Slapen zeer onvoorspelbaar - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Slapen zeer onvoorspelbaar - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Slapen zeer onvoorspelbaar

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

29 Maart 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Wat heb ik vannacht heerlijk geslapen. Ik ben eigenlijk meteen in slaap gevallen en vanmorgen rond 7.00 uur werd ik wakker. Dit was niet als eerste, want papa, mama en Lieke waren hun bed al uit. Het leek er dus op dat alle zalven en pijnbestrijding zouden helpen, of zou ik gewoon heel moe zijn geweest?
Het eten ging vanmorgen zeer moeizaam en ook het fruit van 10.00 uur kreeg ik niet naar binnen. Verder had ik vanmorgen ook gewoon veel verdriet en ongemak. Het wilde gewoon niet. Mama vroeg of ik even bij haar wilde komen en samen hadden we een goed gesprek. Het ging erover dat het heel vervelend is dat ik door mijn kapotte lippen niet kan eten, maar als ik niet eet, het slangetje toch echt weer in mijn neus moet. Daar heb ik natuurlijk geen zin in, dus toen we tussen de middag boterhammen gingen eten heb ik een hele boterham opgegeten. Vol goede moed, en om mijn inzet te tonen, wilde ik ook nog een cracker. Helaas moest ik na 2 happen toch toegeven dat dat echt niet ging lukken. Als beloning mocht ik, samen met Leanne, Lieke mee naar school brengen en toen heb ik voor het raam nog naar de hele klas mogen zwaaien. De hele klas zwaaide dan ook terug. Eenmaal terug ging ik naar papa en vroeg of ik mocht slapen en waar ik mocht slapen. Papa vond het geen probleem, maar ik moest wel in mijn eigen bed slapen. Gelukkig kwam ik boven mama tegen en van haar mocht ik in het grote bed van papa en mama slapen. Ze is er zelfs nog even bij komen liggen en zo heb ik vanmiddag ook nog een fijn dutje gedaan. Hierna was het dan toch nog even tijd om fijn te spelen. Lieke had afgesproken met Guusje, dus zij waren al lekker in de tuin aan het spelen. Meike en ik hebben fijn meegespeeld.
Daarna begon de ellende weer, want we moesten weer eten. Het deed weer ontzettend veel pijn aan mijn lippen. De soep heb ik met een rietje gedronken. Het warme eten ging echt niet lukken. Gelukkig lukte het wel om de appelmoes met een rietje naar binnen te zuigen. Als toetje kreeg ik nog yoghurt en dat gaat er altijd prima in. Tijdens het eten vroegen papa en mama of wij moe waren. Lieke, Meike en ik zeiden dat dit niet het geval was. Papa en mama vertelde dat zij wel moe waren en daar wisten wij wel een oplossing voor. Als zij nu eens gingen slapen, zouden wij alles wel opruimen en poetsen. De vaatwasser inladen hoorde daar ook bij. Papa en mama waren op de bank gaan liggen, maar toen wij de vaatwasser begonnen uit te laden, werd er toch ingegrepen. Het bleek dat er nog vuile vaat in de vaatwasser stond. Wij wilden alleen maar plaats maken voor de borden en dergelijke waar wij van gegeten hadden. Gelukkig heeft mama ons daarna geholpen.
Alles was weer opgeruimd en dan is het tijd om naar bed te gaan. Vlak voor ik naar bed ging, begon mijn lip te bloeden. Het was heel vervelend en het bloeden stopte ook niet. Er werd flink wat zalf op mijn lippen gesmeerd en uiteindelijk stopte het. Helaas kon ik nog niet slapen. Eerst nog een pilletje in de billen, maar ook daarvan ging ik niet slapen. Ook nog maar eens twee pilletjes in de mond en toen viel ik uiteindelijk toch in slaap. Gelukkig maar, want morgen is het weer vroeg dag. Eerst mijn zusjes naar Joepie brengen en daarna rijden wij direct door naar Nijmegen.
Vanavond kreeg ik ook nog een super gaaf telefoontje van de familie Nouris. Zoals jullie misschien nog wel weten hebben deze mensen er mede voor gezorgd dat wij de schommel hebben kunnen kopen, een weekje naar Centerparcs konden en dat wij op bezoek mochten bij Sinterklaas. Het telefoontje van vanavond zat weer vol verrassingen. In november krijgen wij een verwenweekend. En dat is nog niet alles. 18 Juli moet iedereen in zijn agenda vrijhouden. Wij hebben al wat tekst en uitleg gekregen en het beloofd een SUPER dag te worden. Nieuwgierig? Als er meer nieuws is laat ik het jullie direct weten.

Groetjes Janske

• 29 Maart 2010 - 21:00

Mechteld:

Hoi Lieverds,

Tjonge jonge, wat vervelend dat je velletje zo pijn doet. Gelukkig helpen de zalven een beetje. Heel veel succes in Nijmegen. We hopen dat de logen met een goede oplossing komen voor je huid. Spannend hoor die verrassingen van de familie Nouris. Ik word er altijd stiknieuwsgierig van. Heb/hebben jij/jullie dat ook?

Tot gauw, dikke knuffel van ons 4en

• 29 Maart 2010 - 21:17

Tante Angela:

Hey KANJER,

Wat goed dat je op karakter kunt eten zodat de sonde niet terug hoeft!
    En dat je ondanks alle ongemakken toch nog vrolijk probeert te kijken op de pasfoto, tja weer dat SUPER karakter van jou!
    Hopelijk hebben jullie een rustige nacht en morgen veel succes in Nijmegen!
    Ook ik ben erg benieuwd wat er 18 juli gaat gebeuren, dus Mechteld je bent echt niet de enige!

Welterusten allemaal!

Dikke knuffels tante Angela

• 29 Maart 2010 - 21:19

Opa Ijsje Oma Tumtum:

Die Willy en Janet toch , (fam Nouris) Haflinger paarden vrienden van ons , Ja Janske wij waren er ook stil van , van dat verwen weekend.
    En Opa en Oma weten al een klein beetje meer van de 18de JULI , goed idee van jou om iedereen te laten weten dat ze de 18e juli in hun agenda moeten schrijven als bezet voor Janske(na ja moeten is veel gezegd) maar wel verstandig om dat te doen.
    Nou veel succes morgen en als kan woensdag middag de paashaas mee helpen met eieren schilderen bij ons in de schuur.

DAAAAAAAAAAAAAAAG

opa ijsje oma tumtum

• 29 Maart 2010 - 21:58

Guus M Uit T:

Klinkt als een liedje :

Niemand zei dat het een voudig zou zijn,

niemand heeft belooft dat het vanzelf zou gaan !

en

Het dondert en het bliksemt met maar af en toe plezier

dus blijf maar dapper strijden

das de enige manier

en

maar gezond is veel leuker en makelijker dan

groetjes

en succes in Nijmegen

Guus M

• 30 Maart 2010 - 04:21

DORRY:

HOI VOLHOUDERS.
    DAT MOET OOK NATUURLIJK, MAAR KNAP IS HET, EN DAN LEES IK VERWENWEEKEND ZOU JIJ OOK IN EEN MODDER OF CHOCOLADE BAD MOGEN ?OF EEN VERPAKKING DAAR VAN?WEL IETS OM NAAR UIT TE KIJKEN VIND IK WAT EEN MOEILIJK GEVECHT MET HET ETEN, EN JIJ DOET ZO JE BEST PETJE AF VOOR JOU HOOR MET JOU PIJNLIJK SNOETJE.
    NU OP NA DE VERRASSINGEN,
    EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 30 Maart 2010 - 06:18

Frank En Heidi :

Hallo Super Jankse

Goede morgen en heb je een beetje kunnen slapen ?
    Succes vandaag in Nijmegen.
    Maar hopen dat ze iets goeds voor je kunnen doen zodat dat de pijn verzacht. Zodat je een beetje makkelijker kunt eten.

Groetjes uit Leende

• 30 Maart 2010 - 06:49

Judith & Ron, Wout:

Dag lieve Janske,

Hopelijk heb je vannacht toch nog lekker geslapen en waarschijnlijk ben je al in Nijmegen terwijl wij dit schrijven. Heel veel succes daar!

Het doet pijn je zo te zien, tegelijkertijd vult het ons met enorme bewondering voor je doorzettingsvermogen en alle manieren die jullie vinden om met alles om te gaan.
    Wat ben je dapper, Janske!

Een verwenweekend en een dag die heel geheimzinnig is zijn dan geweldige vooruitzichten. Wij zijn ook heeeel benieuwd wat er dan allemaal staat te gebeuren.

Zet 'm op!

• 30 Maart 2010 - 07:06

Marleen:

He Janske

Ik vind het echt heel knap van jou dat je toch eet, ondanks dat het zo pijn doet. Daar mag je echt wel trots op zijn.
    En wat lief dat jij en je zusjes papa en mama lieten slapen en jullie de keuken opgeruimd hebben. Dat zullen ze wel heel fijn gevonden hebben :)
    Veel succes in Nijmegen vandaag !

groetjes Marleen

• 30 Maart 2010 - 09:32

Fam Van Gaal :

Hey Super Janske

Wat vervelend zeg dat je zoveel pijn hebt aan je velletje. Maar ook vinden het heel knap dat jij gewoon probeert te eten omdat je geen slangetje in je neus wilt.
    Voor vandaag veel succes in Nijmegen en wie weet kun je morgen met opa en oma de paashaas helpen eieren schilderen.
    En wat een verrassing zeg een verwen weekend voor jullie allemaal en een dagje uit.

Dikke kus Renske Gijs en Nicole

• 30 Maart 2010 - 12:02

Wijnand En Janneke:

Dag super familie!

Wij hopen dat de oncologen heeel hard hebben nagedacht, zodat ze een wondermiddeltje op je pijnlijke toet kunnen doen. En dan niet verdeeld over 8 tubes, maar gewoon iets in een toverstafje....drie keer rond draaien boven je hoofd....drie keer ronddraaien om je oren en hoepla alles is zoals tevoren!
    Daar hebben die knappe koppen toch voor geleerd?
    Heel veel succes in Nijmegen en wij denken aan jullie!

• 30 Maart 2010 - 17:53

Ellen:

Hallo lieve super janske!

Wat ben je toch een ontzettende doorzetter.
    Echt knap dat je toch zelf wil eten ondanks al je pijn. Als het slangetje maar niet terug hoeft dan vind jij het volgens mij al lang best!

Je zult wel met spanning afwachten tot 18 juli! ik ben echt benieuwd.

Ik hoop dat je straks weer lekker kunt slapen.

Veel succes en heel veel liefs uit Soerendonk

• 30 Maart 2010 - 19:50

L & H Bergmans.:

Hallo Kranig Janske.

Sorry dat onze reactie een beetje laat is,'n probleempje met de computer.
    Zeg Janske wat een Sprekende Pasfoto.
    We hopen van harte dat je snoetje weer snel zal herstellen,en de pijn zal verzachten met zoveel zalf,zo liefdevol opgesmeerd en verzorgd door je Mamma en Pappa.
    Het is fijn dat je ondanks de problemen toch kunt spelen met je zusjes en op bezoek kunt gaan bij Opa en Oma.(Laat je maar lekker verwennen.
    Janske dit is misschien een kleine tip voor je;wat ook lekker is:Kwark of Yoghurt met Appelstroop.
    Janske,dat je snoetje weer snel beter mag zijn.
    Vele groetjes van ; tante Liny ome Harrie en ook van Bertie en Berke.