Ook op Bart zijn verjaardag geweest - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Ook op Bart zijn verjaardag geweest - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Ook op Bart zijn verjaardag geweest

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

18 April 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Vandaag mag ik weer iemand feliciteren en wel mijn grote neef Bart, want die is 12 jaar geworden. Gelukkig heb ik hem ook nog even persoonlijk kunnen feliciteren, want ik ben ook nog even bij hem op het feestje geweest.
Vanwege de drukke dag gisteren werd ik vannacht toch weer wakker. Ik had er moeite mee om alleen te gaan slapen en ben dus lekker tussen mama en papa in gaan liggen. Vanmorgen zijn mama, Lieke en Meike al naar beneden gegaan en heb ik samen met papa tot 8 uur uitgeslapen. We hebben de ochtend heel rustig doorgebracht. Lieke had het natuurlijk heel druk met al haar kado's en Meike en ik moesten nog zichtbaar bijkomen van gisteren. Wel hebben we natuurlijk nog mooie knutselwerken voor Bart gemaakt.
Na het middageten mochten we al naar Bart toe, zodat we er waren voor het feestje begon. Hierdoor kon ik ook even mee en toen de overige gasten kwamen zijn mama en ik naar huis gegaan. Papa, Lieke en Meike zijn nog gebleven. Ik vond het wel jammer dat ik naar huis moest, want ik vond het heel gezellig. Toch begrijp ik zelf heel goed dat ik niet langer kon blijven en ik ben vooral blij dat ik er toch geweest ben.
Eenmaal thuisgekomen zijn mama en ik gaan wandelen. Mama had fijn de parasol op de buggy gezet. Dit na het goede idee van tante Angela van gisteren. We zijn lekker in de Hubertusbossen gaan wandelen. Zelf heb ik maar de helft van de wandeling bewust meegemaakt, want toen ben ik lekker in slaap gevallen. Ook thuis aangekomen ben ik nog lekker blijven slapen in de buggy.
Op het moment dat ik wakker werd, was ik weer verdrietig. In dit geval ben ik verdrietig doordat ik dingen niet kan doen, die ik wel graag zou willen doen. Dit net zoals na de Erwinase. Dan wil ik meer dan dat ik kan en dat snap ik dan heel goed en ben dan verdrietig. Dit is een ander verdriet dan tijdens de Dexamethason. Dat is heel moeilijk uit te leggen hoe het nu precies zit. Tijdens de Dexa-week neemt er een draakje plaats in mij die mij overal verdrietig over stemt. Net zo als vandaag is het gewoon verdriet om het missen van.
Ik ben lekker bij mama op schoot gekropen en zo hebben we een uur lang TV gekeken. Mama vertelde toch echt dat ze frietjes moest gaan bakken, omdat wij ook iets moesten eten. Mama en ik zaten buiten te eten en toen hoorde ik de auto van opa IJsje en oma Tumtum. Ze kwamen papa, Lieke en Meike weer thuis brengen. Toen ze door de poort kwamen heb ik wel even moeten huilen, omdat ik ze zo gemist heb. Lieke en Meike zijn in bad gegaan en ik ben daar later ook bij gedoken. Eenmaal in bed kan ik de slaap maar moeilijk te pakken krijgen. Morgen moeten we weer naar Nijmegen en dat is best wel spannend. We krijgen de eerste bloeduitslagen na de Erwinase te horen en dan weten we al een heel klein beetje of er alweer "vreemde" dingen in mijn lichaam aan de gang zijn. Daarnaast wordt er weer een Voriconazol-spiegel bepaalt, want ik ben sinds vrijdag weer aan het smeren met hormoonzalf, omdat mijn gezicht en mijn handen weer kapot gingen. Ook dit is spannend, want dit zou wel eens de combi kunnen zijn die mijn leverwaarden telkens verstoren. Zouden we morgen dan echt iets meer weten?

Groetjes Janske

• 18 April 2010 - 21:27

Opa Ijsje Oma Tumtum:

He he meidje toch , we zagen hoe verdrietig je was toen we bij jullie kwamen het valt ook niet mee , om telkens maar weer eerder weg te moeten en je zusjes en papa dan te moeten missen.
    En hoe blij je was dat je Oma even zag ( op afstand) geweldig meidje
    Heel veel succes morgen , we duimen voor je en wachten in volle spanning af op de uitslagen.

