Léon 6 keer naar de top - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Léon 6 keer naar de top - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Léon 6 keer naar de top

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

03 Juni 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Omdat het gelukkig weer goed met me gaat kan ik het vandaag ook echt aandacht besteden aan mensen die het verdienen. Vandaag stonden er namelijk heel veel mensen klaar in Frankrijk om de Alpe d'Huez op te fietsen. En niet zo maar, nee, om geld in te zamelen voor het KWF. Dat dat gelukt is blijkt wel uit de tussenstand van gisteren. Dit is het persbericht van vanochtend van Alpe d'Huzes:

Alpe d’Huez - Frankrijk, 3 juni – De fietsactie Alpe d’HuZes 2010 heeft een nieuw recordbedrag van 10.132.938,26 Euro opgehaald voor KWF Kankerbestrijding. Hiermee is de doelstelling om dit jaar 10 miljoen te benaderen, bereikt. Op 3 juni gaat het recordaantal van 2.686 wielrenners uit het gehele land de uitdaging aan om één tot zes keer de Franse alp te beklimmen voor dit goede doel. Vorig jaar bracht deze Alpe d’HuZes actie bijna 6 miljoen euro op. Het geld gaat voor 100% naar kankeronderzoek. Verschillende bekende Nederlanders doen mee aan de actie.

Onze bekende Nederlander is natuurlijk Léon van Aubel. Vol spanning hebben wij hem dan ook de hele dag gevolgd. Via internet konden wij zijn vorderingen bijhouden. Via een webcam boven aan de berg hebben we hem zelfs voorbij zien komen. Daarnaast hebben we veel contact gehad via SMS-jes en telefoontjes. Vanmorgen om 5.00 uur werd het eerste SMS-je verstuurd om hem veel succes te wensen. Nadat Lieke naar school was gebracht en we op de computer gingen kijken bleek het dat hij al aan zijn derde klim was begonnen. Ook reed hij in een constant tempo omhoog. De eerst beklimming was even aftasten. De derde beklimming reed hij het snelst. Hij was van de voet naar de top gereden in 1 uur 11 minuten en 30 seconden. En dit met al twee beklimmingen in de benen. Hij was halverwege en had er dus nog drie te gaan. Loodzwaar is dat. Het werd natuurlijk ook warmer op de berg. Toch hield Léon goed vol. Na elke beklimming hadden we telefonisch contact. Na de vierde beklimming hebben Lieke, Meike en ik hem moed ingezongen met: "Hup Léon, Hup Léon".
We hoorden aan zijn stem dat dit een positieve impuls was en vanaf dat moment wisten we zeker dat hij de overige twee beklimmingen ook zou halen. Hoe zwaar het ook zou zijn.
Na de vijfde beklimming kwam nog het advies dat hij moest genieten van de zesde beklimming. Dat heeft hij proberen te doen. Toch is dat natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan als je al 5 beklimmingen in je benen hebt zitten. Hij heeft de beklimming op zijn gemak gedaan en heeft de berg nog eens goed in zich opgenomen. Waarom? Omdat hij na afloop tegen ons zei: "Dit nooit meer." Wij zijn in ieder geval super trots op hem en hebben hem dan ook nog toegezongen met: "Léon is ok, ole, ole". Vannacht slaapt hij nog in zijn tentje en morgen komt hij weer richting Heeze. Zaterdag zal hij bij ons weer een bakkie komen doen. Voor wie er interesse in heeft hieronder een aantal statistieken.

