Storm in een glas water - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Storm in een glas water - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Storm in een glas water

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

02 Juni 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Jippie, jullie lezen het al. Het was een storm in een glas water en ik ben weer in Heeze en lig lekker in mijn eigen bed. Einde bericht.
Nee, natuurlijk niet. Ik klets veel te graag, dus ik zal jullie meer info geven. Het belangrijkste heb ik wel al gezegd.
De nacht is goed verlopen. Om half acht werden papa en ik wakker en zijn aan de dag begonnen. Een dag die nog lang zou duren. Papa deed zijn kleren aan en ik heb nog een hele tijd in pyama rond gelopen. Natuurlijk heeft papa mij eerst even nagekeken of ik nog meer blaasjes had. Gelukkig kreeg hij niets gevonden. Ik ben voor de televisie gaan zitten, heb gekleurd en heb voor papa zijn boterhammen gesmeerd. Toen was het tijd om mezelf aan te kleden en mijn tanden te poetsen. Op de computer hebben we nieuwe spelletjes gezocht en hebben we een Dora puzzel gevonden. Hier was ik druk mee bezig toen mama binnenkwam. De CliniClowns zijn nog even langsgeweest. Ze mochten helaas niet op mijn kamer komen. Toch heb ik ontzettend om hun moeten lachen. Ze zaten in de sluis. Ik heb ze goed kunnen zien en ze maakten herrie genoeg, dus ik heb ze ook goed kunnen verstaan. Helemaal top zijn ze. Ik heb daarna nog even naar mijn warm eten gekeken en toen ben ik gaan slapen.
Terwijl ik lag te slapen zijn volgens mij papa en mama van de kamer afgeglipt. Misschien hebben ze wel lekker buiten in het zonnetje gezeten of hebben ze lekker een stukje gewandeld. Toen ik wakker werd waren ze namelijk zo lekker uitgewaaid en het leek wel of ze iets bruiner waren geworden.
Ik had net mijn ogen open en lag nog in mijn bed toen ik een bekende stem hoorde. Of eigenlijk twee bekende stemmen. Ik was de koning te rijk en begon te roepen. Lieke, Lieke, Lieke. En inderdaad Lieke kwam samen met Leanne op bezoek. Ze waren met de trein naar Eindhoven gekomen en daarna met de bus naar het ziekenhuis. Helemaal leuk dus voor Lieke, zo met dat openbaar vervoer. We hebben lekker geknuffeld en geknutseld. Ik wist natuurlijk genoeg. Lieke op bezoek betekend eigenlijk dat Lieke mij komt halen. Vlak voor Lieke weg moest kwam er een dokter binnen. Hij kleedde zich volledig volgens protocol aan. Dit zoals iedereen van het ziekenhuis dit afgelopen dagen heeft gedaan. Schort om, handschoenen aan en mondkampje voor. Dat was wel even schrikken, want hij kwam de uitslag van de onderzoeken vertellen en als hij zo binnenkwam kon het bijna niet anders dan dat het slecht nieuws was. Niets bleek minder waar. Het waterpokkenvirus en Herpesvirus zijn niet gevonden. Wat het dan wel is geweest weten we niet, maar daar moeten we ons ook niet druk om maken. Wel goed in de gaten blijven houden natuurlijk. De medicatie kon gestopt worden en we mochten naar huis. De Chemokuur mag nog niet gestart worden. Vrijdag moet ik naar Nijmegen en daar moet ik weer gecontroleerd worden. Als alles dan nog steeds goed is, wordt de behandeling tegen de Leukemie weer voortgezet.
Lieke en Leanne gingen alvast naar huis, want hun moesten nog gaan dansen. Ik moest nog even wachten, want ik moest nog losgekoppeld worden. Toen dat was gedaan gingen we naar huis. Eenmaal thuis aangekomen ben ik meteen op de tractor gaan zitten en rondjes gaan rijden. Ik ben naar de konijnen en de kip geweest en gezien dat het met alles en iedereen goed ging. Ik heb mijn pyama aangedaan en toen kwam Lieke thuis. Nog even met haar gekletst en toen ben ik weer lekker in mijn eigen bed gaan slapen. Morgen gaan we Meike halen in Valkenswaard en dan zijn we weer compleet.
Morgen is het sowieso een hele speciale dag, want morgen is het ALPE D'HUZES. En jullie weten dat Léon van Aubel deze ook gaat fietsen. De laatste dagen hebben we elke dag contact gehad met hem en hij is er klaar voor. Dat ik weer naar huis mocht is weer een extra stimulans voor hem, want ik heb weer laten zien hoe het moet. Léon zet 'm op. Morgen zal ik jullie laten weten hoe het hem vergaan is.

Groetjes Janske

• 02 Juni 2010 - 20:55

Ellen:

SUPER Janske dat je weer thuis bent!!
    Lekker slapen in je eigen bedje. En weer laat jij ons zien waarom jij je naam waard bent. Ik denk dat jij een kracht bent voor iedereen die jouw verhalen volgt. Ik wil Léon nog een keer heel veel succes wensen en ik weet zeker dat het hem gaat lukken, sowieso na jouw verhaal natuurlijk weer!

Voor nu slaap lekker en heel veel liefs uit Soerendonk

• 02 Juni 2010 - 21:05

Tante Angela:

Hey SUPER Janske,

Wat heb je het weer goed gedaan! Tja en die Lieke die dan weer komt (zodat je naar huis mag) SUPER. De foto's bij het raam zijn helemaal te gek, zo te zien heb je geen hoogtevrees.

Meike heeft zicht wederom prima vermaakt, vanochtend heeft ze op de zolder gespeeld terwijl ik aan het werken was en het rekenmachientje dat ik kwijt was sinds Meike de laatste keer hier is geweest heeft ze zelf teruggevonden. goed he!
    Op de fiets weer de grootste lol met Bart en Rens en maar zingen en 'hajo paardjes' zeggen.
    Na het dutje hebben ze met z'n viertjes nog in de zandbak gespeeld en na het eten mocht ze nog even schommelen waarbij ze weer ontzettend gelachen heeft.
    Daarna met Rens in de douche (wat niet overbodig was) nog een keer de trein een rondje laten maken en iedereen uitgebreid welterusten zeggen en knuffelen, ook de trein en toen heel fijn gaan slapen.

Jullie allemaal weer lekker slapen in jullie eigen bedjes en tot morgen.

Dikke knuffel van tante Angela

• 02 Juni 2010 - 21:07

Angela En Toine:

Leon; heel veel succes morgen en blijf aan Janske denken dan gaat het zeker lukken en kunnen we morgenavond allemaal zeggen SUPER gedaan!

Groetjes

• 02 Juni 2010 - 21:15

Janny:

Halo Super Janske en Familie,

Ik ben blij dat de kaarsjes geholpen hebben, en dat je thuis in je eigen bedje kan slapen.
    Morgen lekker genieten van het mooie weer, en succes voor Leon.
    Janske je bent Super.........

Gr.Fam.Vrienten

• 02 Juni 2010 - 21:37

Cor En Diny.:

Dag lieve Bekskes uit de Heipolderstraat.

Het is al een beetje laat maar wij waren zo benieuwd hoe het met jullie en in het bijzonder met Janske gaat.
    Hiep hoi gelukkig heel goed nieuws en zijn jullie weer lekker in Heeze thuis fijn slapen in je eigen bed en is er de spanning af.

Nou even afwachten wat het onderzoek Vrijdag [4 Juni] zal zijn maar wij blijven positief en gaan er vanuit dat het inderdaad een storm in een glas water is.
    Slaap lekker allemaal en voor Vrijdag veel succes, heel veel lieve groetjes van Ome Cor en Tante Diny van Zesgehuchten een dikke knuffel voor jullie allemaal. Houdoe he.

• 02 Juni 2010 - 21:37

Mechteld:

Janske is oke, ole ole!!
    Janske is oke, Janske is oke,
    Janske is oke, ole ole!!