• 18 April 2010 - 21:29

Joli Claes:

ha janske en familie
    jullie blijven ook aan het feesten, maar zoals ik eerder al eens gezegd heb, dat is de familie beks wel toevertouwd.
    bart, nog proficiat met je verjaardag.
    wat fijn dat je toch even naar bart zijn feestje bent geweest.
    en wat lig je lekker te slapen in de buggy.
    nu ook lekker slapen in je eigen bedje.
    veel succes morgen in nijmegen.
    hou vol en zet 'm op.
    dikke kus van ons xxxxxxx

• 19 April 2010 - 05:01

DORRY:

HOI KLEIN HUMMELTJE EN DE REST.
    IK BEGRIJP NU WAT JIJ UITEEN ZET OVER DE MEDIDIJNEN, VERDRIET OM DINGEN WAT JIJ WIL EN NOG NIET KAN ,IS EEN ROT GEVOEL. MAAR ALS DEXA DE ZAAK OVERNEEMT, EN IN JOU HUID KRIUPT BEN JIJ JE ZELF HELEMAAL NIET MEER. ZO ALS IK BEGREEP, IK HOOP DAT JOU BLOED DE GOEDE WAARDEN HEEFT,EN DAT DE ERWINASE VRUCHTEN AFWERPT.
    BART NEEF VAN JANSKE OOK NOG H.G,MEISJE OOIT KOMT ALLES GOED NONDE JU ,DAT WEET IK EN VOEL IK.OMA TUM TUM BETERSCHAP .
    HEEL DE FAM BEKS SRERKTE EN VOLHARDING EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 19 April 2010 - 05:10

Karin:

Lieve janske,toch wel fijn dat je op de verjaardag van bart geweest bent en jammer dat je je weer rot voelt af en toe.Hopelijk krijgen jullie meer te weten vandaag dus heel veel sterkte voor straks.groetjes karin

• 19 April 2010 - 07:18

Inge Vd Goor-Bouman:

Hoi Janske,

Het is voor mij altijd een eer om jou te mogen zien. Klinkt misschien gek, maar door jou dagboek is de betrokkenheid groter. Dan is het ook wel een fijn om je even in het echt te zien. Je bent ook zo'n lief ding. Ik zag hoe rood je handjes waren en de traantjes uit je oogje rolde. Maar daaronder zie ik ook een heel sterk meisje, een meisje dat door de liefde om haar heen de wereld wel aan kan.
    Succes vandaag met alle berichten en .... van mij krijg je een zachte knuffelkus.

Groetjes Inge.

• 19 April 2010 - 07:52

Judith & Ron, Wout:

Hallo lieve Janke,

We fluisteren even een klein berichtje want je ligt zo lekker te slapen op de foto! Wout zegt: "ss, Jans lapuh, zagtus doen als wakker wordt."

Soms lezen we in je verhaal dat je met dingen die gebeuren om kan gaan, beter dan menig volwassen mens zou kunnen. Je bent echt ongelooflijk sterk.
    Wij, die alleen maar aan de zijlijn je verhaal volgen, voelen daardoor met je mee en worden ook soms verdrietig, boos en ook soms blij.
    Soms kunnen wij het ook niet volgen, gebeurt er zoveel en altijd zou je jou zoveel anders gunnen...

We duimen voor antwoorden vandaag!
    Zet 'm op!

• 19 April 2010 - 09:19

Tante Angela:

Hoi Lieverd,

Tja dat was me het weekend wel, we hingen van feesten aan elkaar, het is vandaag afkicken.
    We vonden het ook heel erg fijn dat jij op Bart zijn feestje kon komen, je hebt hier ook nog eens goed boterhammen gegeten, die vind je blijkbaar erg lekker.
    Dit heeft zeker meegeholpen aan het prachtige feestje dat we hadden. (Gerda beterschap!)
    Ook wij vonden het natuurlijk niet leuk dat je moest gaan maar dat is vooral voor jou en in dit geval mama niet leuk!
    Rens had het er ook wel moeilijk mee, vooral toen het liedje van Blof op de radio kwam.
    Maar wat ben je toch een kanjer dat je zelf zo goed weet en accepteerd wat goed voor je is. En dan mag je best even huilen (dat doen wij ook en waarschijnlijk eerder dan jij)
    Lieke haar feestje zaterdag was ook een groot succes (op het missen van oma Tum Tum na). Wat kan jou papa toch goed poffertjes bakken en als jullie die dan in de caravan op mogen eten is dat natuurlijk wel extra lekker!
    Na het voetballen zaten papa, jij, ik en Meike nog even op het terras achter na te praten en toen zei jij ook nog dat je nog helemaal niet moe was en niet hoefde te slapen toen mama jullie kwam halen, geweldig!

Nou kanjers op naar de uitslagen van vandaag!

