Lieke 5 jaar - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Lieke 5 jaar - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Lieke 5 jaar

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

17 April 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Vandaag was het dan zo ver, Lieke is nu echt 5 jaar en dat hebben we groots gevierd. Natuurlijk moet ik jullie eerst even kort bijpraten over gisteren, want dat was de start van een hele spannende periode.
Voordat er begonnen werd met de Erwinase, werd er eerst veel bloed (7 buisjes) afgenomen. Dit om alle beginwaarden te bepalen. De Erwinase liep er in 1 uur in en toen moest ik nog 1 uur nablijven. Wederom werd er bloed afgenomen, nu gelukkig niet zoveel en daarna mochten we naar huis. Ik kon wel weer merken dat de Erwinase in mijn lichaam zat en heb de hele terugreis geslapen. Eenmaal thuis heb ik eerst nog even op de bank gelegen, een boterham gegeten en daarna ben ik in bed verder gaan slapen. Op het moment dat Lieke en Meike weer thuis waren heb ik gezellig meegedaan en redelijk goed gegeten. Wel was ik weer vlug moe en ben dus op tijd naar bed gegaan en heb heerlijk geslapen.
Ik heb zelfs zo goed geslapen dat Lieke het vanmorgen maar vervelend vond. Ze was rond 7.00 uur wakker en had zin in haar feestje, wat bij ons altijd begint met ontbijt op bed. Lieke moest wachten tot ik wakker was en wachten duurt altijd lang en zeker als je op je kado's moet wachten. Gelukkig voor haar kwam ik om kwart voor acht aanlopen. Ik ging samen met Meike en mama naar beneden om het ontbijt klaar te maken en de kado's te halen. Hierna hebben we gezongen en de kado's gegeven. Lieke heeft de post opengemaakt die ze had gekregen en toen zijn we aan het ontbijt begonnen. Ik heb vanmorgen nog samen met mama een taart gemaakt en Lieke is samen met papa naar oma Tumtum geweest. Oma Tumtum kon helaas niet op Lieke's feestje komen, omdat ze ziek is en dat is weer gevaarlijk voor mij. Zeker nu, want gisteren bleek dat mijn bloedwaarden weer zwaar onder druk staan van de chemo en dat ik weer in de "dip" zit. Natuurlijk kan Lieke niet haar verjaardag vieren zonder oma Tumtum, dus is ze daar op bezoek geweest. Dat was maar goed ook voor mij, want ik had het zwaar vanmorgen. Ik was moe en verdrietig en wist niet echt wat ik moest doen. Gelukkig is er dan mama, die zo slim is om te zeggen dat ik alvast beter kan gaan slapen. Dat was echt het beste idee van vandaag. Ze is samen met mij in bed gaan liggen en ik ben lekker gaan slapen. Lieke kwam thuis met papa en samen met mama zijn ze gaan eten. Ik ben tussendoor nog wakker geworden en toen is papa bij mij komen liggen. Vlak voor de visite kwam, ben ik opgestaan. En toen was ik blij dat ik zo goed gerust had. Wat een feest was Lieke's verjaardag.
Het was lekker druk en gezellig. Er werd flink gespeeld op de speelbult, bij de schommels, in de caravan en op het voetbalveld. Ook was er voor mij nog een verrassing, want Stef kwam met het geld voor de Super Janske Club, wat ze opgehaald hebben tijdens het feest wat ze hadden, toen Bart 50 werd. Hiervoor nogmaals onze dank.
We hebben poffertjes en macaroni gegeten en daarna nog even gespeeld. Toen was het tijd om een einde aan het feest te maken. Lieke gaf dit zelf heel goed aan, want ze was wel heel erg moe geworden van deze super leuke dag. Ze is door ome Renier in bed gelegd en daar hebben ze nog fijn met een kadootje gespeeld van My Little Pony. Meike en ik zijn nog even onder de douche geweest, maar hebben ook snel ons bedje opgezocht. Iedereen was namelijk verbaast hoe ik het had volgehouden en ikzelf eigenlijk ook wel. Op het moment dat ik dan boven mijn rust wel heb, dan voel ik toch wel weer dat ik vandaag heel veel gedaan heb. Maakt niks uit hoor, ik rust nu gewoon weer goed uit.

