullie een rustige nacht en veel plezier met voetbal morgen. Ik blijf thuis, zodat de dames optijd naar bed kunnen.

Dikke knuffel van ons 4en

• 23 Juni 2010 - 20:56

Opa Ijsje:

Nou Janske wat heb ik genoten van jou en meike toen ik de trailer terug bracht.
    Jullie beide in de auto en dan.
    plopper de plop....

Er zit een Gat in mijn Dak

Heet Heet Heet de kabouterpap is Heet

Jij praat te veel jij praat te veel

en de kabouterdans.

Allemaal topliedjes van de CD. en wat zongen jullie hard mee het was geweldig , de auto schudde heen en weer.

Net zo hard als jou grafiek..

nou de groetjes van Opa en natuurlijk ook van Oma .

Plopperdeplopperdeplop. goed slapen he.

• 24 Juni 2010 - 04:42

Dorry:

HOI JANSKE PLUS DE REST'
    OPEENS BEN IK ALLES KWIJT EN IK DEED NIKS WAT NIET HOORDE .
    WAT EEN BLOEDWAARDE EN DAN OOK NOG OVERGEVEN EEN IJSJE ETEN DE VERHALEN OVERS CHOOL,AL MET AL EEN HELE DRUKKE DAG.
    MAAR TEGEN DE TIJD DAT JIJ NAAR SCHOOL GAAT ZIJN WE AL WEER EEN END VERDER EN ZE ZOEKEN ECHT WEL WAT HET BESTE VOOR JOU IS.
    SAMIJN MELDEN DAT ER IN DE BOMEN PRINSESSEN RUPSEN ZATEN, DEZE OMA HAD HET SNEL DOOR DUS ZEI IK PROCCESIERUPSEN, NEE OMA PRINSESSEN RUPSEN ZE HAD HET ZELF GEHOORD EN IK NIET JE KREEG ER EEN MEGA BUL TVAN OP JE ARM EN ZE WAREN OOK VERGIFTIG VERTELDE ZE .WAT EEN UITSPRAAK HEERLIJK DIE OGEN DAT WAS NIET NIKS ALS JE ZO IETS HOORDE ALS JE VIER JAAR BENT EEN MOORDZAAK IS DAAR NIKS BIJ. EEN FIJNE DAG ALLEMAAL ,EN EEN FIJNE ORANGE AVOND.
    OOK NOG EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 24 Juni 2010 - 07:34

Oma Hanny En Frans:

Lieve Janske,

Wat aandoenlijk om je zo samen met je moeder te zien slapen. Volgens mij waren jullie allebei doodmoe.

Bedankt voor de grafiekjes. Zo wordt het ons ook een beetje duidelijk wat er aan de hand is. Té veel moeilijke benamingen en woorden, waardoor het voor ons erg onoverzichtelijk is.

Lieve schat, geniet lekker van het zonnetje buiten en hou je haaks voor de komende week als het Dexa-draakje weer probeert je de baas te worden.

Dikke knuffel,
    oma Hanny en Frans

• 24 Juni 2010 - 08:13

Lambert En Tineke:

Hallo Janske,

Wat een knappe grafieken, helemaal duidelijk!!

Ik hoop dat je vandaag ná Nijmegen toch ook nog tijd hebt om je voetjes en billen af te laten koelen in het zwembadje, want het wordt wéér een warm dagje.

Veel succes vandaag én voor volgende week als je het dexa-draakje weer op visite krijgt!!

Lieve groetjes uit Hilversum

• 24 Juni 2010 - 08:13

Lambert En Tineke:

Hallo Janske,

Wat een knappe grafieken, helemaal duidelijk!!

Lieve groetjes uit Hilversum

• 24 Juni 2010 - 12:37

Tante Angela:

Hoi lieverd,

Wat een ontroerende foto van jou en mama hand in hand slapend.
    De grafieken geven veel duidelijkheid, goed dat papa zo goed met grafieken is.
    En ik denk dat Barry er een pupil bij heeft om keeperstraining te geven.
    Ik zit momenteel peentjes te zweten achter de computer want het is erg druk en volgende week ga ik met Bart mee op kamp en moet er van te voren natuurlijk weer een boel werk af zijn. Maar we klagen niet hoor!!
    Hopelijk verloopt alles voorspoedig (of misschien is het al voorspoeidig verlopen) in Nijmegen.
    Hou je maar lekker rustig want het is veel te warm om je druk te maken. En af en toe met de voetjes in het water is natuurlijk wel erg lekker.

Heel veel lieve groetjes van tante Angela

• 24 Juni 2010 - 13:13

Inge Vd Goor-Bouman:

Hoi Lieve Janske,

Wat een schone slaapsters heeft die papa van jou in huis. Ik snap best dat hij daar een foto van maakt. Hoe kan het ook anders; Een super Janske, heeft natuurlijk ook een SUPER MAMA EN PAPA. Misschien is het een idee om daar ook een club voor op te zetten. Bijv. De super MAPA club.
    Nu geef ik nog maar even complimentjes aan papa en mama, via jouw reisverslag, dat vind je toch wel goed he?

Ik, moeder van twee kinderen, heb grote bijwondering voor jou mama. Je boft echt met zoveel liefde.
    Nu hebben veel vaders en moeders wel veel liefde voor hun kinderen (dat hoop ik tenminste), maar bij jullie is er toch wel iets bijzonders aan de hand. Maar dat wist jij natuurlijk al lang. Anders had je vast wel een paar andere uitgezocht.

Ik snap trouwens best dat jij het allemaal kotsbeu en spugzat bent, het is natuurlijk helemaal super dat dit nog eens aankondigd. Blijf trots op jezelf!
    Over trots gesproken...
    Foxy zal ook trots op je goede keephouding zijn.

Succes weer vandaag, knuf....

ps: mooie gemaakte grafieken, knap hoor!
    Het is bijna een inspiratie voor vlaggetjes versiering.

groetjes Inge

• 24 Juni 2010 - 17:32

Judith & Ron, Wout:

Geweldig, zo'n topdag!
    Dat daar mooie foto's van komen dat kunnen we wel zien.
    Op de grafieken kun je mooi zien dat er niets zeker is in jouw leventje op dit moment; behalve het meest belangrijke; je thuis. Dat zien we dan weer op de andere plaatjes..

Zet 'm op!

ps, even een vraagje over de vlaggetjes; we gaan uiteraard deze opdracht met veel liefde en plezier uitvoeren...
    Mogen we de vlaggetjes ook opsturen naar Opa en Oma? Misschien is het adres te vermelden? (of te mailen)
    Dank je wel!

• 24 Juni 2010 - 18:12

Cor En Diny.:

Hallo Super Janske.

Nou nou Janske wat een grafieken zeg ze schommelen wel erg op en neer, maar zo krijgen wij in iedergeval een beter overzicht wat er allemaal met jou lijfje aan de hand is.

Janske en in September krijg je les of het nou op school is of thuis of misschien wel in het ziekenhuis het zal voor jou wel heel spannend worden.
    Vervelend dat je hebt moeten spugen en als het spugen over is begin je zomaar een ijsje te eten dapper hoor Janske.

Wij gaan er vanuit dat het vandaag goed met je is gegaan in het ziekenhuis en dat het draakje weer niet bij jou zal komen Janske stuur het draakje weg en wordt maar heel boos en mopper maar flink tegen het draakje dan zal hij niet meer bij jou in buurt durven te komen.

Voor straks wensen wij jullie een fijne en rustige nacht slaap lekker allemaal.
    De lieve groetjes van Ome Cor en Tante Diny knuffels en Houdoe he.

• 24 Juni 2010 - 21:56

Joli Claes:

ha janske en familie
    duidelijke taal, die grafieken, nu weten we waar we over praten.
    en wat lief, hand in hand slapen.
    maak je niet te druk om die dexadraak van volgende week, misschien vind ie het veelste warm om vervelend te doen.
    hou vol en zet 'm op.
    dikke kus van ons xxxxxxx

• 25 Juni 2010 - 04:11

DORRY:

GOEDE MORGEN NEDERLAND.
    GEEN NIEUWE BERICHTEN?TOCH NIKS ERGS AAN DE HAND.?
    GISTEREN NAAR NIJMEGEN GEWEEST EN DAN WEET JE HET MAAR NOOIT,IK HOOP WEL DAT JIJ GEWOON IN DE HEIPOLDER BENT.
    HET WEER VOOR VANDAAG ERG WARM DUS GENIETEN JANSKE.
    VERDER GAAT HET REDELIJK HOOP IK MAAR MET DAT NIEUW SPUL ER BIJ ,OF JIJ KENT DAT SPUL AL WEL MAAR DEXA KAN ZO KLIEREN ,EN VAN DE ERWINASE KAN JIJ OOK VELE REACTIES KRIJGEN, MAAR JIJ HEBT HET NODIG OM BETER TE WORDEN MEISJE.
    EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE EEN FIJNE DAG ALLEMAAL,HAAL VANDAAG MAAR EEN FRIETJE ,HET IS VEEL TE WARM OM TE KOKEN DORRY. MIJN KRALEN AANTAL IS 10.000 OP 30 -7 IK HEB HET OVER DIE JIJ VERDIENDE ,DUS ZIT IK ALTIJD GOED .
    WANT NIEMAND KAN ZEGGEN DAT DIT NIET KLOPT IK ZAG EVEN HET LICHT DUS BINGO PRIJS