Afspreken - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Afspreken - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Afspreken

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

13 Mei 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Vandaag stond natuurlijk in het teken van het afspreken. Het was vandaag voor het eerst, sinds de start van mijn behandeling, dat ik met iemand heb afgesproken. Afspreken betekent dan dat ik bij iemand ga spelen zonder mijn zusjes en zonder papa en mama. Voor vandaag had ik dus afgesproken met Amber. Ook Lieke had vandaag met iemand afgesproken en wel met oma Tumtum. Dit omdat Lieke met haar verjaardag allemaal schilderspullen heeft gekregen en oma natuurlijk heel goed kan schilderen.
Vanmorgen werd ik wakker, hoe kan het ook anders, bij mama in bed. In dit geval niet bij papa, want hij was aan het logeren bij Lieke en Meike. Lieke ging op een matras op de grond liggen, zodat papa in haar bed kon liggen. Dat was wel heel lief van haar. Ze was wel zo slim om haar dekbed mee te nemen, dus papa moest in de slaapzak. Ik was vanmorgen als eerste wakker, iets wat niet vaak voorkomt. Zoals gezegd lag ik bij mama in bed, dus kon ik mooi even televisie kijken en wachten tot de rest wakker werd. Dat was ook al op tijd en toen ben ik ook op Lieke en Meike's kamer gaan spelen. Het was een dolle boel.
Dat ik als eerste wakker was had natuurlijk als reden dat ik voor vandaag een doel had. Na het ontbijt moest ik nog heel lang wachten, want we hadden vanmiddag pas afgesproken. Gelukkig ging papa in de tuin werken en heb ik hem geholpen. Zo zijn we de tijd vlug doorgekomen. Na het eten was het dan zo ver. Lieke werd bij oma Tumtum afgezet en ik bij de familie Wijnen. Het was kei gaaf om te spelen. We hebben fijn gedanst en nog veel meer gedaan, maar ik denk dat Amber daar wel meer over kan vertellen.
Zo'n twee uur later werd ik weer opgehaald door mama. Ik was nog helemaal niet moe. Toch moest ik van mama even gaan rusten op de bank en ik weet niet hoe het kwam, maar binnen de kortste keren zag ik de binnenkant van mijn ogen. Natuurlijk lag ik te dromen van het afspreken, dus dat heb ik een paar uurtjes volgehouden.
Lieke kwam terug en ze had oma Tumtum en opa IJsje meegenomen. We hadden namelijk afgesproken om te gaan gourmetten. Dat was natuurlijk heel gezellig en voor Meike is het gewoon 1 groot feest. Zolang aan tafel zitten en allemaal eten om je heen. Je kunt telkens iets nieuws vragen en als je dan echt helemaal vol zit, dan ga je gewoon even spelen, zodat er weer plaats is. Dan schuif je gewoon weer opnieuw aan en begin je gewoon opnieuw. Jullie begrijpen dat Meike haar buikje aardig strak stond aan het einde van de maaltijd. Ik heb niets gegeten, maar vond het wel heel gezellig. Ik heb wel meegeholpen. Zo heb ik de ananas voor Lieke in stukjes gesneden, zodat zij hem alleen maar hoefde op te eten.
Als laatste wil ik het nog even hebben over Annie, want Annie is inmiddels een begrip bij ons thuis. Iedereen is fan van haar en dat komt door Meike. Als bij Meike iets niet lukt zegt ze steeds: "An nie". Aangezien Meike steeds meer wil doen en ze nog echt niet alles kan, zegt ze dus vrij vaak op een dag: "An nie". Inmiddels is het zo dat als ze dat zegt de hele familie begint te zingen: "Annie, Annie, Annie".

Groetjes Janske

• 13 Mei 2010 - 21:09

H & H & I:

Hoi SUPER Janske,

Wat heerlijk dat het afspreken goed is gegaan en dat je heel veel plezier bij Amber hebt gehad. Fijn geknutseld zo te zien aan de foto.
    Groot gelijk dat je dan even bij moet slapen.

Daarna ook nog fijn helpen bij het gourmetten is natuurlijk ook een super gezellig. Een fijne dat voor jou dus vandaag.........SUPER !

Hopelijk morgen weer een fijne dag voor jullie en voor nu welterusten en dat je heerlijk mag slapen en dromen over je fijne afspraakje met Amber.

Dikke knuffels en kusjes ome Hans, tante Hariètte en Imke XXX

• 13 Mei 2010 - 21:13

H & H & I:

Hoi Super Janske,

Het lijkt wel of Tante Hariètte een paar borreltjes te veel op heeft voordat ze een reactie aan jou typte. Zitten wel een paar typfoutjes in, maar jullie zullen vast begrijpen wat ze bedoeld.

XXX

• 14 Mei 2010 - 06:04

Judith & Ron, Wout:

Hallo Janske,

Wat fijn dat jullie allemaal zo hebben kunnen genieten gisteren. Plak er vandaag nog maar zo'n dagje achteraan!

Zet 'm op!

ps. Wat leuk dat jullie allemaal fan zijn van Annie. (Weet je nog, Joke, mijn moeder heette zo..)

• 14 Mei 2010 - 06:30

Dorry:

hoi mensen.
    weer een gezellig eetentje mooie opnames.
    wat fijn dat jou afspraak zo goed gegaan is, voor herhaling vatbaar zou ik zeggen
    Hariette een paar spelfoutjes is helemaal niet erg, ik maak er ook nog al wat nou en?de beste stuurlui staan aan wal verder hoop ik dat het in nijmegen goed gaat, en het mooi weer is.
    een dikke vette hifive lowfive dorry

• 14 Mei 2010 - 07:17

Stapvriendjes:

Hey Lieve Janske,

Wat fijn dat jij weer eens hebt kunnen afspreken. En nog wel met je grote vriendin Amber!!Wat een leuke foto!!
    Wij zijn natuurlijk erg blij dat je met haar hebt afgesproken en niet met een van onze concurrenten.
    Ja je weet het ooit niet.
    Hopelijk kun je nu wat vaker ergens gaan spelen zonder de vertrouwde omgeving van paps en mams en je zussen.

Natuurlijk willen wij in de toekomst ook een keertje met je afspreken……of mag dat van je papa nog niet (hi Hi)

Dikke kus van de stapvriendjes,
    Fenne, Daisy, Brent,Jens en Sven

• 14 Mei 2010 - 11:08

Amber:

Hoi Lieve Janske sjanske,

Oh wat was het gezellig gisteren.
    Ik had met Anke een dansje ingestudeerd, maar jij wilde natuurlijk eerst spelen. Dus hup, vanalles voor de dag getoverd uit de speelgoedkist. De kassa, het magnetisch schrijfbord enz. Dan is het tekentijd, eerst met de stiften, dan met stickers en dan de schaar erin. Jij vond de roze schaar het mooist. Dan is het tijd voor een frisse neus. Even bij de vissen in de vijver kijken, dan fietsen. We bewonderen ons pimpelmeesstelletje dat het eten aansleept voor hun baby's in het vogelhuisje. Jij vertelde dat jullie thuis ook vogels hebben in een huisje. Jij wilde niet op de "skittybal" (Ik zeg echt niet skippybal). Dan weer naar binnen, even boven spelen op mijn kamer met het poppenhuis en de microfoon. Dan eindelijk tijd voor een dansje. Nadat wij het hadden laten zien, wilde jij ook mee doen, maar al snel ben je moe en ga je op de bank zitten om te kijken. Prima toch? Dan nog een keer naar boven en dan "tring" de bel.
    Zo zie je maar, als het leuk is vliegt de tijd.

Ik vond dat echt het allerleukste van allemaal en we doen het gauw nog eens over!!

Hele dikke knuffelkus van Amber

• 14 Mei 2010 - 11:13

Meike:

Hallo lief zusje,

Vanmorgen heb ik een heerlijke krentebol gegeten. Daarna volop met de kettingen en armbanden gespeeld. Na een flinke poepluier is het tijd voor boodschappen. In de buggy onder de regenhoes had ik de beste plek. Als we terug komen weer eten en nu slaap ik in Amber haar bed, want straks weer een fesstje. En voor Rens wil ik helemaal goed uitgerust zijn. Dus Rens..............nog effe geduld en dan ben ik er weer.

Dikke kus van Meike

• 14 Mei 2010 - 11:18

Lieke:

Hai lief zusje,

Ook ik heb het weer prima naar mijn zin. Ik speel volop met kettingen, armbanden lippenstift (nep hoor) en nagellak (ook nep hoor) Ik ben soms de mama, de juf of groot kind. Met het boodschappen doen hadden we de paraplu's meegenomen. Amber en ik deden om beurten met de roze en de oranje paraplu. Met het oversteken hebben we goed gekeken, want wat zijn er veel plaatsen om over te steken, zeg. Maar als we brood en (het allerbelangrijkste) een cadeautje voor Rens hebben gekocht kunnen we naar huis. Heerlijk eten, melk drinken en weer verder tutten. Nu spelen we ook nog kappertje en ik ben ook nog een baby, Amber is dan de mama. We kletsen er lustig op los. Ook kijken we filmpjes. Straks naar Rens zijn feestje, dus mijn dag kan niet meer stuk.

Tot vanavond!!

Dikke kus van Lieke.

• 14 Mei 2010 - 11:20

Mechteld:

Even een berichtje voor Rens:

VAN HARTE MET JE ZESDE VERJAATDAG!!!

We wensen je een fijne dag met veel taart, chips en cadeautjes.

Tot straks.

Groetjes van ons allemaal

• 14 Mei 2010 - 14:44

Leanne:

Hoi Janske!
    Wat lees ik is jou grote neef jarig?

Rens gefeliciflapstaart met je zesde verjaardag!
    Heb je een leuk feest gehad? Een feest met veel cadeautjes, taart en spelletjes?
    Vast wel, maar ik hoor de verhalen nog wel.
    Kom maar weer een keer langs hè!
    En komt Bart vanavond weer naar de Heibessums?

Janske, tot maandag. Een heeeel fijn weekend!

Groetjes,
    Leanne