Moe van moederdag - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Moe van moederdag - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Moe van moederdag

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

10 Mei 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Nou dat was me het dagje wel gisteren. Natuurlijk begon de dag vroeg, want het was moederdag en je gunt je moeder natuurlijk een zo lang mogelijke moederdag. En dan moet je gewoon vroeg beginnen. Samen met papa en mijn zusjes gingen we naar beneden om het eten klaar te maken. Lieke kreeg ineens het idee om een verrassingsboterham voor mama te maken. Tja, dat is natuurlijk geweldig en iets lekkerders kun je je moeder natuurlijk niet geven. Daar stond papa met zijn broodjes uit de oven. Lieke was ondertussen al naar boven geweest en had mama al laten raden wat er allemaal op haar verrassingsboterham zou zitten. Ze had er twee van de vier goed geraden. Het drinken voor ons werd ingeschonken, maar papa pakte geen melk, karnemelk of jus d'orange voor mama. Mama kreeg bij haar ontbijt champagne (of in ieder geval bubbeltjeswijn, het gaat om het idee). Onze knutselwerken werden klaar gezet en we konden naar boven. Gelukkig had Joepie ook aan mij gedacht en zo kon ik zaterdag samen met papa ook een mooi potje schilderen en er daarna een zonnebloemzaadje in doen. Meike had dat ook en Lieke had een sieradenkistje gemaakt met een ketting erin. Ook hadden we nog met Leanne kunstwerken met stickers en dergelijke gemaakt, dus mama vond het helemaal geweldig. Dan is het tijd om met zijn allen in bed te gaan eten. Ondanks dat ikzelf niets eet, vind ik dit toch een heel groot feest. Ik ben alleen blij dat ik 's avonds niet in dat bed hoef te slapen, want wat lagen er weer veel kruimels in dat bed.
In de ochtend hebben we rustig aan gedaan en zijn we weer lekker zussen geweest. We hielden er niet altijd even goed rekening mee dat het moederdag was. Van de andere kant moet je het mama natuurlijk ook laten weten dat er drie kleine dames rondlopen, anders zou ze zomaar vergeten waarom het moederdag is. Nadat de familie Prinsen nog was gekomen om de boot te wassen, gingen we naar oma Tumtum. Het is natuurlijk ook voor haar moederdag, als moeder van papa, tante Hariette en tante Angela, maar voor haar is het ook nog eens omadag als oma van Bart, Sietske, Rens, Imke, Lieke, Meike en ondergetekende. Natuurlijk waren we weer allemaal van de partij en hebben we daar lekker buiten kunnen spelen. We moesten natuurlijk wel een jas aandoen, maar het was droog. Het is gewoon teveel om op te noemen wat we daar gedaan hebben. Kijk maar naar de foto's, die spreken weer voor zich. Wat ik nog wel wil zeggen is dat ik ook nog met Bart zijn nieuwe draaitafel heb mogen draaien. Helaas heb ik daar geen foto van, maar het was keigaaf om te doen.
Het was dan ook zo gezellig dat we langer bleven dan normaal. Papa en mama vinden dat wij altijd op tijd in bed moeten liggen, maar gisteren was een uitzondering. Rond kwart voor negen gingen we naar huis. Omdat komende week weer het slangetje aan mijn buik zit, mocht ik nog even onder de douche. LiekeMeike zijn meteen naar bed gegaan. Om half 10 ging ik ook slapen.
Om 22.30 uur ging ineens papa's telefoon. Hij was te laat, zag een onbekend nummer en belde terug. Met Corry Gidding werd er aan de andere kant van de lijn gezegd. Papa kreeg een hartverzakking. Dr. Gidding is namelijk een oncoloog in Nijmegen, waarvan papa en mama wisten dat zij dienst had. Dat is dus foute boel als zij op zondagavond om 22.30 uur belt. Papa en mama konden echter niets bedenken waarom ze zou bellen. Ze had wat vragen over de opname van afgelopen vrijdag. Of ik veel over de gang was gelopen, of ik in de speelkamer was geweest, of ik contact had gehad met andere kinderen. Niets van dat alles was gebeurd, want ik lag in contact-isolatie ivm het Norovirus. Gelukkig maar zegt de oncoloog, dan maak ik me daar geen zorgen over. Er was namelijk vrijdag, bij een kindje dat opgenomen lag in het ziekenhuis, waterpokken geconstateerd. Ik heb die nog niet gehad en die zijn voor mij levensbedreigend. Als ik contact had gehad met dat kind, dan zou ik direct naar het ziekenhuis moeten en daar 10 dagen moeten blijven. Dan zou er gestart worden met een specifieke varicella zoster immunoglobuline, waardoor het ziekteverloop minder ernstig zou zijn. Dit moet echter wel binnen 72 uur na contact gestart worden. Gelukkig heb ik geen contact gehad en hoeft er dus ook niets gestart te worden. Zo is het Norovirus in dit geval een geluk bij een ongeluk.
Vanmorgen kwam Leanne bij ons en ze kreeg ineens heel veel haast. Wij stonden klaar om naar het ziekenhuis te gaan, maar Lieke en Meike liepen nog in hun pyama. Leanne dacht echt een probleem te hebben, want hoe kreeg ze Lieke nu op tijd op school. Gelukkig was dat probleem vlug opgelost, want ze had nog een hele week om Lieke op school te krijgen, want Lieke heeft nog een week vakantie. Dat is mooi, dacht Leanne, dat biedt mogelijkheden. Ze is vanmorgen lekker weggeweest met Lieke en Meike. Een beetje shoppen en zo, je weet wel, van die meiden onder elkaar dingen.
Ik was vandaag vooral moe van gisteren. Wat heb ik veel gespeeld en dan zo laat naar bed. Dat hakt er bij mij wel in. Heel de weg naar Nijmegen heb ik geslapen. Eenmaal daar werd de PAC aangeprikt en werd er bloed afgenomen. Toen was het wachten op de uitslagen. Tijd voor een dutje dus. Maar het was niet echt een dutje te noemen. Het bloedbeeld was bekend en in principe kon de MTX gegeven worden, maar ik lag nog zo lekker te slapen. Dat geeft niets zeiden papa en mama, dan wachten we ook nog wel op de ammoniak. Na ruim anderhalf uur kwam Vivian terug en ze wilde nu toch echt de Chemo Kaspers gaan geven, dus ik moest toch maar wakker worden. Dat heb ik dan ook maar gedaan. Best fijn zo'n behandelkamer bed (een harde plank met schuimrubber). Mama moest alleen zo goed oppassen dat ik er niet vanaf viel. Omdat ik toch weer in een dip ben geraakt en mijn Leukocyten net iets op de 1 waren, krijg ik komende week maar de helft van de voorgeschreven Chemo Kaspers. Dat wil dus zeggen dat ik maar de halve spuit MTX kreeg. Dat moesten ze me toch even uitleggen, want daar snapte ik niets van, ik had toch echt voor de hele spuit betaald. Ook van de 6-MP die ik dagelijks thuis krijg, krijg ik dus maar de helft. Gelukkig zie ik daar niets van, want dat zit gewoon in een zelfde capsule, alleen hebben ze er dan maar de helft ingedaan. Voor het overige was mijn bloedbeeld prima in orde en ook het ammoniak was goed. Tijd om weer naar mijn zussen te gaan.
Op de terugweg heb ik nog verder geslapen, alleen was ik vergeten om mijn ogen dicht te doen. Thuis heb ik nog fijn met Lieke en Meike gespeelt. Ook heb ik nog even met ome Renier kunnen stoeien, want hij is weer terug uit Mexico. Vandaag lagen we allemaal weer vroeg in bed, dat was ook nodig, want ons humeur werd er aan het eind van de dag niet beter op. Vannacht weer een goede nacht en dan kunnen we er morgen weer fijn tegen aan.

Groetjes Janske

  • 10 Mei 2010 - 19:21

    Ellen:

    Hallo lieve Super Janske!

    Wat hebben jullie je mama lekker verwend zeg, met zo'n champagne ontbijt en een verrassingsboterham! Het zag er heerlijk uit, wat zat er nou allemaal op? Gelukkig trouwens maar dat je geen contact hebt gehad met dat andere kindje. Om van een geluk bij een ongeluk te spreken ;)!

    Voor nu lekker slapen zodat je morgen weer kunt genieten van een nieuwe dag met je zussen en papa & mama!

    weltrusten & veel liefs

  • 10 Mei 2010 - 19:45

    Lambert En Tineke:

    Hallo Janske,

    Dat was een gezellig en druk weekendje en wat hebben jullie mama verwend zeg. Mama had echt zin in die "champagne" dat kun je wel zien op de bedfoto!!!

    Gelukkig is in Nijmegen alles goed geregeld zodat je weer heerlijk thuis bent en morgen lekker met je zusjes kunt spelen.

    Veel plezier met zijn allen

    groetjes van ons

  • 10 Mei 2010 - 20:00

    Willy En Jeanet:

    Hoi Janske
    Eindelijk eens een keertje geluk dat je niet in aanraking bent geweest met dat andere meisje in het ziekenhuis.
    Geloof graag Papa en Mama schrokken van dat telefoontje.Nou Mama wat ben jij lekker verwend door die kleine spruiten met allemaal lekkers dat ziet er heel goed uit.
    Fijn dat jullie een leuke dag hebben gehad.
    Ga zo door meid.
    Voor straks een fijne bedrust voor allemaal
    Slaap lekker
    Groetjes Willy en Jeanet

  • 10 Mei 2010 - 20:14

    Frank En Heidi :

    Hallo Super Janske

    Kijk eens aan jullie weten hoe een je mama hoort te verwennen.
    En wat ga je voor een verrassing ga je maken voor papa?
    O nee niet vertellen anders leest hij het misschien en dan is het geen verrassing meer.
    Een vraagje ... als je nu de helft krijgt betekend dat dan dat de rest er achteraan komt? Dus dat dan de termijn van twee jaar langer wordt?

    Nou slaapze lekker
    Groetjes uit Leende

  • 11 Mei 2010 - 05:47

    Dorry:

    HOI MENSEN EN VOORAL JANSKE EN ZUSJES.
    DAT JIJ DAT NORON VIRUS HEBT ,IS NU WEL BOFFEN GEWEEST, EEN GROOT GELUK ZELFS, JIJ LAG MOOI VEILIG

    APART WAAR GEEN POK KON KO0MEN. EN DE AMONIAK ZIT WEER IN DE RODE FLESSEN, EEN HALVE DOSIS MEDICIJN, NU RAAK IK EVEN DE WEG KWIJT, GAAT HET DAN ALLEMAAL LANGER DUREN????????????????
    IK HEB AL RIUM EEN UUR ZITTEN KLUNGELEN OM OP JOU SITE TE KOMEN, BIJ DE SINT JAN ,KON IK ZO NAAR BINNEN, MAAR OP JOU SITE NIET ,PANNE???????????
    NU MAAR HOPEN DAT ALLES GOED BLIJFT GAAN, EN HOU
    MAAR EEN BEETJE JULLIE GEMAK ,NA ZO;N DRUKKE TIJD.
    EEN FIJNE DAG ALLEMAAL WERK ZE SPEEL ZE EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY


  • 11 Mei 2010 - 07:44

    Nency :

    Hey Lieve Janske

    Zaterdag heb ik samen met jou mama en Ester gesproken over moederdag. We waren natuurlijk erg benieuwd wat ons
    te wachten stond. En met name over alle broodkruimels die daar bij komen kijken.
    Maar ik zie op de foto's dat het bij jullie helemaal goed is gekomen. Met champagne nog wel.
    Volgensmij is jullie mama net zoals Jens tegen mij vertelde…de allerliefste mama van de hele wereld!!

    De gezinsfoto van jullie is erg leuk!!!
    Iedereen staat er op zoals ze zijn. Lekker ondeugend of heel lief en knap!!

    Heel veel succes de komende dagen, hopelijk kun je een beetje van de vakantie van Lieke mee genieten.

    Dikke kus van de mama van Jens en Daisy

  • 11 Mei 2010 - 08:09

    Fam Van Gaal:

    Hey hey

    Als wij het zo zien heeft Joke een hele fijne moederdag gehad. En een ontbijtje op bed met bubbels. Dat had mama Joke wel verdient hoor.
    Wat zullen jullie geschrokken zijn toen de dokter belde. Maar gelukkig was er niets aan de hand.
    En een super mooie familie foto zeg.
    Wij wensen julie nog een hele fijne vakantie. Dat jullie maar leuke dingen mogen doen.

    X Renske Gijs en Nicole

  • 11 Mei 2010 - 12:44

    WIJNAND EN JANNEKE:

    Wauw, jullie hebben er een bijzondere moederdag van gemaakt....of is dat de manier waarop het altijd gaat misschien! Maar ja, hoe kan het ook anders met drie van die kleine moeders....die zullen wel goed voor je zorgen!

    Goed zo! Zo moet Joke ook verwend worden....nu vaderdag nog!

    Liefs!

  • 11 Mei 2010 - 13:13

    Gerda:

    Hey Miss Super Janske fideranske,

    Wat een bijzondere moederdag is dat geweest, een super feestje voor jou Mama.

    Rust lekker uit en vier ook maar een beetje vakantie zoals Lieke.

    Hou je taai kleine guit en familie.

    Lieve groeten en houdoe.
    Gerda

  • 11 Mei 2010 - 15:08

    Cor En Diny.:

    Hallo Lieke, Janske en Meike.

    Jullie hebben Mama wel heel erg verwend met Moederdag maar dat verdiende ze ook.Drie van die meiskes om je heen daar kan je wel eens moe van worden, maar wel heel erg gezellig.
    Hebben jullie ook de kruimeltjes met de stofzuiger uit het bed gehaald of hadden jullie het zo druk met Moederdag dat het vergeten is, Nouja dan hebben Papa en Mama nog lang na kunnen genieten van Moederdag.
    Jantje{de Pony} van Oma Tumtum en Opa ijsje vind het zeker wel fijn als jullie komen want dan krijgt hij extra aandacht.

    Janske gelukkig is alles weer redelijk goed gegaan met jou in Nijmegen en wat de waterpokken betreft heb je wel een beetje geluk gehad.{gelukkig maar}

    Wij vinden de foto's heel mooi zeker de foto van het ontbijt voor Mama in bed, jullie zorgen goed voor Mama.

    Wij wensen jullie allemaal het aller beste en de lieve groetjes van Ome Cor en Tante Diny en de knuffels horen daar ook bij.
    Houdoe he.

  • 11 Mei 2010 - 16:16

    Judith & Ron, Wout:

    Helemaal goed!

    Mooi verhaal, mooie kiekskes en een goed gevoel.

    Zet 'm op!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Heeze

Janske

Een reisverslag van Super Janske (Janske Beks) naar een kankervrij bestaan. Op 6 juli 2009 is bij haar op 2-jarige leeftijd Leukemie (ALL) vastgesteld. Dagelijks brengt zij verslag uit over wat haar die dag bezig heeft gehouden.

Actief sinds 07 Juli 2009
Verslag gelezen: 532
Totaal aantal bezoekers 2266344

Voorgaande reizen:

07 September 2011 - 31 December 2020

De wereld van Ke3

06 Juli 2009 - 03 Augustus 2011

Mijn reis naar een kankervrij bestaan

Landen bezocht: