Alpe d'Huzes - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Alpe d'Huzes - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Alpe d'Huzes

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

29 Mei 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Vandaag was het een hele speciale dag. Léon van Aubel zou vandaag op bezoek komen. Natuurlijk weten jullie allemaal nog wel wie Léon is. Voor wie het niet weet zal ik het nog een keer vertellen.
Léon gaat op 3 juni a.s. 6 keer de Alpe d'Huez opfietsen. Of in ieder geval gaat hij zijn uiterste best doen om dat te realiseren. Léon heeft mij gevraagd of ik zijn "gezicht" mag zijn om voor te fietsen. Dit vond ik zo gaaf dat hij mij gevraagd heeft, dat ik dat daar dan ook meteen ja op heb gezegd.
Vandaag kon ik Léon uitzwaaien, want morgen vertrekt hij naar Frankrijk. Daar slaapt hij een paar dagen in een tentje op een camping, zo'n 8 km van de Alpe d'Huez. Uiteraard zitten er op deze camping meer deelnemers aan Alpe d'Huzes. Samen zullen zij zich dan de laatste voorbereidingen treffen om donderdag zo vaak mogelijk op en neer te kunnen. Het plan voor Léon is duidelijk. Hij zet zijn auto boven op de berg. Hij bevoorraad deze auto met zijn eten en drinken voor D-day. Na elke beklimming kan hij dan een zakje pakken waar eten en drinken in zit. 's Morgens rond 10 voor 5 zal hij aanfietsen vanuit de camping naar de berg. Deze 8 relatief vlakke kilometers zullen zijn warming-up zijn. Vanaf kwart over vijf mogen ze de berg op en begint het afzien. 5 Afdalingen en 6 beklimmingen zijn zijn doel. Wat een prestatie!!!!!
Een aantal zaken hoeft hij in Frankrijk niet meer te controleren. Zo heeft papa nog even mee gekeken naar zijn fiets. Niet dat papa daar verstand van heeft, maar het staat toch interessant. Daarnaast hebben we naamstickers op zijn fiets geplakt. Janske Beks en L.v.Aubel staat er op zijn stang. Keurig met een Nederlandse vlag erbij. Als hij het dan moeilijk heeft hoeft hij alleen maar naar beneden te kijken en ziet hij mijn naam staan. We hopen dat dat voor hem een inspiratie is om door te gaan. Ook op mijn fiets hebben we deze naamstickers geplakt.
Toen de fietsen in orde waren bevonden was het tijd om zijn conditie te gaan testen. We hebben samen een aantal testrondjes in onze tuin gereden. Ik moet zeggen dat Léon heel hard ging. Toch had hij geduchte concurrentie van Lieke. We zijn ervan overtuigd dat zijn conditie tip top in orde is en dat het niet aan zijn voorbereidingen zal liggen.
Het werd tijd om hem uit te zwaaien, maar niet voordat we samen op de foto waren gegaan. We hebben een spandoek voor hem gemaakt en aan hem meegegeven, zodat deze op de berg geplaatst kan worden.
Als laatste motivatie heb ik hem nog namens de Super Janske Club 20 euro per beklimming mogen toezeggen. Dit geld gaat volledig naar het KWF, waar een speciaal Alpe d'Huzes fonds is met een anti-strijkstokbeleid.
Ik wil dan ook iedereen nog eens oproepen om Léon te ondersteunen. Je kunt je donatie of toezegging doen via de volgende link:

Léon heel veel succes
6 x Alpe d'Huez

Groetjes Janske

PS Ik heb er een nieuwe buur(t)jongen bij. Claudia en Willem-Jan hebben een zoon gekregen en Evelien heeft een broertje gekregen met de naam Kevin. Bij deze wil ik dan ook de familie van Laarhoven van harte feliciteren met hun nieuwste aanwinst. Ook namens mijn zussen en papa en mama. Tegen Kevin wil ik zeggen: "Welkom in de Heipolder!!"

