Een rare start van een rare week - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Een rare start van een rare week - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Een rare start van een rare week

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

12 April 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Potjandorie, gisteren toen ik net mijn bericht op de site had geplaatst werd ik weer wakker. Vraag me niet om vorige zin uit te leggen, maar het was echt waar. Ik had weer pijn en mocht met papa en mama mee naar het grote bed. Ik begon te huilen en riep dat ik moest spugen. Tot voor kort hadden papa en mama overal bekkentjes staan, maar omdat Meike er heel graag mee speelt en ik al een hele tijd niet had gespuugd, lagen de bekkentjes keurig in de kast. Als je ze dan vlug nodig hebt, dan ben je dus te laat. Niet dat een bekkentje geholpen zou hebben, want ik moest echt heel veel spugen. Het kwam er met grote golven uit en het duurde ook een heel poosje voordat het over was. Ondertussen was dus alles vies, maar papa en mama konden het nog. Ik zat inmiddels al in bad en ben daar uitgekleed en mocht in bad douchen. Het bed werd verschoond, de wasmachine werd aangezet en mijn kleren lagen alweer klaar. Ik voelde me natuurlijk nog niet lekker, maar toen ik de bezorgde gezichten van papa en mama zag, leek het me toch verstandig om ze maar eens een glimlach te geven en ze verliefd aan te kijken. Het werkte direct. Papa en mama konden weer lachen en daar kreeg ik weer praatjes van. Eenmaal in bed vroeg ik dan ook of ik nog even wakker mocht blijven. Dat mocht wel, maar papa en mama gingen slapen. Dat is natuurlijk niet gezellig. Ik heb nog met papa afgesproken dat hij de hele nacht zijn hand op mijn buik moest leggen en dat heeft hij best goed volgehouden. Uiteindelijk ben ik ook gaan slapen.
Dit was dus het begin van de rare week die we zijn ingegaan. Enerzijds is het feest omdat Lieke 5 jaar wordt, anderzijds is er de constante spanning rondom de eerste gift Erwinase aanstaande vrijdag. Voorlopig concentreren we ons maar op de voorbereidingen voor het feest. Zo hebben we vandaag al gewerkt aan de tractaties voor op school. Vanmorgen heb ik Karin nog geholpen met poetsen en voor de rest heb ik veel op de bank gezeten. De deuren dicht en de kachel aan, want ik heb het de hele dag best wel koud. Ik geloof dat ik de DVD van K3 van de drie biggetjes vandaag zo'n 7 keer heb gezien. Ik kan ook al echt meezingen en teksten soufleren. Toch trotseer ik natuurlijk wel de kou als ik Lieke van school mag gaan halen.
Tijdens het eten koken had ik weer praatjes voor tien en die had ik ook toen ik moest gaan slapen. Dit duurde dus best lang en papa en mama dachten eraan om mij slaapmedicijnen te gaan geven. Toen heb ik toch maar besloten om op eigen kracht te gaan slapen, want ik krijg per dag al medicijnen genoeg.

Groetjes Janske

• 12 April 2010 - 21:14

Joli Claes:

ha janske en familie
    wat vervelend dat je zo moest spugen.
    en wat fijn dat papa en mama nog weten hoe alles zo snel mogelijk weer opgeruimd is.
    concentreer jij je maar op het verjaardagsfeestje.
    vrijdag is nog ver weg.
    als je tijd hebt mag je bij mij ook wel komen poetsen, zo te zien ben je er heel goed in.
    haha, was een grapje hoor.
    gebruik jij je energie maar voor belangrijke dingen.
    hou vol en zet 'm op.
    dikke kus van ons xxxxxx

• 13 April 2010 - 05:06

DORRY:

HOI ALLEMAAL.
    NU WEER OVERGEVEN,DAN BEN JIJ NATUURLIJK OOK VAN SLAG.
    MAAR JOU OUDERS WETEN HOE ZE JOU WEER VLUG SCHOON KUNNEN KRIJGEN, EN HET BED OOK.
    JOKE HAD JIJ OOK GEEN SLAAPZAKJES MET MAUTJES ER AAN TOEN ZE KLEIN WAREN EN VOOR MEIKE NOG IK ZAG DAT BIJ SEM?IK DENK ALS JANSKE ZO'N ZAKJE AAN HEEFT VAN LEKKER ZACHT SPUL ,ZE ZICH LEKKER BEHAAGLIJK ZAL VOELEN, EN HEEL GEBORGEN.
    IK HEB HET BIJ DE KINDEREN VAN HEIDI GEZIEN, EN DACHT TOEN IK OVER HET AANKLEEDKUSSEN LAS ,ZO'N DICHTE ZAK MOET VEILIG AAN VOELEN VOOR JANSKE.
    MAAR JULLIE WETEN HET ZELF HET BESTE HOOR ,DUS VOLG JE EIGEN GEVOEL, MAAR IK GEEF MAAR EEN TIPJE ,HOE IK HET ALS BUITENSTAANDER ZIE ,ZO'N ZAK HOEFT NIET DUUR TE ZIJN VOLGENS DE HEMA IN EEN KINDERZAAK WEL , NU MAAR HOPEN DAT HET WEER BETER MAG GAAN,OOK VOOR LIEKE EN VOOR JULLIE ALLEMAAL DE POETSFOTO IS HEEL LEUK, EN VAN HET ETEN KOKEN OOK WAS IK VERGETEN TE MAILEN.
    IK BLIJF ENERGIE STUREN EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 13 April 2010 - 05:10

DORRY:

HOI EEN P.SJE
    MOUWTJES IS BETER ,DAN MAUWTJES MAAR IK BEN WEER ZO OPGEFOKT, DUS BIJ DEZE HERSTEL VEEL STERKTE VOLHARDING ENERGIE EN HOOP WANT EENS KOMT HET GOED DORRY

• 13 April 2010 - 07:42

Tante Angela:

Hoi Kanjer (s)

Ik denk dat ome Tan erg blij is dat hij zondagavond niet gekookt had, was al eens voorgekomen dat jij spuugde als hij gekookt had.
    Nu maar hopen dat het spugen niet doorzet en jij een beetje kunt genieten van de voorbereidingen van de verjaardag van Lieke.
    Dadelijk 'moet' ik met Bart zijn klas gaan squasjen (vast niet goed gespeld, leuk woord voor ik hou van holland) en vanmiddag komt het groepje van het vormsel hier een collage maken van het zwemmen met gehandicapten afgelopen zaterdag. Sietske moet naar muziekles en Rens, tja die gaat denk ik lekker in de zandbak spelen want het is lekker weer.
    Ze wilden gisteren graag de foto's zien van zondag maar het was helaas te hectisch hier dus misschien dat het vandaag wel lukt?!

Dikke knuffels van tante Angela

Wat een mooie pasfoto weer. De zalfjes helpen wel zo te zien.
    Wat knap van je dat je alweer mee aan het helpen bent. En.......tja van het spuugen je moet natuurlijk je ouders scherp houden voor het geval dat er het weer gebeurt. Stel je voor dat ze erin zouden verslappen. ;-)

De zon schijnt nu lekker. Hopen dat Lieke morgen ook zo'n mooi weer heeft dat wordt het vast een mooi feestje.

• 13 April 2010 - 08:21

Oeps sorry
    1 x was genoeg

• 13 April 2010 - 09:49

Wijnand En Janneke:

Hallo allemaal!

Ik lees dat je dezelfde "tik" aan Pasen hebt overgehouden als onze Frédérique... de gekookte eitjes zijn niet aan te slepen! Leggen jullie kipjes al goed? Die van ons houden het tempo niet bij helaas.
    Nou, morgen is dan het feestje van Lieke! Ik hoop echt Janske dat je je zo optimaal mogelijk voelt zodat je er ook van kan genieten...en pap en mam natuurlijk ook!
    Hoe gaat het met de rug van papa? Hij legde laatst zijn hand toch op jouw buik, Janske...misschien helpt jouw hand ook wel op zijn rug!?

Nou veel plezier morgen!

• 13 April 2010 - 12:09

Tante Angela:

Het squashen was heel leuk en ik weet nu hoe de puntentelling werkt en helemaal niet zoals wij dat deden dus ik ben weer heel wat wijzer geworden, weet nu ook hoe je squashen schrijft.
    (Ik was vanochtend de h vergeten daarom zag het er zo raar uit.)

Groetjes tante Angela

• 13 April 2010 - 12:53

Gertie Uit Stein:

Hallo lieve Janske en de rest van de Fam. Ook ik lees nog steeds jullie berichten enkel mijn berichtjes blijven de laatste tijd weg ik word ook een niet aangemelde mee lezer hihihi.Maar ik geniet van elke goede dag die jullie meemaken helaas zijn dat er de laatste tijd heel weinig geweest.
    Ten eerste de pasfoto van deze week word steeds beter alluwel ik een bleek snoetje zie verschijnen achter het rode blosje dus probeer een beetje van die zonnestralen op te vangen .
    Verder steek ik maar weer een kaarsje voor jullie allemaal op in de hoop dat het helpt aan een positieve wending en een heel fijn verjaardags feest voor Lieke.
    Geniet van deze drukke week en succes voor as Vrijdag.
    Groetjes en houdoe allemaal

• 13 April 2010 - 12:55

Janny:

Hallo Super Janske en Fam.

Wat vervelend dat je weer moest spugen, nu maar hopen nu je het kwijt bent dat het weer beter met je gaat, en dat je kan gaan genieten van Lieke haar verjaardag.
    Heb je al een kadootje gekocht?

Je staat erg mooi op de foto, een knap gezichtje ziet er goed uit.

Hoe is het papa zijn rug? Doe je hem ook lekker verwennen?

Ik kan wel zien op de foto's dat je erg actief bent, meehelpen met eten koken en poetsen. Hartstike goed.

Janske ik hoop dat jullie een leuke dag hebben samen met de verjaardag van Lieke alvast gefeliciteerd.

Gr.Fam.Vrienten

• 13 April 2010 - 18:35

Opa Ijsje:

Ik weet niet hoe het komt maar "jantje" is nu al klaar voor het leuke werk van morgen.