Verschil tussen Dexa-weken - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Verschil tussen Dexa-weken - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Verschil tussen Dexa-weken

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

11 April 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Vandaag heb ik eens zitten bedenken wat het verschil was tussen mijn vorige Dexa-periode en die ik gisteren heb afgesloten. Natuurlijk waren ze allebei zwaar en zeer vervelend, maar toch was er verschil. Inmiddels ben ik erachter. Er waren eigenlijk twee grote verschillen. De eerste was het eten. Tijdens de vorige Dexa-periode lukte het mij niet om voldoende te eten en toen moest de sonde er opnieuw ingebracht worden. Dat was in deze periode niet nodig. Het tweede grote verschil merkte ik eigenlijk gisterenavond al op. Ik had zeer veel pijn aan mijn handen en armen van de Vincristine. Het lukte me dan ook niet om goed te gaan slapen en uiteindelijk ben ik bij papa en mama in bed belandt. De vorige Dexa-periode kon ik helemaal niet alleen in mijn eigen bed slapen en toen heb ik elke nacht bij of papa of mama geslapen. Deze periode heb ik telkens in mijn eigen bed geslapen. Ik heb zelfs 1 keer in het bed van Lieke geslapen. Nu had ik dus genoeg geborgenheid aan mijn aankleedkussen. Deze twee verschillen zijn voor ons allemaal wel heel groot, dus al met al ging het deze keer een stuk beter, al blijft de Dexa-week een kl#te week.
Zoals gezegd had ik gisteren al veel pijn aan mijn handen en armen. Dit heeft zich vandaag de hele dag voortgezet. Dat is echt supervervelend en als er dan nog een Dexa-draakje in je zit, is dat niet beter voor het humeur. Vanmorgen leek het weer goed te zijn, dus we wilde weer lekker gaan wandelen. Helaas bleek het buiten heel koud en zijn we niet verder gekomen dan opa IJsje en oma Tumtum. Dat helaas is dan ineens niet meer zo erg, want het was weer heel gezellig daar en we hebben lekker televisie gekeken en gespeeld. Thuis was het weer tijd voor mijn dutje en ik wilde pas opstaan als Sietske mij kwam halen.
Ik wist dat de familie Prinsen vanmiddag op bezoek zou komen en daar had ik heel veel zin in. Sietske kwam samen met Lieke naar boven en ik had me vlug onder de dekens verstopt. Ze hadden me vlug gevonden. Ik had echt zin om buiten te gaan spelen, maar dat viel ontzettend tegen. Ik kon toch nog niet de dingen doen die ik wilde doen en daar was ik dan ook wel een tijdje verdrietig over. Uiteindelijk heb ik toch nog een hele leuke dag gehad, want ik mocht samen met papa eten koken voor de hele bubs. Ondertussen was de hele familie Prinsen, mama, Lieke en Meike druk in de tuin bezig. Omdat papa nu veel pijn aan zijn rug heeft, lukt het hem niet om eens flink in de tuin aan de slag te gaan. Gelukkig wilde de familie Prinsen deze taak vandaag wel op hun nemen, waarvoor ik ze weer hartelijk wil bedanken.
Dat heb ik dan ook gedaan door een heerlijke maaltijd op tafel te toveren. Na het eten was het tijd om ons te wassen. Lieke en Meike in bad en ik onder de douche. Rens en Sietske kwamen kijken en Rens was zo nat geworden, dat hij uiteindelijk ook in bad zat. Sietske heeft mij aangekleed en toen moesten ze naar huis. Ik ben nog wel even verdrietig geweest dat Sietske naar huis ging. Toch ben ik gaan slapen, maar al twee keer wakker geweest van de pijn. Nu maar hopen dat deze weer wat wegtrekt.

Groetjes Janske

• 11 April 2010 - 21:55

Tante Angela:

Hoi lieve kanjer,

Tja dat je veel pijn hebt kunnen we goed zien en vinden we heel vervelend voor jou, maar wat kun jij goed eten koken zeg, en papa trouwens ook. Het eten was heerlijk en het was erg gezellig. Je probeerde er toch het beste van te maken en probeerde zelfs om samen met Rens mij te helpen met onkruid plukken. Ook het schommelen met Sietske op Bart zijn muziek vond je een tijdje prachtig en die momenten moeten we koesteren.
    Hopelijk heb je niet al te veel pijn meer en kan je lekker slapen net als papa, mama, Lieke en Meike.

Dikke knuffel van tante Angela

• 11 April 2010 - 22:11

Ome Tan:

Vandaag heb ik weer eens met eigen ogen kunnen zien hoe ellendig Janske zich voelt door die DEXA-draak. Zelfs mijn meegebrachte paardenstickers (met glitters) konden haar niet bekoren.

Uiteindelijk kreeg we toch een glimlach te zien toen ze een gepimpte wafel naar binnen begon te werken.

