Ellendig - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Ellendig - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Ellendig

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

07 April 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Er zijn dagen die je als kankerpatient in behandeling heel graag vergeet. Vandaag was zo'n dag. Dat zijn dagen die veel te lang duren en je niet weet waar je met je lijfje naar toe moet. Gisteren heb ik natuurlijk weer meerdere soorten chemo gekregen, daarnaast is de Dexa weer gestart en dat blijft toch een kl#te combinatie. Gisteren vertelde ik jullie nog trots dat ik mijn laatste Doxorubicine had gekregen. Dat is ook zo, maar van de laatste gift voel ik me net zo ellendig als van de eerste.
De nacht ben ik goed doorgekomen en de ochtend op mijn gemakje opgestart. Keuzes maken tijdens de Dexa-periode is lastig. Wie moet mijn kleren aan doen? Ik zelf natuurlijk, want Leanne, papa of mama passen de kleren niet. Ik bedoel natuurlijk, wie moet mij aankleden? Wat wil ik gaan doen? Wat kan ik doen? Welke kant zullen we opwandelen? Ik wil de dieren wel zien, ik wil de dieren niet zien. Zal ik op schoot gaan zitten? Zal ik in de buggy gaan zitten? Zal ik op de schommel gaan zitten? Wat zal ik gaan eten? Of toch maar iets anders?
Ik kan geen antwoord op deze vragen vinden, omdat ik me vandaag in elke situatie niet prettig voelde. Ik had telkens pijn, velatingsangst en verdriet. Tegen papa en mama zeg ik dan dat de Chemo-Kaspers mij kietelen. Dit heb ik vooral als ik ga liggen. Liggen is ook niet wat ik wilde en zeker vandaag niet, want Lieke was vanmiddag ook vrij. Lieke ging samen met Leanne stoepkrijten en ik lag vlak bij hun in de hangmat wat te schommelen. Op een of andere manier vond ik daar mijn rust. Ik heb lekker buiten geslapen, maar toen ik wakker werd, was het er zeker niet beter op geworden. Ik ben bang dat ik op zo'n dag nog teveel doe en dat mijn lichaam dan toch uitgeput raakt. Ik ben nog met papa in het grote bed gaan liggen en heb me diep onder de dekens verstopt. Zolang ik maar niets zag of hoorde was het goed. Mama kwam vertellen dat het eten klaar was en ik heb mezelf weer bij elkaar gepakt en wilde mee aan tafel. Dan wel bij mama op schoot. Eten wilde ik wel, maar dan alleen maar yoghurt met suiker.
Lieke mocht vandaag weer voor het eerst naar dansles (Sweet Candy), want vanwege het jubileumjaar van de Heibessums is er extra vroeg gestart met het oefenen van de dans. Ondertussen lag ik bij papa op schoot en bedacht me dat ik wel trek had in een gekookt eitje. Sinds pasen vind ik dat heerlijk en vraag daar wel dagelijks om. Er werd dus nog een eitje gekookt en die heb ook nog opgegeten. Toen ik eenmaal in bed lag sliep ik weer heel vlug. Nu maar hopen dat het een goede nachtrust wordt en dat ik me daardoor morgen wat beter voel.

Groetjes Janske

• 07 April 2010 - 20:56

Mary Van Os:

Slaap lekker lieve Janske,
    Laat Chemo-Kasper en zijn vriendjes niet teveel op je kop zitten... en wat goed dat je dol bent op gekookte eitjes! Volgens mij word je daar sterk en groot van! Ik lust geen eitjes en ben dan ook maar erg klein gebleven :)

groetjes Mary

• 07 April 2010 - 20:59

Wiil En Jeanet:

Ach meisje wat moet je toch veel meemaken,daar word niemand vrolijk van.
    En zoveel pijn in jou kleine lijfje,dat is niet leuk.
    Ik kom van de week even langs want ik heb een heel leuk cadeautje voor je ,ik denk dat je dat wel leuk vind.Tenminste als Papa en Mama het goed vinden.
    Ik hoor het wel.
    Meid ondanks je pijn en je vervelende draakje wens ik je toch een goede nachtrust toe.
    Groetjes Willy en Jeanet

• 07 April 2010 - 21:01

Fam Kessels Ospel:

Hoi Janske Fiederanske en de andere Bekskes. Hier maar weer eens een berichtje uit de Ospelse Peel. Jullie hebben al efkes niets van ons gehoord, maar dat wil niet zeggen dat we jullie vergeten hoor. We lezen dagelijks jullie wel en wee en blijven duimen en kaarsjes branden. Wat een gedoe toch allemaal weer vandaag met dat lijfje van je Janske. We geloven goed dat je het af en toe niet meer weet waar je het zoeken moet. Maar zo te zien lig je in de hangmat toch wel heel erg lekker en maar goed dat jullie zelf zo goed uitgerust zijn met beestjes, schommels, hangmatten, zandbakken, een groot grasveld en nog van alles meer. Gelukkig wonen jullie niet op een flatje, want dan zou je helemaal gek worden natuurlijk. Lieve Janske, Lieke en Meike ik heb al verschillende weken een mooi kado voor jullie hier liggen (jullie opa weet er vanaf) maar ik kon het steeds niet brengen omdat ik een ontzettende hoest onder de leden heb vanaf december en dus niet bij jou in de buurt durf te komen. Deze week krijg ik de uitslag en als alles goed is kom ik het gauw brengen ok? Zo niet dan breng ik het naar oma en opa Beks, afgesproken? Nou het is toch weer een heel verhaal geworden, ik ga nu slapen en wens voor jou Janske dat je snel weer wat opknapt en toi, toi, toi voor de rest van de familie. Groetjes uit Ospel van Tanja, Paul, Manou en Jorn.

• 07 April 2010 - 21:08

Tante Angela:

Dag lieve schat,

Jeetje wat een vervelende dag voor jou en ik zou het ook niet meer weten als ik me zo ellendig zou voelen.
    Wel heel goed dat je jezelf toch weer bij elkaar raapt en alles probeert.
    Wij hebben daarintegen een hele fijne middag gehad want die douchefoto van gisteren bracht ons op een idee.
    We hebben de paardjes bij opa en oma lekker gewassen en dat was nodig!
    Nu is Jantje weer helemaal fris en klaar voor volgende week.

Slaap lekker allemaal!!

Groetjes en knuffels tante Angela

• 07 April 2010 - 21:15

Oma Hanny En Frans:

Lieve Janske,

Wat een verschil weer met gisteren. Toen was je nog zo enthousiast en vol plezier. Dat is chemo en dat weten we wel,maar we hopen toch steeds maar dat het een beetje meevalt voor je.
    He, he, het houdt maar niet op met al die pijn.
    Maar we weten inmiddels dat jij een keisterk meisje bent en dat je terug gaat vechten.
    We wensen je heel veel sterkte en het Janske-kaarsje laten we weer volop branden.

Lieve schat, een dikke knuffel en we hopen dat je vannacht goed kunt slapen.

oma Hanny en Frans

PS We hebben gisteren Lieke zien zwemmen. Ze begint al aardig watervrij te worden. Dat komt dus wel goed voor de toekomst. Ze moet alleen wel op tijd haar mond dicht doen, anders loopt dit vol met water en dat staat zo slordig!

• 07 April 2010 - 21:33

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Wat vervelend dat je weer zo'n reactie hebt op dat doxo/dexa verhaal.
    Als dat draakje teveel gaat opspelen moeten we daar toch eens korte metten mee maken.
    Maar jij hebt wel heerlijk geslapen in de hangmat. Dat is lekker met zo'n weertje als vandaag.

Nu hoop ik dat je vannacht ook lekker slaapt en morgen weer iets beter in je velletje zit.

Hou je taai kleine guit en familie.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda

• 08 April 2010 - 06:18

DORRY:

HOI JANSKE EN DE REST.
    IK HEB DE SINT JAN PLAT GEFIKT, EN ZE VERDOMMEN NAAR MIJ TE LIUSTEREN GELOOF IK,MAAR IK FIK GEWOON DOOR.
    DE HANGMATFOTO IS HEEL APART,EN DE REST VAN DE FOTO'S OOK .
    IK DENK DAT LIEKE OOIT EEN BEROEMDE DAME GAAT WORDEN ,MET HAAR GEDANS .
    WEL FLINK DAT JIJ EEN EI OPEET .
    DUS DEXA HEEFT HET WEER OP ZIJN HEUPEN?
    JIJ MOET NU NOG EEN PAAR KILM. AFLEGGEN OP DE KILAMAJARO,EN DAN IS HET WEER GOED BEGAANBAAR, EN DAAR STAAT HET 5 STERRENVERBLIJF, EN DAAR SCHIJNT OOK DE ZON.EN MECHTELD DAAR HEBBEN ZE OOK CHOCOLADE VOOR EEN PAKKING VOOR JOU, WANT JIJ ZAL WEL DICHT IN DE BUURT ZIJN ,MAAK WEL FOTO,S
    NU GAAN WIJ MET ZIJN ALLEN DE KRING OM JOU JANSKE PANSKE KEVERTJE DICHTER MAKEN, ZODAT DE ONWEERSBIU JOU NIET KAN BEREIKEN.
    EN DEXA AL HELEMAAL NIET MEER KAN KOMEN.DE STERKSTE MANNEN MOETEN MAAR DE KRING SLIUTEN,EN ALS ZE HEM ZIEN EEN OPDONDER VERKOPEN,DAN VALT HIJ HOPELIJK IN EEN AFRIKAANS RAVIJN ,WAAR EEN STAM MENSEN VERBLIJFT MET EEN HELE GROTE KOOKPOT, EN DIE MAKEN KORTE METTE MET DEXA,ZE BAKKEN HEM BRIUN EN ETEN HEM OP MET HIUD EN SCHUBBEN.IK HOOP DAT HET GAAT LUKKEN JANSKE EN FAM EN DE REST.
    EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 08 April 2010 - 07:28

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

Wat een gedoe weer allemaal met jou lijfje.
    En is de hoop uitgekomen heb je een goede nachtrust gehad?
    Het weer werkt vandaag ook niet echt mee.
    Nu kun je niet buiten lekker in je hangmatje gaan liggen. Maar ja Janske zou Janske niet zijn als ze niet wat anders gaat proberen.
    We hopen voor je dat gaat lukken.

Enne .... Dorry hoe zou dat smaken draak ??

Groetjes uit Leende

• 08 April 2010 - 08:30

DORRY:

EEN DRAAK SMAAKT HEEL PITTIG, MAAR IS WEL ERG TAAI, MAAR DIE STAM HEBBEN OOK HELE GROTE STERKE TANDEN. NET ALS IN DE OERTIJD, ZE HADDEN OOK BERENVELLEN OM ALS KLEDING HEB IK ZELF GEZIEN, TOEN IK ER WAS, IS WEL LANG GELEDEN HOOR ,EN ALLE FOTO'S ZIJN MISLUKT JAMMER GENOEG ZE NAMEN MIJN RUGZAK AF, DIE ATEN ZE MET ZAKLAMP ONDERGOED EN ALLES WAT IK BIJ MIJ HAD OP , HET LEEK WEL OF HET EEN SCHUIMPJE WAS ,ZO SNEL DEDEN ZE DAT ,IK LIEG NIET HOOR VRAAG HET MAAR NA IN KENIA MAG WEL HE'HUMMEL DE ZAAK IETS STERKER MAKENLAAT DAT MAAR AAN MIJ OVER STERKTE FAM BEKS DORRY

• 08 April 2010 - 15:21

Cor En Diny.:

Hoi Super Janske.

Janske, wat heb je vervelende en onrustige dagen gehad.
    Als je zelf niet goed weet waar je zin in hebt, en je lijfje werkt ook nog eens tegen is het moeilijk om de juiste weg te vinden.
    Maar Janske gelukkig hebben jullie een grote tuin met een hangmat waar je lekker in kan gaan liggen om tot rust te komen, soms heb je dat nodig even alleen te zijn.
    En natuurlijk samen met je zusjes schommelen want dat is toch wat ullie graag doen zo te zien op de foto's.
    Vandaag [8 Maart] is het een regenachtige dag geweest, maar volgens de berichten moet het vanaf morgen beter worden dus dag kunnen jullie lekker buiten gaan spelen .

Hoe is het met het draakje heb je er veel last van?
    Als hij komt stuur hem maar weg dat rot beestje.

Lieve Bekskes het gaat jullie goed en leven met jullie mee.
    En natuurlijk blijven wij voor jullie duimen.
    Heel veel lieve groetjes en knuffels van Ome Cor en Tante Diny van Zesgehuchten. Houdoe he!!!!.

• 08 April 2010 - 16:30

Marian En Maarten:

Lieve Jankse,

Wat weer een ellende, die stomme draak. Gelukkig weten mama en papa dat dit maar 5 dagen duurt!

Vorige week hoorde ik op de radio een liedje van de (oude) groep: Purper.
    Toen dacht ik, zo moet Jankse zich voelen.
    Dus hierbij een stukje tekst:

"Toen je dacht: nu wordt het beter
    Werd het slechter
    Toen je dacht: ik geef het op
    Bleek je een vechter
    En toen je dacht een realist te zijn
    Een dromer
    Toen je dacht: Nu wordt het winter
    Werd het zomer
    Toen je dacht: het wordt gebracht
    Moest je 't halen
    En toen je dacht: ik krijg iets terug
    Moest je betalen
    Toen je dacht: ik sta alleen
    Toen kon je schuilen
    Toen je dacht: 't is om te lachen
    moest je huilen"

En dit is het refrein erbij:
    "Je moet zeilen op de wind van vandaag
    De wind van gisteren helpt je niet vooruit
    De wind van morgen blijft misschien wel uit
    Je moet zeilen op de wind van vandaag".

En lieve Jankse en Joke en Ferry, elke dag heeft weer z'n nieuwe wind en die brengt je steeds dichter bij je eindbestemming.

Dikke kus voor jullie alle vijf.

• 08 April 2010 - 18:15

Opa Ijsje.:

Ik ken dat liedje niet , maar echt een prachtige tekst.
    Marian en Maarten , weten jullie de titel is van dat liedje , ga ik is kijken of ik hem ergens kan vinden..

groetjes

Opa ijsje