We kunnen weer allemaal opgelucht ademhalen.

Je hebt wel een superkamer daar in Eindhoven gehad, ruim en hoog met prachtig uitzicht en......gelukkig geen hoogtevrees.

Fijn dat je weer thuis bent, slaap lekker allemaal en tot gauw.

Dikke knuffel van het slapende en bijna slapende clubje Wijnen

• 02 Juni 2010 - 21:43

Ome Renier:

Gelukkig!!

Slaap lekker en veel succes vrijdag!

Leon jij veel succes morgen!! Doe gek en knal gewoon 7x die berg op! :P

• 02 Juni 2010 - 21:44

Cor En Diny.:

Leon, was ik bijna vergeten voor morgen heel veel succes wij weten dat je er voor gaat en het je zal lukken.
    Denk aan Janske Beks en kijk naar de stickers als je het wat moeilijker zal gaan.
    Zet door wij vertrouwen op jou. TOI TOI TOI .
    Groeten van Cor en Diny Brouwers uit Geldrop.[Een oom en Tante van Janske.
    Houdoe he.

• 02 Juni 2010 - 21:53

Joli Claes:

ha janske en familie
    hiep hiep hoera, geen waterpokken.
    en fijn weer thuis slapen in je eigen bedje.
    dat ga ik nu ook doen, en ik zal slapen als een roosje nu dit gevaar weer geweken is.
    slaap lekker allemaal.
    veel succes in nijmegen vrijdag.
    hou vol en zet 'm op. leon, veel succes morgen.
    dikke kus van ons xxxxxxx

• 03 Juni 2010 - 04:15

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Gelukkig, niets aan de hand. En weer fijn thuis en in je eigen bedje slapen.

Voor vandaag wens ik Léon heeeeel veeeeel succes.

En voor morgen wens ik jou weer veel succes in Nijmegen.

Vandaag lekker buiten spelen want het is heerlijk weer.

Hou je taai kleine guit en familie.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda

• 03 Juni 2010 - 06:16

Wijnand En Jasnneke:

Goedemorgen janske,

Nou dat is fijn om te lezen. Gelukkig !!
    Geniet van het mooie weer samem met papa, mama en je zussen !!

Groeten Wijnand en Janneke

• 03 Juni 2010 - 06:18

DORRY:

HOI WERELDWONDER EN MEDEMENSEN.
    DUS IK HAD GELIJK ,HET WAS DE MOT WAT EEN GELUK, EN VAN DAT FIKKEN NEEM IK OOK TERUG, HET HELPT MIRAKELS DUS FIK IK DOOR WAT EEN GAVE REPORTAGE , IK BEDOEL DE FOTO'S DIE MET LIEKE IS AANDIOENLIJK VIND IK.
    NU MORGEN LEON OP DE FIETS, MAAR DIE KNAAP IS ZO GOED DIE HEEFT ZELFS TURBO BENEN, EN NU HEB IK HET ALLEEN NOG MAAR OVER ZIJN BENEN. LEON HEEL VEEL ENERGIE KRACHT EN ZWEET ZAL HET JOU KOSTEN MAAR JE BENT EEN GOEIE VENT KEI GOEIE SUCCES LAAT ZE EEN POEPJE REUKEN, WEER EENS IETS ANDERS DAN FRANSE KAASJES JANSKE JIJ OVERMORGEN OOK WEER HET BESTE LEON FIETS ZE EEN DIKKE VETTE OOK VOOR LEON AL ZAL HIJ DAAR ECHT NIET OP STAAN TE WACHTEN, MAAR DE BEDOELINGEN ZIJN GOED HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 03 Juni 2010 - 06:20

Lambert En Tineke:

Hoi Janske!!