En chapeau voor kok Ferry,

met zoveel pijn in zijn rug met slechts een paar ingredienten een heerlijke maaltijd op tafel getoverd,

petje af.

• 12 April 2010 - 04:44

DORRY:

HOI JANSKE EN DE REST.
    NU DEXA ZICH TERUGTREKT KOMT ER WEER EEN ANDER
    VINCRISTINE IK MOET IEDERE KEER TERUG KIJKEN NAAR DE NAAM, IK DACHT DAT IK HEM NOU GOED HAD.
    MAAR DEZE KUUR VAN DEXA GING TOCH EEN HEEL KLEIN BEETJE BETER ALS DE VORIGE KEER SCHRIJF JIJ.
    HET WAS EEN KEI FIJN WEEKEND OP DE FOTO'S TE ZIEN.
    DIE OOM VAN JOU IS NIET VOOR DE POES HIJ TYPT ERG VER OVER DE GRENZEN .
    HOPELIJK GAAT HET DEZE WEEK VOLGENS DE REGELS, EN IK HOOP DAT DE PIJN GAUW WEG GAAT. EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE STERKTE FAM BEKS DORRY

• 12 April 2010 - 06:33

0ma Blijham:

Lieve Janske, wat naar dat je zoveel pijn hebt, maar het dexadraakje is nu weer weg en daar wordt het wel weer beter van. Leuk om op de foto te zien hoe goed jij kan koken.Het is heel fijn dat jij zelf nu ook mee kan eten. Ik vind het knap hoor! Een dikke knuffel van oma.

• 12 April 2010 - 06:35

Judith & Ron, Wout:

Hallo allemaal!

Wat fijn dat het een andere Dexa-week was. Niet dat dit het nu een pracht week maakt maar alle stapjes vooruit tellen, toch?!
    We vinden het naar dat je zo'n pijn hebt, vanuit hier een kusje op je bolletje daarvoor.
    Hopelijk is papa ook snel weer net zo soepel als voorheen!

Zet 'm op!

• 12 April 2010 - 10:03

Leanne:

Ha Janske!

Hoe is het daar? Wel raar om nu niet bij jullie te zijn, maar het is niet voor niets.
    Het schiet al aardig op hier op school..
    Maar wat een gezellige foto's. Samen komen, samen eten en samen in de tuin werken.. Leuk zeg! En het schommelen ook nog niet moe zo te zien.

Zijn jullie al klaar voor het feestje van woensdag? Tot dan!

Groetjes,
    Leanne

• 12 April 2010 - 13:14

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

Gelukkig maar dat de verschillen positief zijn uitgevallen voor je.
    Als het de volgende keer nou weer zo gaat dan valt de laatste draak al niet meer op.
    Positief gedacht he.

Nou speel ze nog en een beetje voorzichtig met je Pa

Groetjes uit Leende

• 12 April 2010 - 14:18

Joli Claes:

ha janske en familie.
    zie je nou wel dat jij sterker bent dan die vervelende draak.
    nog even en dan is hij helemaal verslagen en durft hij niet meer te komen, zoveel schrik heeft hij dan van jou want jij bent toch veel sterker.
    wat vervelend van die pijn in je handen en armen, ik hoop dat dat snel beter gaat.
    maar wat fantastisch dat jij zo goed blijft eten ondanks al je pijntjes.
    de foto's stralen plezier en gezelligheid uit dus dat zit wel goed.
    hou vol en zet 'm op
    dikke kus van ons xxxxxxx

• 12 April 2010 - 14:58

k8trwq`cv
    9987654
    \ythdfds555555567890
    z

\']]]]]]]]]]]]]]]]]] ]]]]]]]]]]]] ]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]] ]]]]]]]]]]]]]]]]]]] \';
    ju
    ghy

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Amber

• 12 April 2010 - 16:52

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Goed dat dit dexa-weekje ietsje soepeler ging dan de vorige keren.
    Elke keer een klein beetje vooruit dan gaat het toch nog goed.
    Ik hoop dat draakje al weer een zwelgje is geworden en gauw weer het hazepad kiest.
    Dat is voor jou veel rustiger.

Hou je taai kleine guit en familie.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda

• 12 April 2010 - 18:58

Fam. Duisters:

Hoi Lieve Janske,

Fijn dat de dexa week weer achter de rug is...
    nu maar hopen dat de pin snel verdwijnt......

En fijn dat jullie lekker thuis met zijn vijfjes zijn..... geniet ervan.......

Enne dat ziet er gezellig uit met zijn allen aan tafel..........

Hopelijk hebben jullie een hele fijne dag met de verjaardag van Lieke en verwen haar maar eens lekker dat verdient ze wel.......

Ferrie en Joke, jullie blijven kanjers met drie schatten van kinderen.............

Liefs,
    patrick,Ester,Brent,Sven en Fenne