Ze willen me even niet zien - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Ze willen me even niet zien - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Ze willen me even niet zien

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

29 April 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Vanmorgen toen ik in het Eindhoven ziekenhuis kwam moest ik heel erg spugen. Nu hebben ze me verteld dat ik naar huis kon en mag ik voorlopig niet terugkomen. Dit zou een conclusie kunnen zijn als je alle feiten van vandaag los achter elkaar zet. Natuurlijk zit er een heel verhaal achter en heeft het 1 niets met het ander te maken.
Vannacht was een zeer onrustige nacht. Ik heb tussen papa en mama geslapen en we zijn een paar keer wakker geweest, omdat mijn luier verschoont moest worden. Ook heb ik vannacht wat liggen kreunen en blijkbaar kunnen papa en mama dan ook niet slapen. Toch is het me gelukt om me pas om half 10 te hoeven melden in het Eindhoven ziekenhuis. Samen met papa, mama en Meike. Ik wilde Meike alles laten zien, maar opeens vertelde ik dat ik moest spugen. Ik stond midden op de gang en er kwam direct een bekkentje aan. Dat was precies op tijd. Toch moesten ze weer gaan rennen, want binnen de kortste keren zat het bekkentje helemaal vol. Er kwam nog een bekkentje bij en toen ik klaar was met spugen, was mijn sonde er ook uitgespuugd. Dat was dus wel balen.
Toch voelde ik me even opgelucht en heb ik Meike alsnog de CliniClownkoffer en de speelkamer kunnen laten zien. Ook hebben we nog rondjes gefietst over de afdeling. Dit alles bij elkaar was dan ook meteen al mijn activiteit van de hele dag. De rest van de dag heb ik alleen maar gezeten en waargenomen. Vanuit de schommel, de stoel, de bank of de buggy. Af en toe lijk ik wel een echte fylosoof, want als ik ergens een tijdje naar gekeken heb, dan heb ik er ook een mening over, die ik in 2 of 3 kleine zinnen samenvat.
Maar goed, we waren dus in Eindhoven om bloed af te geven voor een ammoniakbepaling. Mama heeft de sonde weer bij mijn ingebracht en de ammoniakwaarde was naar tevredenheid, 56. Nadat de dokter me nog even beoordeeld had mochten we naar huis en we zouden 's middags gebeld worden door Nijmegen om het plan door te spreken. Aan het einde van de middag belde ze op en vertelde ze me dat we morgen niet naar Nijmegen hoeven te komen. Ze is bang dat als ik morgen weer Erwinase krijg, de ammoniak zich echt gaat stapelen en dat we dan weer in de gevarenzone terecht gaan komen en dat wil niemand. Ze hebben er verschillende parabolen en grafieken en weet ik veel wat voor kunstwerken nog meer, op losgelaten en kwamen tot de conclusie dat het beter is om de Erwinase pas weer te geven als er 10 dagen tussen hebben gezeten. Zo komt het dat ik de volgende gift pas komende dinsdag ga krijgen. Kun je nagaan wat er in januari is gebeurd. Toen kreeg ik 3 keer in de week de hoeveelheid Erwinase die ik nu 1 keer in de 11 dagen krijg. Helaas wisten we toen niet wat dit in mijn lichaam deed en gelukkig weten we dat nu wel.
Maandag zou ik mijn wekelijkse dosis MTX krijgen, maar dat wordt nu ook 1 dag verschoven, zodat ik nu dus echt 4 dagen vakantie heb. De dokters vonden dat ik en papa en mama dat wel verdiend hadden. Dat komt natuurlijk wel goed uit, want ook Lieke heeft vandaag vakantie gekregen, maar dan ruim 2 weken. Helaas heb ik nog veel last van de Dexa-draak, maar morgen is alweer de laatste dag dat deze gevoerd wordt. Als dan ook de diarree minder is kunnen we ook echt onze rust pakken, want dat is wel hard nodig.
Om optimaal van deze vrijheid te kunnen genieten moest nog wel het slangetje van mijn buik. Deze laten we door de week altijd zitten en in het weekend mag deze er meestal af. Omdat we in de veronderstelling waren dat we morgen nog naar Nijmegen moesten hadden we deze dus laten zitten. Na overleg met Nijmegen mocht mama deze thuis zelf verwijderen. Dan is het toch maar weer super makkelijk dat je een mama hebt die zelf zuster is. De sonde inbrengen of het slangetje van mijn buik halen, mama kan het allemaal. Voor ons was dit ook de mogelijkheid om jullie te laten zien waar ik altijd over praat als ik praat over mijn PAC of mijn slangetje aan mijn buik. Op de foto's kunnen jullie zien wat er door de weeks onder mijn hemd zit. Een klein kastje met aan de ene kant een naald die in mijn PAC zit en aan de andere kant een slangetje waar de medicijnen in het ziekenhuis door gegeven kunnen worden en waar het bloed wordt afgenomen. Dat is luchtdicht verpakt met een televisiepleister, om infecties te voorkomen. Als het slangetje weer van mijn buik af is, zie je alleen maar een heel klein bultje en dat is dus mijn PAC die onder de huid zit. Zo hebben jullie mooi weer wat geleerd vandaag. Met deze les moeten jullie het misschien ook wel wat langer doen dan jullie gewend zijn, want ik durf niet te beloven dat ik nu elke dag schrijf, omdat ik nu vakantie heb.