Groetjes Janske

  • 17 April 2010 - 21:24

    Oma Tumtum:

    Echt jammer dat ik niet kon komen ,,maar zo fijn dat Lieke bij ons is gekomen en zelfgemaakte gebakjes had meegenomen voor mij , (opa heeft er ook van gesnoept).
    Ik hoorde van Opa dat het heel gezellig was bij jullie en een mooi feest voor de 5 jarige Lieke.
    Zo snel ik kan kom ik naar jullie toe ,want ik heb jou al dagen niet gezien Janske.
    daarom zeg ik maar snel tot ziens

    Oma tumtum

  • 18 April 2010 - 05:56

    Judith & Ron, Wout:

    Goedemorgen allemaal,

    Wauw, wat ziet dat er gezellig en feestelijk uit!
    We zijn heel blij om te lezen dat jullie allemaal zo hebben kunnen genieten. Dat is op de mooie foto's ook wel heel goed te zien.
    Wat ben je dapper, Janske, na zo'n gift goed slapen om daarna lekker feest te vieren. Lieke 5 jaar! Helemaal super!

    Hebben jullie lekker geslapen? Vandaag lijkt het weer heel mooi weer te worden dus die enorme tuin van jullie komt weer goed van pas! Veel plezier!

    Zet 'm op!

  • 18 April 2010 - 06:42

    Inge Vd Goor-Bouman:

    Hoi lieve Lieke,

    Wat zijn jullie toch feestneuzen. Lieke je hebt er deze week ook echt stralend uitgezien.
    Die papa en mama boffen toch wel met zo'n mooie dochters. Ik val zeker in de herhaling? Dat komt eigenlijk omdat ik ze zie groeien en die meiden vormen toch echt wel een mooi lente boeket.

    Het is fijn om te zien dat je het goed gevierd hebt deze week. Ze houden toch echt heel veel van jou.

    Wens oma maar van harte beterschap, maar ze zal vast snel opknappen nu jij op bezoek bent geweest.

    Ik wens jullie goede week toe.
    knuffels van Inge.


  • 18 April 2010 - 07:13

    Frank En Heidi :

    Hallo Super Janske

    Wat een leuk feestje.
    Maar goed voor je dat ze haar kinderfeestje al van te voren heeft gegeven. Toen was je fitter.
    Geef je haar nog een knuffel van ons en wens haar nog maar proficiat.
    Ook je papa en mama en Meike

    Groetjes uit Leende



  • 18 April 2010 - 08:14

    DORRY:

    HOI FEESTGANGERS.
    NOU LIEKE JIJ KUNT NIET ZEGGEN DAT JOU VERJAARDAG VERGETEN WERK WAS, WAT EEN GEWELDIGE WEEK HEB JIJ ACHTER DE RUG.
    JANSKE WAS JIJ VAN ERWINASE ZO VERDRIETIG ?IK DACHT VAN DEXA, MAAR HET ZAL WEL VAN BEIDE KOMEN.
    IK DACHT DAT JIJ VAN DIT SPUL EEN ROOD HUIDJE KREEG?
    MAAR IK LEES ZO VEEL ,EN BEN MAAR EEN LEEK ,DUS EEN KIP IS GEEN MUS.
    NU WEER VOORUIT MET DE GEIT.
    JIJ ZIT NU WEER OP EEN BEHOORLIJK RECHT STUK, MET AF EN TOE EEN KUIL.
    EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

  • 18 April 2010 - 08:18

    De Stapvriendjes.:

    Hey Janske,

    Wel fijn dat jullie ondanks alles een super verjaardag van Lieke hebben gehad. Wat was het lekker weer!!!
    Dat komt natuurlijk omdat ze 1 van de zonne straaltjes in jullie huis is.

    Maar ook wij zijn weer druk in de weer met cadeau's te regelen enz. Dinsdag is namelijk Fenne jarig, maar dat vierd ze vandaag.

    Ps. hebben jullie al goede berichten gehoord over de nieuwe KROEG in het dorp?? Zou deze er over 13 jaar nog zijn? als wij echt op stap mogen?? Wat denk jij, Janske?

    Heel veel stapgroetjes van:
    Brent Sven Jens en de zusjes Fenne en Daisy

  • 18 April 2010 - 11:15

    Joli Claes:

    ha janske en familie
    dat was een gezellig verjaardagsfeest.
    lieke nog van harte gefeliciteerd.
    ontbijt op bed, veel kodootjes, veel bezoek een mooie4 taart en prachtig weer om een feestje te vieren.
    met recht een superdag.
    en janske je hebt lekker mee kunnen feesten. goed gedaan.
    oma, beterschap.
    groetjes aan iedereen.
    hou vol en zet 'm op.
    dikke kus van ons.xxxxxxx

  • 18 April 2010 - 11:17

    COr En Diny.:

    Hallo Lieke,
    Nog van Harte gefeliciteerd met je verjardag.
    Hebben jullie een fijne dag gehad? het was in elk geval prachtig weer.
    Mijn hoofd stond er gisteren 17 maart niet naar en ik ben het helemaal vergeten sorry hoor lieve schat.
    Ferry, Joke en Opa's en Oma's ook gefeliciteerd met de verjaardag van jullie dochter en kleindochter.

