Niet goed, toch naar huis - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Niet goed, toch naar huis - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Niet goed, toch naar huis

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

28 April 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Het klonk gisteren zo simpel. Morgenvroeg nemen we nog bloed af en dan mag je naar huis. Dat is goed nieuws, dat laat ik vlug iedereen weten, dus ik vertel dat jullie in mijn reisverslag. Zoals ik eigenlijk dan wel weet is dat het anders gaat lopen. 's Morgens werd er bloed afgenomen en ik moest wachten op de uitslag. Ondertussen had mama het RMcD huis al opgeruimd en de kamer opgezegd. De meeste spullen had ze gisteren al meegenomen en in de auto gelegd. Ook papa en ik deden ons best, want we hadden ons al aangekleed en de laatste spulletjes op de kamer opgeruimd. Toen begon weer het wachten. De zuster kwam bij ons terug om bloed af te nemen. Dit om de Aspergine-spiegel nog te bepalen. Dit moet gebeuren in Duitsland en dat was 's morgens nog niet gebeurd. Daarna kwam ze nog een keer terug om bloed af te nemen. Het ammoniakgehalte was namelijk boven de 150. Toch maar weer kijken of dit klopt. Ondertussen mochten wij gaan wandelen en zijn we even naar buiten gegaan.
Toen we weer terugkwamen vertelde de zuster dat de waarde wel klopte, want ook de tweede keer was het ammoniakgehalte boven de 150. De dienstdoende oncoloog kwam met ons praten en overleggen. Ze vond toch dat wij naar huis konden, als wij dat ook zouden willen. Dit omdat er in het ziekenhuis niets extra wordt gedaan dan observeren en ik me thuis ook beter op mijn gemak voel. Papa en Mama hadden nog wat vragen dus onze rode draadoncoloog, Maroeska te Loo, kwam ook even het een en ander uitleggen. Eigenlijk wisten we al dat we naar huis mochten vandaag, want zuster Floor zorgde voor ons en als zij voor ons zorgt, mogen wij meestal naar huis. Vandaag uiteindelijk ook. Rond 13.00 uur verlieten wij het ziekenhuis in Nijmegen.
Natuurlijk moet mijn bloed wel goed in de gaten gehouden worden, dus had ik om 17.00 uur een afspraak in het Eindhoven ziekenhuis. Ik was samen met mama gegaan, zodat papa tijd had voor Lieke en Meike. Lieke was eerst nog naar een kinderfeestje en papa heeft met Meike bij opa IJsje en oma Tumtum gegeten. Meike was namelijk door Leanne opgehaald in Valkenswaard, zodat we thuis nog een poosje hebben kunnen schommelen voordat ik naar Eindhoven vertrok. Wel ben ik heel vaak van de schommel afgemoeten, want ik had telkens poep in mijn luier. Minimaal 1 keer per half uur. Dit werd uiteraard gemeld in Eindhoven en ze hebben kweken van mijn ontlasting genomen. De dokter heeft mij onderzocht en gaf aan dat er flink wat rommelde in mijn buik. Er zit veel lucht in en mama kreeg te horen dat we heel goed moeten opletten m.b.t. koorts of uitdroging. Uit voorzorg heb ik dan ook nog ORS gekregen. Gelukkig mocht ik wel naar huis, want mijn ammoniak was weer gedaald naar 85. Morgenvroeg om 9.30 uur mag ik me weer melden in Eindhoven om weer bloed af te laten nemen. Ook de dokter zal me dan weer onderzoeken m.b.t. mijn buik.
Gelukkig kon ik thuis nog even naar Lieke en Meike kijken toen zij zich klaarmaakten om naar bed te gaan. Ook heb ik oma Hanny en Frans uitgezwaaid, want die gaan op vakantie. Voor de rest kan ik vandaag kort zijn over mijn gemoedstoestand, ellendig. Ik wil geen aanspraak, lopen lukt niet en ik wil vooral niet alleen gelaten worden, maar wel met rust gelaten worden.
Hopelijk heb ik toch een rustige nacht en hoef ik me morgenvroeg pas om half 10 te melden in Eindhoven.

Groetjes Janske

• 28 April 2010 - 20:42

Ellen:

Hehe lieve Janske toch!
    Wat een pech weer... Waarom zit het toch altijd allemaal tegen? Ik vind je echt een kanjer dat je zo blijft knokken hoor! Heel veel succes in ieder geval in Eindhoven en ik hoop dat je lekker kunt slapen vannacht.

Weltrusten en veel liefs!

• 28 April 2010 - 21:00

Opa Ijsje Oma Tumtum:

He he Meidje toch , nou nog dat gerommel in de buik erbij.
    We hopen dat je een rustige nacht hebt,en dat geldt ook voor jou papa en mama.
    Meer kunnen we nu ook niet zeggen.

Kusjes van ons xxx

• 29 April 2010 - 04:18

HOI HUMMEL.
    IK LAS WEER VEEL DINGEN WAT ER NIET HOEFT TE STAAN, MAAR HET IS WEL ZO, EEN DEXAGEVAL WAT WEER BEZIT VAN JOU NEEMT, ER KOMT VEEL TE VEEL POEP UIT JOU LIJFJE
    DE TROM OF HET ONWEER ZIT IN JOU BUIK AL MET AL EEN MOEILIJKE TIJD WEER VOOR SUPER DE SUUP FAM BEKS.
    MAAR DE AMONIAK HOUDT ZICH NU EVEN RUSTIG, NU DIE STINKDRAAK NOG,DRAKEN REUKEN ZO DRAKERIG .
    MAAR PROBEER TUSSEN DE SORES DOOR TOCH VAN ALLES EEN BEETJE TE GENIETEN, NU IK DIT TERUG LEES DENK IK WAT EEN ONZIN, JULLIE HEBBEN DAT AL ALTYD GEDAAN, STERKTE KRACHT VOLHARDING EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 29 April 2010 - 04:52

DORRY:

HIER IS ZE WEER, IK BEN IETS BELANGRIJKS VERGETEN.
    EN DAT IS OM OPA EN OMA SNOEPWERK, EEN PRETTIGE VAKANTIE TE WENSEN DOM DOM DOM.
    GENIET LEKKER EN VERTEL ONS STRAKS IETS OP DE SITE VAN JANSKE FRANS EN GERRIE EEN DIKKE VETTE HIFIVE DORRY
    NOG IETS DE FOTO'S WAREN WEER SUPER.

• 29 April 2010 - 06:21

Lambert En Tineke:

Goede morgen Janske,

Hoe is het, meisje? Heb je lekker kunnen slapen? Niet te veel last gehad van al je ongemakken? Buikje, draakje, ammoniak etc.??
    Ik hoop dat ze in Eindhoven tevreden over je zijn zodat je morgen een beetje koninginnedag kunt vieren. Of moet je morgen naar Nijmegen?? Wij wensen je weer veel sterkte, ook je papa en mama!!!

liefs van ons

• 29 April 2010 - 07:35

Tante Angela:

Goedemorgen? allemaal.

De nacht een beetje rustig doorgekomen?
    Hier zijn ze nu een raam in de gevel aan het plaatsen zodat Bart wat meer licht en lucht op zijn kamer krijgt. Dus ik ben verbannen naar de huiskamer om te werken, maar dan moet ik toch eerst even nog op jou site kijken.
    Vind papa het niet leuk dat mama foto's van hem maakt? Ik vind hem wel leuk, en dan vooral met het onderschrift.
    Hopelijk zit je nu pas in Eindhoven en gaat het met jou buikje weer wat beter.

Dikke knuffels van tante Angela

• 29 April 2010 - 12:33

Lieseth:

Hallo Janske ik snap het allemaal niet dat zo'n klein lijfje zoveel kan hebben. Het bewijst maar weer eens dat je een kanjer bent, al heb jij daar niet zoveel aan, want leuk is het allerminst.. Lieve schat heel veel groetjes van ons ook aan papa, mama, Lieke en Meike

• 29 April 2010 - 16:18

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Wat gebeurt er toch allemaal in jouw lijfje?
    Dexa, ammoniak, gerommel.
    En weer een sonde maar dat is nu wel fijn als jij zo moe bent. Hoef je niet persé alles te eten maar krijg je toch genoeg binnen.

Ik hoop dat jij goed slaapt en rust en dat jij toch een beetje kan meegenieten van Koninginnedag.

Jij hebt in ieder geval weer een heel leuk nieuw petje van Mama gekregen. Staat je super goed!

Hou je taai kleine guit en familie.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda

• 29 April 2010 - 18:42

Joli Claes:

ha janske
    wat een gedoe toch weer allemaal.
    maar gelukkig ben je thuis.
    dat is toch het fijnste.
    hoop dat je een beetje koninginnedag kunt vieren.
    hou vol en zet 'm op.
    dikke kus van ons xxxxxxx

• 29 April 2010 - 19:32

HOI ALLEMAAL.
    DEZE MUTS IS WEER FLINK AAN HET MUTSEN GEWEEST.
    IK WENS DE VERKEERDE GROOTOUDERS EEN FIJNE VAKANTIE MAAR HET IS OMA HANNY EN FRANS SORRY ,MIJN NAAM IS DORRY GENIET FIJN VAN JULLIE VAKANTIE.