• 29 Mei 2010 - 20:51

Familie Wijnen:

Wow, Meiske, dat heb je weer goed gedaan (met je hulptroepen uiteraard)

Ik weet zeker dat het Léon zal lukken, want jij bent een zeer goede inspiratiebron. Top van je dat je een spandoek hebt gemaakt. Wij wensen Léon ook heeeeeeeeeel veeeeeeeel succes.
    We hebben trouwens al in heel veel weekbladen, dagbladen en tijdschriften gelezen over dit evenement.

Verder willen we de familie van Laarhoven feliciteren met de nieuwe wereldburger. Veel geluk samen.

Slaap lekker allemaal en tot gauw!!!

Dikke knuffel van Amber, Anke, Barry en Mechteld

• 29 Mei 2010 - 20:53

Mechteld:

PS Wow, de foto's zeggen genoeg, dat moet hem gaan lukken.

• 29 Mei 2010 - 21:17

Leanne:

Inderdaad, de foto's zeggen genoeg! Erg mooi om te zien.
    Leon, héél veel succes! Met dat spandoek en de mooie stickers op de fiets moet dat zeker goed komen!

Claudia en Willemjan, gefeliciteerd met jullie zoon! Geniet ervan..

• 29 Mei 2010 - 21:25

Opa Ijsje Oma Tumtum:

Tjonge jonge , wat een mooie foto's , en samen in bocht nr..........
    Wij wensen Leon heel veel succes en plezier daar in Frankrijk.

En de familie v Laarhoven gefeliciteerd met jullie Zoon.

• 29 Mei 2010 - 23:19

Oma Hanny En Frans:

Heel veel succes met de beklimming.
    Aan de uitstraling van de fiets zal het in ieder geval niet liggen!!!!!

oma Hanny en opa Frans

• 30 Mei 2010 - 06:59

DORRY:

HOI HUMMEL EN MEDE MENSEN.
    WAT EEN GEWELDIGE FOTO'S.
    LEON VEEL SUCCES ,HET GAAT LUKKEN JONGEN, IK GA ER IN OMMEL OOK EEN VOOR JOU IN DE FIK STEKEN, WAT EEN SPANDOEK, EN MOOIE FIETSEN ,JANSKE MEISJE JIJ ZIET ER OP DIT MOMENT BEST GOED UIT, DE HELE FAM VAN JOU ALLEMAAL ZO PIENTER EN VROLIJK KIJKEN JULLIE.
    EEN DIKKE VETTE ,LEON OOK VOOR JOU HIFIVE LOWFIVE ,GEEF HEM VAN JETJE IN FRANKRIJK DE VETTE GROETEN DORRY

• 30 Mei 2010 - 07:21

Judith & Ron, Wout:

Léon, heel veel succes.
    We hopen dat je de 6 keer mag gaan halen.

Janske, heel goed, zo'n laatste oefening voor Léon, even laten weten waar het ook alweer allemaal voor bedoeld is.
    Mooie stickers, hoor!

Zet 'm op!

• 30 Mei 2010 - 08:00

Karin:

hoi lieve janske en fam.Wat een leuke foto's zeg en wij gaan ook allemaal duimen dat het leon gaat lukken maar die training van jouw zal goed geholpen hebben,dus bijdeze leon heel veel succes op 3 juni!gr karin

• 30 Mei 2010 - 08:50

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Wat ziet dat er professioneel uit, jullie mt z'n tweetjes op de fiets. En zoals jij die bocht neemt. Weet je zeker dat Léon moet gaan fietsen? Volgens mij kan jij het ook heel goed.
    Maar ik wens Léon ook heeeel veeeel succes en ik ga voor 6x. Hij gaat het halen!

Super leuke foto's en jouw fiets is nu ook echt jouw fiets.

Zet hem op Léon!!!!!!

Hou je taai kleine guit en familie.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda

• 30 Mei 2010 - 08:58

Super Janske Club:

Leon; Heel veel succes op de Alp d'Huzes en op naar de 6.

Wij denken dat dat met Janske als inspiratie zeer zeker moet gaan lukken.

Groeten van de Super Janske Club

• 30 Mei 2010 - 09:06

Lambert En Tineke:

Hoi Janske!!

Je lijkt wel een echte fietsvedette!! Helm, stickers, mooie fiets én echte sponsors!!! Je hebt goed getraind dus je kunt bijna meedoen.Misschien een idee voor later als je gróót bent???

Veel succes voor Léon!!

groetjes uit Hilversum

• 30 Mei 2010 - 09:51

Nikki En Jannie:

wouw!
    Janske snijd de bocht af...en JAAAA Janske heeft gewonnen!

Wat een leuke foto's!

en leon.. vanuit heeze..heel veel succes!

dikke kus

• 30 Mei 2010 - 11:26

Janny:

Hallo Super Janske,

Ook wij zulen voor Leon duimen dat hij de zes beklimmingen zal halen, Leon heel veel............... succes.

Via deze weg willen ook wij Claudia,Willem-Jan en Evelien feliciteren met hun zoon/broertje Kevin.

Janske zet hem op he?

Gr.Fam.Vrienten

• 30 Mei 2010 - 11:58

Ellen:

Wat een super gave foto's Janske!!

En ook vanuit mij:

Léon heel veel succes,
    6 x Alpe d'Huez!
    Ik weet zeker dat het hem gaat lukken, zeker met jou als steun!

Veel liefs

• 30 Mei 2010 - 15:00

Cor En Diny.:

Hallo allemaal.

Eerst willen wij Leon Heeeeeeeeeeeeeeeeel Veeeeeeeeeeeel succes wensen met het fietsen en natuurlijk ook veel plezier.Leon als je het een beetje moeilijk gaat krijgen kijk dan even naar de mooie stickers op jou fiets dat zal je zeker weer kracht geven om verder te gaan.

Wat zijn de foto's toch mooi, zeker die ene foto met het spandoek.
    Morgen vroeg [31 Mei] ga ik in de kerk helpen en dan steek ik voor jullie en Leon een kaarsje aan.

Verder wensen wij jullie het allerbeste en de lieve groetjes van Ome Cor en Tante Diny voor iedereen een dikke pakkert. Houdoe he.

• 30 Mei 2010 - 15:17

DORRY:

HOI JANSKE EN DE FANS VAN HAAR.
    IK HEB IN OMMEL DE FIK ERINZITTEN, DUS LEON DOE JE BEST KEREL.
    EN JANSKE VOOR JOU NATUURLIJK MEERDERE DAT IS DEZE PYROMAAN WEL TOEVERTROUWD WIJ HEBBEN OOK NOG ONS VOORRAADJE VOOR THUIS AANGEVULD OMMEL HEEFT EEN GOUDMIJN MET DIE FIKSPULLEN SLAAP LEKKER HUMMEL, EN MORGEN WEER NAAR NIJMEGEN?OF DINSDAG?STERKTE FAM.BEKS DORRY

• 30 Mei 2010 - 17:50

Hey Janske,

Wat gaaf die stickers op jou fiets (en die van Leon ook).
    Ja en papa doet echt of hij er verstand van heeft maar in mijn geheugen zit nog dat het bij papa op zijn wielrenfiets niet helemaal goed afliep. Misschien kan papa dat verhaal eens een keertje vertellen als jullie wat groter zijn.
    Hopelijk ben je vandaag ook goed doorgekomen ondanks het rare, natte weer.
    Ik heb gelukkig nog even droog kunnen paardrijden en heb daarna met oma Tumtum en Sietske Tellina een goede wasbeurt gegeven zodat ze morgen helemaal in de plooi mee naar Arcen kan.

Claudia, Willem-Jan en Evelien veel plezier, geluk en gezondheid met jullie zoon en broetje Kevin.

Heel veel lieve groetjes van tante Angela

• 30 Mei 2010 - 17:51

Tante Angela:

Sorry broetje moet natuurlijk broertje zijn!

• 30 Mei 2010 - 18:47

Elles:

voor Leon:
    heel veel succes met deze uitdaging, Go go go!

Nog even over het vorige verslag: dat is wel erg vervelend dat je door een fout weer bloed moest afnemen en nog langer moest wachten in het zkh. Jammer dat de zuster dat niet snapt..tjongejonge..

Liefs Elles

• 30 Mei 2010 - 19:01

Bertie En Berke:

Hoi hallo Janske.

Leuk dat Leon bij jou langs is geweest voordat hij naar Frankrijk is gegaan voor het beklimmen van de Alped"huez.
    Met jou steun en succes wensen van veel mensen zal hem dat vast wel lukken,ook wij sluiten ons van harte hierbij aan.Janske nu heb jij en de hele familie weer fijn iets om naar uit te kijken.(En kun je weer veel vertellen in Nijmegen,als je daar naar toe gaat.)Voor Jou en Leon,Heel veel succes en zet 'm op !
    Vele groetjes uit Ospel van Bertie en Berke.

• 30 Mei 2010 - 19:44

Ome Renier:

Zo volgens mij heb je Leon wel goed op scherp gezet! Die vlamt vast zo die berg op! Leon, bij deze veel succes!!

Gr. Renier

PS: Leon, Misschien nog eerst ff naar de kapper??

• 30 Mei 2010 - 21:19

Joli Claes:

hajanske en familie
    wat een prachtige foto's weer.
    en wat heb jij leon een goede laatste training gegeven.
    nu gaat het hem zeker lukken.
    leon, heel veel succes, wij duimen voor je.
    hou vol en zet 'm op allemaal.
    dikke kus van ons xxxxxxx

• 31 Mei 2010 - 04:09

DORRY:

GOEDE MORGEN ALLE LUIJES.
    DE DAG BEGINT NAT GEEN MOOI WEER, MAAR WAT NIET IS KAN NOG KOMEN, GAAT NOG ALLES REDELIJK MEISJE?
    IK HOOP DAT HET VANDAAG GOED GAAT, EN OOK DAT HET LUKT OM EEN BEETJE TE ETEN,HET IS NOG ZO DONKER BUITEN,MAAR NIET ZEUREN IK DOE BINNEN GEWOON DE LAMP AAN FLUITJE VAN EEN CENT IN ONS LAND.EEN DROGE FIJNE DAG .
    EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 31 Mei 2010 - 07:31

Léon Van Aubel:

Hoi Janske en alle anderen!

Ik ben gisteren aangekomen. Het weer is slecht. De hele nacht regen gehad en het regent nu nog steeds. We gaan dus maar even niet fietsen. Vanmiddag wordt het beter. Dan klimmen we de fiets op.

Bedankt voor al jullie steun. Het doet mij goed!!!!! Met jullie steun gaat het donderdag vast lukken!

• 31 Mei 2010 - 16:34

Ome Gijs Tante Nelly:

hallo allemaal
    Eerst willen we Leon heel
    veel succes wensen,6 keer de alpe d'Huez is
    niet niks en wat leuk
    Janske dat jij het gezicht mag zijn super
    gaaf.
    En dan die fietsen van
    jullie,je gaat als een speer door de bocht.
    Het gaat allemaal vast
    lukken.
    We zijn dit weekend naar kevelaer geweest en
    hebben speciaal voor jouw Janske een kaarsje
    laten branden.

groetjes allemaal

ome gijs tante nelly

• 31 Mei 2010 - 17:31

Fam Van Gaal:

Het Racemonster Janske

Zo wat ziet dat er stoer uit jij en Leon op de fiets door de tuin van jullie huis.
    En die stickers op de fiets wow!!!!!!!!
    Wij willen Leon natuurlijk veel succes wensen met de befietsen van de Alpe d'Huez

En wat leuk een jongen bij de buren. Hebben papa en Willem-Jan een kleine voetballer erbij. Veel geluk voor de familie van Laarhoven.

Hopelijk is het vandaag goed gegaan in Nijmegen..

Dikke kus Renske Gijs en Nicole

• 31 Mei 2010 - 21:59

Hey Super Janske,

Ik wilde jou en mama en papa en natuurlijk Lieke en Meike ook nog even een goede nacht wensen.

Knufjes van tante Angela