    Bedankt allemaal met jullie medeleven van het overlijden van mijn broer Jan.
    Bedankt daarvoor.
    Het doet ons goed!!!!.
    Houdoe he.
    Het gaat jullie goed, dikke knuffels voor iedereen.
    Nou moet het stoppen, drie familieleden in 5 maanden tijd verliezen is wel heel erg veel.
    sorry dat ik dit schrijf, ik moest het even kwijt. Diny.

  • 18 April 2010 - 12:51

    Mechteld:

    Lieve allemaal,

    Het was gisteren wel een super verjaardag. Helaas dat Oma tumtum er niet was. Gelukkig was je haar niet vergeten en kon ze toch meedelen in de feestvreugde. Lieke was goed verwend met cadeau's en Janske liet zich weer van haar beste kant zien. Meike kon volop snoepen en tante Angela dacht aan een parasol op de skelter en fiets zodat Janske niet in de zon hoefde. Vet cool.

    Hopen dat Bart vandaag ook zo'n geweldig feest krijgt, maar dat kan iedereen vanavond of morgen wel lezen denk ik.

    Geniet ervan allemaal.

    Groetjes familie Wijnen


  • 18 April 2010 - 14:01

    Lieke:

    Wat fijn om te zien en te lezen dat jullie een leuk feestje hebben gehad! Is Lieke goed verwend?
    Ik hoor alle leuke verhalen morgen wel!

    Groetjes Leanne

  • 18 April 2010 - 14:02

    Leanne:

    Was ik zo aan de verjaardag van Lieke aan het denken.. Schrijf ik het berichtje onder de naam van Lieke..
    Een weekendje weg geweest met de bevers, daar dus ben niet meer helemaal wakker ;)

  • 18 April 2010 - 16:08

    Krisna Reindes:

    Zo dat ziet er allemaal gezellig en lekker uit! Fijn dat het een geslaagde dag is geweest.

    Liefs Krisna

  • 18 April 2010 - 18:23

    Fam Den Boer:

    Hoi janske

    Wat fijn dat het in nijmegen goed is gegaan want dat is toch wel erg spannend allemaal. En die Lieke alweer 5 jaar en de feestjes zien er ook allemaal wel erg gezellig uit.
    Bij deze wil ik ook nog even condoleren met het overlijden van Ome jan ook namens mijn ouders leonda en tiny broeren.

    Groetjes Nathalie, John, elke en Job

  • 18 April 2010 - 18:46

    Gerda:

    Hey Miss Super Janske fideranske,

    Wat een leuk feest is dat bij jullie.
    Nog gefeliciteerd lieke met je 5e verjaardag!
    En vandaag weer feest bij Bart.
    Helaas ben ik er niet bij geweest want ik ben niet echt lekker, heb waarschijnlijk een koutje opgelopen afgelopen dagen, dus het is niet erg verstandig om dan feest te gaan vieren.
    Heb wel veel muziek gehoord dus het lijkt me heel gezellig geweest. Alweer 12 jaar, die Bart, de tijd vliegt.

    Maar op dit moment gaat het al weer beter dus ik hoop morgen weer gewoon te gaan werken.

    Voor jou is het waarschijnlijk morgen weer Nijmegen-dag dus ik wens jou heel veel sterke en je ouders ook.

    Hou je taai kleine guit.

    Lieve groeten en houdoe,
    Gersa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Heeze

Janske

Een reisverslag van Super Janske (Janske Beks) naar een kankervrij bestaan. Op 6 juli 2009 is bij haar op 2-jarige leeftijd Leukemie (ALL) vastgesteld. Dagelijks brengt zij verslag uit over wat haar die dag bezig heeft gehouden.

Actief sinds 07 Juli 2009
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 2266286

Voorgaande reizen:

07 September 2011 - 31 December 2020

De wereld van Ke3

06 Juli 2009 - 03 Augustus 2011

Mijn reis naar een kankervrij bestaan

Landen bezocht: