"Opa, je hebt een goeie auto gekocht!" - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu "Opa, je hebt een goeie auto gekocht!" - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

"Opa, je hebt een goeie auto gekocht!"

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

19 Maart 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Vandaag was weer een dag om heel snel te vergeten. Vannacht heb ik lakker samen met papa in het grote bed geslapen. Mama heeft in mijn bed geslapen. Het grootste gedeelte van de nacht heb ik papa vastgehouden, want ik vind het een fijn gevoel om in ieder geval 1 van mijn ouders dicht bij me te hebben. Vanmorgen mocht papa dan ook niet opstaan van mij, want ik wilde nog verder slapen. Mama was zo lief om papa ontbijt op bed te brengen, dus dat had ik dan weer goed geregeld voor papa. Zelf wilde ik niets dan mijn ogen dicht doen en dicht tegen papa aan liggen. Ik heb nog even geprobeerd om televisie te kijken, maar dat ging niet lang goed. Dat deed te veel pijn aan mijn ogen.
Nadat mama samen met Meike haar boodschappen had gedaan en Lieke naar school had gebracht, kwam mama weer op de kamer om te overleggen met papa. Daar ving ik op dat papa vandaag naar ome Bart zijn verjaardag wilde gaan. Dat wilde ik ook wel, dacht ik toen ik nog in bed lag. Toen ik rechtop ging zitten, dacht ik er alweer heel anders over. Wel lukte het me om opa en oma uit te nodigen op de koffie. Imke was bij opa en oma en kwam dus ook mee. Ze waren met de nieuwe auto gekomen en daar had ik nog niet in gereden. Het leek mij heel leuk om in die mooie grote auto een ritje te maken, dus moesten de kleren eerst aan. Dat deed wel pijn, maar ik had goede vooruitzichten. Samen met papa op de achterbank, kabouter Plop over de radio en opa achter het stuur. Veel praten doe ik momenteel niet en lachen gaat al helemaal niet. Toch wist ik na een paar minuutjes tegen papa te zeggen: "Het zit best lekker." Weer even later zei ik tegen opa:"Opa, je hebt een goeie auto gekocht." Ik ben dan ook blij dat ik een rondje mocht meerijden.
Omdat ik ook niet de hele dag kan slapen, ik geen televisie kan kijken en ook nauwelijks kan lopen is mama weer samen met mij en Meike naar school gelopen om Lieke op te halen. Ik hoef dan alleen maar in de buggy te hangen en een beetje rond te kijken. Iets wat mij prima bevalt.
Vanmiddag waren mama en ik alleen thuis. Lieke was met papa mee naar ome Bart en Meike was met oma Hanny en Frans mee boodschappen doen. Met mama heb ik lekker buiten in de schommelstoel gezeten, hebben we rondjes door de tuin gelopen (ik in de buggy) en hebben we binnen op de bank gezeten. Mama mocht geen seconde van mijn zij afwijken. Dat was maar goed ook, want vanmiddag moest ik ook nog eens spugen. Dat was wel heel veel, dus mama heeft gemeten hoeveel het was. Het was best knap dat ik zoveel gespuugd had, want ik had meer gespuugd, dan dat ik vandaag binnen heb gekregen. Het luchte wel op.
Rond het avondeten was het druk in huis. Na het eten waren er genoeg kinderen om een partijtje te gaan voetballen. Rens, Sietske, Imke, Lieke, Meike, papa en ik hebben samen gevoetbald. Ik heb in de buggy gezeten en mocht telkens de bal in het spel gooien, dus ik heb toch mooi even mee kunnen doen. Het is voor mij dan wel even een goede afleiding van de pijn. Daarna nog douchen en vanavond mag ik samen met mama in het grote bed slapen. Lieke is bij Rens logeren, dus Meike heeft vannacht ook een kamer voor haarzelf. Morgen de laatste dag Dexa en ik hoop dat het daarna weer langzaam beter met me gaat.

Groetjes Janske

• 19 Maart 2010 - 22:20

Opa Ijsje:

Jah zo was het ..

Opa je hebt een goeie auto gekocht. ,

daarom nog maar even ons verhaal hoe wij vandaag deze dag beleeft hebben.

• 19 Maart 2010 - 22:22

Opa Ijsje:

Inderdaad , die douche foto spreekt boekdelen.

En vandaag hebben wij weer is gezien hoeveel pijn je hebt , onmenselijk veel pijn en toch als je ons aankijkt ben jij Janske die superkanjer , die dit allemaal over zich heen laat gaan , en huilen ho maar , soms rolt er één traan uit je ogen ,één traan die halverwege je wang blijft hangen , erg aandoenlijk.

Veel mensen kunnen wat van je leren , jij vechtersbaasje.

En op een heel simple manier ben jij gelukkig te maken.

Zo vroeg je vandaag, Opa mag ik en stukje met je (nieuwe) auto meerijden en dan CD kabouter plop draaien.
    En dan is zo'n stukje Heeze-Sterksel-vlaamseweg-Heeze een geschenk voor ons om jou dan zo zien te genieten.

En dan halver wege de rit zegt je ineens.

Opa je hebt een mooie auto gekocht. moest zijn goeie.

Nou meidje Opa smolt.

En als we daarna , bij jullie thuis frietjes eten , kom jij gewoon aan tafel zitten en zien wij je pijn hebben , maar toch blijf je je best doen en om normaal mogelijk mee te doen en wat te zeggen , al is het maar

ik wil ook een frikandel , met mayonaise en curry ,

die je dan helaas nu niet lust. (kunt lusten)

Meisje we wensen dat dat smerige draakje snel weg is uit je lijfje en dat je weer wat minder pijn hoeft te lijden.

JE BENT EEN KANJER ECHT EEN SUPER KANJER.!!!

Wat een bewondering hebben wij voor jou.

Natuurlijk ook voor jou Papa en Mama die dit 24uur per dag moeten zien en mee om moeten gaan.

KNAP!!

• 19 Maart 2010 - 22:49

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

Wat hou je je toch weer goed. Trouwens je pa en ma ook.
    Nou dat de dag morgen ook maar vlug mag gaan voor je. En dan is het ZONdag. Maar hopen dat voor jou dan ook weer de zon een beetje schijnt.

Slaap lekker

Groetjes uit Leende

• 19 Maart 2010 - 22:52

Leanne:

Wat fijn dat je ondanks de erge pijn toch nog een beetje hebt kunnen genieten vandaag!
    Wat zoiets als een autoritje of een potje voetbal dan al niet kan doen.

Houden je papa en mama het ook nog een beetje vol?

Een zo fijn mogelijk weekend!

Groetjes Leanne!

• 19 Maart 2010 - 23:05

Tante Angela:

Hoi SUPERRRRR Janske,

Tja ook ik kon zien dat je pijn had maar toch zagen we aan jou dat je het fijn vond om Sietske en Rens te zien, en ook twijfelde je geen moment om mee naar buiten te gaan. SUPER.
    Lieke en Rens zijn nog even in de douche geweest (wat natuurlijk weer een feest was) en zijn daarna heerlijk gaan slapen.
    p.s. Lieke had haar feestjurk niet vies gemaakt dus die wil ze morgen weer aan!

Welterusten allemaal,

Knuffels tante Angela

• 19 Maart 2010 - 23:07

Tante Angela:

O ja nog een ding wat zeker nu telt (geldt ook voor opa en oma)

Het zijn de kleine dingen die het doen!!

• 20 Maart 2010 - 08:12

Judith & Ron, Wout:

Lieve Janske en iedereen,

Wat ben je toch een stoere en sterke meid.
    Ook papa en mama, je zussen en al je familie verdienen een diepe buiging van ons allemaal.
    Echt fijn om te lezen dat iedereen om jullie heen een steentje bij kan en vooral wil dragen om de boel draaiende te houden.

Wat is het moeilijk om te zien en te lezen dat je zoveel pijn hebt. Hopelijk gaat het zoals je zelf al schrijft gauw weer een beetje beter.
    We denken aan jullie,
    Zet 'm op!

• 20 Maart 2010 - 08:32

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Heb je nog een beetje kunnen slapen vannacht en Mama ook?

Wel fijn dat je met CD kabouter Plop en Papa een ritje in Opa's nieuwe auto mocht maken.
    Ik zie op de foto dat tutje ook mee mocht.
    En een beetje voetballen helpt natuurlijk ook als afleiding.

Een fijn weekend en ik hoop dat het snel weer beter met je gaat.

Hou je taai kleine guit.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda.

• 20 Maart 2010 - 08:37

DORRY:

HOI FILMSTER, EN ONDERDANEN.
    WAT EEN MOOIE BRIL ZEKER GEKOCHT VOOR IN DE NIEUWE AUTO VAN OPA?
    BIJNA HET EIND VAN DE DEXA HOPELIJK GAAT HET DAN BETER,EN KUN JIJ NOG MEER GENIETEN ZONDER PIJN,EN OVERGEVEN NONDE JU.
    EN DAN DAT GEZEUR VAN MENSEN ALS ER BIJ HUN MAAR EEN SCHEET IN DE WEG ZIT ZO ZEUREN ,DAT IS BIJ ONZE KANJERECHT NIET AAN DE ORDE..MAAR DIE DOUCHFOTO HEEFT ERG VEEL LOSGEMAAKT GELOOF IK ,BIJ MIJ ZELFS MIJN VERKOUDHEID.
    EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY VEEL STERKTE EN VOLHARDING DORRY

• 20 Maart 2010 - 09:25

H & H & I:

Hoi Janske,

Wat leuk dat ook jij een lekker ritje hebt gemaakt in de auto van opa en oma. Hij rijd goed he.

Hopelijk gaat de dag van vandaag redelijk goed voor je zonder al te veel pijn. Daarna snel dat draakje jou lijfje uit zodat je weer de vrolijke Janske uit kunt hangen. Maar dat gaat jou lukken want je heet niet voor niks SUPER JANSKE.

Imke heeft gisterenavond ook honderduit verteld over de verjaardag samen met Lieke, frietjes eten en spelen bij jullie. Ook met Sietske en Rens. Ze vond het helemaal leuk, maar dat wisten wij natuulijk wel. Want bij jou is het ondanks het draakje toch altijd SUPER gezellig.

Zet hem op met zijn allen.

Dikke knuffels en kusjes Ome Hans, tante Hariètte en Imke XXX

• 20 Maart 2010 - 09:57

Je Stapvriendjes:

Hey lieve Janske.....

WE zijn wel een beetje jaloers op je dat jij in die mooie coole gave auto van OPa mocht zitte........ Super dat je hier zo van hebt genoten...... Het is je van harte gegund..

Enne OPa, super toch om van je kleindochter te horen dat je een goede keuze hebt gemaak met de aanschaf van deze auto.....

En lekker even naar buiten dat doen wij nu ook geregeld en daar knapt iedereen van op.....

Hoe staat het met de concurentie van ons... welke plek staan we....

Dikke knuffel van ons vijfjes........

Jens, Brent Sven Daisy en Fenne