Groetjes Janske

• 29 April 2010 - 22:14

Ome Renier:

Ha Janske,

Wel fijn dat je de komende dagen extra vrijheid hebt zonder dat slangetje! Dan bof je ook nog eens dat Lieke vrij is!

Helaas kan ik de komende tijd niet langskomen omdat ik dan ook weg ben.

Wens je (jullie) in ieder geval veel plezier de komende dagen en hopelijk gebeuren er geen gekke dingen.

Liefs,
    Ome Renier

• 29 April 2010 - 22:45

Marika:

Hoi SuperJanske,

Wat is het toch allemaal iets, he ? Nu weer dat spugen. Laten we hopen dat na morgen de Dexia-draak weer verdwijnt en dat je je beter gaat voelen !
    Verder hoop ik dat jullie allemaal de komende dag tot rust komen. Hoe is het trouwens met je huid ?

Groetjes
    Marika

• 29 April 2010 - 22:50

Ineke En Peter:

Janske, we wensen jou en je papa, mama en zusjes een paar héél fijne vakantiedagen, zodat jullie even weer wat bij kunnen komen.
    We zullen duimen, dat het weer ook wat meewerkt.
    Liefs van ons

• 30 April 2010 - 05:54

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

VAKANTIE !!!!
    Dat moet een goed gevoel geven, even niets op het programma en samen lekker thuis.

Nu dat Dexa-draakje gauw weer de deur uit werken en goed uitrusten dan zit jij ook weer wat beter in je velletje.

Geniet met z'n allen van de "vrije" tijd en ik heb goed weer voor jullie besteld, maar ja ....

Hou je taai kleine guit en familie.

Lieve groeten en houdoe.

• 30 April 2010 - 06:46

DORRY:

HOI LEKKER HUMMELTJE, EN ALLE LUMMELS GEEN SCHELDWOORD. HET MOEST RIJMEN.
    DAT WAS WEER EENS EEN STEVIGE LES, WAT DAT OVERGEVEN AANGAAT DAT IS WEL HEEL ERG ROT, EN DEXA ZIT NOG TE KLIEREN, HOPELIJK BIJNA AFGELOPEN.
    DAN DIE UITLEG OVER DAT SLANGETJE, DIE HANDIGE MOEDER ,LIEKE VAKANTIE, EN NU HOPELIJK 4 HELE DAGEN RUST ,GEEN SORES ALLEEN MAAR GENIETEN,DE WONDEREN ZIJN DE WERELD NOG NIET UIT HOOR.
    IN OMMEL WOU MARIA STEEDS OP DE ZELFDE PLEK STAAN, DUS IEDERE KEER EEN VLIEGREIS, IK ZOU ZO WILLEN DAT ZE VOOR JOU OOK IETS BEDACHTEN, MAAR GEEN VLIEGEN, MAAR HEEL WAT MINDER TAM TAM AAN DAT LIJFJE.
    KLEIN MENSENKIND IK WENS JULLIE WEER KRACHT ENERGIE ,EN VOORAL RUST GEEN MOEILIJKHEDEN EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 30 April 2010 - 06:50

Familie Wijnen:

Da's wel dubbel, zeg. Een paar dagen rust is heerlijk, maar de behandelingsperiode wordt weer langer. Het blijft toch spannend allemaal. Maar voor nu toch maar proberen positief te zijn. Lieke heeft vrij en het is koninginnedag. Je hebt gen slangetje aan je buik, dus in bad gaan kan weer. De sonde zorgt voor minder druk bij het eten.
    'k Heb eigenlijk wel een vraagje. Waarom heet de televisiepleister zo? Lijkt het op een televisie?

Fijne dag allemaal.

Groetjes en een knuffel van ons allemaal

• 30 April 2010 - 06:57

Marnix En Ester:

Fijne 'vakantie' allemaal.
    We duimen dat jullie ook echt wat rust krijgen; die verdienen jullie wel!!!

Groetjes Marnix en Ester

PS. als we ooit iets kunnen doen... laat het dan weten!

• 30 April 2010 - 07:11

mkx

vxxxxxxxxxxxx Amber

• 30 April 2010 - 08:26

Cor En Diny.:

Hallo Super Janske en de rest van de familie.
    Heel verstandig van jullie om even rust te nemen en niet elke dag en verslag te schrijven.
    Want Vakantie is Vakantie en even de sleur van elke dag anders indelen dat kan geen kwaad, ook jullie hebben behoefte aan een prive leven.

Lieve familie Beks, geniet samen met de Opa's en Oma's van deze "vrije" dagen.

Lieke, Janske en Meike heel veel plezier met z,n alle en als het wat mooier weer gaat worden lekker buiten spelen, of een extra jasje aan doen, maar jullie kunnen binnen ook fijn knutselen dat hebben wij wel op de mooie foto,s gezien.

Heel veel lieve groetjes van Ome Cor en Tante Diny van Zesgehuchten en voor iedereen een hele dikke pakkert.
    Wij blijven voor jullie duimen en kaarsjes laten wij branden.
    Houdeo he.

• 30 April 2010 - 09:36

Frank En Heidi :

Hallo super Janske

Nou die draak de deur uit en dan maar lekker genieten van jullie welverdiende rust.
    Jammer dat het weer niet zo goed is vandaag.
    Wat goed van je mama dat ze jou mooi zelf kan helpen.

Groetjes uit Leende

• 30 April 2010 - 12:26

Hoi allemaal,

Hoe vonden jullie de optocht?
    Geweldig dat jullie er allemaal waren. Wat moest je toch zonder bakfiets. En allemaal op en top in rood-wit-blauw-oranje aangekleed. Ik vond de vlag met volkslied wel echt geweldig. Waar duik je dat soort dingen toch op???
    Hebben papa en mama de soep ook klaar????
    Gelukkig is het droog gebleven, maar de wind was op het laatst wel stevig, hè?

En hebben jullie ook zoveel vrienden en bekenden gezien? Dat vinden wij altijd heel leuk. Soms kennen de kinderen zelfs mensen die wij mama's en papa's niet kennen.

Rust maar weer lekker uit.

Fijne dag allemaal.

Groetjes uit de Ten Borchwardlaan

• 30 April 2010 - 17:27

Ome Gijs Tante Nelly:

Hallo allemaal
    Janske we hebben het verhaal gelezen en de foto,s gezien,wat goed
    dat mama verpleegster is
    We hopen voor jouw Janske
    dat het fijne dagen worden,ook voor papa en
    mama Lieke en Meike.

groetjes

ome gijs tante nelly

• 30 April 2010 - 17:45

Nikki En Jannie:

hey janske

we wensen jullie veel plezier in de vakantie en we open op geen gekke dingen...

dikke kus vanuit joepie

• 30 April 2010 - 18:31

Lambert En Tineke:

Hallo allemaal!!

