Dreamnight at the zoo - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Dreamnight at the zoo - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Dreamnight at the zoo

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

04 Juni 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Vandaag weer een heel dubbel verhaal. Het eerste gedeelte gaat over mij in het ziekenhuis. Dit om Chemo Kaspers te halen. Het tweede gedeelte gaat over Dreamnight at the zoo.
Vanmorgen moesten we weer op tijd weg. Nadat we Lieke en Meike bij Joepie hadden afgezet moesten wij meteen door naar het Nijmegen ziekenhuis. Daar werd eerst bloed afgenomen via de PAC. Dit omdat we mijn ammoniakwaarde moesten weten voor te starten met de Erwinase. Daarnaast moesten we het bloedbeeld weten om te kijken of de 6-MP weer gestart kon worden. Ook hebben we natuurlijk uitgebreid met Janneke gesproken over afgelopen week. De gevaren van de waterpokken, het mogelijk te voorkomen en hoe dit in September gaat als ik ook naar school ga. Het belangrijkste hierin is dat wij van iedereen de volledige medewerking moeten vragen. Als iemand ziet dat zijn of haar dochter of zoon waterpokken/blaasjes heeft en ze vermoeden dat er een direct of indirect contact met Janske is geweest, dan is het belangrijk dat zij mijn papa en mama direct waarschuwen. Al is het midden in de nacht. Dan kunnen papa en mama dit kortsluiten met Nijmegen en kan er, liever een keer te veel dan te weinig, gestart worden met medicijnen die mij moeten helpen om de waterpokken te overleven.
Janneke heeft mij nog een keer nagekeken en voorlopig is dit voor het laatst. Omdat we nu hopen een vast kuurschema te gaan draaien en de planning gemaakt is, blijkt dat we telkens op dagen komen waarop Janneke geen poli draait. Dit vinden wij bijzonder spijtig, want wij konden het heel goed met Janneke vinden. Als bedankje heb ik voor haar een mooi kunstwerk gemaakt. Nu wordt "onze" nurse practitioner Vivian en gelukkig kunnen we het ook prima met haar vinden.
De uitslag van de ammoniak was inmiddels binnen, dus er kon gestart worden met de Erwinase. Of toch niet..... Eerst moesten alle controles uitgevoerd worden en het bleek dat mijn bloeddruk ontzettend laag was. Na overleg kon er toch begonnen worden met de Erwinase. Wel moest mijn bloeddruk goed in de gaten gehouden worden. Vandaag heb ik wederom een record gevestigd. Mijn bloeddruk is meer dan 10 keer gemeten tijdens 1 gift chemo. De bloeddruk bleef laag en telkens moest er aan beide armen gemeten worden. Toen de Erwinase erin zat moest er nog een dokter bijkomen om alle waardes te bepalen en een beslissing te nemen. Ik heb mijn bloeddruk vlug uit de spaarstand gehaald en net voldoende op laten lopen zodat ik mee naar huis kon.
Vandaag moest ik wel mee naar huis, want papa en mama hadden verteld dat er een verrassing voor ons thuis was. Na het eten zouden we nog weggaan. Een paar maanden geleden kregen we een uitnodiging van de VOKK om deel te nemen aan "Dreamnight at the zoo". Dit houdt in dat er zeer veel dierentuinen over de hele wereld 1 avond per jaar gratis hun poorten openen voor chronisch zieke en gehandicapte kinderen en hun familieleden. Nou, ik moet jullie bekennen, ze openen niet alleen hun poorten, maar ze leggen ons ook nog eens in de watten. Zo kregen we allemaal wat te eten en drinken en we kregen ook nog kadootjes toen we naar huis gingen. Als dat geen verwennerij is. En dat was nog niet alles, want wij zijn dus naar Dierenrijk Europa geweest. Op het moment dat wij binnenkwamen werden wij opgewacht door Diego, het neefje van Dora. Ze waren de sleutel van het nachthok van de olifanten kwijt en deze lag in een huisje met een slot erop. Dit was een cijferslot en het was aan ons om Diego te helpen om de cijfers van dit cijferslot te achterhalen. We kregen briefjes mee met allemaal vragen en elk antwoord was weer verbonden met een cijfer. Vragen die we kregen waren onder andere: "Hoeveel olifanten heeft Dierenrijk Europa?" en "Heeft een zeehond snorharen?". Als we de route volgden konden we de antwoorden bij de dieren zelf vinden door de olifanten te tellen en goed te kijken naar de zeehonden. Alle cijfers waren gevonden en het was inderdaad de goede code. De sleutel van het nachtverblijf van de olifanten was gevonden en dus moesten we met zijn alle naar de olifanten. Door met zijn alle af te tellen van 10 naar 0 ging het nachtverblijf open en gingen de olifanten naar bed. Wij nog niet, wij hebben nog even gespeeld en in de draaimolen gezeten. Uiteindelijk was het half 10 voor we daar vertrokken. Uiteraard moeten wij dan voor de hygiene nog allemaal onder de douche. Natuurlijk waren we heel moe, dus dat vonden we helemaal niet leuk meer. Toch hebben we het er graag voor over gehad, na zo'n prachtige avond in de dierentuin.

Groetjes Janske

• 04 Juni 2010 - 22:13

Oma Hanny En Frans:

Lieve Janske,

Wij vinden het erg knap van je dat je je bloeddruk op peil hebt gekregen. Jij wist zeker wat je nog te goed had???
    Hoe deed je dit eigenlijk?

We zien wel dat het Dierenrijk al weer een succes is geweest. Heerlijk, dit gunnen we jullie van harte. Ook de foto's zijn weer heel erg leuk.

Lieve schatten, we hopen dat er nog vele momenten komen dat jullie kunnen genieten!

Slaap lekker en een dikke knuffel
    oma Hanny en opa Frans

• 04 Juni 2010 - 22:20

Joli Claes:

ha janske en familie
    eerst een dagje nijmegen, wat altijd toch een beetje spannend is.
    wat goed van jou dat jij je bloeddruk kunt sturen, zodat je toch naar huis mocht.
    en dan een spannende tocht door de dierentuin, s'avonds nog wel na sluitingstijd, dat moet wel heel bijzonder zijn.
    en er zijn weer prachtige foto's genomen.
    en natuurlijk ben je moe na zo'n lange spannende dag.
    even lekker douchen, en ik neem aan dat jullie nu lekker liggen te slapen.
    dus welterusten en sweet dreams.
    hou vol en zet 'm op
    dikke kus van ons xxxxxxx

• 04 Juni 2010 - 23:25

Ineke En Peter:

Fijn Janske, dat je die bloeddruk nog net op tijd op peil hebt gekregen. Anders had je toch wel een heel leuke avond moeten missen. We wensen jullie nog veel van die leuke gebeurtenissen toe.
    Liefs van ons

• 05 Juni 2010 - 01:17

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Dat heb jij weer grweldig gedaan, die bloeddruk even op een goed genoeg peil brengen zodat je weer naar huis kan.
    En waarom is mij helemaal duidelijk.
    Leuk, zo'n avond in Dierenrijk met z'n allen.

Voor nu een heel fijn weekend met z'n allen en slaap lekker en geniet van het heerlijke weer.

Hou je taai kleine guit en familie.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda

• 05 Juni 2010 - 07:10

DORRY:

HOI FAM BEKS EN AANHANG.
    WAT EEN VETTE FOTO'S IN HET DIERENRIJK GAAF OM DAAR ROND TE KIJKEN.
    JANSKE IK MAIL DIKWIJLS DAT JIJ EEN WERELDWONDER BENT, MAAR NU HEB JIJ BEWEZEN DAT IK GELIJK HEB,
    JIJ BEWERKT JOU LAGE BLOEDDRUK, EN DAT IS TOCH WONDERBAARLIJK ,HET GAAT LUKKEN HOOR HUMMEL.
    WAT HEERLIJK ZO'NVERWENAVOND IN HET DIERENRIJK HEEL COOL, EN VET .
    GENIET NOG MAAR VAN HET MOOIE WEER ,HET GAAT WEER AF,IN DE POLDER IS HET GEZELLIG WIJ ZATEN GISTEREN OOK BIUTEN BIJ ANK EN BEN ,EN GENOTEN VAN DE HEIKREKELS DIE POLDERDEN HUN LIED DAG LEKKER JONG EN ZUSJES EN FAM EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 05 Juni 2010 - 08:24

Anke En Amber:

Wat een grote beloning na zo'n spannende dag. Dat is echt VET. Wij vinden het cool dat Janske op de kabelbaan durft. Gelukkig werkte het weer goed mee. Even dachten we dat Joke er niet bij was, maar daar was ze toch ook op de foto. We zien dat julie genoten hebben en dat is terecht.
    Wij hebben op school ook genoten van de Filipijnenactie. We zijn benieuwd hoeveel geld we hebben verdiend voor de goede doelen.
    Nu gaan we heerlijk genieten van het weer.

Groetjes Anke en Amber
    (en papa en mama)

• 05 Juni 2010 - 11:18

Judith & Ron, Wout:

Wat een goed verhaal, Janske!
    Even de spanning opbouwen, aan het eind een inhaalslag en dan als klapstuk een verrassing!
    We zien ook op de foto van het kaartje leggen met papa dat je al helemaal WK-ready bent in je oranje jurkje en met je oranje beker!

Zet 'm op!

• 05 Juni 2010 - 20:14

Cor En Diny.:

Hallo Super Janske en Familie.

Nou nou dat was me het dagje wel gisteren [4 Juni], eerst al vroeg naar Nijmegen voor onderzoek en je chemo maar eerst moest ook nog eens je bloeddruk omhoog zo Janske dat heb je goed voor elkaar gekregen zodat jij toch je chemo mocht krijgen.

Daarna naar Dierenrijk Europa en nog wel 's avonds! waar jullie de opdracht heel goed hebben gedaan.

Beste familie Beks, morgen is het voor de familie Beks een bijzondere dag want dan is onze Frans [de benjamin van onze familie jarig] en jawel dan gaat ook hij van Drees trekken dus AOW.

Zelf zegt hij alijd ik ben de jongste van de familie maar ook de knapste nou dat laten wij zo maar als hij daar gelukkig mee is mag dat van ons zo wel blijven.

Liek, Janske en Meike wat hebben jullie toch weer leuke foto's echt om van te genieten.
    Drie kleine kleutertjes zaten op een wip op een mooie zomeravond in Dierenrijk Europa in Juni.

Wij willen jullie een fijn en gezellig weekend wensen en het allerbeste.
    Heel veel lieve groetjes van Ome Cor en Tante Diny. Houdoe he.