Statistieken voor startnr : info Naam : Leon van Aubel Chipnummer : BA67094

Klim Start Aankomst Klim tijd

1 05:25:48 06:52:02 01:26:13
2 07:16:49 08:31:50 01:15:01
3 09:17:00 10:28:31 01:11:30
4 11:26:43 12:40:52 01:14:08
5 13:40:32 15:00:29 01:19:57
6 16:05:55 17:50:50 01:44:55

Onderstaand zal ik jullie nog even vertellen wat alle helden die zes keer omhoog geklommen zijn allemaal hebben moeten verwerken. Ik kan natuurlijk niet iedereen benoemen die deze prestatie geleverd heeft om geld in te zamelen voor het KWF. Toch wil ik er nog 1 speciaal benoemen en dat is "mijn" professor uit het Nijmegen ziekenhuis. Ook Prof. Dr. Peter Hoogerbrugge heeft het vandaag gepresteerd om de Alpe d'Huez 6 keer te beklimmen. Zo zie je maar dat de professor echt werkt voor zijn eigen geld om verder onderzoek te kunnen doen.

De deelnemers zijn omhoog hetvolgende tegengekomen. Uiteraard moet alles maal 2, want ze zijn ook telkens op de fiets afgedaald.
126 haarspeldbochten
79,2 km klimmen
gemiddeld stijgingspercentage 8,1%
maximum stijgingspercentage 10,6%
totaal aantal hoogtemeters 6426 meter

Die hoogtemeters zijn zelfs iets meer dan de hoogte van de Kilimanjaro. Nogmaals petje af voor iedereen die heeft deelgenomen of er voor gezorgt heeft dat dit evenement heeft kunnen plaatsvinden.

Groetjes Janske

• 03 Juni 2010 - 20:56

Krisje:

Wat een fantastische prestatie!! Super knap gedaan! en dat geldt natuurlijk voor alle mannen en vrouwen natuurlijk! nou hopen dat het allemaal ook iets oplevert en dat ze snel liets vinden tegen deze ***ziekte. Janske en de rest van de fam, ik weet zeker dat jullie de top ook gaan bereiken! en samen met iedereen die jullie lief heeft de afdaling vieren. En dan doen wij die handjes de lucht in!
    liefs Krisje

• 03 Juni 2010 - 21:40

L & H Bergmans.:

Nou Leon een heel knappe en puike prestatie om deze berg zes maal te beklimmen.Wij zijn er een keertje op geweest en het waait daar verschrikkelijk hard. Van harte gefeliciteerd met dit resultaat.
    En voor jou Janske en de familie Beks eveneens onze gelukwensen hiermee.
    we weten zeker dat jullie vandaag genoten hebben en vooral met de laatste beklimming.
    Janske ook jij probeert steeds opnieuw met vallen en opstaan deze berg te beklimmen en vaak lukt je dat wel een eindje met jouw moed kracht en doorzetting.
    Met steun van familie vrienden en kennissen hopen we dat ook jij de TOP ZULT BEREIKEN.
    Zet hem op meidje.
    Voor morgen in Nijmegen het allerbeste gewenst. groetjes; tante Liny ome Harrie en Bertie en Berke.

• 04 Juni 2010 - 05:52

DORRY:

HOI JANSKE BROEDERS EN ZUSTERS.
    LEON GEWELDIG , MAAR MET DE TURBO IN JOU WELGEVORMDE BENEN ZIT HET WEL GOED ,KNAP HOOR VAN HARTE LEON DIT WAS HEEL ZWAAR DAT WEET IK OMDAT IK HEM IN BETERE TIJDEN GELOPEN HEB OM NAAR DE TOUR TE KIJKEN,NU KUNNEN DE ONDERZOEKEN NAAR DIE ROTZIEKTE WEER VOORUIT JANSKE WIJ HOPEN DAT HET IN NIJMEGEN MEEZIT MET DE UITSLAG DAG ALLEMAAL GENIET VAN HET MOOIE WEER ,EN LEON LAAT JE BENEN EN RUG ,OF NOG BETER DE HELE MIKMAK GOED VERZORGEN MET EEN WONDERSMEER SPUL.
    EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 04 Juni 2010 - 08:08

Tonny:

Super Leon,je weet net als onze Broos waar jullie voor gereden hebben,voor dit goede doel is niets te veel.Wij zijn trots op jullie.Goede reis terug.Tonny en Ger.

• 04 Juni 2010 - 08:54

Leanne:

KEI goed gedaan! Een hele prestatie.
    Leon, gefeliciteerd!
    En ook al is het de laatste keer, het is wel een keer die je niet meer snel zult vergeten!

• 04 Juni 2010 - 12:47

Tante Angela:

Allereerst; SUPER Leon
    Super goed gedaan!

Janske ik vond het erg leuk dat je mee Meike op kwam halen gisteren en je hebt nog even fijn bij ons gespeeld.
    Bart Sietske en Rens vonden het erg jammer dat ze toen op school zaten en jou dus niet gezien hadden. Maar dat komt vast snel weer een keer.

Succes verder vandaag.

Groetjes van tante Angela

• 04 Juni 2010 - 13:14

Familie Wijnen:

SUPER GOED GEDAAN, LEON!!!!!!!!

(en natuurlijk ook de andere renners)

Het is geweldig dat er nu weer vanalles onderzocht kan worden, weer nieuwe kansen voor velen.

Janske, geweldig dat jullie met z'n allen léon zo goed er door heen hebben geholpen. Petje af, hoor!

Maak er een mooi weekend van en dan hoop ik je snel weer eens te zien.

Dikke kus van ons 4en

• 04 Juni 2010 - 15:24

Janny:

Hallo Super Janske en Familie,

Als eerste Leon van harte Gefeliciteerd met deze prestatie.........(en ook voor Rob Verhees uit Heeze) die deze tocht ook gereden heeft, super........
    Wat fijn dat jullie het samen allemaal hebben kunnen volgen via internet.
    Janske en familie de groetjes van de fam.Vrienten

• 04 Juni 2010 - 15:40

Judith & Ron, Wout:

Joehoe, Joehie, Jippie!
    Wat een prestatie, petje af, Leon, SUPER!

Jullie waren ook wel heel goed in teambuilding op astand!

Echt te gek, dat er zoveel bij elkaar gefietst is.

Zet 'm op, Janske!

• 04 Juni 2010 - 15:44

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Allereerst Léon, van harte gefeliciteerd met deze prestatie. Geweldig goed gedaan, petje af!
    De "Janske"stickers hebben vast geholpen op de moeilijke momenten en niet te vergeten het gezang van de familie Beks om je aan te moedigen. Maar je hebt het karwei geklaard en kunt trots zijn op jezelf. Wij zijn het ook.

Janske en familie, ik hoop dat alles goed is gegaan vandaag in Nijmegen en wens jullie een heel fijn weekend.
    Geniet met z'n allen van het heerlijke weer.

Hou je taai kleine guit.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda

• 04 Juni 2010 - 18:55

Oma Hanny En Frans:

Hallo Janske,

Wat heeft die Leon een geweldige prestatie neergezet zeg.
    Leon, van harte proficiat!

Wij weten zeker dat jij niet de enige bent die de moeilijke top bereikt heeft. Er gaat er hier in Heeze ook nog een een prestatie neerzetten en haar moeilijke top bereiken. En met jou als voorbeeld gaat dat lukken.

Groetjes,
    oma Hanny en opa Frans

• 04 Juni 2010 - 21:01

Wijnand En Janneke:

Poeh, ik had nog niet gezegd dat ik jouw foto samen met Lieke wel heel ontroerend vond!!!
    Wat moet die knuffel van je grote zus fijn gevoeld hebben zeg!
    Ik hoop dat je je hele leven lang zo'n fijne knuffels mag blijven ontvangen van je zussen!

Liefs Wijnand en Janneke

• 04 Juni 2010 - 22:06

Joli Claes:

ha janske en familie
    wat een fantastische prestatie van leon.
    petje af, 6x, proficiat.
    wat zullen jullie trots op hem zijn.
    en de ruim 10 miljoen die binnen gehaald zijn voor onderzoekis ook al helemaal geweldig.
    wat leuk dat jullie verbinding hadden met alpe dhuzes, en alles goed konden volgen.
    al met al een prachtige dag.
    hou vol en zet 'm op.
    dikke kus van ons xxxxxx