Zo, die spanning is er uit!! Pfffffff..... net een ballon die leeg loopt,dat gevoel ken je vast wel?? We zijn blij met de goede afloop. Het wordt vandaag een stralende dag dus dat wordt heerlijk buiten spelen en we hopen op goede berichten als je morgen naar Nijmegen bent geweest!!
    liefs van ons

• 03 Juni 2010 - 07:15

Fam Van Gaal:

Hey super Janske

Wat fijn zeg dat je weer lekker thuis bent. Dus geen waterpokken voor Super Janske!!!!! Fijn knuffelen met je zussen en niet te vergeten lekker in je eigen bedje slapen.
    Wat een super uitzicht had je daar zeg. Kon je heel de stad zien of viel dat wel mee.
    Wel leuk dat je toch heb t kunnen genieten van de CliniClowns, terwijl ze niet op je kamer zijn geweest. Konden die dan echt zo veel herrie maken??
    En wat gaaf voor Lieke zeg met de trein en de bus naar Janske. Die Leanne doet wel hele leuke dingen met jullie zeg.

Leon Succes vandaag...
    En Janske Lieke Meike Joke en Ferry lekker genieten van het mooie weer van vandaag.
    X Renske Gijs en Nicole

• 03 Juni 2010 - 12:23

Inge Vd Goor-Bouman:

Wouwie....pfffff...

Lieve Janske, dit is het beste nieuws van deze week. Je moet maar eens vragen of je geen kraaltjes krijgt voor alle spannende momenten.

Je schrijft je verhalen zo goed en fijn leesbaar, het zal niet lang duren of er komt een uitgever vragen of hij jou verhaal mag uitgeven. Alles zit erin, verdriet, liefde, prachtige (ontroerende foto's, zoals die foto van jou en Lieke),spanning en ook nog eens humor.
    Ik ben de eerste dit jouw boek zal kopen. Maar ik ben bang dat ik weggeduwd wordt in de rij. Dat komt natuurlijk omdat jij gewoon een bestseller bent, op naar een goede finish!

Zo ook voor Léon, zet um op vandaag! Heel veel succes.

----

Gisteren had ik tante Angela aan de telefoon , maar ik kon haar nauwelijks verstaan. Er klonk zo'n hard gelach op de achtergrond. Ik zei nog: 'Nou, nou, ze hebben lol daar bij jou?"
    Dat bleek dus Meike te zijn die de boel op stelten aan het zetten was". Als jullie straks groot zijn dan weet ik zeker dat jullie een fantastisch cliniclown trio zouden zijn. Nu nog maar eerst oefenen met heel veel plezier maken.

Lief meisje, geniet vandaag maar van het lekkere weer en van je zusjes.

toedeloe,
    Inge.

• 03 Juni 2010 - 12:55

Oma Hanny En Frans:

Lieve Janske,

Dat is gelukklig weer goed afgelopen.
    Zo te zien heeft Lieke je wel heel erg gemist. gelukkig ben je weer thuis!

Knuffel,
    oma Hanny en Frans

• 03 Juni 2010 - 13:28

Leanne:

Wat een dag gister..
    Vanaf het moment dat Lieke hoorde dat we op bezoek gingen bij jou, kon ze niet meer stil zijn en stil staan.
    Springen, kletsen, lachen, huppelen ....
    Het was een heel avontuur in de trein en de bus. En waarom moet je daar nou geen gordel om? Raar toch?
    Wat fijn om te zien dat jullie zo blij waren om elkaar weer te zien!
    En dubbel zo fijn natuurlijk dat je dan ook nog eens het nieuws krijgt dat je naar huis mag! (ookal maakte de dokter het wel even spannend)
    En vandaag nummer 3 ook weer thuis. Het gezin weer compleet, geniet ervan.

Tot maandag.

Ohja, en inderdaad de foto is echt mooi geworden. Geeft aan dat jullie echt super zussen zijn! Vooral als je weet dat ze wel een tijdje zo samen voor het raam hebben gestaan, arm in arm.

• 03 Juni 2010 - 16:00

Judith & Ron, Wout:

Joepiejee, gelukkig, het zit mee.
    Janske weer thuis en als het goed is is Meike nu ook weer terug.
    Dat wordt dan een megaknuffel met z'n allen!
    We zijn heel opgelucht en blij!
    Morgen denken we aan je en sturen je een speciaal zonnestraaltje!