Genieten jullie maar lekker van deze vrije dagen!!

groetjes van ons

• 30 April 2010 - 22:19

Leanne:

Terug van een mooie dag Amsterdam! Toch nog even kijken hoe het met je gaat.. Heb je in het ziekenhuis goed koninginnedag kunnen vieren? En wat fijn dat jullie even "vakantie" hebben!

En Janske, zeg maar tegen papa dat ik geen Amsterdammer heb opgedaan. Een gesprek hoeft niet gepland te worden ;)

Nu maar snel slapen, mijn ogen vallen bijna dicht.
    Ben jij nu ook lekker aan het slapen? Ik hoop het, ook voor papa en mama, want een goede nacht is natuurlijk nooit verkeerd!

Slaap lekker!
    Leanne

• 01 Mei 2010 - 07:44

DORRY:

HOI ALLE MENSEN DIE DIT LEZEN.
    IK HOOP DAT HET IN DE POLDER NAAR WENS GAAT, EN DEXA DE POTEN HEEFT GENOMEN WEET IK BIJNA ZEKER?
    EN AL DIE POEP VERWERKT IS ,EN NATUURLIJK DAT JIJ NIET MEER OVER HOEFT TE GEVEN.
    MAAR WIJ WAREN GISTEREN AVOND NATUURLIJK WEER IN DE POLDER, EN TOEN WIJ BIJNA BIJ ANK EN BEN WAREN TERHOOGTE VAN HET BETONFABRIEKSKE TOEN VOELDEN WIJ EEN HITTE, EN COR ZEI ,HIER, SPOOKT HET IK DACHT NONDE PIE DE ENERGIE DIE IK VERSTUURDE IS BLIJVEN HANGEN, DAT KAN HOOR ,EEN MAIL BLIJFT SOMS OOK LANG ONDERWEG, MAAR JULLIE ZULLEN HET NIET GELOVEN, MAAR IK LIEG NIET.
    COR HAD OVER DE LINKERPOOT VAN DEXA GEREDEN, EN DIE SPUWDE VUUR ZOO HEET ,DIE ZOU EEN HEEL HUIS KUNNEN VERWARMEN. HIJ GILDE EN GILDE ,,EN HET MOOISTE WAS IK ZAG DRAKENBLOED, HIJ HAD ZIJN KLEINE TEEN VERWOND, MAAR DAT VOND IK NIKS TE BONT ,HIJ STAK ZIJN MIDDELTEEN OMHOOG, NET ALS MENSEN OOIT MET HUN VIEZE VINGER, TOEN GAF COR NOG EEN POEPJE GAS ,EN RAAKTE DE DRAAK OOK IN ZIJN FLANK, KNAP VAN MIJN COR HE', TOEN NAM HIJ DE POTEN, EN NU MAAR HOPEN DAT DAT STINKDIER NIET ACHTER ONS ADRES KOMT, DUS JANSKE IK DENK DAT JIJ ER WEER EEN TIJDJE VAN AF BENT.
    EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE STERKTE DORRY

• 01 Mei 2010 - 08:31

H & H & I:

Hoi Super Janske,

Het is inderdaad niet helemaal de bedoeling zo, maar jou lijfje moet toch ook even rust krijgen. Die draak vlug je lijfje uit en heerlijk genieten van jullie vrije dagen.

Zo te lezen hebben jullie toch ook nog kans gezien om nog even koninginnedag te vieren.
    Imke heeft dat ook gedaan. Bij de parkeerplaats van de kasteeltuinen in Arcen hadden ze een 14-tal spelletjes voor de kinderen gemaakt. En voor de papa's en de mama's fijne picknick/biertafels. Iedereen had een picknickmand meegenomen en ook was er nog het eea te verkrijgen. Het was heel gezellig en Imke vond het helemaal geweldig. Behalve het appelhappen want dat vond ze vies. Tante Hariètte snapte dat wel want het jongetje wat voor Imke was stond de hele tijd te tuffen op de appels. Dus dat hebben we maar even niet gedaan. Wel spijkerbroek hangen, kegelen, voetballen, hockey, ballen gooien, parcourtje rennen en springen, parcourtje met bekertjes water en 1 met water op een karretje enz.

Dikke knuffels ome Hans, tante Hariètte en Imke XXX

• 01 Mei 2010 - 12:15

Janny:

Hallo super Janske en Fam.

Dat is weer een heel verhaal, en weer een super goede uitleg van mama (inderdaad fijn dat ze verpleegster is, altijd handig), ga maar van de welverdiende vakantie genieten, en neem lekker je rust allemaal, dat verdienen jullie.

Gr.Fam.Vrienten

• 01 Mei 2010 - 13:42

Joli Claes:

ha janske
    dexadraak de deur uit en genieten maar van de vakantie.
    veel plezier en rustig aan.
    hou vol en zet 'm op.
    dikke kus van ons xxxxxxx

• 01 Mei 2010 - 13:58

Judith & Ron, Wout:

Hallo Janske!

Ben je lekker aan het genieten van je vakantie, samen met papa, mama, Lieke en Meike?

Wat ben je toch een stoere meid om dit alles weer zo te doorstaan.
    Het is goed eens te zien wat dat aanprikken enzo allemaal inhoud.

We wensen jullie goede dagen en we spieken af en toe op je site om te zien of je langsgeweest bent.

Zet 'm op!

• 01 Mei 2010 - 17:46

DORRY:

DAG JANSKE PANSKE KEVERTJE .EN ALLE KAKKERLAKKEN.
    SLAAP LEKKER ,EN IK WEET DAT JULLIE VAKANTIE HEBBEN, MAAR EEN REGEL HOE GAAT HET????????????????????
    DORRY

• 02 Mei 2010 - 07:18

HOI JANSKE PLUS AANHANG.
    IK HOOP DAT HET NOG REDELIJK GAAT BIJ JULLIE?
    WIJ HADDEN SEM EN SAMIJN WEER EEN NACHT TE LOGEREN.
    SEM DOET NOG HIFIVE EN POEPT OOK NOG FLINKE LUIERS VOL, MAAR GENOTEN HEBBEN WIJ.VANDAAG WERKT HET WEER NIET MEE.
    MAAR DAN ZOEKEN WIJ BINNEN ONS VERTIER WEL.
    IK GELOOF MAAR WEET HET NIET MEER ZEKER, DAT JIJ MORGEN EEN SNIPPERDAG HEBT EN NIET NAAR NIJMEGEN HOEFT.
    JULLIE SPELEN ZEKER HEEL VEEL MET ELKAAR????
    NU EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 02 Mei 2010 - 11:33

Amber:

90-=
    mkhggffddsaqw';\;llllkjjhhgff gftyui]
    ]
    bk;llllllllllll llllllllllll;; ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;; .../////.///......... ,,,,,,,,,,,,,,,,,,

• 02 Mei 2010 - 11:38

Ofwel:

Lieve Janske,

Kun je morgen afspreken?

Groetjes Amber

• 02 Mei 2010 - 19:08

Hallo Janske,

Hopelijk heb je een fijne dag gehad ondanks de regenbuien. Heb je hard gewerkt vandaag? Want volgens mij is Leanne morgen jarig.
    Hier is het al vanaf vanmiddag erg rustig. Anke is bij Sietske logeren en Amber heeft al wel 10 keer gevraagd wanneer ze thuis komt. Ook vraagt ze waarom ze is logeren. Dus Amber snapt het heel goed dat jij ook jou zussen mist als ze niet bij je zijn.
    Vandaag hebben Amber en ik in de tuin gewerkt, gras gemaaid en wat onkruid gewied. Tussen de buien door. Voor het slapen gaan heb ik haar het boekje voorgelezen van het eenzame vuurvliegje. Heb jij die ook al gelezen? Vond jij hem ook zo leuk? Vooral de laatste pagina hè?

Slaap lekker allemaal!!

Groetjes en een knuffel van ons.