Heel veel groetjes van tante Angela

• 19 April 2010 - 09:21

Tante Angela:

Joke, jij kan heeeeel goed macaroni maken, die was echt heerlijk!!

• 19 April 2010 - 09:50

Cor En Diny.:

Hoi Super Janske.

Allereerst willen wij je veel succes wensen vandaag [19 April] in Mijmegen, en wij wachten vol spanning af wat de uitslag zal zijn.

Janske je doet je naam wel eer aan,want super Janske dat ben jij zeker.
    Heel goed van jou om alles mee te maken wat jij zelf aankan, je hebt ook een hele drukke week achter de rug en dan ook nog naar de verjaardag van Bart geweldig meiske.
    Bart nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag het is een beetje laat, maarja beter laat dan nooit.

Heel veel lieve groetjes allemaal en een dikke pakkert van Ome Cor en Tante Diny van Zesgehuchten. Houdoe he!!!!!.

• 19 April 2010 - 12:16

Nikki En Jannie:

Hoi Janske,

Fijn dat je even bij het feestje bent geweest. Dat je meer wil dan kan zal idd wel frustratie opleveren. Succes morgen groetjes vanuit Joepie.

Ps nog proficiat met je grote zus

• 19 April 2010 - 18:44

Laatste Nieuws:

Ik dacht ik hou de mensen op de hoogte vandaar dit bericht van Opa ijsje.

Janske is vandaag naar nijmegen geweest zoals jullie allemaal weten en er is bloed afgenomen om te kijken of de waardes goed waren.
    Toen ze thuis waren kregen ze vanuit nijmegen telefoon dat de amoniak waarde te hoog was en dat Janske voor controle in Eindhoven moest worden opgenomen.
    En daar is (zijn) ze nu.

De rest zal Janske zelf wel weer gaan vertellen in haar reisverslag.

• 19 April 2010 - 19:11

DORRY:

HOI FAM BEKS.
    WEER VETTE PECH,OPA IJSJE FIJN DAT JIJ HET AL MAILDE ,MAAR IK ZEG TOCH NONDE JU.
    KOMT DIE AMONIAK VAN DEERWINASE? ISHET GEZEIK NU HONDERHAND AFGELOPEN, OF KOMT ER NOG MEER.?
    MAAR HEEL VERONTRUSTEND IS HET HOOP IK NIET?
    NOG EEN GELUK DAT HET VORIGE WEEK NIET WAS ,INVERBAND MET HET FEEST VAN LIEKE. MAAR NU GA IK ALS DE BLIKSEM FIKKEN EEN VETTE DIKKE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 19 April 2010 - 19:50

Herman & Willemieke:

Wat nou weer een vervelend bericht. Het is ook wel wat...
    Janske, Joke, Ferry sterkte er maar weer mee en we hopen dat het amoniakgehalte snel weer daalt en jullie weer snel thuis in Heeze bij je/jullie zusje/dochters kunnen zijn.
    Herman Willemieke en kids

• 19 April 2010 - 19:51

Willemieke, Herman:

PS.
    Dat slapen in die buggy ziet er heerlijk en ook wel schattig uit hoor...
    Willemieke

• 19 April 2010 - 20:24

Janny:

Hallo Super Janske en Fam.

Wij wensen jullie heel veel sterkte en hopen dat de amoniakwaarde snel zal dalen, wij duimen voor jullie,

Fam.Vrienten

• 19 April 2010 - 20:28

Cor En Diny.:

Beste Familie Beks.

Bedankt Opa ijsje dat je ons het laatste nieuws over Janske laat weten.

Nondepie nog aan toe,na zo,n gezellige feestweek dit vervelned bericht mag het jullie niet een keer wat mee zitten!!!!!.

Wij hopen dat het amoniakgehalte vlug daalt zodat Janske en de rest van de familie weer naar huis kan en het gezin bijelkaar kan zijn.

Ferry en Joke veel sterkte en hou vol lieve mensen, wij blijven voor jullie natuurlijk duimen en voor straks een rustige nacht.
    Lieve groetjes van Ome Cor en Tante Diny, TOI TOI TOI. Knuffels. Houdoe he.

• 19 April 2010 - 20:29

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Zo zit je in Nijmegen en zo zit je in Eindhoven.
    Als ze die amoniak waarde nu maar snel naar beneden krijgen en jij weer naar huis kan dan valt het nog mee.
    Goed dat ze alles zo scherp in de gaten houden maar het is natuurlijk niet fijn.

De kaars blijft branden voor je.
    Hou je taai kleine guit en familie.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda